Beantwoord

wekelijkse aanrekening van 4.99 euro


Hallo,

Wekelijks krijg ik een rekening van 4,99 euro onder de naam van PlayVOD Help 042779990.

 

Ik heb mij hiervoor nooit ingeschreven, en ik zou dit graag opgelost hebben.

 

icon

Beste antwoord door tina.b 17 May 2022, 12:31

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@frederique serruys Ook voor jou werden de sms’en in het Frans gestuurd en heb ik de derde dienstaanbieder daarom verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekenden bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je op de factuur van juni 3 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met 3 terugbetalingen, hetgeen resulteert in een nuloperatie.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@frederique serruys  Dossier 50748758 werd opgemaakt. Ik wacht nu op antwoord van de derde dienst. Ondertussen heb ik de gratis blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op beide gsm-nummers in jouw pack. Ik hou je op de hoogte zodra ik meer nieuws heb.
Groetjes,
Antonella

@G.bil

Ook voor jou werden de sms’en in het Frans gestuurd en heb ik de derde dienstaanbieder daarom verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekenden bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de factuur van 08/06/2022 volledig dient te betalen (inclusief de aanrekeningen van PlayVOD) en dat je op de volgende factuur (juli) nog 2 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met de terugbetaling van alle 6 transacties.

Groetjes,
Antonella

Oke hartelijk dank voor hulp!

Grtz g.bil

Louter ter bijkomende info: een samenvatting van de procedure en blokkeringen bij klachten over diensten door derden vindt je ook → hier

Reputatie 7
Badge +3

@Simonh Volgens de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van PS Mobile Access in verband met de aanrekeningen van PlayVOD werden de sms’en in het Frans verstuurd. Om deze reden heb ik een volledige terugbetaling aangevraagd van de aangerekende bedragen. PS Mobile Access is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de factuur van 07/05/2022 voor het volledige bedrag (inclusief PlayVOD) zal moeten betalen en dat je op de volgende factuur opnieuw 2 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met een terugbetaling van alle 12 transacties.
Verder heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@BDriessens  Dag ik heb alvast de premium blokkerigen voor het nummer geactiveerd. Mag ik je vragen om contact op te nemen met de klanten dienst 080022800 en je laten doorschakelen naar de dienst ‘ derde diensten’. Groetjes Luc 

Reputatie 7
Badge +3

@Lies verstraete Ik heb navraag gedaan bij de derde diensten via dossier 50854775 voor PlayVOD en dossier 50854791 voor RealMadrid Belgium. Zodra ik antwoord heb, laat ik je iets weten. Ondertussen heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Groetjes, Antonella

Hallo, ik heb ook hetzelfde probleem.

3x 4,99euro van playvod. Ik heb dit ook niet aangevraagd ofz... 

Wat moet ik doen om dit te annuleren? 

Grtz g.bil

Reputatie 7
Badge +3

@Ninake98  Ik heb alvast bijkomende beperkingen geactiveerd om dit te voorkomen in de toekomst, normaal ga je hier geen hinder van hebben. Voor klacht en of terugbetaling kan ik je enkel aanraden om het nummer 080022800 te vormen en dan in het deelmenu voor Mpay support te kiezen. 

Beste

 

bij ons wordt er ook 4,99 wekelijks aangerekend voor Real Madrid be. Hoe kunnen we dit stop zetten? We hebben ons nooit ingeschreven voor zulke dingen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Ezgi 

We kunnen het nodige doen als we jouw klantgegevens hebben.

Vul je alles in in je forum profiel? het betrokken gsm nr ook?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Groetjes

Tina

@tina.b ik heb het gedaan. 😊

Reputatie 7
Badge +3

@Ezgi

OK, fijn

dossier 50990161 werd opgestart .De dossierbeheerder zal het nodige doen en je verder informeren.

vriendelijke groeten

Tina

hallo, 

 

ik maak hetzelfde mee wat hierboven simonh heeft meegedeeld. 

wij hebben ook bij ons huidig verbruik 3 x 4.99 euro aangerekend gekregen. 

We hebben nog nooit van play vod gehoord.

wat moeten wij doen om hiervan te geraken. 

 

gr frederique

@Simonh Volgens de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van PS Mobile Access in verband met de aanrekeningen van PlayVOD werden de sms’en in het Frans verstuurd. Om deze reden heb ik een volledige terugbetaling aangevraagd van de aangerekende bedragen. PS Mobile Access is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de factuur van 07/05/2022 voor het volledige bedrag (inclusief PlayVOD) zal moeten betalen en dat je op de volgende factuur opnieuw 2 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met een terugbetaling van alle 12 transacties.
Verder heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing.

Groetjes,
Antonella

hallo, 

 

ik maak hetzelfde mee wat hierboven simonh heeft meegedeeld. 

wij hebben ook bij ons huidig verbruik 3 x 4.99 euro aangerekend gekregen. 

We hebben nog nooit van play vod gehoord.

wat moeten wij doen om hiervan te geraken. 

 

gr frederique

Beste,

 

bij mij wordt er ook wekelijks 4,99 euro aangerekend voor een dienst van Playvod waar ik nooit op geabonneerd heb. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk stopzetten? SMS’en zijn in het Frans.

 

vriendelijke groeten 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Fellwalker ik heb dossier 51118547 opgemaakt, de dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Beste Proximus medewerkers,

Vandaag heb ik een bericht ontvangen dat ik opnieuw geabonneerd ben op PlayVOD ! De 3de maal in enkele maanden tijd. Kan dit geblokkeerd worden aub ?!

Ik begrijp echt niet dat men zo maar een abonnement kan opstarten zonder vraag van de consument.

Dank bij voorbaat om deze praktijken te stoppen.

 

 
Reputatie 7
Badge +3

Dag @NoVe ik maak dossier 51159319 voor nazicht. De dossierbeheerder zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@G.bil Ik heb dossier 50840556 opgemaakt en antwoordelementen gevraagd aan de derde partij. Ondertussen heb ik ook al de blokkeringen op derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Zodra ik nieuws heb, laat ik je iets weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Ezgi Ik heb dossier 51197596 opgemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het nakijken en u verder op de hoogte houden.Groetjes,Joel.

Beste,

Ik heb gisteren een bericht ontvangen (in het Frans) dat ik weer ben geabonneerd op PlayVOD aan 4,99 Euro/maand. Hoe is dit mogelijk dat deze dienst mij telkens weer zulke berichten stuurt en mij automatisch abonneert ?

Dank bij voorbaat voor uw reactie.

 

Edit: Bericht verwijderd 

Reputatie 7
Badge +3

@G.bil 

Ook voor jou werden de sms’en in het Frans gestuurd en heb ik de derde dienstaanbieder daarom verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekenden bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de factuur van 08/06/2022 volledig dient te betalen (inclusief de aanrekeningen van PlayVOD) en dat je op de volgende factuur (juli) nog 2 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met de terugbetaling van alle 6 transacties.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@NoVe 

beste,

we hebben een nieuw dossier opgemaakt

Het vorige is correct afgehandeld en terugbetaling is gedaan

Hier gaat het om bedragen van deze maand, die nog niet gefactureerd zijn, net voor de afsluiting van het dossier en de activatie van de barrings.

Een collega zal die verder opnemen.

groeten

Tina

 

Reageer