Beantwoord

Mail instelling camera

  • 13 April 2020
  • 54 reacties
  • 1171 Bekeken

Reputatie 1

Hallo, Ik krijg sinds enkele dagen geen foto’s meer binnen van mijn camera’s op mijn GSM. Ze worden wel nog naar mijn FTP server gestuurd, dus de bewegingsdetectie werkt dus nog. Aan de mailinstellingen is er niets veranderd. SMTP server : relay.proximus.be ; SMTP poort : 25. Bij de test krijg ik dit : ‘cannot get initial OK message from server’.

Ook wanneer ik STARTTLS en poort 587 met Authenticatie gebruik krijg ik net hetzelfde.

Wat is er gebeurt ? en hoe kan ik dit oplossen ? Is er de laatste dagen iets veranderd bij Proximus ?

icon

Beste antwoord door Martin 16 April 2020, 12:08

Bekijk origineel

54 reacties

Op hun site staat inderdaad dat je deze instellingen moet gebruiken

  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
     

    Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.

  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Heb je de bbox al eens 10 sec zonder spanning gezet

ook hier eens kijken of je eventueel een oplossing tussen vindt

https://www.google.com/search?q=%22cannot+get+initial+OK+message+from+server%22

bv http://foscam.us/forum/cannot-get-initial-ok-message-from-server-alert-emails-broke-t19336.html  enz…..

Reputatie 1

Hallo Martin,

Ik heb mijn modem al reeds opnieuw opgestart zoals jij hebt aangegeven maar het heeft niet geholpen. Ik heb mijn camera’s toch al enkele jaren en nooit problemen gehad, tot nu. Proximus heeft wel net daarvoor aan de straat aan het werken geweest maar weet niet of het hiermee heeft te maken. Al de rest werkt nog zoals het hoort.

Met die werken op straat zal het wel niks te maken hebben aangezien voor de rest alles werkt.

zijn er poorten die je hebt moeten forwarden en staan die nog goed in je bbox

Reputatie 6
Badge +3

Welk e-mail programma gebruik je op jouw GSM?  Indien het om gmail gaat bekijk dan dit eens even:  https://www.foscam.com/faqs/view.html?id=129 (step 2). Over welke camera en GSM gaat het precies?

er niet aan gedacht Ik dacht inderdaad dat het om proximus mail ging 

maar dat wil dan wel zeggen dat @lurage dit zelf zou verwijderd hebben op het gmailaccount.

Reputatie 6
Badge +3

Neen, Gmail kan dit zelf aanpassen wanneer er een update geweest is van de algemene gebruiksvoorwaarden die je hebt moeten bevestigen of van hun mail app. Soms kunnen er ook beveiligingsupdates uitgebracht zijn die bepaalde functionaliteiten blokkeren. Het is ook heel handig om te zien of er geen upgrade van de ip camera’s en de bijhorende app beschikbaar zijn.

Reputatie 1

Hallo Martin,

Ik heb net geprobeerd om een gewoon email (outlook) te verzenden maar krijg nu dit bericht :

Taak ………….@skynet.be - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC6F): Er is een interne fout opgetreden op de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.  De reactie van de server was: 554 Access denied- Under investigation for spam abuse- Please visit for more info https://www.proximus.com/en/ipremoval/form

Ik kan precies geen enkele mail meer verzenden.

Wat betekend dit en hoe kan ik dit oplossen?

 

Reputatie 6
Badge +3

Dat wil zeggen dat je op een zwarte lijst staat vanwege ongewenste mails te hebben verstuurd of dat je teveel berichten hebt verstuurd via jouw camera. Stel best een limiet in van het aantal te verzenden berichten. Jij moet aan Proximus aantonen dat jouw systemen malware vrij zijn. Ik raad je aan om een beveiligingsscan uit te voeren op jouw systemen. Indien je nog geen beveiligingsprogramma hebt dan kan je hier downloaden en installeren: https://www.schoonepc.nl/optim/antivirussoftware.html Nadien ga je Proximus moeten contacteren om te blokkade op te heffen.

Reputatie 6
Badge +3

Dat wil zeggen dat je op een zwarte lijst staat vanwege ongewenste mails te hebben verstuurd of dat je teveel berichten hebt verstuurd via jouw camera. Stel best een limiet in van het aantal te verzenden berichten. Jij moet aan Proximus aantonen dat jouw systemen malware vrij zijn. Ik raad je aan om een beveiligingsscan uit te voeren op jouw systemen. Indien je nog geen beveiligingsprogramma hebt dan kan je hier downloaden en installeren: https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/anti-virus Nadien ga je Proximus moeten contacteren om te blokkade op te heffen.

Hallo Martin,

Ik heb net geprobeerd om een gewoon email (outlook) te verzenden maar krijg nu dit bericht :

Taak ………….@skynet.be - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC6F): Er is een interne fout opgetreden op de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.  De reactie van de server was: 554 Access denied- Under investigation for spam abuse- Please visit for more info https://www.proximus.com/en/ipremoval/form

Ik kan precies geen enkele mail meer verzenden.

Wat betekend dit en hoe kan ik dit oplossen?

 

@lurage Dan zou je kunnen proberen door je bbox te resetten (bij mij is dat toch gelukt) maar dan moet je wel alle instellingen die je zelf zou uitgevoerd hebben terug invoeren na reset.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

bij mij is dat in ieder geval niet gebeurt door gmail dat ze die zelf blokkeren,heb wel verwittigd geweest dat ik de veiligheidsinstellingen moet natrekken.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer jouw ip camera te veel mails verstuurd kan dit ook aanzien worden als spamming. Daar wordt gewerkt met bepaalde drempels die als normaal beschouwd worden. Wanneer bij wijze van spreke de camera's 25 mails versturen op 2 minuten dan is dit abnormaal en wordt je uit voorzorgen geblokkeerd door de automatische systemen van Proximus. Een bbox resetten gaat niet veel uithalen, aangezien de blokkade gebeurd op jouw e-mail account.

En nochtans is het bij ij al verschillende keren gelukt zo maar het schijnt dat proximus nu betere algoritmen heeft waardoor het resetten niet meer zou lukken en toch is het bij wel nog gelukt, enfin ik kan maar zeggen wat ik ondervonden heb natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt een verschil tussen een tijdelijke blokkade dan kan een reset helpen, maar wanneer er geen einde aan het verdacht gedrag komt dan kan dit enkel maar manueel worden opgelost door een administrator. Wat zou kunnen helpen is een beperking instellen op het aantal te versturen mails van de camera’s. 

Dat is wat anders natuurlijk als het zich frequent herhaalt dan helpt inderdaad een reset niet maar dit is ook niet het geval bij mij, of was ook niet het geval bij mij, 

Maar in ieder geval als ik het voor heb probeer ik eerst een reset van de bbox en als het natuurlijk niet lukt ja dan moet je wel ook op zoek gaan naar de reden, maar tot nu toe nog niet met dit probleem moet afrekenen.

Reputatie 1

De camera heb ik al verschillende jaren en de instellingen heb ik ook niet veranderd, dus ik weet niet of het van het aantal mails zou komen. 

Hoe geraak ik van die zwarte lijst ? 

Reputatie 6
Badge +3

Eerst instelling camera aanpassen en daarna resetten is de enigste optie die de topicstarter nog kan proberen anders is het Proximus.

@lurage  : Door aan Proximus bijvoorbeeld het resultaat te laten zien van een volledige antivirusscan die jij uitgevoerd hebt. In 1 van mijn vorige posts heb ik een link gepost naar gratis antivirussen. Zij moeten bewijs zien alvorens ze je van de zwarte lijst kunnen halen.

@lurage heb je al geprobeerd met een reset (klik hier) van de bbox 

@lurage Dan zou je kunnen proberen door je bbox te resetten (bij mij is dat toch gelukt) maar dan moet je wel alle instellingen die je zelf zou uitgevoerd hebben terug invoeren na reset.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

 

Reputatie 1

Ik heb naar de klantendienst gebeld voor dit probleem maar daar kunnen ze of willen ze mij niet helpen.

De bbox resetten wil ik toch nog niet proberen omdat ik dan waarschijnlijk alles terug moet zoeken om in te geven zoals poortmapping en wifi en dergelijke en ben bang dat er iets niet meer werkt.

@lurage Je moet natuurlijk de portforwarding regels via screenshot bv bewaren 

gewoon via de bbox3 zijn web GUI door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

Als je de wifi namen  die default gelijk zijn aan “wifi-2.4-xxxx” of/en “wifi-5.0-xxxx”
veranderd zou hebben dan deze ook natuurlijk terug invoeren

maar als je alleen maar portforwarding regels ingevoerd hebt is dit nog te doen of het zou moeten zijn dat je heel veel regels ingevoerd hebt :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

@lurage : Je gaat de abuse dienst moeten contacteren zie dit ondersteuningsartikel : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html (punt uw ip adres verwijderen uit onze blacklist).

ik had toch graag eens geweten of het gewoon met een reset ook niet in orde zou gekomen zijn maar mms ziet @lurage het niet zitten om de port forwarding in te voeren 

Reputatie 6
Badge +3

Ik begrijp ook niet waarom Proximus ineens met de BBox 3 beslist heeft om geen configuratie te exporteren en nadien weer te importeren voor de gewone user account. Bij de bbox 2 kon je dit nog zelf doen.

ja dat is hier vroeger nochtans al lang aangekaart geweest.

Reageer