verhuizen met proximus

  • 7 July 2023
  • 26 reacties
  • 337 Bekeken

Reputatie 1
  • Rising star
  • 16 reacties

Ik ben sinds vorige jaar klant bij Proximus, ik was grotendeels tevreden net hun diensten totdat ik beslist heb om te verhuizen…

De aansluiting na het verhuis is mislukt wegens problemen met een kabel op straat, ze kunnen het pas tegen het einde van de maand oplossen - ambetant maar ik kan het begrijpen.

Ik heb als “backup” optie 1TB mobiele data gekregen voor mijn GSM abonnement. Dit is vriendelijk maar lost mijn probleem niet op,  ik heb internet nodig op meerdere toestellen. Ik heb via de chat aan een medewerker gevraagd of ik dit op een andere simkaart kon krijgen om dan met een 4G router WiFi overal in huis te hebben zonder constant hotspots te moeten maken , dit kon maar ik moest een abonnement met mobiele internet nemen, dan konden ze daar die 1TB ook toevoegen.

Ik ben naar een Proximus winkel geweest om dit te regelen, daar heb ik een simkaart gekregen die na 30 minuten actief zou moeten zijn. Dit was het geval niet, terug contact genomen via chat, heb allerlei antwoorden gekregen dat niet echt sloegen op mijn vraag totdat ik iemand in de chat gekregen heb dat mij heeft laten weten dat ze geen aanvraag ontvangen hadden. Ik ben de dag nadien terug naar de winkel gegaan, aanvraag was blijven hangen in het systeem, ze hebben dit opnieuw ingediend en (eindelijk) na een paar uren was mijn simkaart actief. Ik heb opnieuw contact genomen via chat om mijn 1TB daar actief te krijgen, zou binnen 24u in orde moeten zijn. Nu ik heb niet opgelet en die simkaart had een limiet van 5GB dat overschrijden kon worden, voor iets meer dan 300 mb extra zit al bijna aan 40 euro extra, ik kan dit ook nergens blokkeren precies…

 

Kortom:

  • ik betaal een abonnement van iets in de 100 euro per mand.
  • aansluiting was niet mogelijk na verhuis.
  • ik krijg een alternatief dat op geen enkel manier mijn huidige  internet abonnement vervangt
  • ik moet zelf creatief zijn om een alternatief te vinden
  • ik moet mijn vaste internet blijven betalen ook kan ik deze momenteel niet gebruiken
  • ik moet voor een alternatief ook betalen
  • ik krijg nog extra data aangerekend omdat alles bij Proximus zo lang duurt

 


This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 1

@ln0  Ik zie dat de opzeg is uitgevoerd en afgewerkt. Ik heb de abonnementsgelden 4/8/2023 -31/08/2023 gecrediteerd. t w v -53,22 euro. Opgelet er gaat nog een aanrekening volgen voor de restwaarde van je  Iphone.  Groetjes

Dag @Luc.M,

Klopt ze hebben dit dinsdag eindelijk in orde gebracht, TV Box en B-Box heb ik ook al teruggestuurd.

Hartelijk bedankt voor dit in orde te brengen.