Beantwoord

Mail instelling camera

  • 13 april 2020
  • 48 reacties
  • 401 Bekeken

Hallo, Ik krijg sinds enkele dagen geen foto’s meer binnen van mijn camera’s op mijn GSM. Ze worden wel nog naar mijn FTP server gestuurd, dus de bewegingsdetectie werkt dus nog. Aan de mailinstellingen is er niets veranderd. SMTP server : relay.proximus.be ; SMTP poort : 25. Bij de test krijg ik dit : ‘cannot get initial OK message from server’.

Ook wanneer ik STARTTLS en poort 587 met Authenticatie gebruik krijg ik net hetzelfde.

Wat is er gebeurt ? en hoe kan ik dit oplossen ? Is er de laatste dagen iets veranderd bij Proximus ?


48 reacties

Het is opgelost. Ik ben naar de  website https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html gesurft en daar heb ik mijn IP laten verwijderen uit de blacklist. Nu werkt het terug.

Bedankt Martin en familievandesype voor jullie hulp en raad.

Reputatie 6
Badge +3

Dat kan helpen indien je dan een ander publiek IP adres krijgt. Want er wordt er een link gemaakt tussen het publiek IP adres en de e-mail account om te bepalen of iemand mogelijk geïnfecteerd is en dan wordt je op spam blacklist geplaatst. 

en heb je  Proximus al gecontacteerd om je van de blacklist te halen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer jouw ip camera te veel mails verstuurd kan dit ook aanzien worden als spamming. Daar wordt gewerkt met bepaalde drempels die als normaal beschouwd worden. Wanneer bij wijze van spreke de camera's 25 mails versturen op 2 minuten dan is dit abnormaal en wordt je uit voorzorgen geblokkeerd door de automatische systemen van Proximus. Een bbox resetten gaat niet veel uithalen, aangezien de blokkade gebeurd op jouw e-mail account.

@lurage bedankt voor de feedback en ‘ben benieuwd of het bij mij de volgende keer terug zal lukken door de bbox te resetten , al is er wel iets veranderd niet lang geleden naar het schijnt waardoor het niet meer voldoende is om de bbox te resetten, dus de kans dat het bij mij de volgende keer gaat lukken zal waarschijnlijk miniem zijn!
Maar nogmaals bedankt om het toch eens getest te hebben :thumbsup_tone3:

En nochtans is het bij ij al verschillende keren gelukt zo maar het schijnt dat proximus nu betere algoritmen heeft waardoor het resetten niet meer zou lukken en toch is het bij wel nog gelukt, enfin ik kan maar zeggen wat ik ondervonden heb natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +3

Het allerbelangrijkste is dat je probleem opgelost is en ook hartelijk bedankt voor de terugkoppeling. 

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt een verschil tussen een tijdelijke blokkade dan kan een reset helpen, maar wanneer er geen einde aan het verdacht gedrag komt dan kan dit enkel maar manueel worden opgelost door een administrator. Wat zou kunnen helpen is een beperking instellen op het aantal te versturen mails van de camera’s. 

Als ik het nog eens voor heb laat ik het ook hier weten of het mij nog lukt met een reset zoals het mij vroeger altijd gelukt is :thinking:

Dat is wat anders natuurlijk als het zich frequent herhaalt dan helpt inderdaad een reset niet maar dit is ook niet het geval bij mij, of was ook niet het geval bij mij, 

Maar in ieder geval als ik het voor heb probeer ik eerst een reset van de bbox en als het natuurlijk niet lukt ja dan moet je wel ook op zoek gaan naar de reden, maar tot nu toe nog niet met dit probleem moet afrekenen.

De camera heb ik al verschillende jaren en de instellingen heb ik ook niet veranderd, dus ik weet niet of het van het aantal mails zou komen. 

Hoe geraak ik van die zwarte lijst ? 

Reputatie 6
Badge +3

Eerst instelling camera aanpassen en daarna resetten is de enigste optie die de topicstarter nog kan proberen anders is het Proximus.

@lurage  : Door aan Proximus bijvoorbeeld het resultaat te laten zien van een volledige antivirusscan die jij uitgevoerd hebt. In 1 van mijn vorige posts heb ik een link gepost naar gratis antivirussen. Zij moeten bewijs zien alvorens ze je van de zwarte lijst kunnen halen.

@lurage heb je al geprobeerd met een reset (klik hier) van de bbox 

@lurage Dan zou je kunnen proberen door je bbox te resetten (bij mij is dat toch gelukt) maar dan moet je wel alle instellingen die je zelf zou uitgevoerd hebben terug invoeren na reset.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

 

Inderdaad maar daarom dat ik niet snap waarom het bij mij wel lukt en bij hem niet.

Reputatie 6
Badge +3

Omdat er op een langere periode gekeken wordt door de spam detectieoplossing van Proximus. Wanneer het abnormale gedrag aanblijft, dit wil zeggen in vergelijking met andere klanten worden er voor die bepaalde klant veel te veel uitgaande berichten verstuurd dan normaal. Zo werken deze automatische systemen.

ja maar dat wil toch nog niet zeggen dat het voor de één wel werkt en de andere niet door een rest te doen, enfin ik zal het in iedere geval nog eens proberen moest het zich nog voordoen.

Ik heb naar de klantendienst gebeld voor dit probleem maar daar kunnen ze of willen ze mij niet helpen.

De bbox resetten wil ik toch nog niet proberen omdat ik dan waarschijnlijk alles terug moet zoeken om in te geven zoals poortmapping en wifi en dergelijke en ben bang dat er iets niet meer werkt.

@lurage Je moet natuurlijk de portforwarding regels via screenshot bv bewaren 

gewoon via de bbox3 zijn web GUI door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

Als je de wifi namen  die default gelijk zijn aan “wifi-2.4-xxxx” of/en “wifi-5.0-xxxx”
veranderd zou hebben dan deze ook natuurlijk terug invoeren

maar als je alleen maar portforwarding regels ingevoerd hebt is dit nog te doen of het zou moeten zijn dat je heel veel regels ingevoerd hebt :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

@lurage : Je gaat de abuse dienst moeten contacteren zie dit ondersteuningsartikel : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html (punt uw ip adres verwijderen uit onze blacklist).

ik had toch graag eens geweten of het gewoon met een reset ook niet in orde zou gekomen zijn maar mms ziet @lurage het niet zitten om de port forwarding in te voeren 

Reputatie 6
Badge +3

Ik begrijp ook niet waarom Proximus ineens met de BBox 3 beslist heeft om geen configuratie te exporteren en nadien weer te importeren voor de gewone user account. Bij de bbox 2 kon je dit nog zelf doen.

ja dat is hier vroeger nochtans al lang aangekaart geweest.

Beste,

Ik denk niet dat ik op de zwarte lijst sta, omdat ik met een ander email (gmail) ook niet iets kan verzenden. Ik denk dat er toch iets moet gebeurt zijn met de werken voor mijn deur. Vanaf toen kan ik niets meer versturen. Aan de camera’s zou het volgens mij niet liggen daar ik deze al 10 jaren heb en nog nooit te veel foto’s daarvan heb ontvangen. Ik kan wel ontvangen maar niets versturen en dat is wel vervelend met telewerken. Nu moet ik alles langs mijn GSM doen en nog nog onder 4G want onder wifi gaat dit ook niet.

Ik zal anders zaterdag mijn modem eens resetten wat nu kan ik mijn internet niet missen daar ik telewerk.

Reputatie 6
Badge +3

Of je moet toevallig het IP adres gekregen hebben van iemand die ooit veel berichten heeft verstuurd op korte termijn. Wanneer de detectieoplossing niets verdacht meer detecteert dan wordt jouw IP adres+mail adres terug als veilig beschouwd. 

Reageer