Vraag Nieuw

Data only sim in Flex packs zoals bij Telenet One(UP)

  • 20 July 2023
  • 70 reacties
  • 1536 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Beste forumleden,

 

(PS: ik had het eerst geplaatst in een gewoon topic, maar kon het misschien beter hier plaatsen...)

 

Waarom biedt Proximus niet een datasim aan in haar Flex packs? Ik denk dat Proximus veel klanten zo verliest, en naar de concurrentie gaat puur voor dat. Een datasim waar je dus  niet mee kan bellen, maar enkel dient voor bv in een 4G-modem te steken.

In ons tweede verblijf heb ik altijd kunnen gebruik maken van de gratis datasim van TN van een familielid, maar wegens persoonlijke redenen hebben we het pack moeten stopzetten (waardoor we daar dus geen recht meer op hebben) maar omdat mijn oma bij PX zit (en dus geen recht heeft op dit datasim) kan zij niet aan zo’n datasim geraken.

Misschien is dit wel iets wat onderzocht kan worden, heel interessant voor mensen met een tweede verblijf bijvoorbeeld.

 

Wat denken jullie?

 

Bedankt alvast!

 

Met vriendelijke groet,

 

Rune


70 reacties

Je hebt helemaal niets bewezen, Martin.

Hoeveel zoeken er echt naar “gratis data-only-sim Proximus”? 
Of naar “gratis data-only-sim” zonder “Proximus” erbij? Veel meer, denk ik. En dan kom je vanzelf niet bij Proximus terecht. Behalve dan een forum topic uit 2017, waar uit de eerste woorden al duidelijk is dat je niet verder hoeft te lezen. Ook zal je een site vinden “welke mogelijkheden zijn er?”
 

Ik stop er hier ook bij.
Mijn punt was eigenlijk dat dit topic met moeite enkele uren zichtbaar blijft in het forum, enerzijds voor de toevallige bezoeker, anderzijds voor de regelmatige bezoeker (of ga jij bij ieder bezoek verder bladeren dan?)

Soit, ik stop er hier helemaal mee!

En je moet nog een verschil maken tussen bezoeken om iets op te zoeken dat hun aanbelangt en louter meelezen uit interesse/nieuwgierigheid want van die laatste zijn er veel meer dan je denkt.

Maar het feit is dat PX ook nog moet overtuigd worden om iets ingevoerd te krijgen en daar zal het meer op neer komen op wat brengt het op, net zoals bij andere providers, waar het ook altijd om kosten/baten analyse draait, of ook nog is de concurrentie groot genoeg om iets te moeten invoeren!?

Conclusie: voor het licht op groen springt  is nog veel overtuigingskracht van doen en dit kunnen we maar op één manier en dit is stemmen en nog eens stemmen…... 

Met dank aan diegenen die reeds gestemd hebben tot nu toe :
Mutlie,  Antoon1, Necroslave84, BartMa, Jamo, Pat52, Fonz, ln0, vdoutchouk, yvesc, dave ds, philippe_d, DCS,  AnneliesL, Ubiquiti-Networks, Hills  

Waar blijven al die anderen, één muisklik op het paarse vak “STEMMEN”, simpel toch ;-)

Reputatie 7
Badge +1

Iedereen gaat voordeel hebben aan een extra data-only SIM gekoppeld aan het internetvolume.
Daarom forumgangers stemmen graag!
Maak Proximus wakker 😉 Zorg dat dit naar het management gaat. STEMMEN IS A MUST 👍🤗

Reputatie 4
Badge

Komaan mensen, is het nu zo moeilijk om te stemmen? Er kunnen nog héél wat stemmen bij. Proximus is al niet aan de goedkope kant, dus moeten we zien dat we er iets voor in de plaats krijgen, maar dan moet er wel gestemd worden!!! Allemaal aan één zeil trekken, dan komt er mss (hopelijk) wat schot in de zaak en kunnen we profiteren van een GRATIS product…

PS: is er een manier om meer mensen aan te trekken?

 

Mvg

Rune

Reputatie 7
Badge +1

Kreeg vandaag een melding in de MyProximus app van een cadeau van PX. Ik dacht nu gaat het gebeuren EEN GRATIS DATASIM. Maar helaas was een gratis foto. Wat een teleurstelling 😥😪maar we zitten toch op 24 stemmen. Nog 26 te gaan. Dus mensen 😉🤗

  1. Gewoon even ter info.

    Ik ben toevallig op dit forum gekomen omdat ik ook op zoek ben naar een datasim. In mijn geval zou dit zijn om onderweg efficient te kunnen werken. De meeste van mijn collega’s zijn hier ook vragende partij voor. De hotspot op een gsm houdt het niet zo lang vol. Telewerk komt steeds meer in trek dus in principe is dit iets wat op een bepaald moment standaard wordt bij ieder mobiel abonnement. Ik ga nu volledig overschakelen op ONEup enkel en alleen voor die datasim. De meerkost had ons weinig uitgemaakt, weegt niet op tegen het gemak.
     
  2. Om de lage vote te verklaren: Hier zit geen kat op.
    De meeste mensen met een behoefte proberen tevergeefs via de klantendienst Proximus te bereiken en geven op of switchen assertief en stilzwijgend. Op een forum een account aanmaken enkel voor zoiets is iets wat weinig mensen doen/tijd voor hebben. Een forum wordt, door grote bedrijven die eigenlijk te veel personeel zouden moeten aannemen om alle klachten te kunnen behandelen, vooral gebruikt om negatieve feedback te verzamelen en lager te laten verschijnen in Google om slechte PR te vermijden.

Ik zou ook graag een datasim hebben die het mobiele abo deelt van mijn gsm want een extra abo nemen vind ik ook niet interessant en mijn 300GB is nooit op dus is wel interessant met datasim

Reputatie 4
Badge

@Antoon1 idd, spijtig. Want ik denk dat elke klant daar beter van wordt. Ongeacht of het hij/zij het nodig vindt of niet…

Reputatie 4
Badge

@AnneliesL idd, bij ons ook zo. En dan om een extra abonnement aan te gaan voor een tweede verblijf waar je mss 2 maand max per jaar in doorbrengt, is nogal kort door de bocht…

Reputatie 7
Badge +1

Komaan mensen!
We zijn er bijna! Nog even doorstemmen!

@Mutlie. Bedankt dat je weer terug bent. De nieuwe datasim zou een goede aanvulling zijn bij de prijsverhoging op 1 januari 2024 ipv kleine verhoging van de mobiele data 🤔😉

Reputatie 7
Badge +1

Goedemorgen allemaal. Wil de mensen die al gestemd hebben nog bedanken. Hoop dat we volgend jaar de 50 gaan halen 😉 Wens iedereen een gelukkig en gezond 2024 👍🚐 Antoon

 

Waar blijft iedereen ?
Komaan mensen, is het nu zo moeilijk om te stemmen?

 

Proximus is niet aan de goedkope kant, integendeel, en verhoogt zelfs al voor de 3e keer dit jaar zijn prijzen. 🙄
Is het dan niet logisch dat we er graag iets voor in de plaats willen krijgen? 
Maar dan moet er wel gestemd worden opdat we toch een GRATIS dienst aangeboden krijgen (mits voldoende stemmen).

Reputatie 7
Badge +1

We zijn weer 4 dagen later en de stemming staat nog steeds op 16. Alle klanten en forumdeelnemers moeten ze zich schamen. Nou willen we iets bereiken wat voor vele klanten een voordeel geeft en niemand geeft thuis. Zelfs grandmasters etc. Als er klachten zijn, en noem maar op dan moet alles wijken op dit forum. Maar een stem geven op een extra datasim kan er dan niet af. Ben erg teleurgesteld, ook op de Proximus medewerkers die hier nog geen aandacht aan gegeven hebben om dit naar het management te doen gaan 😥😪

Ik kan @Antoon1 enkel maar bijtreden. Dat er na één maand zo weinig respons is, zowel van de gewone forumdeelnemers maar in mijn ogen erger nog, dat er van de Proximus medewerkers geen reactie komt, niente, nothing, rien du tout),  is gewoon te triest.voor woorden 😥😫


Iedereen maar roepen en klagen dat dit probleem opduikt of dat moet verbeteren en de V7 op geen *censuur* trekt, maar een goed initiatief waar iedereen voordeel uit haalt wordt gewoon genegeerd! 😕
Maar wel dreigen naar de concurrentie te stappen omdat die een (gratis) voordeel geeft. 🙄

En dat er buiten @Antoon1 er zich dan ook nog eens helemaal niemand inspant om de poll levendig te houden toont alleen maar aan dat er zelfs niemand is die interesse heeft voor enige verbetering voor alle PX-klanten en sterker nog, dat alles hier op dit forum uitsluitend in het kader van eigenbelang gebeurt.

Reputatie 7
Badge +1

Jongens, niet overreageren hé.

Dat er zo weinig respons is, is toch een teken dat de gemiddelde Forumlezer hier niet van wakker ligt, en dus geen behoefte heeft aan een data sim?

Wat had je nu gewild? 100 stemmen? 1.000 stemmen?

Dat is zelfs nog minder dan  0.07% van de 1.4 miljoen Proximus internetklanten. Daar ligt Proximus toch niet van wakker 😉

Als je zo graag een “gratis” data SIM wilt, moet je naar Telenet gaan 😀...

@philippe_d Ik overreageer niet. Heb je gestemd of niet voor dat je dit op forum zet. Kijk als mensen tv zenders bij het basispakket willen, als eerste reageert een Proximus medewerker welke zodat hij dit naar hogerhand kan doorspelen. Dat is 1 persoon. Wij zijn al met 16 stemmen misschien met jou 17 stemmen, maar geen een Proximus medewerker reageert überhaupt laat staan op een manier zoals toevoegen zenders in het basispakket. PS, heb je toen ook gereageerd over de tv zenders, moet je maar naar Telenet gaan want daar staan ze wel in het basispakket 🤔

@Antoon1 
Philippe_d heeft meegedaan aan de poll en is 1 van de -momenteel nog steeds- 16 stemmers.
Het is dus zo dat hij wel graag een gratis data-SIM zou hebben, tenminste dat goedkeurt (mee gestemd) en er ook niet tegen argumenteert, anderzijds zich ook zomaar erbij neerlegt dat Proximus onze, inclusief de zijne!, wens niet eens beantwoordt.

Reputatie 6
Badge +2

Heb je gestemd of niet voor dat je dit op forum zet.Wij zijn al met 16 stemmen misschien met jou 17 stemmen ...

Ik moet je ontgoochelen, mijn stem zit al bij de 16 (zoals je trouwens kan zien als je de lijst van de stemmen bekijkt 😊 …)

Ik steun het initiatief, maar ik leg me ook neer bij het feit dat je “maar” 16 stemmen hebt, er dus geen groot animo is voor de data SIM. Onnodig om Forumgebruikers een schuldgevoel aan te smeren (“eigenbelang”, “te triest voor woorden”, “klanten en forumdeelnemers moeten zich schamen”, etc...).

Misschien moet je een (Facebook?) petitie starten, maar ook hier zal je weinig respons zien. De meeste Proximus klanten weten waarschijnlijk niet eens wat een data SIM is 🙁

 

PS, heb je toen ook gereageerd over de tv zenders, moet je maar naar Telenet gaan want daar staan ze wel in het basispakket 🤔

Neen, want voor TV ben ik bij Telenet ...

Ik citeer:

Zodra uw idee is doorgegeven, geeft een blauwe markering aan dat uw idee “nieuw” is. Onder uw idee is er een mogelijkheid om te stemmen. Zodra een idee 50 stemmen heeft, zullen wij het idee indienen bij de betreffende dienst. Een zwarte markering geeft aan dat het idee “wacht op een antwoord”. Vervolgens wordt het idee “geïmplementeerd”, met een groene markering of “afgewezen” met een rode markering.

 

Zie bovenaan de blauwe markering. :)
Nu wachten op 34 nieuwe stemmen zodat we in totaal 50 stemmen halen.
Op 1400000 klanten is dat nog altijd niets,. 0.0035% of zoiets.
 

 

Wat had je nu gewild? 100 stemmen? 1.000 stemmen?

Dat is zelfs nog minder dan  0.07% van de 1.4 miljoen Proximus internetklanten. Daar ligt Proximus toch niet van wakker 😉

 

 

 

Kleine (?) bedenking
Hoeveel van de 1.4 miljoen klanten bezoekt dit forum? 1000? Regelmatig? 25? 50?
Dan is 50 stemmen wel zeker meer relevant dan 0.07%!

 

 

Neen, Proximus geeft niet zo maar iets gratis weg.
 

 

Maar als we aandringen zit een gratis data SIM er wel in!
Het enige wat je hiervoor moet doen is je stem uitbrengen. Hoe meer, hoe beter. DOEN !



 

 

 

En weer naar boven met deze poll.
Waar wacht iedereen op?


Binnenkort is Sinterklaas en iets later komt de Kerstman.

Met jouw stem erbij brengt hij misschien een cadeautje van Proximus?

 

Even een kleine kanttekening over de weinige votes, en dit vanuit een persoonlijk standpunt.

Ik heb heel veel interesse in een extra datasim en zit hier ook al jaren op te wachten MAAAAAR effe een pol doen op een lokaal forum heeft niks van bereik.

Ik (en waarschijnlijk 90% van de bezoekers hier) komen hier zeker niet dagelijks lezen, daar zijn interessantere forums voor, en dan enkel scrollen door de 100-en problemen mails...  nee bedankt. Ik kom hier enkel als ik een probleem heb. Deze poll topic zit ook nog eens goed verstopt in de massa’s andere topics, ik ben er heel toevallig opgestoten .. en om te stemmen moet je nog eens inloggen (de meeste mensen komen hier enkel maar lezen en hebben geen idee van hun account wachtwoord om in te loggen.

Als je en poll wilt doen, stuur dan een email uit naar de Proximus klanten, of doe eens een publicatie op facebook waar de mensen echt je bericht zien en lezen. Je aantal votes gaat ontploffen in een paar uur.

Just my 2 cents.

Bakke

Reputatie 7
Badge +1

Als ik zie hoeveel op de topics gereageerd wordt binnen een dag. Dan snap ik niet dan PX klanten niet rap op de stemknop drukken van deze datasim. Dit is toch een kleine moeite. Allez kom aan, stem en zorg dat we aan de 50 stemmen komen 😉

Veel jarenlange PX klanten vinden het (terecht) niet eerlijk dat voor nieuwe klanten geweldige cadeaus klaar staan, zoals TV’s voor 99 euro en zo. Na ongeveer 40 jaar klant te zijn krijg ik zelf maar 5 euro getrouwheidspremie per maand. Zelf aan te vragen !
Daarom is deze poll zo belangrijk, niet speciaal voor mij, maar voor alle klanten van Proximus die meer verdienen dan 5 euro. Toch?
Allee, stemmen maar voor een gratis data-SIM! Als we niets vragen krijgen we zeker niets!


 

Reageer