Beantwoord

Mail instelling camera

  • 13 April 2020
  • 54 reacties
  • 1171 Bekeken

Reputatie 1

Hallo, Ik krijg sinds enkele dagen geen foto’s meer binnen van mijn camera’s op mijn GSM. Ze worden wel nog naar mijn FTP server gestuurd, dus de bewegingsdetectie werkt dus nog. Aan de mailinstellingen is er niets veranderd. SMTP server : relay.proximus.be ; SMTP poort : 25. Bij de test krijg ik dit : ‘cannot get initial OK message from server’.

Ook wanneer ik STARTTLS en poort 587 met Authenticatie gebruik krijg ik net hetzelfde.

Wat is er gebeurt ? en hoe kan ik dit oplossen ? Is er de laatste dagen iets veranderd bij Proximus ?

icon

Beste antwoord door Martin 16 April 2020, 12:08

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 1

Beste,

Ik denk niet dat ik op de zwarte lijst sta, omdat ik met een ander email (gmail) ook niet iets kan verzenden. Ik denk dat er toch iets moet gebeurt zijn met de werken voor mijn deur. Vanaf toen kan ik niets meer versturen. Aan de camera’s zou het volgens mij niet liggen daar ik deze al 10 jaren heb en nog nooit te veel foto’s daarvan heb ontvangen. Ik kan wel ontvangen maar niets versturen en dat is wel vervelend met telewerken. Nu moet ik alles langs mijn GSM doen en nog nog onder 4G want onder wifi gaat dit ook niet.

Reputatie 1

Ik zal anders zaterdag mijn modem eens resetten wat nu kan ik mijn internet niet missen daar ik telewerk.

Zie je het niet zitten om de bbox te resetten ?

Heb je dan zoveel zelf ingevuld en veranderd in de bbox dat je vreest van na een reset niet meer in orde te krijgen?

Reputatie 1

Ik ga het zaterdag eens proberen en hoop dat ik alles weer ingesteld krijg. Ik weet niet meer wat ik vroeger allemaal heb ingesteld. Zaterdag heb ik de tijd hiervoor.

ik denk als je kijkt naar de portmapping  (portforwarding) en dit goed noteert of screenshot van maakt  dan zal dit het voornaamste zijn. mss heb je ook het wachtwoord om in te loggen op je wifi veranderd  en mss ook het User wachtoord om in te loggen op je bbox maar als je de bbox gereset hebt dan staan deze weer als origineel en vind je ze terug op een sticker van je bbox zelf, dus veel risico loop je niet.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je in gmail ook jouw Proximus(skynet) mail adres gebruikt is het ook normaal dat dit niet lukt aangezien je volgende foutmelding gekregen hebt: Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.  De reactie van de server was: 554 Access denied- Under investigation for spam abuse 

Die melding krijg je enkel wanneer jouw mail adres op een zwarte lijst staat. Moest het door de werken komen dan had je ook geen televisie,internet meer. Hier is het echt het versturen van mails dat niet lukt, enkel het ontvangen. Ontvangen wordt nog wel toegestaan wanneer je als spammer gedetecteerd bent.

Of bedoel je dat je met een gmail mail adres ook het probleem hebt?

door die werken zal het inderdaad zeker en vast niet komen.

Ik ging er ook vanuit dat er bedoelt werd dat hij met gmail ook het probleem had.

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik heb net mijn modem gereset (20sec ingehouden) en toen moest ik terug inloggen op het netwerk. Ik heb net getest om een email te versturen maar het lukt nog steeds niet.

Wat nu?

Ok bedankt om het toch eens te proberen en heb je al eens gecheckt op malware op je toestellen

Reputatie 1

Ik heb een virusscanner laten lopen en niets gevonden. Mijn virusscanner staat altijd actief.

en heb je  Proximus al gecontacteerd om je van de blacklist te halen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html

Reputatie 1

Het is opgelost. Ik ben naar de  website https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html gesurft en daar heb ik mijn IP laten verwijderen uit de blacklist. Nu werkt het terug.

Bedankt Martin en familievandesype voor jullie hulp en raad.

@lurage bedankt voor de feedback en ‘ben benieuwd of het bij mij de volgende keer terug zal lukken door de bbox te resetten , al is er wel iets veranderd niet lang geleden naar het schijnt waardoor het niet meer voldoende is om de bbox te resetten, dus de kans dat het bij mij de volgende keer gaat lukken zal waarschijnlijk miniem zijn!
Maar nogmaals bedankt om het toch eens getest te hebben :thumbsup_tone3:

Reputatie 6
Badge +3

Het allerbelangrijkste is dat je probleem opgelost is en ook hartelijk bedankt voor de terugkoppeling. 

Als ik het nog eens voor heb laat ik het ook hier weten of het mij nog lukt met een reset zoals het mij vroeger altijd gelukt is :thinking:

Reputatie 6
Badge +3

Dat kan helpen indien je dan een ander publiek IP adres krijgt. Want er wordt er een link gemaakt tussen het publiek IP adres en de e-mail account om te bepalen of iemand mogelijk geïnfecteerd is en dan wordt je op spam blacklist geplaatst. 

Inderdaad maar daarom dat ik niet snap waarom het bij mij wel lukt en bij hem niet.

Reputatie 6
Badge +3

Omdat er op een langere periode gekeken wordt door de spam detectieoplossing van Proximus. Wanneer het abnormale gedrag aanblijft, dit wil zeggen in vergelijking met andere klanten worden er voor die bepaalde klant veel te veel uitgaande berichten verstuurd dan normaal. Zo werken deze automatische systemen.

ja maar dat wil toch nog niet zeggen dat het voor de één wel werkt en de andere niet door een rest te doen, enfin ik zal het in iedere geval nog eens proberen moest het zich nog voordoen.

Reputatie 6
Badge +3

Of je moet toevallig het IP adres gekregen hebben van iemand die ooit veel berichten heeft verstuurd op korte termijn. Wanneer de detectieoplossing niets verdacht meer detecteert dan wordt jouw IP adres+mail adres terug als veilig beschouwd. 

Dat zou mss wel kunnen maar het is mij wel verschillende keren zo gelukt, nu wel al ruime tijd geleden dat ik het nog voorgehad heb. 

Reputatie 6
Badge +3

Had je exact dezelfde foutmelding als de topic starter? Alles hangt hier vanaf.

Ja toch wel

Reputatie 1

Het is weer zover, kan weer geen mails ontvangen van mijn camera.

SMTP Server : relay.proximus.be

SMTP Poort : 587

STARTTLS

Authentication gebruiken : Ja

SMTP gebruikersnaam : ……….@skynet.be

SMTP Wachtwoord : …………………

krijg deze fout :  TLS handshake failed: error:1407742E:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:tlsv1 alert protocol version

Vroeger stond het op poort 25 maar deze werkt ook niet meer, daarom nu eens veranderd naar 587 (zie hierboven) maar nog steeds niets.

Camera neemt wel nog de beelden op de FTP server (die doet het nog wel)

Wat doe ik fout ?

Reputatie 1

Wanneer ik poort 25 laat staan krijg ik :

SMTP Server : relay.proximus.be

SMTP Poort : 25

Transport Layer Security : Geen

Authentication gebruiken : Nee

SMTP gebruikersnaam : ……….@skynet.be

SMTP Wachtwoord : …………………

krijg deze fout :  envelope from address …………….@skynet.be not accepted by the server

Iemand een idee wat er fout kan zijn ?

Bij de instellingen (zie onder) heeft het altijd gewerkt maar de laatste tijd niet meer

 

Reageer