Vraag

Probleem Internet + TV + bereik wifi

  • 13 June 2020
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

Beste

 

Een hele tijd geleden hadden we de vorige versie van uw B-box, toen is één van uw techniekers die komen vervangen naar de huidige zwarte, vierkante versie.

Sindsdien hebben we problemen met een wegvallende internetverbinding, dit is enkel erger geworden met de installatie van digitale tv (ook door uw techniekers).

Nu blijft het beeld van de tv namelijk hangen wanneer de telefoon gaat, en is het bijna onmogelijk om tegelijk tv te kijken en een film te streamen.

Daarnaast is met de plaatsing van uw B-box ook het bereik van het wifi signaal enorm achteruit gegaan (een verdiep hoger is er geen bereik zonder wifi-extender en zelfs dan is de snelheid minder dan 10%).

 

De B-box is onlangs vervangen geweest wegens het gekende probleem met Destiny2, dat is ondertussen verholpen, maar de andere problemen blijven aanhouden.

 

Ik zou dit alles via mail bespreken (aangezien ik doorheen de week niet bereikbaar ben), maar aangezien dat geen optie is hoop ik u via deze weg te bereiken.

 

Met vriendelijke groeten


5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

OneSSID = SmartWifi : Kan ook voor problemen zorgen. Surf in je web browser naar 192.168.1.1 dat is de webinterface van de bbox3. Het wachtwoord om in te loggen vind je terug op jouw modem/router op een sticker (user password). Controleer of OneSSID activated is:

Klik op het tandwiel icoon en kies voor disabled. Wat OneSSID is automatisch switchen tussen de 5Ghz en 2,4Ghz band. Je gaat maar enkel 1 SSID zien Wi-Fi 2,4-XXX zien staan ook voor de 5 Ghz band.

 

Zijn al jouw apparaten draadloos verbonden? Wanneer de verbinding weggevallen is met de ROP wijkkast dan zal het DSL lampje knipperen of gedoofd zijn. Wanneer jouw internet gegevens om te kunnen surfen niet werken dan zal de LED bij internet niet branden. Controleer ook eens wat de uptime van jouw modem/router is. Surf hiervoor terug naar 192.168.1.1 en dan naar network connectivity,xDSL uptime dat zou minstens 24 uur moeten zijn hetzelfde voor internet.

Nu blijft het beeld van de tv namelijk hangen wanneer de telefoon gaat, en is het bijna onmogelijk om tegelijk tv te kijken en een film te streamen.

dat wijst op een probleem met de aansluiting van je telefoon die blijkbaar niet door de VDSL filter (NTp2007/TF2007) gescheiden is van bbox modem 

heb je mss een telefoon bij aangesloten of op een andere plaats aangesloten.

zie ook aansluiting van de bbox > klik hier

Reputatie 7
Badge +4

De resultaten van je lijn zelf meten weliswaar goed. Zonder storing of onderbreking.

Heb je de modem zelf al even gereset?

Beste

 

De aansluitingen zijn allemaal nagekeken door erkende proximus techniekers tijdens eerdere bezoeken. 

We hebben 2 digitale tv’s, 1 via utp verbinding, 1 via wifi booster (beiden ook geplaatst door erkende proximus techniekers). Momenteel blijft de tv die via wifi is aangesloten continu hangen, de andere werkt zoals het hoort.

Dit laatste is een plotse fout zonder voorafgaande manipulatie, ik kan mij dan ook moeilijk voorstellen dat een instelling aanpassen dit zou verhelpen.

 

Met vriendelijke groeten

“one ssid” kan wel voor problemen zorgen maar als je die al eens uitgezet hebt en het probleem blijft dan kan het inderdaad daar niks mee te maken hebben.

heb je de booster al eens gereset en de bbox ook 

1- bbox resetten → klik hier

2- booster resetten → klik hier 

Reageer