Beantwoord

wekelijkse aanrekening van 4.99 euro


Hallo,

Wekelijks krijg ik een rekening van 4,99 euro onder de naam van PlayVOD Help 042779990.

 

Ik heb mij hiervoor nooit ingeschreven, en ik zou dit graag opgelost hebben.

 

icon

Beste antwoord door tina.b 17 May 2022, 12:31

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Simonh 

Beste,

we laten dit graag nakijken

Hiervoor hebben we bijkomende info nodig:

vul je in je forum profiel je klantgegevens aan? het nummer waarvoor je extra kosten ontvangt?

laat ons iets weten als je t hebt aangevuld!

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

vriendelijke groeten

Tina 

@tina.b 

 

Beste,

werd aangepast

 

grt

Reputatie 7
Badge +3

@Simonh 

dossier 50706911 werd opgemaakt 

de dossierbeheerder ontvangt info van de andere partij en zal je op de hoogte houden.

Groeten

tina

Reputatie 7
Badge +3

@Simonh Volgens de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van PS Mobile Access in verband met de aanrekeningen van PlayVOD werden de sms’en in het Frans verstuurd. Om deze reden heb ik een volledige terugbetaling aangevraagd van de aangerekende bedragen. PS Mobile Access is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de factuur van 07/05/2022 voor het volledige bedrag (inclusief PlayVOD) zal moeten betalen en dat je op de volgende factuur opnieuw 2 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met een terugbetaling van alle 12 transacties.
Verder heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing.

Groetjes,
Antonella

hallo, 

 

ik maak hetzelfde mee wat hierboven simonh heeft meegedeeld. 

wij hebben ook bij ons huidig verbruik 3 x 4.99 euro aangerekend gekregen. 

We hebben nog nooit van play vod gehoord.

wat moeten wij doen om hiervan te geraken. 

 

gr frederique

@Simonh Volgens de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van PS Mobile Access in verband met de aanrekeningen van PlayVOD werden de sms’en in het Frans verstuurd. Om deze reden heb ik een volledige terugbetaling aangevraagd van de aangerekende bedragen. PS Mobile Access is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de factuur van 07/05/2022 voor het volledige bedrag (inclusief PlayVOD) zal moeten betalen en dat je op de volgende factuur opnieuw 2 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met een terugbetaling van alle 12 transacties.
Verder heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing.

Groetjes,
Antonella

hallo, 

 

ik maak hetzelfde mee wat hierboven simonh heeft meegedeeld. 

wij hebben ook bij ons huidig verbruik 3 x 4.99 euro aangerekend gekregen. 

We hebben nog nooit van play vod gehoord.

wat moeten wij doen om hiervan te geraken. 

 

gr frederique

Reputatie 7
Badge +3

@frederique serruys  Dossier 50748758 werd opgemaakt. Ik wacht nu op antwoord van de derde dienst. Ondertussen heb ik de gratis blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op beide gsm-nummers in jouw pack. Ik hou je op de hoogte zodra ik meer nieuws heb.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@frederique serruys Ook voor jou werden de sms’en in het Frans gestuurd en heb ik de derde dienstaanbieder daarom verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekenden bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je op de factuur van juni 3 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met 3 terugbetalingen, hetgeen resulteert in een nuloperatie.

Groetjes,
Antonella

Hallo, ik heb ook hetzelfde probleem.

3x 4,99euro van playvod. Ik heb dit ook niet aangevraagd ofz... 

Wat moet ik doen om dit te annuleren? 

Grtz g.bil

Reputatie 7
Badge +3

@G.bil Ik heb dossier 50840556 opgemaakt en antwoordelementen gevraagd aan de derde partij. Ondertussen heb ik ook al de blokkeringen op derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Zodra ik nieuws heb, laat ik je iets weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@G.bil 

Ook voor jou werden de sms’en in het Frans gestuurd en heb ik de derde dienstaanbieder daarom verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekenden bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de factuur van 08/06/2022 volledig dient te betalen (inclusief de aanrekeningen van PlayVOD) en dat je op de volgende factuur (juli) nog 2 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met de terugbetaling van alle 6 transacties.

Groetjes,
Antonella

@G.bil

Ook voor jou werden de sms’en in het Frans gestuurd en heb ik de derde dienstaanbieder daarom verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekenden bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de factuur van 08/06/2022 volledig dient te betalen (inclusief de aanrekeningen van PlayVOD) en dat je op de volgende factuur (juli) nog 2 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met de terugbetaling van alle 6 transacties.

Groetjes,
Antonella

Oke hartelijk dank voor hulp!

Grtz g.bil

@G.bil

Ook voor jou werden de sms’en in het Frans gestuurd en heb ik de derde dienstaanbieder daarom verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekenden bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de factuur van 08/06/2022 volledig dient te betalen (inclusief de aanrekeningen van PlayVOD) en dat je op de volgende factuur (juli) nog 2 aanrekeningen van PlayVOD zult terugvinden samen met de terugbetaling van alle 6 transacties.

Groetjes,
Antonella

Oke hartelijk dank voor hulp!

Grtz g.bil

Hallo ik heb juist nog een vraagje. Ik betaalde mijn disneyplus abonnement via deze dienst door derden. Deze zal dan ook waarschijnlijk op gezegd zijn?

Reputatie 7
Badge +3

@G.bil  Bedoel je dat het abonnement voor Disney Plus via je Proximus factuur word aangerekend?   (Wat me wel zou verbazen)

Indien niet dan dan hoef je niet ongerust te zijn dat dit zal worden opgezegd. Want een Disney Plus abonnement word betaald via Visa, Mastercard of PayPal, tenzij het is inbegrepen in een pakket bij Proximus, dan heb je het gratis. Disney+ is voor 12 maanden inbegrepen in de TV optie Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports. En nadien betalend via Visa, Mastercard of PayPal.

@G.bil  Bedoel je dat het abonnement voor Disney Plus via je Proximus factuur word aangerekend?   (Wat me wel zou verbazen)

Indien niet dan dan hoef je niet ongerust te zijn dat dit zal worden opgezegd. Want een Disney Plus abonnement word betaald via Visa, Mastercard of PayPal, tenzij het is inbegrepen in een pakket bij Proximus, dan heb je het gratis. Disney+ is voor 12 maanden inbegrepen in de TV optie Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports. En nadien betalend via Visa, Mastercard of PayPal.

Ja idd dit is via proximus factuur betaald, die

Optie heb je ook bij disney plus, alleen maandelijks. Ik heb geen visa daarmee dat ik deze optie heb gekozen ..

 

Reputatie 7
Badge +3

@G.bil  Bedoel je dat het abonnement voor Disney Plus via je Proximus factuur word aangerekend?   (Wat me wel zou verbazen)

Indien niet dan dan hoef je niet ongerust te zijn dat dit zal worden opgezegd. Want een Disney Plus abonnement word betaald via Visa, Mastercard of PayPal, tenzij het is inbegrepen in een pakket bij Proximus, dan heb je het gratis. Disney+ is voor 12 maanden inbegrepen in de TV optie Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports. En nadien betalend via Visa, Mastercard of PayPal.

Ja idd dit is via proximus factuur betaald, die

Optie heb je ook bij disney plus, alleen maandelijks. Ik heb geen visa daarmee dat ik deze optie heb gekozen ..

 

Ok Bedankt voor de feedback , ik wist niet dat Proximus deze optie nu ook aanbied.

Reputatie 7
Badge +3

@G.bil Er bestaan 4 soorten blokkeringen voor derde diensten:

  1. Blokkering Adult Content: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die pornografische en andere erotische content aanbieden
  2. Blokkering Payment Content: blokkeert sms’en naar de shortcodes beginnende met 4xxx die betalende content aanbieden PPU (zoals sms-parkeren of sms-ticketing De Lijn)
  3. Blokkering Information Content: blokkeert oproepen naar 090x-nummers, maar ook diensten en sms’en die andere betalende content aanbieden (2xxx, 3xxx, 90xx-94xx)
  4. Blokkering Gaming/Entertainment: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die spelletjes, wedstrijden en andere gaming content aanbieden

Bij een klacht in verband met aanrekeningen van derde diensten activeren wij standaard blokkeringen 1, 3 en 4. De optie M-commerce laten wij actief staan. Je abonnementen via de Google Play Store zouden daarom wel nog aangerekend moeten worden via de Proximus factuur.

Groetjes,
Antonella

Louter ter bijkomende info: een samenvatting van de procedure en blokkeringen bij klachten over diensten door derden vindt je ook → hier

Hallo

 

iknmaak ook hetzelfde mee en het intrigeert me enorm !

ik mis hier wel te lezen hoe dergelijke zaken tot stand gekomen zijn. Niemand die dit weet. Alleen dat al is toch straf? Dat is dan toch oplichting ?

ik heb wel een sms gekregen maar dacht dat het een spam sms was zoals er zo velen circuleren. 

heeft iemand enig idee hoe dergelijke zaken tot stand komen? Hoe komt dit? Hebben we ergens foutief op geklikt ? 
 

ter info - ik heb aanrekeningen voor realmadridbelgium en playVOF help
 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Lies verstraete Ik heb navraag gedaan bij de derde diensten via dossier 50854775 voor PlayVOD en dossier 50854791 voor RealMadrid Belgium. Zodra ik antwoord heb, laat ik je iets weten. Ondertussen heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Lies verstraete Voor de aanrekeningen van RealMadrid Belgium (dossier 50854791) wacht ik nog op antwoord.

Voor de aanrekeningen van PlayVOD (dossier 50854775) mocht ik intussen antwoordelementen ontvangen van de derde dienst PS Mobile Access. Ik heb je deze ter informatie doorgestuurd. Je zult merken dat de sms’en in het Frans werden verstuurd. Omdat je Nederlandstalig bent, heb ik de derde dienst verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. PS Mobile Access is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je op de laatste factuur 2 aanrekeningen van PlayVOD hebt betaald (factuur mei), op de volgende factuur nog 5 aanrekeningen van PlayVOD aangerekend zult krijgen (factuur juni) en op de factuur daarna alle 7 transacties van PlayVOD terugbetaald krijgt (factuur juli).

Ik heb de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals SMS-parkeren of bustickets van DeLijn.

Groetjes,
Antonella

Geachte, 

Ook bij mij wordt er maandelijks een bedrag voor PlayVod aangerekend, een dienst die ik niet ken of niet nodig heb.

Kan u dit nakijken, en deze dienst stoppen aub?

dank bij voorbaat.

mvg,

Noëla

 

Reputatie 7
Badge +3

@NoVe 

Beste,

excuses voor het ongemak

Dossier 50969092 werd opgemaakt en de dossierbeheerder zal het nodige doen.

Vriendelijke groeten,

Tina

Beste

 

bij ons wordt er ook 4,99 wekelijks aangerekend voor Real Madrid be. Hoe kunnen we dit stop zetten? We hebben ons nooit ingeschreven voor zulke dingen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Ezgi 

We kunnen het nodige doen als we jouw klantgegevens hebben.

Vul je alles in in je forum profiel? het betrokken gsm nr ook?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Groetjes

Tina

Reageer