Skip to main content
Vraag

5G blijft capped op 2 Mbps na overschakelen van EDGE → graag netwerkprofielreset

• February 17, 2026
  • 1 reactie
  • 1 Bekeken

Hallo,

Sinds enkele maanden heb ik ernstige problemen met mijn mobiele dataverbinding op 5G, vooral wanneer ik mijn smartphone als hotspot gebruik voor mijn werk.

• Ik heb volle 5G‑ontvangst, maar mijn verbinding is zeer onstabiel en bijgevolg onbruikbaar voor een deftige internetverbinding zelfs als ik een volledige 5G-verbinding heb.
  • Dit gebeurt op verschillende locaties.

Dit probleem komt exact overeen met wat meerdere gebruikers de voorbije maanden melden op het Proximus Forum, waarbij 5G blijft hangen op een verkeerd QoS‑profiel na een sessie via EDGE.
Zie o.a. eerdere meldingen waarbij klanten dezelfde cap van 2 Mbps ondervinden ondanks volle 5G‑ontvangst. [nl.forum.proximus.be], [nl.forum.proximus.be]

Volgens die meldingen werd dit opgelost door een reset van het netwerkprofiel (HSS re‑provisioning) aan jullie kant.

Kunt u voor mijn nummer een volledige netwerkprofielreset / HSS re‑provisioning uitvoeren, en controleren of mijn 5G‑QoS‑profiel correct ingesteld staat?

Mijn forumprofiel bevat alle vereiste privégegevens (gsm‑nummer, klantnummer).

Alvast bedankt om dit te onderzoeken – op dit moment is mobiel tethering voor mijn werk bijna onmogelijk.

Met vriendelijke groeten,

Rolf.

1 reactie

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • February 17, 2026

@Rolf Van Mechelen Ik begrijp het ongemak maar als je de beide topics hebt gelezen heb je vermoedelijk ook gezien dat wij het nodige doen om dit zo snel mogelijk te verhelpen en heb je ook de tips gezien van de vliegtuigstand alsook de 2G uitschakelen. 
Helaas kan ik geen netwerkreset doen op jouw simkaart.