verhuizen met proximus

  • 7 July 2023
  • 26 reacties
  • 337 Bekeken

Reputatie 1
  • Rising star
  • 16 reacties

Ik ben sinds vorige jaar klant bij Proximus, ik was grotendeels tevreden net hun diensten totdat ik beslist heb om te verhuizen…

De aansluiting na het verhuis is mislukt wegens problemen met een kabel op straat, ze kunnen het pas tegen het einde van de maand oplossen - ambetant maar ik kan het begrijpen.

Ik heb als “backup” optie 1TB mobiele data gekregen voor mijn GSM abonnement. Dit is vriendelijk maar lost mijn probleem niet op,  ik heb internet nodig op meerdere toestellen. Ik heb via de chat aan een medewerker gevraagd of ik dit op een andere simkaart kon krijgen om dan met een 4G router WiFi overal in huis te hebben zonder constant hotspots te moeten maken , dit kon maar ik moest een abonnement met mobiele internet nemen, dan konden ze daar die 1TB ook toevoegen.

Ik ben naar een Proximus winkel geweest om dit te regelen, daar heb ik een simkaart gekregen die na 30 minuten actief zou moeten zijn. Dit was het geval niet, terug contact genomen via chat, heb allerlei antwoorden gekregen dat niet echt sloegen op mijn vraag totdat ik iemand in de chat gekregen heb dat mij heeft laten weten dat ze geen aanvraag ontvangen hadden. Ik ben de dag nadien terug naar de winkel gegaan, aanvraag was blijven hangen in het systeem, ze hebben dit opnieuw ingediend en (eindelijk) na een paar uren was mijn simkaart actief. Ik heb opnieuw contact genomen via chat om mijn 1TB daar actief te krijgen, zou binnen 24u in orde moeten zijn. Nu ik heb niet opgelet en die simkaart had een limiet van 5GB dat overschrijden kon worden, voor iets meer dan 300 mb extra zit al bijna aan 40 euro extra, ik kan dit ook nergens blokkeren precies…

 

Kortom:

  • ik betaal een abonnement van iets in de 100 euro per mand.
  • aansluiting was niet mogelijk na verhuis.
  • ik krijg een alternatief dat op geen enkel manier mijn huidige  internet abonnement vervangt
  • ik moet zelf creatief zijn om een alternatief te vinden
  • ik moet mijn vaste internet blijven betalen ook kan ik deze momenteel niet gebruiken
  • ik moet voor een alternatief ook betalen
  • ik krijg nog extra data aangerekend omdat alles bij Proximus zo lang duurt

 


This topic has been closed for comments

26 reacties

@ln0 

Omdat de PX forummedewerkers je enigszins zouden kunnen direct verder helpen, als ze straks de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 1

Privé gegevens zijn ingevuld. 😉

Reputatie 7
Badge +3

Dag @ln0 ik maak dossier 52825313 voor het corrigeren van deze aanrekeningen. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Dag ln0,

Helemaal akkoord… vanaf er iets mis is met de kabel is alles om zeep. Niemand die nog kan zeggen wanneer er een oplossing komt en alle tussenoplossingen moet je zelf voor kijken en zijn maar halve oplossingen die ook nog eens extra kosten. Ben zelf ook al een goede twee weken aan het wachten op een telefoontje van “de interne dienst”, maar tot nu toe nog helemaal niets gehoord! Succes alvast

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Pieter Simons we hebben van de aannemer vernomen dat ze vandaag bezig zijn. Dus vandaag of ten laatste morgen zou dit moeten afgewerkt zijn. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 1

Dag @ln0 ik maak dossier 52825313 voor het corrigeren van deze aanrekeningen. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Dag @HeidiE, bedankt voor dit op te nemen.

Reputatie 1

Vandaag telefoon gekregen. Afspraak met de lassers voor morgen gaat niet door omdat ze een vergunning nodig hebben, dit kan pas binnen 3 weken… dus, nog 3 weken wachten en hopen dat het dan wel lukt. Ik snap wel niet waarom de vergunning niet al op 3 juli aangevraagd werd? (Datum van mislukte installatie)

Reputatie 1

Ik veronderstel dat de 1TB mobiele data dat ik gekregen heb beschikbaar blijft totdat het probleem opgelost is? Liefst op alle nummers?

Reputatie 7
Badge +3

@ln0 De 1TB mobiele data blijft inderdaad tot dan actief.Dat is op 1 gsm die u dan kan delen via hotspot met de anderen.Groetjes,Joel

Reputatie 1

@ln0 De 1TB mobiele data blijft inderdaad tot dan actief.Dat is op 1 gsm die u dan kan delen via hotspot met de anderen.Groetjes,Joel

Bedankt voor uw antwoord en het spijt mij dat ik blijf doorvragen maar ik ben op dit moment serieus ontevreden met jullie diensten… 

Waarom werd pas de dag voor de afspraak door jullie beseft dat een vergunning voor deze interventie nodig was? Wisten jullie dit een maand geleden niet? De interventie van 27/07 werd door jullie eigen installateur aangevraagd op 3/07. Toen werd er ook een afspraak gemaakt voor aansluiting voor 28/07, deze is niet verplaatst geweest en uw collega dat ik gisteren aan de telefoon had wist niet wat met deze afspraak moest gebeuren?! Moet ik die installateur morgen laten langskomen terwijl het probleem nog niet opgelost is?

 

Reputatie 7
Badge +3

@ln0 .Ik begrijp volkomen uw ongenoegen en uw teleurstelling.Zou waarschijnlijk zelf ook zo reageren.Ik kan niet zien wat er spijtig genoeg is misgelopen of over het hoofd is gezien.Excuses alvast.Groetjes,Joel.

Reputatie 1

Kunnen jullie mijn afspraak voor later deze maand annuleren? Ik heb ondertussen aansluiting bij een andere ISP aangevraagd.

Ik zou ook mijn vaste internet direct willen opzeggen want de nieuwe huurders van mijn vorige woning kunnen daar geen aansluiting aanvragen omdat de mijne daar nog actief staat...

Via het formulier op de website kan ik dit opzeggen maar daar wordt mij een telefoonnummer/lijnnummer gevraagd. Ik heb dit niet en het nummer dat op mijn factuur staat, naast internet, wordt niet aanvaard… Wat moet ik hier ingeven? EasySwitch zal dit wel opzeggen voor mij maar ik zou dit sneller in orde willen brengen zodat die mensen hun internet sneller kunnen aanvragen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @ln0 hiervoor maak ik dossier 52944574, de dossierbeheerder zal je verder contacteren. Mvg, Heidi

Reputatie 1

Dag @ln0 hiervoor maak ik dossier 52944574, de dossierbeheerder zal je verder contacteren. Mvg, Heidi

@HeidiE nogmaals bedankt voor je hulp hier op de forum. Ik zie nu geen producten niet meer staan op MyProximus en mij klantnummer is ook weg. Ik heb wel geen bevestiging gekregen dat alles stopgezet was (enkel voor de GSMs), kan je me dit bevestigen? 

Reputatie 7
Badge +3

@ln0  Dag Ik heb je dossier aan iemand toegewezen. Groetjes

Reputatie 1

Ik ben nog altijd niet gecontacteerd geweest maar heb zelf contact genomen met klantendienst omdat mijn opzeg nog altijd niet uitgevoerd is. Ik heb een heel vriendelijke mevrouw aan de lijn gehad maar ze kon ook niet anders doen dan een ticket openen om dit zo snel mogelijk op te lossen..

 

Kunnen jullie me just bevestigen dat aanvraag R000000110000Q3OBO effectief geannuleerd werd? (Ik ben het vergeten te vragen). Ik had het hier gevraagd en heb een mail ontvangen waar zelfs 59,99 euro aangerekend worden voor laattijdig annulatie (ironisch, gezien dat de installatie 2x met 3 weken door jullie uitgesteld werd, maar soit...) maar ik zie deze nog altijd staan in MyProximus en ik kan deze wijzigen maar niet annuleren…

 

Reputatie 7
Badge +3

@ln0  Je dossier is nog niet afgesloten. De kosten voor laattijdige annulatie zijn verwijderdt. Het order is geannuleerd. Order R00000029100104051 wacht enkel nog op terugzending van de toestellen.

Reputatie 1

@ln0  Je dossier is nog niet afgesloten. De kosten voor laattijdige annulatie zijn verwijderdt. Het order is geannuleerd. Order R00000029100104051 wacht enkel nog op terugzending van de toestellen.

 

Luc, bedankt! 

Ik mag dus gerust met mijn toestellen naar een Proximus winkel gaan om deze terug te geven?

Ik heb anders geen communicatie of bevestiging van Proximus dat mijn internet en tv stopgezet zijn en ook geen labels ontvangen om deze op te sturen. 

Reputatie 7
Badge +3

@ln0  Best dat je hiervoor de labels gebruikt die je gemaild zijn . Je moet een bericht van wijziging gehad hebben met deze bij.

Reputatie 1

@ln0  Best dat je hiervoor de labels gebruikt die je gemaild zijn . Je moet een bericht van wijziging gehad hebben met deze bij.

Dag Luc, 

Ik heb die mail dus niet gehad.

Is het mogelijk om dit nog eens te sturen? 

Reputatie 1

Ik snap hier niets niet meer van… 

Hier word me gezegd dat Order R00000029100104051wacht op terugzending van de toestellen. Ik heb geen mail of labels ontvangen dus ik heb via de chat contact genomen met klantendienst en daar wordt me gezegd dat ik de toestellen naar het containerpark mag brengen... Wat doe ik nu? Het gaat over een Android TV Box en een b-Box 3V+

Bovendien vroeg ik ook wanneer mijn abonnement opgezegd zou worden en wordt mij gezegd dat ik de klantendienst hierover al gecontacteerd had (klopt) en dat ik gewoon moet wachten totdat iemand met mij contact opneemt maar dat dit tot 10 dagen kan duren (ik wacht dus tot maandag)… 

Vandaag kijk ik de status van order R00000029100104051 in MyProximus en die staat als geannuleerd, als dat de order in verband met mij opzeg is waarom werd deze geannuleerd? Moet ik de toestellen nu retourneren of naar het recyclagepark brengen? Wanneer word mijn abonnement nu eindelijk stop gezet?

 

@ln0 ter info: dat de deze toestellen naar het containerpark mogen dat zal zeker niet kloppen want Android TV Box is trouwens de recentste TV decoder, wel mogen de V4, en V5 decoders naar het containerpark, maar zeker niet de V5compact en ook niet de Android decoder want dat zijn de twee decoders die men nog in circulatie wilt houden en de V6 wordt ook stilletkjes aan uit circulatie genomen, maar tot op heden is er nog niet gemeld geweest dat de V6 naar het containerpark mag.

Maar dat zullen de PX moderatoren je wel morgen bevestigen en je verder info geven omtrent de annulering…..

Reputatie 7
Badge +3

Dag @ln0 de dossierbeheerder van dossier 52944574 zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Dag @ln0 de dossierbeheerder van dossier 52944574 zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi

Ik snap dat je niet meer kunt doen dan doorgeven (waarvoor dank) maar ik hoor het al lang dat iemand contact met mij zou opnemen en mijn geduld raakt op. 

Ik ben sinds 4 augustus aangesloten bij een andere provider, dit was aan jullie doorgegeven via easySwitch, ik heb zelf met jullie contact genomen, ik heb het formulier ingevuld, ik heb gebeld, ik heb de chat gebruikt… Ik wil gewoon mijn diensten bij jullie stopzetten, toestellen retourneren en een correcte afrekening. Waarom is dit nu zo moeilijk?

 

Reputatie 7
Badge +3

@ln0  Ik zie dat de opzeg is uitgevoerd en afgewerkt. Ik heb de abonnementsgelden 4/8/2023 -31/08/2023 gecrediteerd. t w v -53,22 euro. Opgelet er gaat nog een aanrekening volgen voor de restwaarde van je  Iphone.  Groetjes