Beantwoord

wekelijkse aanrekening van 4.99 euro


Hallo,

Wekelijks krijg ik een rekening van 4,99 euro onder de naam van PlayVOD Help 042779990.

 

Ik heb mij hiervoor nooit ingeschreven, en ik zou dit graag opgelost hebben.

 

icon

Beste antwoord door tina.b 17 May 2022, 12:31

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Ninake98  Ik heb alvast bijkomende beperkingen geactiveerd om dit te voorkomen in de toekomst, normaal ga je hier geen hinder van hebben. Voor klacht en of terugbetaling kan ik je enkel aanraden om het nummer 080022800 te vormen en dan in het deelmenu voor Mpay support te kiezen. 

Beste

 

ik heb net hetzelfde meegemaakt met PLAYVODD 10x of meer het bedrag van 4.99  aangerekend ik kreeg altijd de berichten in het frans daardoor ik die meteen  verwijderde  omdat ik dacht dit klopt niet maar kijk het was blijkbaar al telaat. 
 

hoe kan dit opgelost geraken aub? 
 

alvast bedankt! 
Nina

Reputatie 7
Badge +3

@BDriessens  Dag ik heb alvast de premium blokkerigen voor het nummer geactiveerd. Mag ik je vragen om contact op te nemen met de klanten dienst 080022800 en je laten doorschakelen naar de dienst ‘ derde diensten’. Groetjes Luc 

De PX medewerkers zullen zich hier wel mee bezig houden.

MAAR !

Nooit privé gegevens openbaar posten (het nummer van je vriendin)
Je kan je post nog wijzigen binnen het uur, daarna niet meer.
Wat je kan doen is je profiel aanpassen en daar het nummer van je vriendin vermelden.

Dit doe je zo:
Vervolledig je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden bv het telefoonnummer). De privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers. Vergeet niet onderaan op "sla wijzigingen op" te klikken.

Beste,

 

bedankt voor de informatie.

 

profiel juist aangepast met vermelding van hey probleem bij het betreffend nummer.

 

mvg,

bart

De PX medewerkers zullen zich hier wel mee bezig houden.

MAAR !

Nooit privé gegevens openbaar posten (het nummer van je vriendin)
Je kan je post nog wijzigen binnen het uur, daarna niet meer.
Wat je kan doen is je profiel aanpassen en daar het nummer van je vriendin vermelden.

Dit doe je zo:
Vervolledig je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden bv het telefoonnummer). De privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers. Vergeet niet onderaan op "sla wijzigingen op" te klikken.

Hallo,

Wekelijks krijg ik een rekening van 4,99 euro onder de naam van PlayVOD Help 042779990.

 

Ik heb mij hiervoor nooit ingeschreven, en ik zou dit graag opgelost hebben.

 

Beste,

 

ook wij maken dit nu mee via het nummer van mijn vriendin op mijn klantnummer.

 

dit is blijkbaar al sinds april 2022 bezig..

 

wat kan hier aan gedaan worden?

 

mvg,

bart

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Dorothy34   Dag Dorothy, ik wil dit graag voor je doen maar met het mailadres wat ik ter beschikking krijg, onder je profiel, geraak ik niet ver. Is het mogelijk om je profiel wat aan te vullen. Dank je wel alvast. Groetjes Luc

 

Hey! 

Ik heb helaas hetzelfde probleem. 
4x per maand wordt dit van de rekening gehaald. Dit al enkele maanden. 
PLAY VOD HELP.  Ik kreeg ook franse sms’en . Graag zou ik ook een dossier willen laten aanmaken,  om dit te betwisten en terug te vorderen. Alvast bedankt voor de HULP.. 
Met vriendelijke groeten, Dorothy

Reputatie 7
Badge +3

@Ezgi Ik heb dossier 51197596 opgemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het nakijken en u verder op de hoogte houden.Groetjes,Joel.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @NoVe ik maak dossier 51159319 voor nazicht. De dossierbeheerder zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi

Beste Proximus medewerkers,

Vandaag heb ik een bericht ontvangen dat ik opnieuw geabonneerd ben op PlayVOD ! De 3de maal in enkele maanden tijd. Kan dit geblokkeerd worden aub ?!

Ik begrijp echt niet dat men zo maar een abonnement kan opstarten zonder vraag van de consument.

Dank bij voorbaat om deze praktijken te stoppen.

 

 
Reputatie 7
Badge +3

Dag @Fellwalker ik heb dossier 51118547 opgemaakt, de dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Beste,

 

bij mij wordt er ook wekelijks 4,99 euro aangerekend voor een dienst van Playvod waar ik nooit op geabonneerd heb. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk stopzetten? SMS’en zijn in het Frans.

 

vriendelijke groeten 

Reputatie 7
Badge +3

@NoVe 

beste,

we hebben een nieuw dossier opgemaakt

Het vorige is correct afgehandeld en terugbetaling is gedaan

Hier gaat het om bedragen van deze maand, die nog niet gefactureerd zijn, net voor de afsluiting van het dossier en de activatie van de barrings.

Een collega zal die verder opnemen.

groeten

Tina

 

Edit: Bericht verwijderd 

Beste,

Ik heb gisteren een bericht ontvangen (in het Frans) dat ik weer ben geabonneerd op PlayVOD aan 4,99 Euro/maand. Hoe is dit mogelijk dat deze dienst mij telkens weer zulke berichten stuurt en mij automatisch abonneert ?

Dank bij voorbaat voor uw reactie.

 
Reputatie 7
Badge +3

@Ezgi

OK, fijn

dossier 50990161 werd opgestart .De dossierbeheerder zal het nodige doen en je verder informeren.

vriendelijke groeten

Tina

@tina.b ik heb het gedaan. 😊

Reputatie 7
Badge +3

@Ezgi 

We kunnen het nodige doen als we jouw klantgegevens hebben.

Vul je alles in in je forum profiel? het betrokken gsm nr ook?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Groetjes

Tina

Beste

 

bij ons wordt er ook 4,99 wekelijks aangerekend voor Real Madrid be. Hoe kunnen we dit stop zetten? We hebben ons nooit ingeschreven voor zulke dingen. 

Reputatie 7
Badge +3

@NoVe 

Beste,

excuses voor het ongemak

Dossier 50969092 werd opgemaakt en de dossierbeheerder zal het nodige doen.

Vriendelijke groeten,

Tina

Geachte, 

Ook bij mij wordt er maandelijks een bedrag voor PlayVod aangerekend, een dienst die ik niet ken of niet nodig heb.

Kan u dit nakijken, en deze dienst stoppen aub?

dank bij voorbaat.

mvg,

Noëla

 

Reputatie 7
Badge +3

@Lies verstraete Voor de aanrekeningen van RealMadrid Belgium (dossier 50854791) wacht ik nog op antwoord.

Voor de aanrekeningen van PlayVOD (dossier 50854775) mocht ik intussen antwoordelementen ontvangen van de derde dienst PS Mobile Access. Ik heb je deze ter informatie doorgestuurd. Je zult merken dat de sms’en in het Frans werden verstuurd. Omdat je Nederlandstalig bent, heb ik de derde dienst verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. PS Mobile Access is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access (PlayVOD) zal een negatief Statement aanmaken dat met de Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je op de laatste factuur 2 aanrekeningen van PlayVOD hebt betaald (factuur mei), op de volgende factuur nog 5 aanrekeningen van PlayVOD aangerekend zult krijgen (factuur juni) en op de factuur daarna alle 7 transacties van PlayVOD terugbetaald krijgt (factuur juli).

Ik heb de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals SMS-parkeren of bustickets van DeLijn.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Lies verstraete Ik heb navraag gedaan bij de derde diensten via dossier 50854775 voor PlayVOD en dossier 50854791 voor RealMadrid Belgium. Zodra ik antwoord heb, laat ik je iets weten. Ondertussen heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Groetjes, Antonella

Hallo

 

iknmaak ook hetzelfde mee en het intrigeert me enorm !

ik mis hier wel te lezen hoe dergelijke zaken tot stand gekomen zijn. Niemand die dit weet. Alleen dat al is toch straf? Dat is dan toch oplichting ?

ik heb wel een sms gekregen maar dacht dat het een spam sms was zoals er zo velen circuleren. 

heeft iemand enig idee hoe dergelijke zaken tot stand komen? Hoe komt dit? Hebben we ergens foutief op geklikt ? 
 

ter info - ik heb aanrekeningen voor realmadridbelgium en playVOF help
 

 

 

Reageer