Vraag Nieuw

Data only sim in Flex packs zoals bij Telenet One(UP)

  • 20 July 2023
  • 70 reacties
  • 1518 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Beste forumleden,

 

(PS: ik had het eerst geplaatst in een gewoon topic, maar kon het misschien beter hier plaatsen...)

 

Waarom biedt Proximus niet een datasim aan in haar Flex packs? Ik denk dat Proximus veel klanten zo verliest, en naar de concurrentie gaat puur voor dat. Een datasim waar je dus  niet mee kan bellen, maar enkel dient voor bv in een 4G-modem te steken.

In ons tweede verblijf heb ik altijd kunnen gebruik maken van de gratis datasim van TN van een familielid, maar wegens persoonlijke redenen hebben we het pack moeten stopzetten (waardoor we daar dus geen recht meer op hebben) maar omdat mijn oma bij PX zit (en dus geen recht heeft op dit datasim) kan zij niet aan zo’n datasim geraken.

Misschien is dit wel iets wat onderzocht kan worden, heel interessant voor mensen met een tweede verblijf bijvoorbeeld.

 

Wat denken jullie?

 

Bedankt alvast!

 

Met vriendelijke groet,

 

Rune


70 reacties

Ik kan @Antoon1 enkel maar bijtreden. Dat er na één maand zo weinig respons is, zowel van de gewone forumdeelnemers maar in mijn ogen erger nog, dat er van de Proximus medewerkers geen reactie komt, niente, nothing, rien du tout),  is gewoon te triest.voor woorden 😥😫


Iedereen maar roepen en klagen dat dit probleem opduikt of dat moet verbeteren en de V7 op geen *censuur* trekt, maar een goed initiatief waar iedereen voordeel uit haalt wordt gewoon genegeerd! 😕
Maar wel dreigen naar de concurrentie te stappen omdat die een (gratis) voordeel geeft. 🙄

En dat er buiten @Antoon1 er zich dan ook nog eens helemaal niemand inspant om de poll levendig te houden toont alleen maar aan dat er zelfs niemand is die interesse heeft voor enige verbetering voor alle PX-klanten en sterker nog, dat alles hier op dit forum uitsluitend in het kader van eigenbelang gebeurt.

Reputatie 6
Badge +2

Jongens, niet overreageren hé.

Dat er zo weinig respons is, is toch een teken dat de gemiddelde Forumlezer hier niet van wakker ligt, en dus geen behoefte heeft aan een data sim?

Wat had je nu gewild? 100 stemmen? 1.000 stemmen?

Dat is zelfs nog minder dan  0.07% van de 1.4 miljoen Proximus internetklanten. Daar ligt Proximus toch niet van wakker 😉

Als je zo graag een “gratis” data SIM wilt, moet je naar Telenet gaan 😀...

Reputatie 7
Badge +1

Jongens, niet overreageren hé.

Dat er zo weinig respons is, is toch een teken dat de gemiddelde Forumlezer hier niet van wakker ligt, en dus geen behoefte heeft aan een data sim?

Wat had je nu gewild? 100 stemmen? 1.000 stemmen?

Dat is zelfs nog minder dan  0.07% van de 1.4 miljoen Proximus internetklanten. Daar ligt Proximus toch niet van wakker 😉

Als je zo graag een “gratis” data SIM wilt, moet je naar Telenet gaan 😀...

@philippe_d Ik overreageer niet. Heb je gestemd of niet voor dat je dit op forum zet. Kijk als mensen tv zenders bij het basispakket willen, als eerste reageert een Proximus medewerker welke zodat hij dit naar hogerhand kan doorspelen. Dat is 1 persoon. Wij zijn al met 16 stemmen misschien met jou 17 stemmen, maar geen een Proximus medewerker reageert überhaupt laat staan op een manier zoals toevoegen zenders in het basispakket. PS, heb je toen ook gereageerd over de tv zenders, moet je maar naar Telenet gaan want daar staan ze wel in het basispakket 🤔

@Antoon1 
Philippe_d heeft meegedaan aan de poll en is 1 van de -momenteel nog steeds- 16 stemmers.
Het is dus zo dat hij wel graag een gratis data-SIM zou hebben, tenminste dat goedkeurt (mee gestemd) en er ook niet tegen argumenteert, anderzijds zich ook zomaar erbij neerlegt dat Proximus onze, inclusief de zijne!, wens niet eens beantwoordt.

Reputatie 6
Badge +2

Heb je gestemd of niet voor dat je dit op forum zet.Wij zijn al met 16 stemmen misschien met jou 17 stemmen ...

Ik moet je ontgoochelen, mijn stem zit al bij de 16 (zoals je trouwens kan zien als je de lijst van de stemmen bekijkt 😊 …)

Ik steun het initiatief, maar ik leg me ook neer bij het feit dat je “maar” 16 stemmen hebt, er dus geen groot animo is voor de data SIM. Onnodig om Forumgebruikers een schuldgevoel aan te smeren (“eigenbelang”, “te triest voor woorden”, “klanten en forumdeelnemers moeten zich schamen”, etc...).

Misschien moet je een (Facebook?) petitie starten, maar ook hier zal je weinig respons zien. De meeste Proximus klanten weten waarschijnlijk niet eens wat een data SIM is 🙁

 

PS, heb je toen ook gereageerd over de tv zenders, moet je maar naar Telenet gaan want daar staan ze wel in het basispakket 🤔

Neen, want voor TV ben ik bij Telenet ...

Ik citeer:

Zodra uw idee is doorgegeven, geeft een blauwe markering aan dat uw idee “nieuw” is. Onder uw idee is er een mogelijkheid om te stemmen. Zodra een idee 50 stemmen heeft, zullen wij het idee indienen bij de betreffende dienst. Een zwarte markering geeft aan dat het idee “wacht op een antwoord”. Vervolgens wordt het idee “geïmplementeerd”, met een groene markering of “afgewezen” met een rode markering.

 

Zie bovenaan de blauwe markering. :)
Nu wachten op 34 nieuwe stemmen zodat we in totaal 50 stemmen halen.
Op 1400000 klanten is dat nog altijd niets,. 0.0035% of zoiets.
 

 

Wat had je nu gewild? 100 stemmen? 1.000 stemmen?

Dat is zelfs nog minder dan  0.07% van de 1.4 miljoen Proximus internetklanten. Daar ligt Proximus toch niet van wakker 😉

 

 

 

Kleine (?) bedenking
Hoeveel van de 1.4 miljoen klanten bezoekt dit forum? 1000? Regelmatig? 25? 50?
Dan is 50 stemmen wel zeker meer relevant dan 0.07%!

En je moet nog een verschil maken tussen bezoeken om iets op te zoeken dat hun aanbelangt en louter meelezen uit interesse/nieuwgierigheid want van die laatste zijn er veel meer dan je denkt.

Maar het feit is dat PX ook nog moet overtuigd worden om iets ingevoerd te krijgen en daar zal het meer op neer komen op wat brengt het op, net zoals bij andere providers, waar het ook altijd om kosten/baten analyse draait, of ook nog is de concurrentie groot genoeg om iets te moeten invoeren!?

Conclusie: voor het licht op groen springt  is nog veel overtuigingskracht van doen en dit kunnen we maar op één manier en dit is stemmen en nog eens stemmen…... 

Met dank aan diegenen die reeds gestemd hebben tot nu toe :
Mutlie,  Antoon1, Necroslave84, BartMa, Jamo, Pat52, Fonz, ln0, vdoutchouk, yvesc, dave ds, philippe_d, DCS,  AnneliesL, Ubiquiti-Networks, Hills  

Waar blijven al die anderen, één muisklik op het paarse vak “STEMMEN”, simpel toch ;-)

GEZOCHT

Nog 34 gelijkgezinden die willen meestemmen VOOR een gratis data-only SIM

Wat zijn de vereisten?
 

één muisklik op het paarse vak bovenaan, je kan het niet missen: “STEMMEN” staat er op!

Blijkbaar moeten er niet altijd eerst 50 stemmen gehaald worden voor  “in Progress” en zelfs ook niet voor “Geiplementeerd”:

 

Nog altijd maar  34 gelijkgezinden gezocht die willen meestemmen VOOR een gratis data-only SIM

Alléé slechts één muisklik op het paarse vak bovenaan zijn jullie verwijderd van een data-Sim.

Dat is toch niet teveel moeite?

Wie heeft er nog interesse in gratis data?
Gewoon klikken op het paarse vak bovenaan graag! Bij genoeg stemmen kan het er komen.

 

Reputatie 7
Badge +1

Als ik zie hoeveel op de topics gereageerd wordt binnen een dag. Dan snap ik niet dan PX klanten niet rap op de stemknop drukken van deze datasim. Dit is toch een kleine moeite. Allez kom aan, stem en zorg dat we aan de 50 stemmen komen 😉

Reputatie 7
Badge +1

Hallo PX klanten. Na 12 dagen weer een stem erbij. Zitten nu op 17. Kom aan nog 33 te gaan. Dus stem voor de gratis datasim 😉🤗👍

Reputatie 7
Badge +1

Dag beste Proximus klanten. Blijf er toch mee doorgaan. Het is nu 1 maand geleden en we staan nog steeds op 17. Allee als ik zie hoeveel reacties op de iPhone 15 zijn dan is toch een kleine moeite om een stem op de gratis datasim uit te brengen. Geef de hoop nog steeds niet op 😉🤗👍

Reputatie 2
Badge

Heb een stem uitgebracht om jullie hierin bij te staan.

Reputatie 7
Badge +1

Heb een stem uitgebracht om jullie hierin bij te staan.

@patrick1981 Bedankt voor stem nummer 18. Maar beste Proximus klanten we hebben nog 32 stemmen nodig zodat dit hogerop kan. Maar PX als ik HLN van afgelopen zaterdag lees, zie bijlage, moet het toch geen probleem geven om een gratis datasim te geven bij een flexabo 🤔😉 

 

Reputatie 7
Badge +1

En we gaan naar 19. Kom op PX klanten nog 31. Misschien dat dit, zie onderstaand, meer klanten aanspoort om op een gratis datasim te stemmen. Werdt vandaag door PX naar buiten gebracht. 

Proximus schrapt oude abonnementen en bundels: “Wie niet reageert, wordt automatisch naar alternatieve én vaak duurdere formule overgezet”

Even een kleine kanttekening over de weinige votes, en dit vanuit een persoonlijk standpunt.

Ik heb heel veel interesse in een extra datasim en zit hier ook al jaren op te wachten MAAAAAR effe een pol doen op een lokaal forum heeft niks van bereik.

Ik (en waarschijnlijk 90% van de bezoekers hier) komen hier zeker niet dagelijks lezen, daar zijn interessantere forums voor, en dan enkel scrollen door de 100-en problemen mails...  nee bedankt. Ik kom hier enkel als ik een probleem heb. Deze poll topic zit ook nog eens goed verstopt in de massa’s andere topics, ik ben er heel toevallig opgestoten .. en om te stemmen moet je nog eens inloggen (de meeste mensen komen hier enkel maar lezen en hebben geen idee van hun account wachtwoord om in te loggen.

Als je en poll wilt doen, stuur dan een email uit naar de Proximus klanten, of doe eens een publicatie op facebook waar de mensen echt je bericht zien en lezen. Je aantal votes gaat ontploffen in een paar uur.

Just my 2 cents.

Bakke

Reputatie 7
Badge +1

Even een kleine kanttekening over de weinige votes, en dit vanuit een persoonlijk standpunt.

Ik heb heel veel interesse in een extra datasim en zit hier ook al jaren op te wachten MAAAAAR effe een pol doen op een lokaal forum heeft niks van bereik.

Ik (en waarschijnlijk 90% van de bezoekers hier) komen hier zeker niet dagelijks lezen, daar zijn interessantere forums voor, en dan enkel scrollen door de 100-en problemen mails...  nee bedankt. Ik kom hier enkel als ik een probleem heb. Deze poll topic zit ook nog eens goed verstopt in de massa’s andere topics, ik ben er heel toevallig opgestoten .. en om te stemmen moet je nog eens inloggen (de meeste mensen komen hier enkel maar lezen en hebben geen idee van hun account wachtwoord om in te loggen.

Als je en poll wilt doen, stuur dan een email uit naar de Proximus klanten, of doe eens een publicatie op facebook waar de mensen echt je bericht zien en lezen. Je aantal votes gaat ontploffen in een paar uur.

Just my 2 cents.

Bakke

@Bakke . Bedankt voor de stem. Heb helaas geen Facebook en e-mail van PX klanten heb ik ook niet. @Mutlie @Martin kunnen jullie hier iets in betekenen. Alvast bedankt 👍

Al 20 stemmen - nog 30 te gaan !

@Bakke@Antoon1 
Het publiceren op Facebook (en andere sociale media) is een heel goed idee. 👌
Met deze bedenking: de publicist (degene die publiceert) moet een liefst zo groot mogelijk aantal mensen bereiken die het bericht delen en zo verder verspreiden. Anders is het gewoon nutteloos.
Bij Facebook noemt men die doelgroep “vrienden”.
Ik heb wel Facebook maar doe er totaal niets mee dan links of rechts eens inloggen met dat profiel. Alleen een paar verjaardagswensen zijn in de loop der jaren gepost op mijn FB profiel en “een paar” mag je bijna letterlijk nemen. 🤡
Dus heb ik geen “vrienden” die mijn bericht zouden delen. Ik ben verder helemaal niet actief op sociale media.
Ik heb op “smoelenboek” toch  maar eens gezocht naar een Proximus profiel en heb er 1 gevonden met de bedoeling daar een bericht te openen en dit topic over te nemen.
Probleem daar: je kan antwoorden op een door een PX medewerker geopend bericht maar niet zelf een bericht plaatsen. Zulks is niet aan te raden, ook niet op dit forum. En op FB verdwijnen de meeste antwoorden toch helemaal naar de achtergrond. Zo voel ik het aan. Akkoord?
Kan/wil iemand anders met een druk bezocht profiel even de moeite doen en op zijn/haar profiel deze poll publiceren? Allez, iedereen heeft toch een drukker profiel dan Antoon1 (zelfs geen profiel) en ikzelf (inactief op Facebook).
 



 

Komaan mensen!
We zijn er bijna! Nog even doorstemmen!

Reputatie 7
Badge +1

Komaan mensen!
We zijn er bijna! Nog even doorstemmen!

@Mutlie. Bedankt dat je weer terug bent. De nieuwe datasim zou een goede aanvulling zijn bij de prijsverhoging op 1 januari 2024 ipv kleine verhoging van de mobiele data 🤔😉

Zoals @Antoon1 zegt, de prijsverhoging komt er aan. Het zou toch mooi zijn als we daarvoor iets in de plaats krijgen? Een data-SIM bijvoorbeeld.
Wij kunne dat duidelijk maken aan Proximus door te stemmen. Waar wachten jullie op?

 

Proximus slaat de prijzen (alweer) op. Veel bezoekers klagen.
Via deze poll kunnen we iets extra’s krijgen en toch reageert niemand?
Stemmen is een kleine moeite!

We gaan voor een goed doel, een data-only-sim voor iedereen met  een FLEX pack!

Reageer