Beantwoord

Mail versturen werkt niet meer, ontvangen wel. (skynet)

  • 3 January 2024
  • 33 reacties
  • 635 Bekeken

Sinds 2-tal weken kan ik geen mail meer versturen via Outlook. Heb contact gehad met Proximus, dit zou normaal vanzelf opgelost raken maar we zijn ondertussen 2 weken verder en nog niks…

 

icon

Beste antwoord door Martin 27 February 2024, 18:09

Bekijk origineel

33 reacties

12b236fb-dfa0-4dd2-bf17-d7288f28d390.jpg

Mijn eerste versie was wat smal uitgevalle :-)

Reputatie 2

Beste, ik heb hetzelfde probleem gehad een maand geleden en kreeg toen van Martin volgend antwoord waarmee ik geholpen was :

“Ter info: Nu is beveiligde verificatie voor de uitgaande mailserver inderdaad nodig owv veiligheidsredenen en moeten login en paswoord ook voor die uitgaande server gebruikt worden.

In deze link vind je alle uitleg terug om je mailbox juist in te stellen.

Wie liever Skynet POP3 gebruikt voor het ontvangen van e-mails, gebruikt het volgende adres:
pop.proximus.be. Poort: 995”

Hopelijk lukt dit voor jou ook  :-)

Groeten, Marc

@Marleen Devisser 

Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Ik kende de pagina  ‘Bescherm je mailbox vandaag nog tegen fraudeurs….’ maar blijkbaar was deze pagina voor mij niet duidelijk genoeg om verzenden van emails in Outlook 2016 in orde te krijgen.
Ik heb dan ten einde raad contact opgenomen met Microsoft waar een uiterst vriendelijke helpdesk medewerker me gedurende meer dan 2 uur (!!) telefonisch begeleid heeft om het probleem met mijn Outlook 2016 te analyseren en op te lossen en met succes. 
Ik heb alles netjes stap voor stap genoteerd zodat het me geen 2e keer overkomt. Spijtig genoeg kan ik op dit forum blijkbaar geen bijlagen toevoegen want dan kon ik met deze bijlage andere computer leken verder helpen. Als iemand het nuttig vindt dan stuur ik mijn notities graag toe via persoonlijk berichtje.
Alvast iedereen bedankt die heeft gereageerd op mijn eerdere vraag.

@Alfred54

Als je van dit document een foto of printscreen kunt maken kan je het hier wel posten door in de band bovenaan je bericht op de met rode pijl aangeduide  icoon te klikken

 

 

 

Reputatie 5
Badge +1

@Alfred54 

Als het mogelijk is , graag foto of print screen van het document hier posten. Zoals Martin aangeeft. Dat zou mij ook helpen met de instellingen in Outlook.

 

ro

Ticket ingevoerd 

Reputatie 7
Badge +5

@Marleen Devisser Aangezien het wel lukt via de webmail en niet via het mailprogramma lijkt het probleem toch daar te liggen. Helaas kunnen wij dit niet voor je nakijken.

Hallo,

Ik heb er een PDF van gemaakt van 4 pagina’s die ik spijtig genoeg en voor zover ik kan zien niet via dit forum kan delen. Ik stuur je graag een persoonlijk bericht met de PDF als bijlage als je me een vraag hiervoor toestuurt of misschien slaagt iemand er wel in dit PDF’je op het forum te plaatsen.

Wat de authenticatie betreft : achteraf bekeken poepsimpel voor mensen die vertrouwd zijn met PC. De instructie staat inderdaad op de website van Proximus en men gaat er daar van uit dat iedereen vertrouwd is met PC-instellingen (is nog iets anders dan dagelijks gebruik van een PC).
Men had beter een stap voor stap voorbeeld op de website geplaatst dan was het voor PC-leken zoals ik tenminste duidelijk geweest. Ik heb nog geluk gehad dat de Microsoft medewerker zoveel tijd en energie gespendeerd heeft om mij te depanneren.

Reputatie 5
Badge +1

@Martin 

Martin, als technische knobbel kan jij Alfred54 zijn pdf ergens publiceren hier op het forum?

Het zou voor iedere gebruiker van oude outlook programma’s een eind helpen.

 

ro

@Ro 

Ik zal een mailadres sturen in een privé bericht aan @Alfred54, zodat hij het pdf bestand toesturen op dit mailadres en dan kan ik het hier posten als ik het ontvangen heb.

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  . Dank Martin…goede support ! Dat waarderen we !

 

ro

Daisy, helaas zijn de problemen begonnen na de mail van Proximus om mailbox te beveiligen en het stappenplan te volgen 😡 Ook terug naar oorspronkelijke instellingen plaatsen hielp niet.

Had ik maar nooit jullie raad opgevolgd

Je zou mss eens kunnen proberen van de gratis mail cliënt te gebruiken en daar je Proximus mail account te proberen of het daar wel lukt, als het daarmee lukt dan ben je al zeker dat het iets te maken heeft met je Outlook programma 

je zou ook in je Outlook programma de PX mailbox kunnen verwijderen en opnieuw installeren, al je in imap werkte staat alles toch op mailserver en riskeer je niks kwijt te spelen. 
NB: Het valt mij wel op dat hier zoveel klachten komen van klanten die met Outlook werken in tegenstelling met anderen die andere mail Vliets gebruike.

Reputatie 5
Badge +1

@Alfred54 

 

Alfred, heb je een privé bericht gestuurd.

 

ro

Ik wou net vragen; “Kan het ietsje groter  ?”
En toen had je al groter gepost 😅


 

 

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  je jpg niet leesbaar . Kan dat? Enkel code is zichtbaar …

ro

@Ro  Hier is het wel duidelijk  zichtbaar en te lezen.
Kan aan een instelling liggen in je browser. Misschien eens je browser heropstarten ?
 

Reputatie 5
Badge +1

Op iPad niet leesbaar …

Reputatie 5
Badge +1

Zo zien wij het bij ons 

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Ook op smartphone met Google zelfde probleem ….

@Ro  ik weet ook niet direct de reden maar probeer eens te surfen naar :

https://uploads-eu-west-1.insided.com/proximus-nl/attachment/12b236fb-dfa0-4dd2-bf17-d7288f28d390.jpg

Edit: die link werkt precies ook al niet!!!

‘k zal eens moet nadenken of ik het dan nog op een andere manier posten, nochtans heb ik hier al verschillende jpg’s gepost zonder problemen??

@Ro

ik zal eens proberen door blad per blad te kopieren hier ga ik nu maar alleen het eerste blad posten en kijk dan eens of het werkt bij u?

 

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  de vier pagina’s zijn nu wel zichtbaar. Top !

 

ro

Reageer