factuur



Toon eerste bericht

66 reacties

Ik heb dit gedaan maar in een organisatie met 4600 medewerkers in verlofperiode zal dit geen evidentie zijn terwijl dit hier in het forum duidelijk als een veelvoorkomend probleem wordt aangegeven. Hier neem ik toch ook aan dat Proximus misbruik aanpakt.

 

Gezien het splitbilling is komt dit hoe dan ook bij mij terecht.

Reputatie 7
Badge +3

@Dorry dossier 48899405 werd opgemaakt voor nazicht door de CSO, die je verder zal contacteren. Groetjes, Heidi

Reputatie 6
Badge +2

Wat ik mij hierbij afvraag de andere Providers zolas o.a. TN, doen die dan daar niet aan mee, het is tenslotte een service die ze bieden en het zijn niet altijd de aanbieders zelf die er voor zorgen, dat je laat ons maar zeggen geabonneerd bent zonder het echt te weten door bv op iets te klikken waar het totaal niet duidelijk is dat je vasthangt of niet direct duidelijk weet dat je binnen een periode hen moet contacteren of je anders doorlopend geabonneerd blijft buiten de gratis periode,  


Enfin zijn het niet de slechteriken zelf die moeten aangepakt worden daar wil ik eigenlijk naar toe, vooraleer ik het achter mijn hoofd geslingerd krijg dat ik de operators die zo’n service aanbieden zou verdedigen, daar gaat het bij mij niet om!

 

@Martin

Als jij met je PC aan het surfen bent, en je komt toevallig terecht op een site waar ze jou bepaalde diensten aabieden …

Zo jij het dan leuk vinden, dat Proximus bij iedere klik op die website jouw (vast) telefoonnummer mee-stuurt in de http header?

Ik zou dat een ongehoorde schending van mijn privacy vinden, want zolang je jezelf niet hebt kenbaar gemaakt op een site (naam, adres, e-mail, telefoonnummer), wil je op een site toch anoniem surfen….

Of als je iemand’s Facebook profiel alleen maar bekijkt, wil je toch ook niet dat de eigenaar van dat profiel automatisch jouw telefoonnummer ziet?

 

Wel, dat is wat er hier gebeurt, als je met een Proximus GSM gaat surfen op een site van zo’n louche aanbieder: Proximus stuurt gewoon - ongevraagd en zonder dat jij daar iets kan aan blokkeren - jouw identificatie (MSISDN/XID/ASID) mee met de technische informatie van jouw klik (http: header).

 

PS

Onder de mom van een “service aan te bieden” doen ze mee aan die platte commerce, dit is geen service maar geldklopperij.

@philippe_d Inderdaad dat zou niemand plezant vinden als je daar op voorhand niet met akkoord gaat (mss staat het wel beschreven in hun voorwaarden “diensten door derden” dat je daarmee moet akkoord gaan, om die dienst te kunnen gebruiken ?).
Maar ik bedoel eigenlijk totaal iets anders, de meesten zullen diensten door derden willen (dus niet blokkeren wat je natuurlijk ook kan) omdat ze dit willen gebruiken om te parkeren (om nu maar één voorbeeld aan te geven)  dan moeten er toch ook gegevens van u doorgestuurd worden, of zie ik dat verkeerd dan?  Dat bedoelde ik eigenlijk hierboven in mijn vorig bericht, als er dan derde diensten zijn die dit misbruiken, dat die zouden moeten aangepakt worden, want door hen moet je op den duur diensten door derden blokkeren en kun je zo op die manier ook geen gebruik meer maken om te parkeren!

Ik heb eveneens gemerkt dat Veedz mij 4,99€ aangerekend heeft - geen idee wat deze dienst is en ik heb zeker nooit een akkoord gegeven - ik heb meteen de instellingen aangepast om alle content te blokkeren. Ondertussen hoop ik dat Proximus het bedrag niet zal aan rekenen op mijn faktuur. Bovendien verwacht ik dat Proximus een onderzoek instelt naar de malafiede praktijken van dit bedrijf.

Beste,

Ik heb net hetzelfde probleem met VEEDZ. Ik heb hen al een mail gestuurd, maar zonder reactie. Ik wens die dienst zo snel mogelijk stop te zetten.

Help!

Mvg,

K.

Reputatie 7
Badge +3

@Ka.O. 

we willen je graag helpen met deze klacht

vul je in je profiel je klantgegevens aan?

Het betrokken gsm nr ?

vriendelijke groeten

Tina

 

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat ons weten als t ingevuld is

Reputatie 7
Badge +3

@elrubio 

beste,

indien er meer  klachten zijn, zal veedz zeker door proximus gecontacteerd worden.

indien er een aanrekening is kan je bij veedz zelf terecht : 

Digital Virgo Entertainment customer@veedz.be +32 4 277 99 90

@Ka.O.

we willen je graag helpen met deze klacht

vul je in je profiel je klantgegevens aan?

Het betrokken gsm nr ?

vriendelijke groeten

Tina

 

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat ons weten als t ingevuld is

Is aangevuld

Reputatie 7
Badge +3

@Ka.O. 

dossier 49053782 is opgemaakt

Als het dossier is toegewezen, zal de dossierbeheerder het nodige doen en je informeren.

Groeten

Tina

Reputatie 1
Badge

op het laatste van mijn factuur sta een telefoon nr dat niet in mijn telefoon staat en dat is 

042779990  en er gaat soms 5 x per maand  of 4 x per maand 4. 99 x5=24.95 euro 

heb het nu pas gezien en weet niet voor wat dat is graag uitleg daar over

kan in feite geen telefoon nr. zijn, want dit moet 10 cijfers hebben.beleefde groetjes Jacqueline 

 

Geachte,

Mijn dochter heeft ook een aanrekening gekregen van Veeds,namelijk 6,04 euro per week.ze heeft nu een bericht STOP verstuurd naar 8220.Is het dan zeker dat het abonnement wordt stopgezet?Ze heeft nog nooit op deze site geweest hoe kan het dat ze dan een abonnement hierop heeft?Frauderende praktijken?kan dit als er zo maar iemand haar nummer doorgeeft naar deze site?

Mvg,Steven 

Reputatie 7
Badge +3

@STEVEN_020 Hierbij de contactgegevens indien je informatie wenst in te winnen of een klacht wenst neer te leggen. Groetjes, Antonella

DIGITAL VIRGO MComm Action VEEDZ     24/04/2019   +32 4 277 99  90 customer@veedz.be

Antonella,

Bedankt van je info.

Ik had al een mail naar Veedz gestuurd en ze gingen het abonnement schrappen alleen mijn geld dat krijg ik niet terug.

Dit zijn wanpraktijken er kan zomaar iemand met je nummer een abonnement aanvragen.

Groeten Steven. 

Reputatie 7
Badge +3

@STEVEN_020 Noteer je even het betrokken gsm-nummer in je profielgegevens? Dan laat ik dit verder onderzoeken door onze interne diensten.
Geef even een seintje zodra het gsm-nummer is genoteerd.
Groetjes,
Antonella

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo:
Klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op

@tina.b 

Ik zit met het zelfde probleem. Reeds 7 x 4.99€ aangerekend zonder mijn toestemming. 

Bij deze betwist ik alle facturen waarop veedz.be staat aangerekend. 

Kunnen jullie dit rechtzetten? 

Bedankt,

Bart 

Beste

 

Ook hier “plots” een abonnement op Veedz aan 4,99€/week. Ik laat de domiciliering voorlopig gewoon doorgaan, maar ben ervan overtuigd dat dit niet legaal gebeurd is, en we dus dit geld terug zouden moeten krijgen.

We hebben contact opgenomen met Veedz via de gebruikelijke weg, maar voorlopig geen respons. Graag ook via deze weg een klachtendossier.

 

mvg 

Antonella,

Gsm nummer staat in mijn profielgegevens.

Is nummer van mijn dochter.

Groeten Steven 

@Bottoy Goedemorgen,
De aanrekeningen van Veedz betreffen transacties met betrekking tot een abonnementsdienst op streaming van Video’s. Op de vraag hoe deze abonnementsdienst gestart werd, kan Proximus geen uitsluitsel geven. Maar in dit geval vermoeden we dat de inschrijving gebeurde via het bezoeken van een website of applicatie via de gsm waarbij er toestemming werd gegeven tot activatie van deze abonnementsdienst (de regelgeving hierrond werd vastgelegd onder de GOF-richtlijnen waaraan iedere dienstverlener zich dient te houden).

Via dossier 49842134 heb ik antwoordelementen gevraagd aan Veedz in verband met de aanrekeningen op jouw gsm-nummer. Uit deze antwoordelementen blijkt dat de sms'en dat naar jou werden verstuurd in de Franse taal zijn, terwijl jij Nederlandstalig bent. Om deze reden heb ik Veedz verzocht een terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetalingen gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen, via de aparte rubriek 'diensten geleverd door derden' op de factuur. Deze terugbetalingen kunnen niet met terugwerkende kracht worden verrekend op de huidige factuur en zullen bijgevolgd worden verrekend op de factuur waarbij ze worden meegestuurd. Dat zal dus gebeuren op de factuur van januari.

Voorts kunnen we nog melden dat er verschillende soorten blokkeringen bestaan om aanrekeningen voor diensten geleverd door derde partijen te voorkomen:

1.         Blokkering Adult Content: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die pornografische en andere erotische content aanbieden

2.         Blokkering Payment Content: blokkeert sms’en naar de shortcodes beginnende met 4xxx die betalende content aanbieden PPU (zoals sms-parkeren of sms-ticketing De Lijn)

3.         Blokkering Information Content: blokkeert oproepen naar 090x-nummers, maar ook diensten en sms’en die andere betalende content aanbieden (2xxx, 3xxx, 90xx-94xx)

4.         Blokkering Gaming/Entertainment: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die spelletjes, wedstrijden en andere gaming content aanbieden

Wij hebben blokkeringen 1, 3 en 4 geactiveerd. Op deze manier kan je je niet meer inschrijven op andere betalende abonnementsdiensten, maar kan je wel nog gebruik maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing van het openbaar vervoer.

Groetjes,
Antonella

Beste,

Bedankt voor de ondernomen acties. 

Bram

Beste, 

Bij nakijken van mijn facturen merk ik ook op dat ik al van november wekelijks 4,99€ aan Veedz betaald heb. Ik zou niet weten waar dit bedrag vandaan komt. Heb net alle betaaldiensten op mijn profiel uitgeschakeld, maar zou m'n geld, namelijk 14 x 4,99€, toch terug willen.... 

Reputatie 7
Badge +3

@flitser78 

Vul je je klantgegevens en betrokken gsm nummer in ?

Dan kunnen we een dossier opmaken.

Bedankt

Groeten

Tina

 

Ter info:  Forum Profiel

Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

@Martin  Dat is correct Proximus is niet mee aan het frauderen, maar als bedrijf  als je een nieuwe service biedt “one click web based subscription” (dat is wat ik begreep van Veedz hun uitleg). Dan vind ik dat je je klanten moet kunnen beschermen tegen fraudeurs die je klanten willen misbruiken door gebruik te maken van je nieuwe service.

Ik heb Veedz / DGP aan telefoon gehad en die geven letterlijk toe, dat de subscription via  een “ad placement” gebeurt en dat ik maar niet moest kliken op pop-ups. Ze hebben verder geen bewijs van mijn “sign-off” op mijn  subscription aanvraag.

Daarnaast moest ik de drastische oplossing kiezen om alle betaal service te blokkeren , (een service bij voor Proximus betekent een service minder voor (sommige) klanten)

Reputatie 7
Badge +3

@flitser78 Via dossier 50224379 heb ik dit voor jou in behandeling. Zodra ik antwoord ontvang van de derde partij, laat ik je iets weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Bart204 

Mogen we je vragen zelf ook klacht in te dienen bij veedz;

zij zijn wettelijk verplicht hier ook antwoord op te geven

dit is info over veedz:    veedz     DIGITAL VIRGO     customer@veedz.be     +32 4 277 99 90

wij langs onze kant maken een dossier op en de dossierbeheerder doet het nodige : vul je je klantgegevens in in je profiel ?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

Dag @flitser78 , Volgens de antwoordelementen dat ik heb mogen ontvangen van Veedz werden hun sms’en in het Frans verstuurd. Aangezien jij Nederlandstalig bent, is dit niet volgens de GOF-richtlijnen. Daarom heb ik de derde dienstaanbieder in gebreke gesteld en hun verzocht een terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. De derde dienstaanbieder is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetalingen gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen, via de aparte rubriek 'diensten geleverd door derden' op de factuur. Deze terugbetalingen kunnen niet met terugwerkende kracht worden verrekend op de huidige factuur en zullen bijgevolgd worden verrekend op de factuur waarbij ze worden meegestuurd. Dat zal voor jou dus gebeuren op de factuur van maart.
Ik zie verder dat je de blokkeringen voor derde diensten reeds activeerde via MyProximus.
Verder wil ik je nog aanraden om eens te kijken jouw pack om te schakelen van het oude pack Internet+TV+Mobiel naar Flex S (=internet+tv+mobiel). Dit zou voordeliger zijn voor je maandelijkse factuur.
Packs | Proximus
Groetjes,
Antonella

Reageer