Skip to main content
Vraag

Mail inbrengen in Gmail - POP server


Hallo, een tijd terug had ik problemen om mijn mail van Proximus in mijn Gmail binnen te brengen.

Diverse instellingen geprobeerd, niks lukte.

Uiteindelijk bleek het een probleem bij Proximus geweest te zijn.

Enkele dagen later was dit terug ok.

 

Nu is terug zo, al meer dan een week.

Wanneer ik ga kijken op deze website:

Storingen

Vind ik daar redelijk wat mensen die ook dat probleem hebben.

 

Is er nu nog effectief een probleem bij Proximus, hebben ze iets aangepast, of wat ?

Dit zijn mijn instellingen om de mails binnen te halen:

 

 

9 reacties

Martin
  • 33929 reacties
  • 17 juni 2025

gewoon ter info: wat eigenlijk nog beter werkt is van via → Mail nstellingen van de mails te forwarden (doorsturen) naar je gmail mailadres, werkt bij mij nog altijd goed tot hiertoe.


  • Auteur
  • Practitioner
  • 26 reacties
  • 17 juni 2025

Bedankt voor de tip Martin, maar dan blijven alle mails staan op de server van Proximus.

 

Ondertussen stel ik vast dat er op dit forum meerdere klachten zijn over de Proximus mail.

Ook allemaal iets meer dan een week geleden begonnen.

 

Is daar dan niemand binnen Proximus mee bezig, wordt daar dan gewoon niks aan gedaan ?

Want ofwel is er ergens een probleem ontstaan, ofwel is er een bewuste aanpassing gebeurd, die problemen oplevert.


Martin
  • 33929 reacties
  • 17 juni 2025
marc.vv schreef:

Bedankt voor de tip Martin, maar dan blijven alle mails staan op de server van Proximus.

Die blijven bij mij bij het “doorsturen” niet staan op de server van Proximus. 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 17 juni 2025

@marc.vv 

De algemene problemen op de proximus mail zouden opgelost moeten zijn.

kan je bij de inkomende poort eens poort 110 proberen ipv 995?

 

Geert


  • Auteur
  • Practitioner
  • 26 reacties
  • 17 juni 2025

Even getest Martin, dat laatste blijkt te kloppen.

MAAR, dan komt die mail binnen op een manier dat ik niet meer kan zien dat die van mijn Proximus-mail komt.

Bovendien als ik antwoord, is dan de afzender niet meer mijn Proximus mailadres, maar mijn Gmail.
Of ik moet elke keer dat gaan aanpassen, en dat wil ik niet, vooral omdat je dan dan regelmatig eens vergeet.

Zoals het al vele jaren werkte met de POP is perfect.

Alleen is er een probleem momenteel bij Proximus.

HELP


Martin
  • 33929 reacties
  • 17 juni 2025

Ik heb dit inderdaad ook zo maar gedaan omdat er de voorbije dagen zoveel problemen waren

marc.vv schreef:

Even getest Martin, dat laatste blijkt te kloppen.

MAAR, dan komt die mail binnen op een manier dat ik niet meer kan zien dat die van mijn Proximus-mail komt.

Bovendien als ik antwoord, is dan de afzender niet meer mijn Proximus mailadres, maar mijn Gmail.
Of ik moet elke keer dat gaan aanpassen, en dat wil ik niet, vooral omdat je dan dan regelmatig eens vergeet.

Zoals het al vele jaren werkte met de POP is perfect.

Alleen is er een probleem momenteel bij Proximus.

HELP

 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 26 reacties
  • 17 juni 2025
GeertC schreef:

@marc.vv 

De algemene problemen op de proximus mail zouden opgelost moeten zijn.

kan je bij de inkomende poort eens poort 110 proberen ipv 995?

 

Geert

 

Hmm Geert, als de problemen zouden opgelost zijn, dan zou poort 995 toch terug moeten werken ?

 

Poort 110 is de onbeveiligde.

Die ik trouwens gebruik voor mijn belgacom.net mailadres binnen te brengen.

En dat momenteel OOK niet lukt (dus op die poort 110):

 

 

Hier de foutmelding van de twee:

 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 17 juni 2025

@marc.vv 

Los hiervan, mails versturen en ontvangen via de webmail Webmail | Proximus dat lukt wel?

 

Geert


  • Auteur
  • Practitioner
  • 26 reacties
  • 17 juni 2025

Wel Geert, in de voorbije dagen was er daar ook heel af en toe een soort vertraging, dat het niet direct lukte .

Maar ja, daar komen/gaan de mails wel binnen/buiten.


Reageer