Vraag

VEEDZ

  • 17 July 2020
  • 98 reacties
  • 32176 Bekeken

Beste,

 

ik heb vandaag gemerkt dat op onze laatste 3 facturen, nl. van mei, juni en juli 2020 betalingen van 4,99€ per week worden aangerekend voor ‘Veedz Help’ onder de vermelding van ‘betalingen voor niet-Proximus diensten’.

Het is een raadsel hoe dit plotseling geactiveerd werd...het gebeurde in elk geval zonder dat wij het wisten en/of goedkeurden.

Het gaat in totaal over 64,87€.

Ik heb hierover vandaag contact gehad met de klantendienst om dit te melden. 

Zij konden mij enkel aanraden om een bericht met ‘STOP’ te sturen naar de telnr. van Veedz.

Dit heb ik inmiddels gedaan maar het nr. dat vermeld staat, is een vast nr. waar ik dus geen sms naar kan sturen.  Ik heb vervolgens geprobeerd om een mobiel nr. van deze firma te vinden maar tevergeefs...wel vond ik een mailadres ‘customer@veedz.be’ waarnaar ik gemaild heb om dit te stoppen.

Ik hoop dat het hiermee opgelost is…

Ik kwam op internet meerdere gelijkaardige klachten tegen.

Kan er iemand mij bevestigen of dit nu in orde zal komen of ik nog iets anders kan/moet doen a.u.b.

En hoe kan ik deze 64,87€ terugvorderen als trouwe Proximus klant?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Vriendelijke groeten


98 reacties

Beste Luc,

 

Bedankt voor de goede ondersteuning, dit is service van de bovenste plank. Je mag je collega Wendy ook bedanken voor de ondersteuning die ze gegeven heeft. Als iets goed is mag het ook vermeld worden.

 

Met vriendelijke groeten,

Idur1961

 
Reputatie 7
Badge +3

@DaWE Ik mocht ondertussen de nodige antwoordelementen ontvangen van Veedz en ik merk op dat de sms’en die naar jou verstuurd werden in het Frans zijn. Omdat jij Nederlandstalig bent, is dit niet conform de GOF-richtlijnen en heb ik Veedz verzocht een terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. Veedz is hiermee akkooord gegaan. Voor jou wil dit zeggen dat zowel de aanrekening als de terugugbetaling zal gebeuren op de volgende factuur (januari 2022) via de aparte rubriek ‘diensten geleverd door derden’, hetgeen zal resulteren in een nuloperatie. Groetjes, Antonella

Dank je Antonella voor deze snelle en goede opvolging.

Vriendelijke groet,

WimLC

Heel erg bedankt om dit zo snel in orde te brengen, Tina & Antonella! 😉

@Luc.M ter info: in je voetnoot staat  ”(in het veld 'opmerkingen' kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden)” maar voor ons noemt dit privé tekstvak ‘”ticket”

Reputatie 7
Badge +3

@pietermj Ik heb voor jou dossier 50441210 in behandeling genomen en wacht nu op de antwoordelementen van de derde partij. Zodra ik nieuws heb, laat ik dit weten. Groetjes, Antonella

best je forumprofiel reeds aanvullen zodat deProx forummedewerkers hiermee je morgen verder kunnen helpen of ze zich gehouden hebben aan de GOF-richtlijnen

→ ForumProfiel

NB: In het veld"Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten

Reputatie 7
Badge +3

@idur1961

  Hallo,

Op dit nummer staat idd 1 aanrekening klaar van Veedz. Heb nu VAS case 48971451 aangemaakt voor onderzoek. De barrings zijn actief. Ik laat u volgende week antwoord over een eventuele terugbetaling. Groetjes Luc

 

Reputatie 7
Badge +3

@pietermj Als werknemer van een federale overheisddienst dien je in principe al jouw aanvragen of meldingen in te dienen via www.fed.maae.be. Voor jou werd eenmalig een uitzondering toegelaten op deze procedure.

Volgens de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van de derde dienstaanbieder werden de sms’en in het Frans verstuurd. Om deze reden heb ik de derde dienstaanbieder verzocht een terugbetaling te doen. Ze zijn hiermee akkord gegaan. Het abonnement van PlayVOD werd stopgezet en zowel de aanrekening als de terugbetaling zal gebeuren op de volgende factuur (=nuloperatie).

Groetjes, Antonella

Hallo Antonella,

hartelijk bedankt voor dit op te lossen. 
De terugbetaling had ik niet verwacht, vind het heel knap dat je alles onderzocht voor een terugbetaling te krijgen, zoals in mijn geval dat de berichtjes in het Frans gestuurd waren ipv het Nederlands. Daar zou ik nog geen eens aan gedacht hebben. 
Nogmaals bedankt. 
Wens jou en jouw familie nog een fijn eindejaarsfeesten. 
 

mvg 

daniel (DaWE) 

Reputatie 7
Badge +3

@BeMa Ik heb jouw dossier in behandeling genomen. Volgens de antwoordelementen van de derde dienstaanbieder waren de verstuurde sms’en ook bij jou in het Frans. Daarom heb ik VEEDZ verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. VEEDZ is hiermee akkoord gegaan. De terugbetalingen zullen te zien zijn en ook verrekend worden op je factuur van februari. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@DaWE Ik neem dit voor jou in behandeling. Zodra ik antwoord heb ontvangen van Veedz, laat ik dit weten. De blokkeringen voor derde diensten werden intussen geactiveerd op jouw nummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@WimLC  Ik heb hiervoor dossier 49138451 opgemaakt en zal deze zelf opvolgen. Voor beide gsm’s in jouw pack heb ik de derde diensten geblokkeerd. Jullie kunnen wel nog blijven gebruik maken van diensten zoals 4411 of tickets van De Lijn. Zodra ik iets hoor van VEEDZ, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@benleen  Ik heb de dossiers opgestart in verband met Veedz en Rougeplay. Graag meer info via privébericht in verband met het samenvoegen van de gsm-nummers. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Dank je wel voor de info :-) Ik wijzig dit . groetjes Luc

 

Ook op 2 van onze nummers is er plots een Veedz abonnement.  We hebben veedz zelf gemaild, maar hopen ook op assistentie van Proximus.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Dorry in dat geval vraag je best aan iemand van HR om de CSO (contactpersoon) binnen Proximus te mailen. Groetjes, Heidi

Dag Proximus,

Hier nog een gedupeerde van de praktijken van Veedz. Blijkbaar wordt er al sinds half december €4,99 per week aangerekend op het GSM-nummer van mijn moeder. Terwijl ze nooit om deze ‘dienst’ gevraagd heeft. Uit nazicht blijkt dat ze rond die periode Franstalige berichten heeft ontvangen van Veedz, maar daar ze deze taal niet machtig is, wist ze niet waarover het ging.

Graag jullie hulp om dit recht te zetten.

Met vriendelijke groeten,

Bert

je neemt zelf best contact op met hen en om een klacht in te dienen en je geldt terug te vragen, als er daar geen reactie op komt kan door proximus een klachtendossier opgesteld worden..

NB: in het weekend komt hier niemand langs van het prox forumteam.

zie ook onder “Ter info” hier → facturatie-betalingen-dienten door derden

Beste,

 

Ik heb juist alle gegevens van mijn echtgenote onder mijn profiel, ingegeven.Ook bij tckect dezelfde vermelding zoals hieronder ingegeven.

Kan kan dan ook dezelfde aanpassingen voor het nummer van mijn echtgenote uitvoeren? Blokkering actief maken om inschrijvingen op Entertainment diensten – zoals Veedz – tegen te houden. Ook proactief een blokkering voor Adult diensten en 090x-nummers geactiveerd zodoende  hier geen extra kosten door kan krijgen.

Alvast bedankt voor de goede service via dit forum.

 
Reputatie 6
Badge +2

Ik vraag mij nogmaals af hoeveel klanten van Proximus nog moeten bedrogen worden om Proximus uit zijn confortabele zetel te halen en beter voor zijn klanten te zorgen. 
 

 

Reputatie 7
Badge +3

@BeMa 

Hiervoor werd een dossier opgemaakt om dit na te kijken. (case 50042063)

De dossierbeheerder neemt contact op met julie.

Excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groeten

Tina 

@AntonellaD en eventuele anderen die voor een oplossing gezorg hebben : hartelijk dank!

 

Reputatie 7
Badge +3

@WimLC  Veedz zal overgaan tot terugbetaling. Deze zal te zien zijn op de volgende aanrekening. Groetjes, Antonella

Louter ter bijkomende info, wat hier op het forum reeds geschreven werd omtrent diensten over derden:

Deze firma’s zijn verplicht in te gaan op je vraag om te stoppen en bij klacht moeten ze ook terugbetaling doen.
Niet aarzelen : dadelijk contacteren.
Zie ook bij wie kan je terecht
→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/
facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html
.
Als er via de verschillende contactpunten, bv. telefoon en mailadres, geen gevolg gegeven wordt,
is het afwachten tot iemand van Prox hier langskomt om je hierbij verder te helpen.
Want indien het betrokken bedrijf niet reageert is Proximus wettelijk verplicht tussenbeide te komen
→ http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&table_name=wet&cn=2018121227

En moest  Pro⌘imus u eventueel ook in de steek laten, is het aangewezen met de nodige bewijsstukken beroep te doen op de ombudsdienst telecommunicatie (klacht voor bemiddeling)
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

 

In feite komt het hier op neer dat de dienstaanbieder dient het bewijs te leveren dat de klant de dienst onderschreven heeft een binnen de 5 werkdagen behandelde klacht wordt als gegrond beschouwd en dient te worden vergoed indien de dienstaanbieder tekort schiet, treedt de houder van het nr (de telecomoperator) op in zijn plaats (en recupereert zijn kosten bij de dienstaanbieder)

Reageer