Vraag

WIndows 11 - Outlook - Skynet

  • 18 April 2022
  • 11 reacties
  • 1735 Bekeken

Beste Proximus,

Enkele maanden geleden kocht ik een nieuwe PC met Windows 11 erop.

Na dagen zoeken waarom ik mijn Skynet mail niet kon binnenhalen in Outlook (365), kwam ik via jullie helpdesk er achter dat dit een gekend algemeen probleem was en dat er nog geen oplossing voorhanden was. Ik ben dan maar opnieuw mijn oude PC gaan gebruiken met Windows 10.

Nu stel ik vast dat jullie zich tweemaal aan dezelfde steen stoten.

Je hebt toen niet alle gebruikers verwittigd geen nieuwe PC of laptop te kopen met Windows 11.

Evenzeer heb je nu ook niet laten weten of het probleem al opgelost is, waardoor in nu vier maanden verder, nog steeds een ongebruikte nieuwe PC heb staan.

Ik heb zojuist geprobeerd om via Google te achterhalen of het probleem opgelost is, maar op geen enkele site - ook niet die van Proximus - vind ik een specifiek antwoord hierop.

Ik zou dus NU echt graag vernemen hoever jullie hier mee staan.

Mocht het nog niet opgelost zijn, dan verwacht ik toch te vernemen wanneer wel.

 

Met vriendelijke groeten,

Marc

 

PS Webmail is geen oplossing, want mijn mailarchief in outlook is ruim 20 jaar, bevat tientallen mappen en submappen en ongeveer 17.000 mails en daar wik ik niets van kwijt.


11 reacties

Als je het MAIL programma van Windows 11 gebruikt kan je dit bv terugvinden als volgt :

links onder in het zoek venster (search) typ je Mail in 

en klik dan op de mail app die te voorschijn komt.

indien je outlook gebruikt typ je outlook in 

waar vind ik het mail programma dat ik gebruik op windows11 ? verder kan ik nog mails versturen via px mail web versie

FYI: Omdat er iemand je zou kunnen verder helpen best het volgende vermelden:

  • Welk Mail programma je gebruikt op Windows11 (is het bv Outlook versie X?)
  • En kan je wel nog mails versturen via de PX Mail web versie : http://webmail.proximus.be 

ik kan geen emails meer versturen en heb helpdesk gevraagd of jullie windows 11 ondersteunen; mijn settings zijn ok (poorten etc); helpdesk kan niet helpen om probleem op te lossen en zegt windows 11 niet te onersteunen; graag oplossing 

bij mij werkt het terug nu 

Reputatie 2
Badge

en dat is al enkele weken bezig dus het ligt aan jullie en niet aan mijn mailprogramma kan geen enkele mail online lezen en inloggen duurt ook al traag.

Reputatie 2
Badge

Nu ook zelfs als ik online inlog krijg ik gewoon time out en kan ik mijn mails niet lezen ook verwijderen van e-mails in mijn mailprogramma lukt niet zie afbeelding

 

Reputatie 7
Badge +4

@Emdeke O365 is een online versie van outlook en is dus niet gebonden aan je windowsversie. Je zou je mail dus zonder problemen moeten kunnen instellen op je nieuwe PC. Ik vermoed dat je de problemen had rond januari-februari vermits je van enkele maanden geleden spreekt. In ide periode hadden we wel problemen met onze mailservers. Ik vermoed dat deze de oorzaak waren van je problemen op dat moment.

Weet je nog welke foutmelding je kreeg ? Met deze gegevens zou het moeten lukken. 

 

Inderdaad best een verdere reactie van een prox forummedewerkers afwachten, zij kunnen het probleem dan verder voorleggen aan de juiste dienst.

Beste Martin,

Ik had die mededeling gezien, en heb ze nog eens een derde maal gelezen. Maar ik zie daar nergens een verwijzing naar het specifiek probleem dat bij gebruik van WIN11 & Outlook de mail van Skynet niet meer werkt. Ik ga niet opnieuw mijn oude PC naar mijn nieuwe migreren (zowel software, als data, als hardware) om dan na vele uren werk te moeten vaststellen, dat de mail nog steeds niet werkt.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik op mijn specifieke vraag (waar wel vele honderden of duizenden gebruikers last van hadden) ook een specifiek antwoord wil.

Van zodra iemand mij kan bevestigen dat dit specifiek probleem opgelost is, kan ik aan de slag gaan.

Met vriendelijke groeten,

Marc

FYI: heb je reeds deze raad gevolgd → mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan 

Indien je vandaag nog problemen zou ervaren met je mailbox, vragen we contact met ons op te nemen via

0800/22800 (Residentiële klanten) – Optie 4 – Storingen - Optie 2 E-mail ( 0800/22500 (voor Business klanten)

- waar onze medewerkers een gedetailleerde registratie zullen maken met de omschrijving van het exacte probleem zodat onze IT teams dit individueel kunnen onderzoeken.

Indien wel kunnen de Prox forummedewerkers je probleem dan overmaken aan de juist dienst.

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Reageer