Vraag

VEEDZ

  • 17 July 2020
  • 98 reacties
  • 32122 Bekeken

Beste,

 

ik heb vandaag gemerkt dat op onze laatste 3 facturen, nl. van mei, juni en juli 2020 betalingen van 4,99€ per week worden aangerekend voor ‘Veedz Help’ onder de vermelding van ‘betalingen voor niet-Proximus diensten’.

Het is een raadsel hoe dit plotseling geactiveerd werd...het gebeurde in elk geval zonder dat wij het wisten en/of goedkeurden.

Het gaat in totaal over 64,87€.

Ik heb hierover vandaag contact gehad met de klantendienst om dit te melden. 

Zij konden mij enkel aanraden om een bericht met ‘STOP’ te sturen naar de telnr. van Veedz.

Dit heb ik inmiddels gedaan maar het nr. dat vermeld staat, is een vast nr. waar ik dus geen sms naar kan sturen.  Ik heb vervolgens geprobeerd om een mobiel nr. van deze firma te vinden maar tevergeefs...wel vond ik een mailadres ‘customer@veedz.be’ waarnaar ik gemaild heb om dit te stoppen.

Ik hoop dat het hiermee opgelost is…

Ik kwam op internet meerdere gelijkaardige klachten tegen.

Kan er iemand mij bevestigen of dit nu in orde zal komen of ik nog iets anders kan/moet doen a.u.b.

En hoe kan ik deze 64,87€ terugvorderen als trouwe Proximus klant?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Vriendelijke groeten


98 reacties

Hallo Antonella,

hartelijk bedankt voor dit op te lossen. 
De terugbetaling had ik niet verwacht, vind het heel knap dat je alles onderzocht voor een terugbetaling te krijgen, zoals in mijn geval dat de berichtjes in het Frans gestuurd waren ipv het Nederlands. Daar zou ik nog geen eens aan gedacht hebben. 
Nogmaals bedankt. 
Wens jou en jouw familie nog een fijn eindejaarsfeesten. 
 

mvg 

daniel (DaWE) 

Dag Proximus,

Hier nog een gedupeerde van de praktijken van Veedz. Blijkbaar wordt er al sinds half december €4,99 per week aangerekend op het GSM-nummer van mijn moeder. Terwijl ze nooit om deze ‘dienst’ gevraagd heeft. Uit nazicht blijkt dat ze rond die periode Franstalige berichten heeft ontvangen van Veedz, maar daar ze deze taal niet machtig is, wist ze niet waarover het ging.

Graag jullie hulp om dit recht te zetten.

Met vriendelijke groeten,

Bert

best je forumprofiel reeds aanvullen zodat deProx forummedewerkers hiermee je morgen verder kunnen helpen of ze zich gehouden hebben aan de GOF-richtlijnen

→ ForumProfiel

NB: In het veld"Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten

Reputatie 7
Badge +3

@BeMa 

Hiervoor werd een dossier opgemaakt om dit na te kijken. (case 50042063)

De dossierbeheerder neemt contact op met julie.

Excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groeten

Tina 

Reputatie 7
Badge +3

@BeMa Ik heb jouw dossier in behandeling genomen. Volgens de antwoordelementen van de derde dienstaanbieder waren de verstuurde sms’en ook bij jou in het Frans. Daarom heb ik VEEDZ verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. VEEDZ is hiermee akkoord gegaan. De terugbetalingen zullen te zien zijn en ook verrekend worden op je factuur van februari. Groetjes, Antonella

Heel erg bedankt om dit zo snel in orde te brengen, Tina & Antonella! 😉

Beste,

 

Ook op mijn factuur werd, ten onrechte, meermaals Veedz aangerekend. Ook ik kende deze dienst niet en kan me niet herinneren hiermee te hebben ingestemd. Ik heb vandaag reeds telefonisch contact genomen met Proximus om dit stop te zetten, waarvoor dank. Daarnaast heb ik Veedz gemaild op mijn geld terug te krijgen. Zonder ter zake doende reactie totdusver.

 

Ik wens deze bedragen terugbetaald te krijgen tenzij men mijn toestemming kan aantonen.

 

Hopend op een snelle reactie.

 

 

Mvg,

Astrid

Reputatie 7
Badge +3

@astridvl  Dag Astrid, ik heb een dossier aangemaakt voor dit probleem. Ik zie echter geen m-commerce aanrekeningen op je facturen? is dit op een ander klantnummer. Kun je dit even aanvullen bij je profiel? Groetjes Luc

@Luc.M ter info: in je voetnoot staat  ”(in het veld 'opmerkingen' kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden)” maar voor ons noemt dit privé tekstvak ‘”ticket”

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Dank je wel voor de info :-) Ik wijzig dit . groetjes Luc

 

@astridvl  Dag Astrid, ik heb een dossier aangemaakt voor dit probleem. Ik zie echter geen m-commerce aanrekeningen op je facturen? is dit op een ander klantnummer. Kun je dit even aanvullen bij je profiel? Groetjes Luc

Dag Luc, het betreft februari dus de factuur is nog niet opgemaakt, maar de kosten zijn wel degelijk doorgerekend bevestigde jouw collega me telefonisch.

Reputatie 7
Badge +3

@astridvl . Oh ja ik zie het. De beheerder zal je contacteren. Veedz laat je ook feedback ivm eventuele refund van dit bedrag. Zal ik een blokkering activeren op dit mobiele nummer zodat dit niet meer kan gebeuren?

 Groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@astridvl  Dag dorpsgenoot :wink: , Veedz heeft de terugbetaling goedgekeurd. Ik heb de gratis blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op beide gsm-nummers in jouw pack. Ook wou ik je de tip geven om eens te kijken jouw Minimus pack om te schakelen naar Flex S om te besparen op jouw maandelijkse factuur.

Packs | Proximus

Groetjes,
Antonella

@Marc5100

ik merk uit je gegevens dat de gsm onder je werkgever staat

we hebben een proximus contactpersoon die gekend is bij jullie en zullen vragen hoe we dit best registreren/oplossen.

groeten, 

tina

Beste,

Mijn vrouw heeft net hetzelfde probleem. Onze dochter klikte op een reclame en plots was ze geabbonnerd op Veeds en PlayVOD, voor 4,99 euro per week. Ik heb de link geklikt om te stoppen en ik heb een reactie (alles in het frans) ontvangen via ssm dat de aanvraag to opzeggen abbonement in rekeing is genomen. Geeft niet veel vertrouwen. De gsm van mijn vrouw is van het werk en ik kan dus de instellingen hiervoor niet beheren. Worden via het werk beheert.

Kunnen jullie nagaan of de abboneringen zijn opgezegd?

En kunnen jullie deze praktijken niet stoppen en er meer beveiliging achter stoppen? Is een misbruik van het systeem duidelijk.

Reputatie 7
Badge +3

@femke.rolies 

we laten het zeker nakijken

Vul je in je forum profiel alle gegevens in aub?

klantennr, betrokken gsm nr… dan stellen we een dossier op

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

groeten

Tina

Ook ik heb, onterecht uiteraard, aanrekeningen ontvangen voor playvod/digitalgp (ik weet niet of dit veedz is, maar iig gelijkaardig). Alle berichten zijn franstalig. Gelieve de bedragen te verwijderen van de toekomstige factuur of terug te storten.

Tenslotte een bedenking : is er wereldwijd überhaupt iemand die doelbewust op dergelijke “diensten” inschrijft?

Reputatie 7
Badge +3

@pietermj 

het betrokken gms nummer staat onder je werkgever?

Ik informeer bij onze contactpersoon tussen je werkgever en prx

je kan best ook contact opnemen met je personeelsdienst zodat zij het nodige kunnen doen.

groeten

Tina

@tina.b, inderdaad ik ben aangesloten via mijn werkgever, ik weet zelf niet wie de contactpersoon is maar dat kan u opzoeken veronderstel ik.

ik ga geen contact opnemen met mijn personeelsdienst totdat ik verder uitleg heb gekregen van Proximus.

Ik quoteer @AntonellaD  hogerop in deze draad : “Ik heb jouw dossier in behandeling genomen. Volgens de antwoordelementen van de derde dienstaanbieder waren de verstuurde sms’en ook bij jou in het Frans. Daarom heb ik VEEDZ verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. VEEDZ is hiermee akkoord gegaan. De terugbetalingen zullen te zien zijn en ook verrekend worden op je factuur van februari. Groetjes, Antonella “

Bij mij is hetzelfde het geval en ik verwacht dus dat Proximus bij digitalgp verzoekt terugbetalingen te doen.

Reputatie 7
Badge +3

@pietermj Ik heb voor jou dossier 50441210 in behandeling genomen en wacht nu op de antwoordelementen van de derde partij. Zodra ik nieuws heb, laat ik dit weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@pietermj Als werknemer van een federale overheisddienst dien je in principe al jouw aanvragen of meldingen in te dienen via www.fed.maae.be. Voor jou werd eenmalig een uitzondering toegelaten op deze procedure.

Volgens de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van de derde dienstaanbieder werden de sms’en in het Frans verstuurd. Om deze reden heb ik de derde dienstaanbieder verzocht een terugbetaling te doen. Ze zijn hiermee akkord gegaan. Het abonnement van PlayVOD werd stopgezet en zowel de aanrekening als de terugbetaling zal gebeuren op de volgende factuur (=nuloperatie).

Groetjes, Antonella

@AntonellaD en eventuele anderen die voor een oplossing gezorg hebben : hartelijk dank!

 

Beste Proximus moderatoren,

Hier opnieuw een geval van zonder officiële instemming gegeven aanrekening van VEEDZ diensten via Proximus. Dit sinds september 2021 wekelijks € 4,99. Na wat opzoekwerk verliep ook hier de communicatie in het Frans blijkbaar. Ondertussen hebben we Proximus via chat, telefoon en e-mail hiervan op de hoogte gebracht en zijn diensten via derden stopgezet. Graag zouden wij indien mogelijk ook via deze weg een officiële klacht neerleggen bij VEEDZ a.u.b. Alle gegevens werden bijgevuld op dit forum profiel.

Alvast erg bedankt.

Groeten

Reputatie 7
Badge +3

Dag @MyriamD dossier 50961577 werd reeds opgemaakt, de bevoegde dienst zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Reageer