Beantwoord

wekelijkse aanrekening van 4.99 euro



Toon eerste bericht

43 reacties

@G.bil

Ook voor jou werden de sms’en in het Frans gestuurd en heb ik de derde dienstaanbieder daarom verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekenden bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de factuur van 08/06/2022 volledig dient te betalen (inclusief de aanrekeningen van PlayVOD) en dat je op de volgende factuur (juli) nog 2 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met de terugbetaling van alle 6 transacties.

Groetjes,
Antonella

Oke hartelijk dank voor hulp!

Grtz g.bil

Hallo ik heb juist nog een vraagje. Ik betaalde mijn disneyplus abonnement via deze dienst door derden. Deze zal dan ook waarschijnlijk op gezegd zijn?

Reputatie 7
Badge +3

@G.bil  Bedoel je dat het abonnement voor Disney Plus via je Proximus factuur word aangerekend?   (Wat me wel zou verbazen)

Indien niet dan dan hoef je niet ongerust te zijn dat dit zal worden opgezegd. Want een Disney Plus abonnement word betaald via Visa, Mastercard of PayPal, tenzij het is inbegrepen in een pakket bij Proximus, dan heb je het gratis. Disney+ is voor 12 maanden inbegrepen in de TV optie Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports. En nadien betalend via Visa, Mastercard of PayPal.

Geachte, 

Ook bij mij wordt er maandelijks een bedrag voor PlayVod aangerekend, een dienst die ik niet ken of niet nodig heb.

Kan u dit nakijken, en deze dienst stoppen aub?

dank bij voorbaat.

mvg,

Noëla

 

@G.bil  Bedoel je dat het abonnement voor Disney Plus via je Proximus factuur word aangerekend?   (Wat me wel zou verbazen)

Indien niet dan dan hoef je niet ongerust te zijn dat dit zal worden opgezegd. Want een Disney Plus abonnement word betaald via Visa, Mastercard of PayPal, tenzij het is inbegrepen in een pakket bij Proximus, dan heb je het gratis. Disney+ is voor 12 maanden inbegrepen in de TV optie Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports. En nadien betalend via Visa, Mastercard of PayPal.

Ja idd dit is via proximus factuur betaald, die

Optie heb je ook bij disney plus, alleen maandelijks. Ik heb geen visa daarmee dat ik deze optie heb gekozen ..

 

Reputatie 7
Badge +3

@G.bil  Bedoel je dat het abonnement voor Disney Plus via je Proximus factuur word aangerekend?   (Wat me wel zou verbazen)

Indien niet dan dan hoef je niet ongerust te zijn dat dit zal worden opgezegd. Want een Disney Plus abonnement word betaald via Visa, Mastercard of PayPal, tenzij het is inbegrepen in een pakket bij Proximus, dan heb je het gratis. Disney+ is voor 12 maanden inbegrepen in de TV optie Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports. En nadien betalend via Visa, Mastercard of PayPal.

Ja idd dit is via proximus factuur betaald, die

Optie heb je ook bij disney plus, alleen maandelijks. Ik heb geen visa daarmee dat ik deze optie heb gekozen ..

 

Ok Bedankt voor de feedback , ik wist niet dat Proximus deze optie nu ook aanbied.

Reputatie 7
Badge +3

@NoVe 

Beste,

excuses voor het ongemak

Dossier 50969092 werd opgemaakt en de dossierbeheerder zal het nodige doen.

Vriendelijke groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Simonh 

Beste,

we laten dit graag nakijken

Hiervoor hebben we bijkomende info nodig:

vul je in je forum profiel je klantgegevens aan? het nummer waarvoor je extra kosten ontvangt?

laat ons iets weten als je t hebt aangevuld!

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

vriendelijke groeten

Tina 

@tina.b 

 

Beste,

werd aangepast

 

grt

Reputatie 7
Badge +3

@G.bil Er bestaan 4 soorten blokkeringen voor derde diensten:

  1. Blokkering Adult Content: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die pornografische en andere erotische content aanbieden
  2. Blokkering Payment Content: blokkeert sms’en naar de shortcodes beginnende met 4xxx die betalende content aanbieden PPU (zoals sms-parkeren of sms-ticketing De Lijn)
  3. Blokkering Information Content: blokkeert oproepen naar 090x-nummers, maar ook diensten en sms’en die andere betalende content aanbieden (2xxx, 3xxx, 90xx-94xx)
  4. Blokkering Gaming/Entertainment: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die spelletjes, wedstrijden en andere gaming content aanbieden

Bij een klacht in verband met aanrekeningen van derde diensten activeren wij standaard blokkeringen 1, 3 en 4. De optie M-commerce laten wij actief staan. Je abonnementen via de Google Play Store zouden daarom wel nog aangerekend moeten worden via de Proximus factuur.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Simonh 

dossier 50706911 werd opgemaakt 

de dossierbeheerder ontvangt info van de andere partij en zal je op de hoogte houden.

Groeten

tina

Hallo,

Wekelijks krijg ik een rekening van 4,99 euro onder de naam van PlayVOD Help 042779990.

 

Ik heb mij hiervoor nooit ingeschreven, en ik zou dit graag opgelost hebben.

 

Beste,

 

ook wij maken dit nu mee via het nummer van mijn vriendin op mijn klantnummer.

 

dit is blijkbaar al sinds april 2022 bezig..

 

wat kan hier aan gedaan worden?

 

mvg,

bart

 

 

De PX medewerkers zullen zich hier wel mee bezig houden.

MAAR !

Nooit privé gegevens openbaar posten (het nummer van je vriendin)
Je kan je post nog wijzigen binnen het uur, daarna niet meer.
Wat je kan doen is je profiel aanpassen en daar het nummer van je vriendin vermelden.

Dit doe je zo:
Vervolledig je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden bv het telefoonnummer). De privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers. Vergeet niet onderaan op "sla wijzigingen op" te klikken.

De PX medewerkers zullen zich hier wel mee bezig houden.

MAAR !

Nooit privé gegevens openbaar posten (het nummer van je vriendin)
Je kan je post nog wijzigen binnen het uur, daarna niet meer.
Wat je kan doen is je profiel aanpassen en daar het nummer van je vriendin vermelden.

Dit doe je zo:
Vervolledig je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden bv het telefoonnummer). De privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers. Vergeet niet onderaan op "sla wijzigingen op" te klikken.

Beste,

 

bedankt voor de informatie.

 

profiel juist aangepast met vermelding van hey probleem bij het betreffend nummer.

 

mvg,

bart

Hallo

 

iknmaak ook hetzelfde mee en het intrigeert me enorm !

ik mis hier wel te lezen hoe dergelijke zaken tot stand gekomen zijn. Niemand die dit weet. Alleen dat al is toch straf? Dat is dan toch oplichting ?

ik heb wel een sms gekregen maar dacht dat het een spam sms was zoals er zo velen circuleren. 

heeft iemand enig idee hoe dergelijke zaken tot stand komen? Hoe komt dit? Hebben we ergens foutief op geklikt ? 
 

ter info - ik heb aanrekeningen voor realmadridbelgium en playVOF help
 

 

 

Hey! 

Ik heb helaas hetzelfde probleem. 
4x per maand wordt dit van de rekening gehaald. Dit al enkele maanden. 
PLAY VOD HELP.  Ik kreeg ook franse sms’en . Graag zou ik ook een dossier willen laten aanmaken,  om dit te betwisten en terug te vorderen. Alvast bedankt voor de HULP.. 
Met vriendelijke groeten, Dorothy

Reputatie 7
Badge +3

@Dorothy34   Dag Dorothy, ik wil dit graag voor je doen maar met het mailadres wat ik ter beschikking krijg, onder je profiel, geraak ik niet ver. Is het mogelijk om je profiel wat aan te vullen. Dank je wel alvast. Groetjes Luc

 

Beste

 

ik heb net hetzelfde meegemaakt met PLAYVODD 10x of meer het bedrag van 4.99  aangerekend ik kreeg altijd de berichten in het frans daardoor ik die meteen  verwijderde  omdat ik dacht dit klopt niet maar kijk het was blijkbaar al telaat. 
 

hoe kan dit opgelost geraken aub? 
 

alvast bedankt! 
Nina

Reputatie 7
Badge +3

@Lies verstraete Voor de aanrekeningen van RealMadrid Belgium (dossier 50854791) wacht ik nog op antwoord.

Voor de aanrekeningen van PlayVOD (dossier 50854775) mocht ik intussen antwoordelementen ontvangen van de derde dienst PS Mobile Access. Ik heb je deze ter informatie doorgestuurd. Je zult merken dat de sms’en in het Frans werden verstuurd. Omdat je Nederlandstalig bent, heb ik de derde dienst verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. PS Mobile Access is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je op de laatste factuur 2 aanrekeningen van PlayVOD hebt betaald (factuur mei), op de volgende factuur nog 5 aanrekeningen van PlayVOD aangerekend zult krijgen (factuur juni) en op de factuur daarna alle 7 transacties van PlayVOD terugbetaald krijgt (factuur juli).

Ik heb de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals SMS-parkeren of bustickets van DeLijn.

Groetjes,
Antonella

Reageer