@Bart204 Dag Bart, er werd een dossier 49125575 aangemaakt hiervoor.De dossierbeheerder van dit dossier neem t contact met je op. Groetjes Luc
FYI: best dat je hen ook contacteert om dit te stoppen/geld terug te krijgen , ze zijn verplicht te reageren, indien van hen geen reactie komt kan proximus dan een klachtendossier opstellen tegen hen.
@Bart204
Mogen we je vragen zelf ook klacht in te dienen bij veedz;
zij zijn wettelijk verplicht hier ook antwoord op te geven
dit is info over veedz: veedz DIGITAL VIRGO customer@veedz.be +32 4 277 99 90
wij langs onze kant maken een dossier op en de dossierbeheerder doet het nodige : vul je je klantgegevens in in je profiel ?
Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )
vriendelijke groeten
Tina
Beste,
Geen idee hoe en wanneer maar sinds midden november factureert Veedz mij 4,99€/week.
Na het lezen van de post heb ik mij uitgeschreven bij veedz maar het spreekt voor zich dat ik deze ongevraagde dienst niet betaal.
Kunnen jullie deze dit, zoals voor de andere hier, rechtzetten? dank
Voor november en december betaal ik dat deel van de factuur niet.
Met vriendelijke groeten,
Bram
@Bottoy Kan u uw klantgegevens(klantnummer,naam, gsm-nummer) aanvullen op uw profiel.Dan kijk ik het even na voor u.Best uw factuur betalen om zo herinneringskosten enz te vermijden.Proximus zal de nodige info opvragen aan Veedz zodat wij kunnen nagaan als alles wettelijk is verlopen.Indien men de regels niet gevolgd heeft zal Veedz u alles moeten terugbetalen.Groetjes,Joel
@Bottoy Goedemorgen,
De aanrekeningen van Veedz betreffen transacties met betrekking tot een abonnementsdienst op streaming van Video’s. Op de vraag hoe deze abonnementsdienst gestart werd, kan Proximus geen uitsluitsel geven. Maar in dit geval vermoeden we dat de inschrijving gebeurde via het bezoeken van een website of applicatie via de gsm waarbij er toestemming werd gegeven tot activatie van deze abonnementsdienst (de regelgeving hierrond werd vastgelegd onder de GOF-richtlijnen waaraan iedere dienstverlener zich dient te houden).
Via dossier 49842134 heb ik antwoordelementen gevraagd aan Veedz in verband met de aanrekeningen op jouw gsm-nummer. Uit deze antwoordelementen blijkt dat de sms'en dat naar jou werden verstuurd in de Franse taal zijn, terwijl jij Nederlandstalig bent. Om deze reden heb ik Veedz verzocht een terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetalingen gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen, via de aparte rubriek 'diensten geleverd door derden' op de factuur. Deze terugbetalingen kunnen niet met terugwerkende kracht worden verrekend op de huidige factuur en zullen bijgevolgd worden verrekend op de factuur waarbij ze worden meegestuurd. Dat zal dus gebeuren op de factuur van januari.
Voorts kunnen we nog melden dat er verschillende soorten blokkeringen bestaan om aanrekeningen voor diensten geleverd door derde partijen te voorkomen:
1. Blokkering Adult Content: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die pornografische en andere erotische content aanbieden
2. Blokkering Payment Content: blokkeert sms’en naar de shortcodes beginnende met 4xxx die betalende content aanbieden PPU (zoals sms-parkeren of sms-ticketing De Lijn)
3. Blokkering Information Content: blokkeert oproepen naar 090x-nummers, maar ook diensten en sms’en die andere betalende content aanbieden (2xxx, 3xxx, 90xx-94xx)
4. Blokkering Gaming/Entertainment: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die spelletjes, wedstrijden en andere gaming content aanbieden
Wij hebben blokkeringen 1, 3 en 4 geactiveerd. Op deze manier kan je je niet meer inschrijven op andere betalende abonnementsdiensten, maar kan je wel nog gebruik maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing van het openbaar vervoer.
Groetjes,
Antonella
Beste
Ook hier “plots” een abonnement op Veedz aan 4,99€/week. Ik laat de domiciliering voorlopig gewoon doorgaan, maar ben ervan overtuigd dat dit niet legaal gebeurd is, en we dus dit geld terug zouden moeten krijgen.
We hebben contact opgenomen met Veedz via de gebruikelijke weg, maar voorlopig geen respons. Graag ook via deze weg een klachtendossier.
mvg
@Thuviel
Beste,
dossier 50162121 is opgemaakt voor de betrokken dienst
Zij zullen je contacteren.
Groetjes
Tina
@Bottoy Goedemorgen,
De aanrekeningen van Veedz betreffen transacties met betrekking tot een abonnementsdienst op streaming van Video’s. Op de vraag hoe deze abonnementsdienst gestart werd, kan Proximus geen uitsluitsel geven. Maar in dit geval vermoeden we dat de inschrijving gebeurde via het bezoeken van een website of applicatie via de gsm waarbij er toestemming werd gegeven tot activatie van deze abonnementsdienst (de regelgeving hierrond werd vastgelegd onder de GOF-richtlijnen waaraan iedere dienstverlener zich dient te houden).
Via dossier 49842134 heb ik antwoordelementen gevraagd aan Veedz in verband met de aanrekeningen op jouw gsm-nummer. Uit deze antwoordelementen blijkt dat de sms'en dat naar jou werden verstuurd in de Franse taal zijn, terwijl jij Nederlandstalig bent. Om deze reden heb ik Veedz verzocht een terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetalingen gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen, via de aparte rubriek 'diensten geleverd door derden' op de factuur. Deze terugbetalingen kunnen niet met terugwerkende kracht worden verrekend op de huidige factuur en zullen bijgevolgd worden verrekend op de factuur waarbij ze worden meegestuurd. Dat zal dus gebeuren op de factuur van januari.
Voorts kunnen we nog melden dat er verschillende soorten blokkeringen bestaan om aanrekeningen voor diensten geleverd door derde partijen te voorkomen:
1. Blokkering Adult Content: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die pornografische en andere erotische content aanbieden
2. Blokkering Payment Content: blokkeert sms’en naar de shortcodes beginnende met 4xxx die betalende content aanbieden PPU (zoals sms-parkeren of sms-ticketing De Lijn)
3. Blokkering Information Content: blokkeert oproepen naar 090x-nummers, maar ook diensten en sms’en die andere betalende content aanbieden (2xxx, 3xxx, 90xx-94xx)
4. Blokkering Gaming/Entertainment: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die spelletjes, wedstrijden en andere gaming content aanbieden
Wij hebben blokkeringen 1, 3 en 4 geactiveerd. Op deze manier kan je je niet meer inschrijven op andere betalende abonnementsdiensten, maar kan je wel nog gebruik maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing van het openbaar vervoer.
Groetjes,
Antonella
Beste,
Bedankt voor de ondernomen acties.
Bram
Beste,
Bij nakijken van mijn facturen merk ik ook op dat ik al van november wekelijks 4,99€ aan Veedz betaald heb. Ik zou niet weten waar dit bedrag vandaan komt. Heb net alle betaaldiensten op mijn profiel uitgeschakeld, maar zou m'n geld, namelijk 14 x 4,99€, toch terug willen....
@flitser78
Vul je je klantgegevens en betrokken gsm nummer in ?
Dan kunnen we een dossier opmaken.
Bedankt
Groeten
Tina
Ter info: Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten
En laat ons iets weten als t ingevuld is….
@flitser78 Via dossier 50224379 heb ik dit voor jou in behandeling. Zodra ik antwoord ontvang van de derde partij, laat ik je iets weten. Groetjes, Antonella
Dag @flitser78 , Volgens de antwoordelementen dat ik heb mogen ontvangen van Veedz werden hun sms’en in het Frans verstuurd. Aangezien jij Nederlandstalig bent, is dit niet volgens de GOF-richtlijnen. Daarom heb ik de derde dienstaanbieder in gebreke gesteld en hun verzocht een terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. De derde dienstaanbieder is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetalingen gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen, via de aparte rubriek 'diensten geleverd door derden' op de factuur. Deze terugbetalingen kunnen niet met terugwerkende kracht worden verrekend op de huidige factuur en zullen bijgevolgd worden verrekend op de factuur waarbij ze worden meegestuurd. Dat zal voor jou dus gebeuren op de factuur van maart.
Ik zie verder dat je de blokkeringen voor derde diensten reeds activeerde via MyProximus.
Verder wil ik je nog aanraden om eens te kijken jouw pack om te schakelen van het oude pack Internet+TV+Mobiel naar Flex S (=internet+tv+mobiel). Dit zou voordeliger zijn voor je maandelijkse factuur.
Packs | Proximus
Groetjes,
Antonella
Ik krijg ook sinds begin mei deze aanrekening op mijn factuur. Maar ik heb deze nooit ergens geactiveerd of aangevraagd. Hoe kan ik dit stopzetten en een terugbetaling krijgen?
@Neo_21 Ik heb dossier 50876637 opgemaakt en antwoordelementen gevraagd aan de derde dienst. Zodra ik antwoord heb, laat ik iets weten. Ondertussen heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Groetjes, Antonella
@Neo_21 Volgens de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van PS Mobile Access in verband met de aanrekeningen van PlayVOD werden de sms’en in het Frans verstuurd. Om deze reden heb ik een volledige terugbetaling aangevraagd van de aangerekende bedragen. PS Mobile Access is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de huidige factuur (22/06/2022) volledig dient te betalen (inclusief de aanrekeningen van PlayVOD) en dat je op de volgende factuur (juli) opnieuw 1 aanrekening van PlayVOD zult terugvinden samen met een terugbetaling van alle 9 transacties.
Groetjes,
Antonella