Vraag Nieuw

Data only sim in Flex packs zoals bij Telenet One(UP)

  • 20 July 2023
  • 70 reacties
  • 1514 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Beste forumleden,

 

(PS: ik had het eerst geplaatst in een gewoon topic, maar kon het misschien beter hier plaatsen...)

 

Waarom biedt Proximus niet een datasim aan in haar Flex packs? Ik denk dat Proximus veel klanten zo verliest, en naar de concurrentie gaat puur voor dat. Een datasim waar je dus  niet mee kan bellen, maar enkel dient voor bv in een 4G-modem te steken.

In ons tweede verblijf heb ik altijd kunnen gebruik maken van de gratis datasim van TN van een familielid, maar wegens persoonlijke redenen hebben we het pack moeten stopzetten (waardoor we daar dus geen recht meer op hebben) maar omdat mijn oma bij PX zit (en dus geen recht heeft op dit datasim) kan zij niet aan zo’n datasim geraken.

Misschien is dit wel iets wat onderzocht kan worden, heel interessant voor mensen met een tweede verblijf bijvoorbeeld.

 

Wat denken jullie?

 

Bedankt alvast!

 

Met vriendelijke groet,

 

Rune


70 reacties

 

 

Neen, Proximus geeft niet zo maar iets gratis weg.
 

 

Maar als we aandringen zit een gratis data SIM er wel in!
Het enige wat je hiervoor moet doen is je stem uitbrengen. Hoe meer, hoe beter. DOEN !



 

 

 

Hoe meer stemmen voor in deze poll, hoe meer kans dat we maken dat Proximus een gratis data-SIM toevoegt aan de Flex Packs. Daarom breng ik deze poll nog maar eens naar voren.

 

Hoe meer stemmen voor in deze poll, hoe meer kans dat we maken dat Proximus een gratis data-SIM toevoegt aan de Flex Packs. Daarom breng ik deze poll nog maar eens naar voren.

 

 

Nog steeds brandend actueel, stemmen voor een cadeautje van Proximus: een gratis  data-SIM!

Veel jarenlange PX klanten vinden het (terecht) niet eerlijk dat voor nieuwe klanten geweldige cadeaus klaar staan, zoals TV’s voor 99 euro en zo. Na ongeveer 40 jaar klant te zijn krijg ik zelf maar 5 euro getrouwheidspremie per maand. Zelf aan te vragen !
Daarom is deze poll zo belangrijk, niet speciaal voor mij, maar voor alle klanten van Proximus die meer verdienen dan 5 euro. Toch?
Allee, stemmen maar voor een gratis data-SIM! Als we niets vragen krijgen we zeker niets!


 

Waar blijft iedereen ?
Komaan mensen, is het nu zo moeilijk om te stemmen?

 

Proximus is niet aan de goedkope kant, integendeel, en verhoogt zelfs al voor de 3e keer dit jaar zijn prijzen. 🙄
Is het dan niet logisch dat we er graag iets voor in de plaats willen krijgen? 
Maar dan moet er wel gestemd worden opdat we toch een GRATIS dienst aangeboden krijgen (mits voldoende stemmen).

Met 21 stemmen naderen we de drempel om een gratis SIM bespreekbaar te maken met de Proximus directie.
Daarvoor ontbreekt nog uw stem !
U krijgt toch ook graag een cadeautje? Zeker van Proximus. Dit is uw kans. Stemmen maar!


Binnenkort is Sinterklaas en iets later komt de Kerstman.

Met jouw stem erbij brengt hij misschien een cadeautje van Proximus?

 

  1. Gewoon even ter info.

    Ik ben toevallig op dit forum gekomen omdat ik ook op zoek ben naar een datasim. In mijn geval zou dit zijn om onderweg efficient te kunnen werken. De meeste van mijn collega’s zijn hier ook vragende partij voor. De hotspot op een gsm houdt het niet zo lang vol. Telewerk komt steeds meer in trek dus in principe is dit iets wat op een bepaald moment standaard wordt bij ieder mobiel abonnement. Ik ga nu volledig overschakelen op ONEup enkel en alleen voor die datasim. De meerkost had ons weinig uitgemaakt, weegt niet op tegen het gemak.
     
  2. Om de lage vote te verklaren: Hier zit geen kat op.
    De meeste mensen met een behoefte proberen tevergeefs via de klantendienst Proximus te bereiken en geven op of switchen assertief en stilzwijgend. Op een forum een account aanmaken enkel voor zoiets is iets wat weinig mensen doen/tijd voor hebben. Een forum wordt, door grote bedrijven die eigenlijk te veel personeel zouden moeten aannemen om alle klachten te kunnen behandelen, vooral gebruikt om negatieve feedback te verzamelen en lager te laten verschijnen in Google om slechte PR te vermijden.

Klopt helemaal! Ik ben er helemaal mee eens en zo ook iedereen die meegestemd heeft.

 

Ik vind het wel spijtig dat je niet hebt meegestemd, ook al wil je weg bij Proximus. :(
Je gunt toch je lotgenoten ( die een data SIM zouden wilen maar toch bij Proximus blijven omdat ????  ) ook iets ? ;)



Anderzijds is deze poll slechts een middel om onze wensen te laten horen, om toch mogelijks iets te bekomen wat anders zeker niet bereikt zal worden.


En het is een kleine inspanning voor alle klagers en helpers op dit forum om even een stem uit te brengen.
Maar inderdaad ze moeten deze poll ook zien. Daarom dat we ze regelmatig (moeten) “uppen”
 

Bij deze.
 

Ik snap het toch echt niet goed dat er zo weinig zijn die deze poll niet zouden zien! 
of gebruikt er dan niemand Google search?

ik kan me niet inbeelden dat iemand die geïnteresseerd is in een data Sim only niet zal googelen op 

Proximus data Sim only 

enfin laat ons het zeker niet opgeven en verder proberen van ons doel te bereiken.

@Martin 
Heb je dat zelf al eens gegoogled?
Ik vond deze poll niet direct terug hoor.
Verder is het volgens mij simpel. Deze poll is een gewoon topic dat zoals alle andere langzaam maar zeker verdwijnt naar de volgende pagina en de volgende enzovoort wanneer een ander topic naar voor schuift (gestart wordt of beantwoord wordt).

 

Eens  gezocht →  Proximus data Sim only - Google Zoeken 
(Je moet in de zoektermen ook Proximus er niet expliciet bij vernoemen)

en bij de 4de hit krijg ik dit :bv dit 

SIM voor Only-data

Proximus Forum

https://nl.forum.proximus.be › internet-10 › sim-voor-...

28 jul 2023 — SIM voor Only-data ... N.a.v. de aankoop van een nieuwe tablet WiFi/4G is de vraag simpel: Bestaat er bij Proximus een prepaid (geen maandelijks ...

9 antwoorden · 1 stem: (In afwachting van een Proximus medewerker)Dat dacht ik wel. Pay&Go+ h

Waar je dan op uw link terecht komt die je zelf gepost hebt 

Namelijk :

https://nl.forum.proximus.be/jouw%2Dideeenbus%2D52/data%2Donly%2Dsim%2Din%2Dflex%2Dpacks%2Dzoals%2Dbij%2Dtelenet%2Done%2Dup%2D58742

 

Klopt, maar 3 andere items worden wel belangrijker/relevanter geacht dan mijn vraag van indertijd die negatief werd beantwoord (niet mogelijk, niet beschikbaar) en waarop ik dan maar verwees naar deze poll die toen nieuw/actueel was.
In dat topic moet je dus eerst de vraag en de negatieve antwoorden doorworstelen, antwoorden gegeven door niet de minsten hier. Hoeveel lezers geven het dan op vóór ze mijn link ontdekken?
Want een data SIM komt er toch niet zeggen de experten. En dan is dat topic van deze zomer.

Ik houd deze poll actueel (probeer) en die staat NIET eens in de google lijst toch niet in de eerste 20? 50? Ik heb niet geteld, maar ben toch diep gescrold.
Conclusie?

Mijn conclusie is heel simpel, iemand die heel erg geïnteresseerd zal zoals ik het al bewezen heb, na googel zoeken, op het forum terecht komen en dan verder zoeken = Zoeken | Proximus Forum enz… en niet zomaar direct opgeven.
Maar ik ga er mee stoppen en er hier niet verder meer over uitweiden over de manieren van iets te zoeken op het internet want dit is eigenlijk niet de bedoeling/onderwerp van deze post.

Je hebt helemaal niets bewezen, Martin.

Hoeveel zoeken er echt naar “gratis data-only-sim Proximus”? 
Of naar “gratis data-only-sim” zonder “Proximus” erbij? Veel meer, denk ik. En dan kom je vanzelf niet bij Proximus terecht. Behalve dan een forum topic uit 2017, waar uit de eerste woorden al duidelijk is dat je niet verder hoeft te lezen. Ook zal je een site vinden “welke mogelijkheden zijn er?”
 

Ik stop er hier ook bij.
Mijn punt was eigenlijk dat dit topic met moeite enkele uren zichtbaar blijft in het forum, enerzijds voor de toevallige bezoeker, anderzijds voor de regelmatige bezoeker (of ga jij bij ieder bezoek verder bladeren dan?)

Soit, ik stop er hier helemaal mee!

Reputatie 7
Badge +1

Kreeg vandaag een melding in de MyProximus app van een cadeau van PX. Ik dacht nu gaat het gebeuren EEN GRATIS DATASIM. Maar helaas was een gratis foto. Wat een teleurstelling 😥😪maar we zitten toch op 24 stemmen. Nog 26 te gaan. Dus mensen 😉🤗

Ik krijg alleen maar facturen van Proximus 😅

Kreeg vandaag een melding in de MyProximus app van een cadeau van PX. Ik dacht nu gaat het gebeuren EEN GRATIS DATASIM. Maar helaas was een gratis foto. Wat een teleurstelling 😥😪maar we zitten toch op 24 stemmen. Nog 26 te gaan. Dus mensen 😉🤗

 

En mijn vrouw (via mail) cadeautjes voor mij 🤣

Reputatie 7
Badge +1

Vandaag in De Tijd. België voor telecom almaar duurder dan buurlanden. 
Wordt het dan echt geen tijd voor een gratis Datasim. Per 1januari weer een verhoging van ons abonnement. Alleen als compensatie een verhoging van de mobile data. En klanten die geen GSM in het abonnement hebben, krijgen die dan niets ? Verschillen worden alleen maar groter 😥😪

Reputatie 7
Badge +1

Goedemorgen allemaal. Wil de mensen die al gestemd hebben nog bedanken. Hoop dat we volgend jaar de 50 gaan halen 😉 Wens iedereen een gelukkig en gezond 2024 👍🚐 Antoon

 

Reageer