Beantwoord

Mail versturen werkt niet meer, ontvangen wel. (skynet)

  • 3 January 2024
  • 33 reacties
  • 635 Bekeken

Sinds 2-tal weken kan ik geen mail meer versturen via Outlook. Heb contact gehad met Proximus, dit zou normaal vanzelf opgelost raken maar we zijn ondertussen 2 weken verder en nog niks…

 

icon

Beste antwoord door Martin 27 February 2024, 18:09

Bekijk origineel

33 reacties

 @Ro

ik zal eens proberen door blad per blad te kopieren hier ga ik nu maar alleen het eerste blad posten en kijk dan eens of het werkt bij u?

 

@Ro Ok, dan zal ik nu de andere plaatsen.

 

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  de vier pagina’s zijn nu wel zichtbaar. Top !

 

ro

@Ro

ik zal eens proberen door blad per blad te kopieren hier ga ik nu maar alleen het eerste blad posten en kijk dan eens of het werkt bij u?

 

@Ro  ik weet ook niet direct de reden maar probeer eens te surfen naar :

https://uploads-eu-west-1.insided.com/proximus-nl/attachment/12b236fb-dfa0-4dd2-bf17-d7288f28d390.jpg

Edit: die link werkt precies ook al niet!!!

‘k zal eens moet nadenken of ik het dan nog op een andere manier posten, nochtans heb ik hier al verschillende jpg’s gepost zonder problemen??

Reputatie 5
Badge +1

Ook op smartphone met Google zelfde probleem ….

Reputatie 5
Badge +1

Zo zien wij het bij ons 

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Op iPad niet leesbaar …

@Ro  Hier is het wel duidelijk  zichtbaar en te lezen.
Kan aan een instelling liggen in je browser. Misschien eens je browser heropstarten ?
 

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  je jpg niet leesbaar . Kan dat? Enkel code is zichtbaar …

ro

Ik wou net vragen; “Kan het ietsje groter  ?”
En toen had je al groter gepost 😅


 

 

Mijn eerste versie was wat smal uitgevalle :-)

12b236fb-dfa0-4dd2-bf17-d7288f28d390.jpg

Reputatie 5
Badge +1

@Alfred54 

 

Alfred, heb je een privé bericht gestuurd.

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  . Dank Martin…goede support ! Dat waarderen we !

 

ro

@Ro 

Ik zal een mailadres sturen in een privé bericht aan @Alfred54, zodat hij het pdf bestand toesturen op dit mailadres en dan kan ik het hier posten als ik het ontvangen heb.

Reputatie 5
Badge +1

@Martin 

Martin, als technische knobbel kan jij Alfred54 zijn pdf ergens publiceren hier op het forum?

Het zou voor iedere gebruiker van oude outlook programma’s een eind helpen.

 

ro

Hallo,

Ik heb er een PDF van gemaakt van 4 pagina’s die ik spijtig genoeg en voor zover ik kan zien niet via dit forum kan delen. Ik stuur je graag een persoonlijk bericht met de PDF als bijlage als je me een vraag hiervoor toestuurt of misschien slaagt iemand er wel in dit PDF’je op het forum te plaatsen.

Wat de authenticatie betreft : achteraf bekeken poepsimpel voor mensen die vertrouwd zijn met PC. De instructie staat inderdaad op de website van Proximus en men gaat er daar van uit dat iedereen vertrouwd is met PC-instellingen (is nog iets anders dan dagelijks gebruik van een PC).
Men had beter een stap voor stap voorbeeld op de website geplaatst dan was het voor PC-leken zoals ik tenminste duidelijk geweest. Ik heb nog geluk gehad dat de Microsoft medewerker zoveel tijd en energie gespendeerd heeft om mij te depanneren.

Reputatie 5
Badge +1

@Alfred54 

Als het mogelijk is , graag foto of print screen van het document hier posten. Zoals Martin aangeeft. Dat zou mij ook helpen met de instellingen in Outlook.

 

ro

@Alfred54

Als je van dit document een foto of printscreen kunt maken kan je het hier wel posten door in de band bovenaan je bericht op de met rode pijl aangeduide  icoon te klikken

 

 

 

Ik kende de pagina  ‘Bescherm je mailbox vandaag nog tegen fraudeurs….’ maar blijkbaar was deze pagina voor mij niet duidelijk genoeg om verzenden van emails in Outlook 2016 in orde te krijgen.
Ik heb dan ten einde raad contact opgenomen met Microsoft waar een uiterst vriendelijke helpdesk medewerker me gedurende meer dan 2 uur (!!) telefonisch begeleid heeft om het probleem met mijn Outlook 2016 te analyseren en op te lossen en met succes. 
Ik heb alles netjes stap voor stap genoteerd zodat het me geen 2e keer overkomt. Spijtig genoeg kan ik op dit forum blijkbaar geen bijlagen toevoegen want dan kon ik met deze bijlage andere computer leken verder helpen. Als iemand het nuttig vindt dan stuur ik mijn notities graag toe via persoonlijk berichtje.
Alvast iedereen bedankt die heeft gereageerd op mijn eerdere vraag.

@Alfred54 ter bijkomende info:

Hier heeft iemand trouwens het met outlook 2016 in orde gekregen → Bescherm je mailbox vandaag nog tegen fraudeurs - mail Proximus | Proximus Forum

Reputatie 7
Badge +4

@Marleen Devisser In 2007 bestond die beveiliging nog niet. Verouderde versies van Outlook hebben dan ook problemen met die instellingen. Als je je Outlook vernieuwd of een ander programma in de plaats gebruikt, zal dit wel terug werken. 

We hebben die wijzigingen moeten invoeren omdat e-mail in al die tijd ook erg geëvolueerd is en er veel meer misbruik van gemaakt wordt. 

@Alfred54 Outlook 2016 is nog net compatibel (alle versies daarvoor niet meer). Ik ga je een PB sturen met de vraag voor meer info en waar je die naartoe kan sturen. 


Heb hetzelfde probleem met Microsoft Outlook 2016.
Met Proximus gebeld maar konden me niet helpen.
Mails versturen via Proximus Webmail lukt wel maar niet via Outlook 2016 ondanks dat ik daar de aanpassingen heb ingevoerd zoals vermeld in de nota van Proximus.

Weet er iemand een oplossing, bij voorkeur in ‘mensentaal’??

Je zou mss eens kunnen proberen van de gratis mail cliënt te gebruiken en daar je Proximus mail account te proberen of het daar wel lukt, als het daarmee lukt dan ben je al zeker dat het iets te maken heeft met je Outlook programma 

je zou ook in je Outlook programma de PX mailbox kunnen verwijderen en opnieuw installeren, al je in imap werkte staat alles toch op mailserver en riskeer je niks kwijt te spelen. 
NB: Het valt mij wel op dat hier zoveel klachten komen van klanten die met Outlook werken in tegenstelling met anderen die andere mail Vliets gebruike.

Daisy, helaas zijn de problemen begonnen na de mail van Proximus om mailbox te beveiligen en het stappenplan te volgen 😡 Ook terug naar oorspronkelijke instellingen plaatsen hielp niet.

Had ik maar nooit jullie raad opgevolgd

Reageer