Beantwoord

Mail instelling camera

  • 13 April 2020
  • 54 reacties
  • 1173 Bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

ik had toch graag eens geweten of het gewoon met een reset ook niet in orde zou gekomen zijn maar mms ziet @lurage het niet zitten om de port forwarding in te voeren 

Reputatie 6
Badge +3

Ik begrijp ook niet waarom Proximus ineens met de BBox 3 beslist heeft om geen configuratie te exporteren en nadien weer te importeren voor de gewone user account. Bij de bbox 2 kon je dit nog zelf doen.

ja dat is hier vroeger nochtans al lang aangekaart geweest.

Reputatie 1

Beste,

Ik denk niet dat ik op de zwarte lijst sta, omdat ik met een ander email (gmail) ook niet iets kan verzenden. Ik denk dat er toch iets moet gebeurt zijn met de werken voor mijn deur. Vanaf toen kan ik niets meer versturen. Aan de camera’s zou het volgens mij niet liggen daar ik deze al 10 jaren heb en nog nooit te veel foto’s daarvan heb ontvangen. Ik kan wel ontvangen maar niets versturen en dat is wel vervelend met telewerken. Nu moet ik alles langs mijn GSM doen en nog nog onder 4G want onder wifi gaat dit ook niet.

Reputatie 1

Ik zal anders zaterdag mijn modem eens resetten wat nu kan ik mijn internet niet missen daar ik telewerk.

Reputatie 6
Badge +3

Of je moet toevallig het IP adres gekregen hebben van iemand die ooit veel berichten heeft verstuurd op korte termijn. Wanneer de detectieoplossing niets verdacht meer detecteert dan wordt jouw IP adres+mail adres terug als veilig beschouwd. 

Zie je het niet zitten om de bbox te resetten ?

Heb je dan zoveel zelf ingevuld en veranderd in de bbox dat je vreest van na een reset niet meer in orde te krijgen?

Dat zou mss wel kunnen maar het is mij wel verschillende keren zo gelukt, nu wel al ruime tijd geleden dat ik het nog voorgehad heb. 

Reputatie 6
Badge +3

Had je exact dezelfde foutmelding als de topic starter? Alles hangt hier vanaf.

Reputatie 1

Ik ga het zaterdag eens proberen en hoop dat ik alles weer ingesteld krijg. Ik weet niet meer wat ik vroeger allemaal heb ingesteld. Zaterdag heb ik de tijd hiervoor.

Ja toch wel

ik denk als je kijkt naar de portmapping  (portforwarding) en dit goed noteert of screenshot van maakt  dan zal dit het voornaamste zijn. mss heb je ook het wachtwoord om in te loggen op je wifi veranderd  en mss ook het User wachtoord om in te loggen op je bbox maar als je de bbox gereset hebt dan staan deze weer als origineel en vind je ze terug op een sticker van je bbox zelf, dus veel risico loop je niet.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je in gmail ook jouw Proximus(skynet) mail adres gebruikt is het ook normaal dat dit niet lukt aangezien je volgende foutmelding gekregen hebt: Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.  De reactie van de server was: 554 Access denied- Under investigation for spam abuse 

Die melding krijg je enkel wanneer jouw mail adres op een zwarte lijst staat. Moest het door de werken komen dan had je ook geen televisie,internet meer. Hier is het echt het versturen van mails dat niet lukt, enkel het ontvangen. Ontvangen wordt nog wel toegestaan wanneer je als spammer gedetecteerd bent.

Of bedoel je dat je met een gmail mail adres ook het probleem hebt?

door die werken zal het inderdaad zeker en vast niet komen.

Ik ging er ook vanuit dat er bedoelt werd dat hij met gmail ook het probleem had.

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik heb net mijn modem gereset (20sec ingehouden) en toen moest ik terug inloggen op het netwerk. Ik heb net getest om een email te versturen maar het lukt nog steeds niet.

Wat nu?

Op hun site staat inderdaad dat je deze instellingen moet gebruiken

  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
     

    Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.

  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Heb je de bbox al eens 10 sec zonder spanning gezet

ook hier eens kijken of je eventueel een oplossing tussen vindt

https://www.google.com/search?q=%22cannot+get+initial+OK+message+from+server%22

bv http://foscam.us/forum/cannot-get-initial-ok-message-from-server-alert-emails-broke-t19336.html  enz…..

Reputatie 1

Hallo Martin,

Ik heb mijn modem al reeds opnieuw opgestart zoals jij hebt aangegeven maar het heeft niet geholpen. Ik heb mijn camera’s toch al enkele jaren en nooit problemen gehad, tot nu. Proximus heeft wel net daarvoor aan de straat aan het werken geweest maar weet niet of het hiermee heeft te maken. Al de rest werkt nog zoals het hoort.

Met die werken op straat zal het wel niks te maken hebben aangezien voor de rest alles werkt.

zijn er poorten die je hebt moeten forwarden en staan die nog goed in je bbox

Ok bedankt om het toch eens te proberen en heb je al eens gecheckt op malware op je toestellen

Reputatie 1

Ik heb een virusscanner laten lopen en niets gevonden. Mijn virusscanner staat altijd actief.

Reputatie 6
Badge +3

Welk e-mail programma gebruik je op jouw GSM?  Indien het om gmail gaat bekijk dan dit eens even:  https://www.foscam.com/faqs/view.html?id=129 (step 2). Over welke camera en GSM gaat het precies?

er niet aan gedacht Ik dacht inderdaad dat het om proximus mail ging 

maar dat wil dan wel zeggen dat @lurage dit zelf zou verwijderd hebben op het gmailaccount.

Reputatie 6
Badge +3

Neen, Gmail kan dit zelf aanpassen wanneer er een update geweest is van de algemene gebruiksvoorwaarden die je hebt moeten bevestigen of van hun mail app. Soms kunnen er ook beveiligingsupdates uitgebracht zijn die bepaalde functionaliteiten blokkeren. Het is ook heel handig om te zien of er geen upgrade van de ip camera’s en de bijhorende app beschikbaar zijn.

Reputatie 1

Hallo Martin,

Ik heb net geprobeerd om een gewoon email (outlook) te verzenden maar krijg nu dit bericht :

Taak ………….@skynet.be - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC6F): Er is een interne fout opgetreden op de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.  De reactie van de server was: 554 Access denied- Under investigation for spam abuse- Please visit for more info https://www.proximus.com/en/ipremoval/form

Ik kan precies geen enkele mail meer verzenden.

Wat betekend dit en hoe kan ik dit oplossen?

 

Reageer