factuur



Toon eerste bericht

66 reacties

Beste,

 

Geen idee hoe en wanneer maar sinds midden november factureert Veedz mij 4,99€/week.

Na het lezen van de post heb ik mij uitgeschreven bij veedz maar het spreekt voor zich dat ik deze ongevraagde dienst niet betaal.

Kunnen jullie deze dit, zoals voor de andere hier, rechtzetten? dank

Voor november en december betaal ik dat deel van de factuur niet.

Met vriendelijke groeten,
Bram 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Bottoy Kan u uw klantgegevens(klantnummer,naam, gsm-nummer) aanvullen op uw profiel.Dan kijk ik het even na voor u.Best uw factuur betalen om zo herinneringskosten enz te vermijden.Proximus zal de nodige info opvragen aan Veedz zodat wij kunnen nagaan als alles wettelijk is verlopen.Indien men de regels niet gevolgd heeft zal Veedz u alles moeten terugbetalen.Groetjes,Joel

Ik krijg ook sinds begin mei deze aanrekening op mijn factuur. Maar ik heb deze nooit ergens geactiveerd of aangevraagd. Hoe kan ik dit stopzetten en een terugbetaling krijgen?

Reputatie 7
Badge +3

@Neo_21 Volgens de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van PS Mobile Access in verband met de aanrekeningen van PlayVOD werden de sms’en in het Frans verstuurd. Om deze reden heb ik een volledige terugbetaling aangevraagd van de aangerekende bedragen. PS Mobile Access is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. PS Mobile Access zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit specifiek dat je de huidige factuur (22/06/2022) volledig dient te betalen (inclusief de aanrekeningen van PlayVOD) en dat je op de volgende factuur (juli) opnieuw 1 aanrekening van PlayVOD zult terugvinden samen met een terugbetaling van alle 9 transacties.

Groetjes,
Antonella

Hallo

Ik heb net hetzelfde. Ik heb al contact gehad met proximus maar deze maand weeral 2x €5 van mijn rekening naar Veedz. Hoe kan ik dit laten stoppen? 

heb je al klacht neergelegd , zie wat hierboven al beschreven staat.

heb je al klacht neergelegd , zie wat hierboven al beschreven staat.

Gemaild, gesmst, gebeld... allemal al gedaan en geen reactie

Reputatie 6
Badge +2

 

het is inderdaad een service die proximus aanbiedt net zoals ander dit ook doen en het is niet proximus die in de fout gaat of de fraude gepleegd heeft, het zijn de fraudeurs die moeten met d vinger gewezen worden, spijtig natuurlijk dat er enkel maar een methode bestaat om alles in één keer te blokkeren ….

Als proximus andere diensten aanbiedt en er wordt door anderern op één of andere manier misbruik van gemaakt da zou op den duur proximus best geen diensten meer leveren dan ….

@Martin  Dat is correct Proximus is niet mee aan het frauderen, maar als bedrijf  als je een nieuwe service biedt “one click web based subscription” (dat is wat ik begreep van Veedz hun uitleg). Dan vind ik dat je je klanten moet kunnen beschermen tegen fraudeurs die je klanten willen misbruiken door gebruik te maken van je nieuwe service.

Ik heb Veedz / DGP aan telefoon gehad en die geven letterlijk toe, dat de subscription via  een “ad placement” gebeurt en dat ik maar niet moest kliken op pop-ups. Ze hebben verder geen bewijs van mijn “sign-off” op mijn  subscription aanvraag.

Daarnaast moest ik de drastische oplossing kiezen om alle betaal service te blokkeren , (een service bij voor Proximus betekent een service minder voor (sommige) klanten)

 

We hebben deze discussie hier al gehad, maar toch blijf ik het schandalig vinden dat Proximus hieraan meedoet, en bij problemen geen enkele support biedt.

  • Dit gaat hier niet over een sms sturen naar een betaaldienst (hier kan je nog zeggen: eigen schuld, je hebt zelf die sms gestuurd).
  • Dit gaat hier ook niet over het aanrekenen van ontvangen sms’en (hoewel ik dat ook schandalig vindt dat je moet betalen voor ontvangen sms’en).
  • Dit gaat hier ook niet over iemand die moedwillig ergens op een site zijn gegevens heeft achtergelaten (naam, e-mail adres, telefoonnummer).
  • Waar het hier wel over gaat is dat je door één maal te klikken op een (ongewilde) advertentie pop-up op een website - die je toevallig via je GSM bezoekt - ingeschreven bent op zo’n betaaldienst.

Ik vind dat frauduleus en laag-bij-de-grond voor een overheidsbedrijf.

  1. Het is al een schande dat je door een “one-click” ingeschreven wordt - zonder dat je een mogelijkheid krijgen om deze inschrijving te bevestigen of te annuleren - en zonder dat je zelf enige persoonlijke gegevens hebt achtergelaten.
  2. Het is een schande, dat Proximus jouw GSM nummer meestuurt (in de http:// header) als je naar zo’n site surft. Je kan dus met je GSM nooit “anoniem” naar zo’n site surfen. Ik kan goed begrijpen dat jouw browser een aantal zaken meestuurt als je op het internet surft (jouw IP adres, het OS, type browser, etc ...), maar dat Proximus hierbij ook jouw GSM nummer doorgeeft aan de bezochte site, vind ik een overtreding tegen de privacy.

Een oplossing voor dit probleem moet niet zo drastisch zijn, dat je alle betaal services moet blokkeren (vb sms parkeren).

Een oplossing is gewoon dat Proximus ervoor zorgt dat hun dienstenaanbieders zich aan een aantal regels houden, zoals:

  • stoppen met automatisch jouw GSM nummer mee te delen aan een bezochte site.
  • verbieden dat je zonder expleciete bevestiging (vb via een code per sms, ...) kan ingeschreven worden.

Dat zou al veel leed besparen...

Reputatie 7
Badge +3

@jaklien52 

kan je in je profiel het nummer van de betrokken aanrekening zetten ?

onder je klantennr zie ik niet dadelijk een aanrekening met extra verbruik, enkel aangerekend abo…

Na je info kan ik het verder nakijken.

groeten

Tina

Wie zegt dat Proximus geen support biedt dan lees je toch niet alle berichten en alleen deze waar dan geen support geboden werd :slight_smile:

Wat ik mij hierbij afvraag de andere Providers zolas o.a. TN, doen die dan daar niet aan mee, het is tenslotte een service die ze bieden en het zijn niet altijd de aanbieders zelf die er voor zorgen, dat je laat ons maar zeggen geabonneerd bent zonder het echt te weten door bv op iets te klikken waar het totaal niet duidelijk is dat je vasthangt of niet direct duidelijk weet dat je binnen een periode hen moet contacteren of je anders doorlopend geabonneerd blijft buiten de gratis periode,  
Enfin zijn het niet de slechteriken zelf die moeten aangepakt worden daar wil ik eigenlijk naar toe, vooraleer ik het achter mijn hoofd geslingerd krijg dat ik de operators die zo’n service aanbieden zou verdedigen, daar gaat het bij mij niet om!

Reputatie 7
Badge +3

@jaklien52 

ik ben je oudere aanrekeningen gaan nakijken : op sommige rekeningen van vorig jaar in de zomer staan inderdaad diensten voor derden.

Omdat het al bijna een jaar geleden is, gaan we hier weinig aan kunnen doen vrees ik.

Indien je een ongewenste aanrekening krijgt: stuur je naar het betrokken nummer (meestal is dat een verkort gsm nr of een gekend nr) een sms met STOP

via deze pagina’s kan je heel wat info vinden : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

vriendelijke groeten

Tina

@NickyDepetter

we hebben dossier 48166234 opgestart om je te helpen;

De dossierbeheerder zal dit verder opvolgen en je informeren;

vriendelijke groeten

Tina

Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +3

@philippe_d Er zijn effectief richtlijnen voor derde partijen die werden afgesproken tussen de operatoren: de GOF-richtlijnen. Deze vind je onderaan deze webpagina bij de “Wettelijke informatie en gedragscodes”

Wettelijke vermeldingen voor privé- en professionele klanten | Proximus

Groetjes,
Antonella

Hallo

Ik heb hier net hetzelfde probleem. Ik heb al STOP gestuurd naar 8220. Al mijn nummer ingevuld op een site om dit abonnement van veedz zogezegd te stoppen en nog toch ben ik deze maand 20 euro kwijt door veedz. Nu heb ik een mail gestuurd naar veedz en hoop op een reactie. wat kan ik nog doen? Proximus zou hier iets aan moeten doen!

Als er geen gevolg of reactie komt van hen uit op je klacht kan Proximus een klachten dossier opstellen tegen hen, maar de Proximus forummedewerkers komen pas morgen terug langs.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 7
Badge +3

@Siskakm Ik zie dat je klacht bij Veedz werd behandeld en goedgekeurd omdat er een terugbetaling klaarstaat van de kosten. Deze terugbetaling zal gebeuren op jouw volgende factuur (september). Groetjes, Antonella

Reageer