Beantwoord

Mail versturen werkt niet meer, ontvangen wel. (skynet)

  • 3 January 2024
  • 33 reacties
  • 610 Bekeken

Sinds 2-tal weken kan ik geen mail meer versturen via Outlook. Heb contact gehad met Proximus, dit zou normaal vanzelf opgelost raken maar we zijn ondertussen 2 weken verder en nog niks…

 

icon

Beste antwoord door Martin 27 February 2024, 18:09

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 2

Beste, ik heb hetzelfde probleem gehad een maand geleden en kreeg toen van Martin volgend antwoord waarmee ik geholpen was :

“Ter info: Nu is beveiligde verificatie voor de uitgaande mailserver inderdaad nodig owv veiligheidsredenen en moeten login en paswoord ook voor die uitgaande server gebruikt worden.

In deze link vind je alle uitleg terug om je mailbox juist in te stellen.

Wie liever Skynet POP3 gebruikt voor het ontvangen van e-mails, gebruikt het volgende adres:
pop.proximus.be. Poort: 995”

Hopelijk lukt dit voor jou ook  :-)

Groeten, Marc

Reputatie 7
Badge +5

@J.Janssen Is het gelukt met bovenstaande tips?

Beste Emvege,

Sedert de aanpassing die door proximus gevraagd werd om mailbox te beveiligen, kan ik ook geen e-mails meer versturen. Ook jou tip helpt jammer genoeg niet :-(.

Reeds contact gehad met helpdesk, van kaske naar de muur gestuurd totdat ik naast alle andere onzinnige antwoorden melding kreeg: neem maar contact op met microsoft.

Ik werk nog steeds met microsoft office outlook 2007. Alles geprobeerd maar niks helpt :-(.  Gezien wij erkende hobbyfokker zijn, is onze mail onmisbaar 

Hopelijk kent iemand de oplossing voor ons probleem, bij voorbaat dank

Marleen 

@Marleen Devisser 

Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Ticket ingevoerd 

Reputatie 7
Badge +5

@Marleen Devisser Kan je wel nog mails versturen via onze webmail? 

Ja Daisy, dat lukt wel. Alleen is dit heel omslachtig, gezien alle mails (ook van onze kennel) zich  in mijn inbox van “ microsoft office outlook 2007”  bevinden en hierop dus niet gewoon meer kan antwoorden. Tevens bevat mijn outlook 2007 2 mailadressen, waar van dit van de kennel en dit kan ik zelfs niet opgeladen krijgen in windows outlook of webmail (= kasserver , website opgemaakt in Duitsland ) 

Reputatie 7
Badge +5

@Marleen Devisser Aangezien het wel lukt via de webmail en niet via het mailprogramma lijkt het probleem toch daar te liggen. Helaas kunnen wij dit niet voor je nakijken.

Daisy, helaas zijn de problemen begonnen na de mail van Proximus om mailbox te beveiligen en het stappenplan te volgen 😡 Ook terug naar oorspronkelijke instellingen plaatsen hielp niet.

Had ik maar nooit jullie raad opgevolgd

Je zou mss eens kunnen proberen van de gratis mail cliënt te gebruiken en daar je Proximus mail account te proberen of het daar wel lukt, als het daarmee lukt dan ben je al zeker dat het iets te maken heeft met je Outlook programma 

je zou ook in je Outlook programma de PX mailbox kunnen verwijderen en opnieuw installeren, al je in imap werkte staat alles toch op mailserver en riskeer je niks kwijt te spelen. 
NB: Het valt mij wel op dat hier zoveel klachten komen van klanten die met Outlook werken in tegenstelling met anderen die andere mail Vliets gebruike.


Heb hetzelfde probleem met Microsoft Outlook 2016.
Met Proximus gebeld maar konden me niet helpen.
Mails versturen via Proximus Webmail lukt wel maar niet via Outlook 2016 ondanks dat ik daar de aanpassingen heb ingevoerd zoals vermeld in de nota van Proximus.

Weet er iemand een oplossing, bij voorkeur in ‘mensentaal’??

Reputatie 7
Badge +4

@Marleen Devisser In 2007 bestond die beveiliging nog niet. Verouderde versies van Outlook hebben dan ook problemen met die instellingen. Als je je Outlook vernieuwd of een ander programma in de plaats gebruikt, zal dit wel terug werken. 

We hebben die wijzigingen moeten invoeren omdat e-mail in al die tijd ook erg geëvolueerd is en er veel meer misbruik van gemaakt wordt. 

@Alfred54 Outlook 2016 is nog net compatibel (alle versies daarvoor niet meer). Ik ga je een PB sturen met de vraag voor meer info en waar je die naartoe kan sturen. 

@Alfred54 ter bijkomende info:

Hier heeft iemand trouwens het met outlook 2016 in orde gekregen → Bescherm je mailbox vandaag nog tegen fraudeurs - mail Proximus | Proximus Forum

Ik kende de pagina  ‘Bescherm je mailbox vandaag nog tegen fraudeurs….’ maar blijkbaar was deze pagina voor mij niet duidelijk genoeg om verzenden van emails in Outlook 2016 in orde te krijgen.
Ik heb dan ten einde raad contact opgenomen met Microsoft waar een uiterst vriendelijke helpdesk medewerker me gedurende meer dan 2 uur (!!) telefonisch begeleid heeft om het probleem met mijn Outlook 2016 te analyseren en op te lossen en met succes. 
Ik heb alles netjes stap voor stap genoteerd zodat het me geen 2e keer overkomt. Spijtig genoeg kan ik op dit forum blijkbaar geen bijlagen toevoegen want dan kon ik met deze bijlage andere computer leken verder helpen. Als iemand het nuttig vindt dan stuur ik mijn notities graag toe via persoonlijk berichtje.
Alvast iedereen bedankt die heeft gereageerd op mijn eerdere vraag.

@Alfred54

Als je van dit document een foto of printscreen kunt maken kan je het hier wel posten door in de band bovenaan je bericht op de met rode pijl aangeduide  icoon te klikken

 

 

 

Reputatie 5
Badge +1

@Alfred54 

Als het mogelijk is , graag foto of print screen van het document hier posten. Zoals Martin aangeeft. Dat zou mij ook helpen met de instellingen in Outlook.

 

ro

Hallo,

Ik heb er een PDF van gemaakt van 4 pagina’s die ik spijtig genoeg en voor zover ik kan zien niet via dit forum kan delen. Ik stuur je graag een persoonlijk bericht met de PDF als bijlage als je me een vraag hiervoor toestuurt of misschien slaagt iemand er wel in dit PDF’je op het forum te plaatsen.

Wat de authenticatie betreft : achteraf bekeken poepsimpel voor mensen die vertrouwd zijn met PC. De instructie staat inderdaad op de website van Proximus en men gaat er daar van uit dat iedereen vertrouwd is met PC-instellingen (is nog iets anders dan dagelijks gebruik van een PC).
Men had beter een stap voor stap voorbeeld op de website geplaatst dan was het voor PC-leken zoals ik tenminste duidelijk geweest. Ik heb nog geluk gehad dat de Microsoft medewerker zoveel tijd en energie gespendeerd heeft om mij te depanneren.

Reputatie 5
Badge +1

@Martin 

Martin, als technische knobbel kan jij Alfred54 zijn pdf ergens publiceren hier op het forum?

Het zou voor iedere gebruiker van oude outlook programma’s een eind helpen.

 

ro

@Ro 

Ik zal een mailadres sturen in een privé bericht aan @Alfred54, zodat hij het pdf bestand toesturen op dit mailadres en dan kan ik het hier posten als ik het ontvangen heb.

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  . Dank Martin…goede support ! Dat waarderen we !

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

@Alfred54 

 

Alfred, heb je een privé bericht gestuurd.

 

ro

12b236fb-dfa0-4dd2-bf17-d7288f28d390.jpg

Mijn eerste versie was wat smal uitgevalle :-)

Ik wou net vragen; “Kan het ietsje groter  ?”
En toen had je al groter gepost 😅


 

 

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  je jpg niet leesbaar . Kan dat? Enkel code is zichtbaar …

ro

Reageer