Vraag

Ipad verliest voortdurend internetconnectie

  • 24 October 2020
  • 61 reacties
  • 2232 Bekeken

Hey,

 

mijn ouders hebben proximus (tv, internet, telefonie) en hebben 2 iPad (1 oudere en 1 nieuwe van 1 jaar oud).

Bij beide toestellen, moeten ze voortdurend de wifi uitzetten en dan weer aanzetten om op internet te gaan en soms na 5 (soms wat langer) minuten hebben ze weer geen verbinding en moeten ze het opnieuw doen.

Ik dacht dat het probleem aan de iPad lag, omdat mijn mama wel goede verbinding heeft met het smartphone  met de wifi.

Ik heb 1 week de nieuwe iPad gebruikt, bij mij thuis ( ik heb scarlet trio) en hier heb ik geen problemen, ik had voortdurend internetconnectie. op elke moment van de dag dus ik vermoed dat er toch iets moet schelen met het wifi signaal naar de iPad.

 

Waarom zou dit probleem liggen? hoe kunnen we dit probleem fixen?

Bedankt

 


61 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT Zou het mogelijk zijn deze conductor ook op onze modem uit te schakelen? We ervaren dezelfde problemen met onze Apple toestellen. Alles al geprobeerd zoals hier eerder vermeld. Alvast bedankt! 

hi, ik laat dit ook voor je aanpassen

zeker als je op forums gaat lezen daar kun je moeilijk ontdekken wie er allemaal geen problemen heeft :wink:

Reputatie 7
Badge +4

@PieterD @RedsFan Ook voor jullie is dit doorgegeven

FYI: maandag komen ze pas terug langs om dit verder te regelen voor u

@HadewychT Zou het mogelijk zijn deze conductor ook op onze modem uit te schakelen? We ervaren dezelfde problemen met onze Apple toestellen. Alles al geprobeerd zoals hier eerder vermeld. Alvast bedankt! 

@HadewychT 

 

Hallo, Ik ben weer bij af. Het functioneerde prima tot begin deze week toen de decoder en router zichzelf update.

Ik vermoed dat die Conductor of wat dan ook weerom aan staat. 

Ik wil dat ding en die Wifi Doctor permanent AF. Ook na updates. Is dat mogelijk? 

Dank voor een snelle interventie….

@IVTes De conductor is uitgeschakeld op uw modem. De verbinding met je Apple toestellen zou nu  moeten verbeteren.

Sinds de wijziging aan mijn modem verliezen mijn Apple devices geen connectie meer !  

 

Bedankt voor de interventie !!

Reputatie 7
Badge +4

@IVTes Ik heb de vraag om de conductor uit te schakelen doorgespeeld aan de betreffende dienst. 

@K.S.uitT. Is die laptop ook een Apple, of een ander merk ? Als het een Apple is kan het ook helpen dat ik die conductor laat uitschakelen. Anders moeten we verder zoeken naar een andere oorzaak. 

Reputatie 7
Badge +4

De ‘conductor’ is een onderdeel van de One SSID. Dat kan je niet zelf aanpassen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Fabke_1 Ik heb net het telefoonnummer dat in je profiel vermeld is nagekeken. Ik zie daar niet onmiddellijk een oorzaak voor dit probleem. Ik meet geen interferenties op het wifinetwerk, en de lijn zelf ziet er ook goed uit. Kan je al eens testen met de tips van Martin hierboven (netwerk vergeten, reset modem, one ssid uitschakelen)?

Bedankt voor al uw reacties;

 

Ik ga volgende week woensdag bij mijn ouders (ik probeer het contact zo miniem mogelijk te houden) en zal dan doen wat Martin me aanraadt. ;-)

 

Ik kende de one SSID  niet. bij scarlet (bij mij thuis) vind ik SSID en dacht dat dit hetzelfde was.

 

Woensdag 4 november weet ik meer. Bedankt!

Reputatie 2
Badge

Hey,

 

mijn ouders hebben proximus (tv, internet, telefonie) en hebben 2 iPad (1 oudere en 1 nieuwe van 1 jaar oud).

Bij beide toestellen, moeten ze voortdurend de wifi uitzetten en dan weer aanzetten om op internet te gaan en soms na 5 (soms wat langer) minuten hebben ze weer geen verbinding en moeten ze het opnieuw doen.

Ik dacht dat het probleem aan de iPad lag, omdat mijn mama wel goede verbinding heeft met het smartphone  met de wifi.

Ik heb 1 week de nieuwe iPad gebruikt, bij mij thuis ( ik heb scarlet trio) en hier heb ik geen problemen, ik had voortdurend internetconnectie. op elke moment van de dag dus ik vermoed dat er toch iets moet schelen met het wifi signaal naar de iPad.

 

Waarom zou dit probleem liggen? hoe kunnen we dit probleem fixen?

Bedankt

Het ligt aan de modem door het nieuwe wifi systeem dat zogenaamd beter zou zijn is niet het geval . Je bent niet de enige met dit probleem Proximus vind er geen oplossing voor het is opgestart samen met Android 10 . Ik heb het onlangs terug gezet het wifi naar de oude configuratie en dan was het in orde maar de laatste weken kreeg die dat ook al . En ja ik heb de nieuwe modem en decoder omdat ik tester was . Dus het ligt aan het systeem zelf

 

Hey,

 

Ik word er nerveus van..  ik heb nog niets gewijzigd in de modem van mijn ouders omdat ik ook wel van mening   ben dat mijn ouders betalen voor een goede dienst en indien het niet werkt en het probleem ligt niet bij mijn ouders dat proximus dan het nodige moet doen omdat dit probleem te herstellen.

Mijn mama klaagt voortdurend dat haar ipad ( ong 1 j oud) een slechte aankoop was. Wilt ze op de wifi, moet ze de wifi uit- en dan weer aandoen.. na 3 a 5 min moet ze dit opnieuw doen.. ik vind dit echt niet kunnen.  Ik zou het appreciëren dat proximus dit probleem zou oplossen.

 

@HadewychT  "Voor mensen die er erg veel last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”). Ik heb jullie nummers doorgegeven om dit te laten uitschakelen. Daarna zou de wifi-verbinding beter moeten werken op de I-pad. " 

We merken nog geen verschil.  Wat kan ik doen, want ik vind dat proximus dit moet oplossen. Moet ik zelf bellen voor er iets veranderd?(een andere modem versie? Iets anders?)

 

Groetjes 

 

ik vind dit echt niet kunnen.  Ik zou het appreciëren dat proximus dit probleem zou oplossen.

louter ter info: wel zo als de fout dan uiteindelijk niet bij Prox ligt kan er wel een factuur volgen.

@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018  heeft wel WiFi maar geen internet.

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018  heeft wel WiFi maar geen internet.

ik kijk om dit te laten aanpassen, voeg je hoervoor even je klantennr of lijnnr toe aan je profile ?

Reputatie 7
Badge +4

@K.S.uitT. Ik heb je wifi uitgemeten en het 5.0 signaal is in orde. Je kan best zo veel mogelijk daarmee verbinden.

Het 2.4GHz-signaal is niet goed. Hier verlies je het meeste door de te grote afstand tussen je toestellen en de B-Box. Heb je de mogelijkheid je B-box te verplaatsen naar een centralere plaats? Je zal ook best een wifi-booster bij plaatsen die je draadloze signaal boven versterkt. Deze kan je hier bestellen. 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm

@HadewychT  De horizontale afstand tussen de Wifi router en de Ipads is 10 tot 12  meter en met slechts 1 muur er tussen.

Boven is er een repeater aanwezig maar die is eigenlijk niet nodig voor de PCs en printers; die kunnen zelfs zonder repeater goed functioneren. Nochtans staan zij verder van de router dan de IPads .

Kan ik iets doen? Het lijkt me wat overdreven om in elke kamer een repeater te gaan zetten.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Fabke_1 Die instelling is wel degelijk aangepast op je modem. Heeft ze dit probleem ook als ze op een andere locatie een draadloze verbinding wil maken met haar I-pad ? Werken andere toestellen bij haar thuis wel goed op Wifi ? Ik zie niet onmiddellijk een oorzaak voor dit probleem in de metingen van de lijn en het draadloze signaal. 

@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018  heeft wel WiFi maar geen internet.

ik kijk om dit te laten aanpassen, voeg je hoervoor even je klantennr of lijnnr toe aan je profile ?

klantennr is toegevoegd. 

Ik heb het identieke probleem als de originele poster. 

Alle suggesties reeds doorlopen, niets werkt. Ipad en Proximus Wifi is een zeer moeilijke combinatie. 

Ook zoals de originele poster stelt werken de Ipads perfect bij de concurrentie. 

Uitermate vreemd en vermoedelijk een probleem in de firmware van de routers. 

Zeer vreemd is dat een Iphone geen problemen heeft. 

De Samsung smart TV in huis heeft dezelfde kuren als de Ipads. Hard wired gaat hij perfect, met WIFI heb je problemen. De router mag zelfs naast de tv staan, je zal steeds de connectie verliezen. Hij vindt nog wel de router maar kan niet doorgaan naar internet.

Dit zegt me dat het niet OS gebonden is.

OneSSID uit of aanzetten maakt geen verschil. 2.4 GHZ of 5.0 ook geen verschil.

Volgens Apple guru’s zou ik kunnen proberen over te schakelen van WEP naar WPA….

Ik vermoed dat vele Ipad gebruikers met dit probleem zitten, maar een firmware aanpassing van een router zal er niet gauw inzitten. Ik vermoed dat dit Alcatel routers zijn, dus dan ben je wel even bezig. 

De proximus helpdesk zou kunnen helpen door alle klachten te bundelen, misschien dat dan iemand er aandacht aan schenkt en iemand de debug mode bij een Ipad gebruiker opzetten dan gaan we vooruitgaan denk ik.

 

 

FYI: bbox staat default ingesteld op WPA

Badge +4

Ik had in een ander topic vorige week (De V7 stand van zaken) gevraagd om de conductor ook eens bij mij uit te schakelen, maar denk dat het nog niet gebeurt is… bij deze kan je even checken of die uit staat of nog aan ? Anders mag je die uitzetten.

V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Dank u

@HadewychT  zou je voor  mijn modem “conductor” kunnen uitschakelen ?  Ik ervaar de Wifi connectie problemen bij mijn Apple devices ook constant.  Moet dit ook gebeuren op de Wifi extender ?

 

Mvg,

 

Ivo 

Ik heb haar  ipad ondertussen al 2 keer bij mij  gehad en daar was alles goed (hen scarlet).

 

Ik zal eens vragen dat ze een paar keer per dag om haar gsm surft.  Denk dat er daar ook geen problemen zijn omdat ze altijd mijn whatsapp berichtjes beantwoord..  maar zal vragen dit eens te checken. Thx om dit op te volgen, HadewychT

Reageer