Beantwoord
Snelheid internet verhogen (4G modem?)
Beste,
Welke zijn de mogelijkheden om tot een sneller internet te komen? Wij hebben al op vele manieren contact opgenomen; Bizz Centers, Telefonisch, per Mail. Vandaag vind ik zelf geen enkele manier om een mail te sturen, telkens opnieuw worden wij omgeleid naar "bel ons".
Vorig jaar werden de trottoirs in onze straat vernieuwd en hebben wij vooraf gevraagd om ons op een andere rob aan te sluiten die op 2 huizen van onze woning staat.Ondanks een vooraf gestuurde aangetekende brief, werden wij helaas terug aangesloten op een veel verder gelegen verouderde kast. Verkeken kans gezien onze vele klachten.
De software waarop onze zaak draait gaat traag, tegelijkertijd surfen gaat traag, en proximus tv reageert ook niet snel. De maximale snelheid voor onze lijn bedraagt 21 Mbit.
Onlangs hebben wij een nieuwe OLED 4K tv gekocht. Helaas is onze lijn niet snel genoeg om Netflix in 4k te bekijken. Heel jammer. Hier zitten we nu met ons mooi toestel zonder meerwaarde.
Op onze vraag wanneer glasvezel komt krijgen wij geen antwoord, en aangezien wij in een dorpje in West-Vlaanderen wonen, denk ik niet dat dit voor de eerste 5 jaar zal zijn.
Bestaan er 4g modems die ons betere resultaten kunnen bezorgen? Kunnen wij alsnog op de snellere kast worden aangesloten?
Wij zijn het beu om continu contact te moeten zoeken zonder oplossingen. Kan Proximus nog iets doen, of is Telenet de oplossing voor betere resultaten?
Bedankt.
Mvg,
Joachim
Welke zijn de mogelijkheden om tot een sneller internet te komen? Wij hebben al op vele manieren contact opgenomen; Bizz Centers, Telefonisch, per Mail. Vandaag vind ik zelf geen enkele manier om een mail te sturen, telkens opnieuw worden wij omgeleid naar "bel ons".
Vorig jaar werden de trottoirs in onze straat vernieuwd en hebben wij vooraf gevraagd om ons op een andere rob aan te sluiten die op 2 huizen van onze woning staat.Ondanks een vooraf gestuurde aangetekende brief, werden wij helaas terug aangesloten op een veel verder gelegen verouderde kast. Verkeken kans gezien onze vele klachten.
De software waarop onze zaak draait gaat traag, tegelijkertijd surfen gaat traag, en proximus tv reageert ook niet snel. De maximale snelheid voor onze lijn bedraagt 21 Mbit.
Onlangs hebben wij een nieuwe OLED 4K tv gekocht. Helaas is onze lijn niet snel genoeg om Netflix in 4k te bekijken. Heel jammer. Hier zitten we nu met ons mooi toestel zonder meerwaarde.
Op onze vraag wanneer glasvezel komt krijgen wij geen antwoord, en aangezien wij in een dorpje in West-Vlaanderen wonen, denk ik niet dat dit voor de eerste 5 jaar zal zijn.
Bestaan er 4g modems die ons betere resultaten kunnen bezorgen? Kunnen wij alsnog op de snellere kast worden aangesloten?
Wij zijn het beu om continu contact te moeten zoeken zonder oplossingen. Kan Proximus nog iets doen, of is Telenet de oplossing voor betere resultaten?
Bedankt.
Mvg,
Joachim
Beste antwoord door HadewychT
Je lijn staat nu op 30 mbps, wat op zich niet echt weinig is, al zijn er wel veel lijnen die nog een hogere snelheid behalen. Dit zou dus eigenlijk geen problemen mogen geven om bestellingen,... door te geven of naar TV te kijken. Is er al geprobeerd om alles eens te herstarten volgens volgende procedure : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Ik heb voor jullie adres nog eens nagekeken wat er mogelijk is. De straatkast waar jullie nu op zijn aangesloten is nog niet uitgerust voor VDSL2, vandaar dat het signaal nog uit een kleinere centrale iets verderop komt. Het zal dus even afwachten zijn totdat de straatkast eventueel met VDSL2 uitgerust wordt. Hier heb ik jammer genoeg nog geen planning van.
Bekijk origineelIk heb voor jullie adres nog eens nagekeken wat er mogelijk is. De straatkast waar jullie nu op zijn aangesloten is nog niet uitgerust voor VDSL2, vandaar dat het signaal nog uit een kleinere centrale iets verderop komt. Het zal dus even afwachten zijn totdat de straatkast eventueel met VDSL2 uitgerust wordt. Hier heb ik jammer genoeg nog geen planning van.
Toon eerste bericht
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.