Sinds 2-tal weken kan ik geen mail meer versturen via Outlook. Heb contact gehad met Proximus, dit zou normaal vanzelf opgelost raken maar we zijn ondertussen 2 weken verder en nog niks…
Beste antwoord door Martin
Bekijk origineelSinds 2-tal weken kan ik geen mail meer versturen via Outlook. Heb contact gehad met Proximus, dit zou normaal vanzelf opgelost raken maar we zijn ondertussen 2 weken verder en nog niks…
Beste antwoord door Martin
Bekijk origineelBeste, ik heb hetzelfde probleem gehad een maand geleden en kreeg toen van Martin volgend antwoord waarmee ik geholpen was :
“Ter info: Nu is beveiligde verificatie voor de uitgaande mailserver inderdaad nodig owv veiligheidsredenen en moeten login en paswoord ook voor die uitgaande server gebruikt worden.
In deze link vind je alle uitleg terug om je mailbox juist in te stellen.
Wie liever Skynet POP3 gebruikt voor het ontvangen van e-mails, gebruikt het volgende adres:
pop.proximus.be. Poort: 995”
Hopelijk lukt dit voor jou ook :-)
Groeten, Marc
Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
Ik kende de pagina ‘Bescherm je mailbox vandaag nog tegen fraudeurs….’ maar blijkbaar was deze pagina voor mij niet duidelijk genoeg om verzenden van emails in Outlook 2016 in orde te krijgen.
Ik heb dan ten einde raad contact opgenomen met Microsoft waar een uiterst vriendelijke helpdesk medewerker me gedurende meer dan 2 uur (!!) telefonisch begeleid heeft om het probleem met mijn Outlook 2016 te analyseren en op te lossen en met succes.
Ik heb alles netjes stap voor stap genoteerd zodat het me geen 2e keer overkomt. Spijtig genoeg kan ik op dit forum blijkbaar geen bijlagen toevoegen want dan kon ik met deze bijlage andere computer leken verder helpen. Als iemand het nuttig vindt dan stuur ik mijn notities graag toe via persoonlijk berichtje.
Alvast iedereen bedankt die heeft gereageerd op mijn eerdere vraag.
Als je van dit document een foto of printscreen kunt maken kan je het hier wel posten door in de band bovenaan je bericht op de met rode pijl aangeduide icoon te klikken
Als het mogelijk is , graag foto of print screen van het document hier posten. Zoals Martin aangeeft. Dat zou mij ook helpen met de instellingen in Outlook.
ro
Ticket ingevoerd
Hallo,
Ik heb er een PDF van gemaakt van 4 pagina’s die ik spijtig genoeg en voor zover ik kan zien niet via dit forum kan delen. Ik stuur je graag een persoonlijk bericht met de PDF als bijlage als je me een vraag hiervoor toestuurt of misschien slaagt iemand er wel in dit PDF’je op het forum te plaatsen.
Wat de authenticatie betreft : achteraf bekeken poepsimpel voor mensen die vertrouwd zijn met PC. De instructie staat inderdaad op de website van Proximus en men gaat er daar van uit dat iedereen vertrouwd is met PC-instellingen (is nog iets anders dan dagelijks gebruik van een PC).
Men had beter een stap voor stap voorbeeld op de website geplaatst dan was het voor PC-leken zoals ik tenminste duidelijk geweest. Ik heb nog geluk gehad dat de Microsoft medewerker zoveel tijd en energie gespendeerd heeft om mij te depanneren.
Martin, als technische knobbel kan jij Alfred54 zijn pdf ergens publiceren hier op het forum?
Het zou voor iedere gebruiker van oude outlook programma’s een eind helpen.
ro
Ik zal een mailadres sturen in een privé bericht aan
ro
Daisy, helaas zijn de problemen begonnen na de mail van Proximus om mailbox te beveiligen en het stappenplan te volgen 😡 Ook terug naar oorspronkelijke instellingen plaatsen hielp niet.
Had ik maar nooit jullie raad opgevolgd
Je zou mss eens kunnen proberen van de gratis mail cliënt te gebruiken en daar je Proximus mail account te proberen of het daar wel lukt, als het daarmee lukt dan ben je al zeker dat het iets te maken heeft met je Outlook programma
je zou ook in je Outlook programma de PX mailbox kunnen verwijderen en opnieuw installeren, al je in imap werkte staat alles toch op mailserver en riskeer je niks kwijt te spelen.
NB: Het valt mij wel op dat hier zoveel klachten komen van klanten die met Outlook werken in tegenstelling met anderen die andere mail Vliets gebruike.
Alfred, heb je een privé bericht gestuurd.
ro
ro
Kan aan een instelling liggen in je browser. Misschien eens je browser heropstarten ?
Op iPad niet leesbaar …
Zo zien wij het bij ons
Ook op smartphone met Google zelfde probleem ….
Edit: die link werkt precies ook al niet!!!
‘k zal eens moet nadenken of ik het dan nog op een andere manier posten, nochtans heb ik hier al verschillende jpg’s gepost zonder problemen??
ik zal eens proberen door blad per blad te kopieren hier ga ik nu maar alleen het eerste blad posten en kijk dan eens of het werkt bij u?
ro
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.