Skip to main content

op het laatste van mijn factuur sta een telefoon nr dat niet in mijn telefoon staat en dat is 

042779990  en er gaat soms 5 x per maand  of 4 x per maand 4. 99 x5=24.95 euro 

heb het nu pas gezien en weet niet voor wat dat is graag uitleg daar over

beleefde groetjes Jacqueline 

Dat blijkt te gaan om een betaal dienst om video’s te kunnen bekijken op het internet op jouw smartphone (=streamen) van het Franse bedrijf: DIGITAL GLOBAL PASS Hier kan je controleren of jouw nummer aan een abonnement gekoppeld is en dit zo nodig stopzetten: https://be.digitalgp.com/home-nl


op deze lijst 

https://www.proximus.be/mcommerce

en zoekt op

DIGITAL 

zie je dit nummer verschillende keren onder de benaming van de leverancier “Digital Virgo Entertainment”


Digital Virgo Entertainment (hebben het systeem ontwikkeld om automatisch een abonnement te kunnen factureren op de factuur van de abonnee) is wel een ander bedrijf dan Digital Global Pass. (is het bedrijf achter volgende diensten: https://be.digitalgp.com/nos-services-nl?dve_trk_id=ddc53731-02be-4689-a973-2004dd473074 Met mijn link kan je in 1 keer al de abonnementen opzeggen van hun diensten.


Ok bedankt voor de bijkomende info.


@jaklien52 Digital Virgo Entertainment is de provider dat de dienst Veedz op jouw factuur aangerekent. Indien je hier vragen of opmerkingen over hebt kan je contact met hun opnemen via het telefoonnummer +32 4 277 99  90 of via e-mail op customer@veedz.be. Groetjes, Antonella


Vinden jullie dat verantwoord dat er Proximus samenwerkt met zulke fishy leveranciers en ‘one click’ abonnement  verkoopt aan klanten?

Is het zelfs verantwoord om de  optie ‘one click buy ‘standaard aan te zetten voor Proximus klanten?

 

 


@racario : Dat is ook het geval bij andere providers die diensten aanbieden van derden en deze aanrekenen op jouw abonnement. Geen enkele provider kan weten of bewust of onbewust een abonnement aangegaan is. Er is een oplossing maar dat is een drastische namelijk het blokkeren van alle betalende diensten zelf een mobiel ticket voor het openbaar vervoer,parkeerplaats,.. Zie hier hoe je dit kan doen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/oproepen-sms-en-of-surfen-blokkeren.html


het is inderdaad een service die proximus aanbiedt net zoals ander dit ook doen en het is niet proximus die in de fout gaat of de fraude gepleegd heeft, het zijn de fraudeurs die moeten met d vinger gewezen worden, spijtig natuurlijk dat er enkel maar een methode bestaat om alles in één keer te blokkeren ….

Als proximus andere diensten aanbiedt en er wordt door anderern op één of andere manier misbruik van gemaakt da zou op den duur proximus best geen diensten meer leveren dan ….


@Martin  Dat is correct Proximus is niet mee aan het frauderen, maar als bedrijf  als je een nieuwe service biedt “one click web based subscription” (dat is wat ik begreep van Veedz hun uitleg). Dan vind ik dat je je klanten moet kunnen beschermen tegen fraudeurs die je klanten willen misbruiken door gebruik te maken van je nieuwe service.

Ik heb Veedz / DGP aan telefoon gehad en die geven letterlijk toe, dat de subscription via  een “ad placement” gebeurt en dat ik maar niet moest kliken op pop-ups. Ze hebben verder geen bewijs van mijn “sign-off” op mijn  subscription aanvraag.

Daarnaast moest ik de drastische oplossing kiezen om alle betaal service te blokkeren , (een service bij voor Proximus betekent een service minder voor (sommige) klanten)


@racario 

In de blokkeringen voor derde diensten bestaan er ook verschillende categorieën:

  • Blokkeer adult content
    Blokkeer nummers die erotische content aanbieden: 0906 en 0907 voor oproepen – 7xxx voor sms’en.
  • Blokkeer information content
    Blokkeer nummers die betalende informatie aanbieden: 0900, 0901, 0902, 0903, 0904, 0909 voor oproepen – 2xxx, 3xxx, 90xx-94xx voor sms'en.
  • Blokkeer gaming en entertainment content
    Blokkeer nummers die spelletjes en wedstrijden tegen betaling aanbieden: 0905 voor oproepen – 5xxx, 6xxx, 95xx-99xx voor sms'en.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/oproepen-sms-en-of-surfen-blokkeren.html

Groetjes,
Antonella

 


@racario Nog een gouden raad wanneer je app installeert kijk of er geen icoontje staat van in-app aankopen in de Google . Soms misbruiken de bedrijven achter deze diensten om toch een abonnement af te sluiten wanneer er geklikt wordt op een advertentie in een gratis applicatie. Je zou ook de gebruiksovereenkomst moeten lezen hoe een abonnement kan worden afgesloten. Ik geef gerust toe dat dit niet helemaal een mooi handelspraktijk is, maar juridisch is dit wel correct want wanneer je een app download en installeert ga je akkoord met de voorwaarden.


Ik heb eveneens gemerkt dat Veedz mij 4,99€ aangerekend heeft - geen idee wat deze dienst is en ik heb zeker nooit een akkoord gegeven - ik heb meteen de instellingen aangepast om alle content te blokkeren. Ondertussen hoop ik dat Proximus het bedrag niet zal aan rekenen op mijn faktuur. Bovendien verwacht ik dat Proximus een onderzoek instelt naar de malafiede praktijken van dit bedrijf.


@elrubio 

beste,

indien er meer  klachten zijn, zal veedz zeker door proximus gecontacteerd worden.

indien er een aanrekening is kan je bij veedz zelf terecht : 

Digital Virgo Entertainment customer@veedz.be +32 4 277 99 90

De Proximus-klantendienst heeft mij telefonisch gecontacteerd, waarvoor dank, en mij geadviseerd om een SMS-bericht naar 8220 met melding “STOP” te sturen. Na het versturen van het SMS-bericht kreeg ik meteen de bevestiging van Veedz dat het abonnement gestopt was.


Geachte,

Mijn dochter heeft ook een aanrekening gekregen van Veeds,namelijk 6,04 euro per week.ze heeft nu een bericht STOP verstuurd naar 8220.Is het dan zeker dat het abonnement wordt stopgezet?Ze heeft nog nooit op deze site geweest hoe kan het dat ze dan een abonnement hierop heeft?Frauderende praktijken?kan dit als er zo maar iemand haar nummer doorgeeft naar deze site?

Mvg,Steven 


Ter info: je kunt ook om zo iets te voorkomen diensten door derden blokkeren

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

 

Hier werd ook al één en ander besproken hoe zoiets kan gebeuren

→ https://nl.forum.proximus.be/klachten-54/wister-49985?postid=648045#post648045


@STEVEN_020 Hierbij de contactgegevens indien je informatie wenst in te winnen of een klacht wenst neer te leggen. Groetjes, Antonella

DIGITAL VIRGO MComm Action VEEDZ     24/04/2019   +32 4 277 99  90 customer@veedz.be

Antonella,

Bedankt van je info.

Ik had al een mail naar Veedz gestuurd en ze gingen het abonnement schrappen alleen mijn geld dat krijg ik niet terug.

Dit zijn wanpraktijken er kan zomaar iemand met je nummer een abonnement aanvragen.

Groeten Steven. 


@STEVEN_020 Noteer je even het betrokken gsm-nummer in je profielgegevens? Dan laat ik dit verder onderzoeken door onze interne diensten.
Geef even een seintje zodra het gsm-nummer is genoteerd.
Groetjes,
Antonella

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo:
Klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op


Antonella,

Gsm nummer staat in mijn profielgegevens.

Is nummer van mijn dochter.

Groeten Steven 


@STEVEN_020 Ik heb via dossier 45827108 een tussenkomst gevraagd aan de derde dienst. Je wordt via een dossierbeheerder verder op de hoogte gehouden. Groetjes, Antonella


Hallo

Ik heb net hetzelfde. Ik heb al contact gehad met proximus maar deze maand weeral 2x €5 van mijn rekening naar Veedz. Hoe kan ik dit laten stoppen? 


heb je al klacht neergelegd , zie wat hierboven al beschreven staat.


heb je al klacht neergelegd , zie wat hierboven al beschreven staat.

Gemaild, gesmst, gebeld... allemal al gedaan en geen reactie


@NickyDepetter 

we hebben dossier 48166234 opgestart om je te helpen;

De dossierbeheerder zal dit verder opvolgen en je informeren;

vriendelijke groeten

Tina


Reageer