zeker als je op forums gaat lezen daar kun je moeilijk ontdekken wie er allemaal geen problemen heeft
@HadewychT Zou het mogelijk zijn deze conductor ook op onze modem uit te schakelen? We ervaren dezelfde problemen met onze Apple toestellen. Alles al geprobeerd zoals hier eerder vermeld. Alvast bedankt!
hi, ik laat dit ook voor je aanpassen
FYI: maandag komen ze pas terug langs om dit verder te regelen voor u
@HadewychT
Hallo, Ik ben weer bij af. Het functioneerde prima tot begin deze week toen de decoder en router zichzelf update.
Ik vermoed dat die Conductor of wat dan ook weerom aan staat.
Ik wil dat ding en die Wifi Doctor permanent AF. Ook na updates. Is dat mogelijk?
Dank voor een snelle interventie….
@PieterD @RedsFan Ook voor jullie is dit doorgegeven
De ‘conductor’ is een onderdeel van de One SSID. Dat kan je niet zelf aanpassen.
@IVTes Ik heb de vraag om de conductor uit te schakelen doorgespeeld aan de betreffende dienst.
@K.S.uitT. Is die laptop ook een Apple, of een ander merk ? Als het een Apple is kan het ook helpen dat ik die conductor laat uitschakelen. Anders moeten we verder zoeken naar een andere oorzaak.
@HadewychT Zou het mogelijk zijn deze conductor ook op onze modem uit te schakelen? We ervaren dezelfde problemen met onze Apple toestellen. Alles al geprobeerd zoals hier eerder vermeld. Alvast bedankt!
@IVTes De conductor is uitgeschakeld op uw modem. De verbinding met je Apple toestellen zou nu moeten verbeteren.
Sinds de wijziging aan mijn modem verliezen mijn Apple devices geen connectie meer !
Bedankt voor de interventie !!
Was jaren geleden ook klant bij Pxs en had toen identieke problemen. Blijkbaar is er nog niet veel veranderd. De enige goede oplossing was toen om een extern AP van een ander merk te gebruiken.
Was aan het overwegen om terug klant te worden. Nu ik dit lees is mijn goesting weer over.
@T o m Ik heb ook voor u gevraagd om de conductor uit te schakelen.
@HadewychT Zou het mogelijk zijn deze conductor ook op onze modem uit te schakelen? We ervaren dezelfde problemen met onze Apple toestellen. Alles al geprobeerd zoals hier eerder vermeld. Alvast bedankt!
inderdaad dit heeft iets met de bbox te maken (conductor die onderdeel is van One SSID)
@MichelV kan je ook eens de software versie uitlezen van je bbox
→ Welcome Page bbox
waar je op inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat..
Conductor wordt niet terug geactiveerd door een update van je modem.
@MichelV De kwaliteit van de draadloze verbinding is altijd afhankelijk van de ontvanger in je toestel, de zender in de modem, afstand tussen beiden toestellen en eventuele storingen (metaal, andere signalen,… Het kan dus wel zijn dat 1 toestel een betere verbinding heeft op een bepaalde plaats dan een andere.
Werken je Ipads ondertussen terug goed als ze zich wat dichter bij de B-box bevinden ?
We zijn ondertussen wel volop bezig met het ontwikkelen van een software die dit probleem met Apple-toestellen zal oplossen. Het hangt echter af van de testresultaten wanneer die uiteindelijk uitgerold zal worden.
@HadewychT De horizontale afstand tussen de Wifi router en de Ipads is 10 tot 12 meter en met slechts 1 muur er tussen.
Boven is er een repeater aanwezig maar die is eigenlijk niet nodig voor de PCs en printers; die kunnen zelfs zonder repeater goed functioneren. Nochtans staan zij verder van de router dan de IPads .
Kan ik iets doen? Het lijkt me wat overdreven om in elke kamer een repeater te gaan zetten.
@MichelV Een update van je decoder heeft geen invloed op de instellingen van je B-box waarin de Wifi-doctor zit. Je decoder zorgt enkel voor de werking van je TV.
Heb je de B-box al eens herstart ?
Als ik je wifiverbinding nakijk denk ik dat er bij u andere oorzaken meespelen. De afstand tussen je modem en sommige toestellen is eigenlijk te groot om het wifisignaal goed te ontvangen. Je kan eerst eens op deze link kijken om dit verder te onderzoeken. Indien dat niet helpt zullen we ter plaatse verder nazicht doen.
Sinds een paar maanden ook problemen met veelvuldig ipad disconnect en proximus wifi. Probleem wordt elke dag erger nu reeds om te vijf minuten. Vroeger werkte dit wel goed, ik denk dat het gestart is met de nieuwe proximus wifi.. Echter geen problemen met iphone of samsung smartphone.
Verschillende proximus techniekers hebben reeds interventies gedaan maar geen oplossing.
Wat nu? Bestaat er hier nu eindelijk een oplossing voor? Of moeten we er gewoon mee leven?
Bij mij is de situatie beter na telefoon met de helpdesk. Ik heb zelf instructies gegeven op basis van deze thread. Wat ze uiteindelijk gedaan hebben weet ik niet. Voor de helpdesk medewerker was dit allemaal nieuw.
Concreet. De Samsung Tv heeft nu geen enkel probleem meer, de IPADs (oude en nieuw) hebben sporadisch nog een probleem. Ik vermoed dat de lease van de IP elke 24 uur verloopt en dat is heb ik de indruk wanneer ze het moeijlijker krijgen.
De ONE SSID aan of uit zetten helpt absoluut niet. Het is die wifi doctor of conductor dat het probleem is en dat zit in die firmware van de routers.
- Bump * zie laatste paar berichten. :)
Hier zelfde probleem, iPhones en iPad verliest steeds zijn WiFi verbinding. Zelfs met 2 boosters in een piepklein huisje zonder beton. Graag goeie oplossing Proximus!
Resetten, herstarten, … done that...
Ik had in een ander topic vorige week (De V7 stand van zaken) gevraagd om de conductor ook eens bij mij uit te schakelen, maar denk dat het nog niet gebeurt is… bij deze kan je even checken of die uit staat of nog aan ? Anders mag je die uitzetten.
V7 Stand van zaken | Proximus Forum
Dank u
wat wil je zeggen met “het 2.4Ghz signaal is niet goed”?
k heb ondertussen een wifi-booster besteld en dan zullen we zien of het betert.
@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018 heeft wel WiFi maar geen internet.
ik kijk om dit te laten aanpassen, voeg je hoervoor even je klantennr of lijnnr toe aan je profile ?
klantennr is toegevoegd.
@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018 heeft wel WiFi maar geen internet.
ik kijk om dit te laten aanpassen, voeg je hoervoor even je klantennr of lijnnr toe aan je profile ?
@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018 heeft wel WiFi maar geen internet.