Vraag

Ipad verliest voortdurend internetconnectie

  • 24 October 2020
  • 61 reacties
  • 2228 Bekeken


Toon eerste bericht

61 reacties

Sinds een paar maanden ook problemen met veelvuldig ipad disconnect en proximus wifi. Probleem wordt elke dag erger nu reeds om te vijf minuten. Vroeger werkte dit wel goed, ik denk dat het gestart is met de nieuwe proximus wifi.. Echter geen problemen met iphone of samsung smartphone.

Verschillende proximus techniekers hebben reeds interventies gedaan maar geen oplossing.

 

Wat nu? Bestaat er hier nu eindelijk een oplossing voor? Of moeten we er gewoon mee leven?

 

@HadewychT Zou het mogelijk zijn deze conductor ook op onze modem uit te schakelen? We ervaren dezelfde problemen met onze Apple toestellen. Alles al geprobeerd zoals hier eerder vermeld. Alvast bedankt! 

Hier zelfde probleem, iPhones en iPad verliest steeds zijn WiFi verbinding. Zelfs met 2 boosters in een piepklein huisje zonder beton. Graag goeie oplossing Proximus!

Resetten, herstarten, … done that...

wij zijn dus blijkbaar niet de enige met het probleem.
Mijn twee oudste kinderen (4de en 6de middelbaar) zijn regelmatig thuis voor afstandsonderwijs.
Mijn vrouw werkt full-time thuis en heeft een bedrade computer ( ethernet rechtstreeks op de modem ).
De kinderen werken elk boven in één grote ruimte. hun laptop en GSM zijn verbonden via wifi.
Meer dan regelmatig wordt enkel het WIFI signaal van de laptop van mijn zoon onderbroken, enkel dat van hem.
Als ik via de webpagina kijk, zie ik dat idd enkel zijn computer niet meer verbonden is met de Wifi. 
ik heb al een externe wifi stick aangeschaft, maar het probleem blijft.
dit tot grote frustratie want het duurt telkens 4 a 5 minuten eer die terug verbonden is.
Bij de computerwinkel vinden ze geen probleem. Als ik de laptop mee naar het werk neem, blijft de wifi de hele dag op, zonder enkele uitval.
wij worden er hopeloos van.
iemand een idee?

ik vraag mij ook af als je om één of andere reden een reset moet doen van de bbox of de conductor dan ook niet terug actief wordt !

One SSID uitzetten op de bbox helpt dit dan niet bij u 

helpt het niet als je eens probeert door One SSID te deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1 
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden als je dit wenst)

Reputatie 7
Badge +4

@IVTes De conductor is uitgeschakeld op uw modem. De verbinding met je Apple toestellen zou nu  moeten verbeteren.

Reputatie 7
Badge +4

@T o m  Ik heb ook voor u gevraagd om de conductor uit te schakelen. 

 

Badge +4

@HadewychT

 

Hallo, Ik ben weer bij af. Het functioneerde prima tot begin deze week toen de decoder en router zichzelf update.

Ik vermoed dat die Conductor of wat dan ook weerom aan staat. 

Ik wil dat ding en die Wifi Doctor permanent AF. Ook na updates. Is dat mogelijk? 

Dank voor een snelle interventie….

Hoe weet je of het een update was voor de modem en/of router alsook de decoder ?

door de software versie op te vragen veronderstel ik, nee ?

Dat heb ik ook al gedaan.
Ik heb mijne zoon zijn laptop dan op de 5G geplaatst, maar dan is het nog erger.
Geen verbinding kunnen maken, na het verbinden toch even wifi en dan uitvallen. ik heb mijn Iphone ook geconnecteerd en die doet dan hetzelfde.
De modem werd voor deze reden (toen viel al de wifi in huis weg) in maart 2020 vervangen.

 

Bij mij is de situatie beter na telefoon met de helpdesk. Ik heb zelf instructies gegeven op basis van deze thread. Wat ze uiteindelijk gedaan hebben weet ik niet. Voor de helpdesk medewerker was dit allemaal nieuw.

Concreet. De Samsung Tv heeft nu geen enkel probleem meer, de IPADs (oude en nieuw) hebben sporadisch nog een probleem. Ik vermoed dat de lease van de IP elke 24 uur verloopt en dat is heb ik de indruk wanneer ze het moeijlijker krijgen. 

De ONE SSID aan of uit zetten helpt absoluut niet. Het is die wifi doctor of conductor dat het probleem is en dat zit in die firmware van de routers. 

Badge +4

door de software versie op te vragen veronderstel ik, nee ?

Ja maar ik zou willen weten welk nr hij dan heeft :)

Ik heb daar geen idee van en het is ook van geen belang.

Ik had enorme problemen met Wifi en Ipad en Samsung SMart TV.

De moderator had het bij het rechte eind en het probleem is die Doctor/COnductor of wat dan ook; niet de OneSSID.

Dus na veel bellen en aandringen schakelden ze dat uit. Alles daarna perfect. Dus de sterkte van het Wifi signaal is ook niet relevant.

Nu maandag vraagt de TV me om de proximus upgrade uit te voeren. Upgrade klaar en we staan weer naar af; zelfde problemen met IPAD en Samsung tv. Toegegeven het is niet zo freqent als 3 maand geleden maar het is net hetzelfde. Moeilijk verbinding maken, verlies van internetconnectiviteit.

Allicht zit die rommel in de firmware en komt die steeds opnieuw mee bij een upgrade en je kan weer vooraf aan beginnen. 

Dit probleem is overigens niet zeldzaam Velen klagen maar weinigen komen naar dit specifieke forum.

De oplossing is gekend, maar ik denk dat Proximus de software zelf niet kan aanpassen en dus ook maar moet toezien.

 

Tenzij de proximus medewerkers mij tegenspreken, is one SSID uitgeschakeld als wifi doctor/conductor uitgeschakeld is, want One SSID maakt onderdeel uit van wifi doctor/conductor.

@MichelV 

kan je eens de Decoder software versie opvragen :
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie:  PXM-SW-?.??.?

@K.S.uitT. Ik heb je wifi uitgemeten en het 5.0 signaal is in orde. Je kan best zo veel mogelijk daarmee verbinden.

Het 2.4GHz-signaal is niet goed. Hier verlies je het meeste door de te grote afstand tussen je toestellen en de B-Box. Heb je de mogelijkheid je B-box te verplaatsen naar een centralere plaats? Je zal ook best een wifi-booster bij plaatsen die je draadloze signaal boven versterkt. Deze kan je hier bestellen. 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm



wat wil je zeggen met “het 2.4Ghz signaal is niet goed”?
k heb ondertussen een wifi-booster besteld en dan zullen we zien of het betert.

Badge +4

Moeilijk verbinding maken van de ipads enzo kan normaal geen invloed hebben vd software update van de decoder, enkel van die conductor op de modem  … tenzij de Onessid terug geactiveerd staat ofzo

inderdaad dit heeft iets met de bbox te maken (conductor die onderdeel is van One SSID)

@MichelV kan je ook eens de software versie uitlezen van je bbox

→ Welcome Page bbox

waar je op inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat..

Reputatie 7
Badge +4

@MichelV Een update van je decoder heeft geen invloed op de instellingen van je B-box waarin de Wifi-doctor zit. Je decoder zorgt enkel voor de werking van je TV. 

Heb je de B-box al eens herstart ? 

Als ik je wifiverbinding nakijk denk ik dat er bij u andere oorzaken meespelen. De afstand tussen je modem en sommige toestellen is eigenlijk te groot om het wifisignaal goed te ontvangen. Je kan eerst eens op deze link kijken om dit verder te onderzoeken. Indien dat niet helpt zullen we ter plaatse verder nazicht doen. 

Ben bij mijn ouders geweest.

Mijn smartphone en die van mijn mama (allebei samsung) hebben een zeer goede verbinding met de WIFI

 

ik heb een oudere ipad en deze  werkt goed met de wifi maar met de nieuwe ipad (ipad, 7de generatie, 2019) van mijn mama is het echt slecht.

Met de ipad van mijn mama, heb ik een goede wifi bij mij thuis (scarlet).. dus ik vermoed dat het probleem bij de modem ligt van proximus 

Reputatie 7
Badge +4

@Fabke_1  @MichelV 

Onze “Wi-Fi Doctor” is een agent die in de modem firmware zit, evenals in onze boosters en bridges. 1 van de onderdelen zorgt ervoor dat elk apparaat automatisch wordt “gestuurd”’ naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal. Dat werkt fantastisch goed voor de meeste devices, maar spijtig genoeg hebben Apple devices dat vaak niet zo graag. 

Voor mensen die er erg veel last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”). Ik heb jullie nummers doorgegeven om dit te laten uitschakelen. Daarna zou de wifi-verbinding beter moeten werken op de I-pad. 

We testen momenteel nieuwe firmware, met o.a. nieuwe Wi-Fi drivers, die dit probleem aanpakt. Als alles goed gaat zouden we in het eerste kwartaal van 2021 de uitrol kunnen doen.

 

WEP en WPA2 zijn Wi-Fi beveiligingsprotocollen, maar WEP word al lang niet meer gebruikt omdat het niet zo veilig is. Onze modems gebruiken al vele jaren WPA2 by default (maar klant kan het wel nog wijzigen in GUI, voor “backward compatibility” met oudere Wi-Fi junk).

 

Onze modems zijn niet van Alcatel, maar oa van Sagemcom.

FYI: Maandag komen ze van Prox terug langs hier op het forum en kunnen ze verder beslissen wat er best gebeurt

@HadewychT

Voor mensen die er erg veel last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”).

Heb je het nu over de bbox3 want ik zie in mijn bbox3 interface nergens “conductor” staan ?

Ter bijkomende info: Ondertussen is er al een WPA3 (momenteel nog niet voor bbox)

fyi: proximus medewerkers komen hier pas terug op maandag maar voor scarlet ga je moeten ten rade gaan bij scarlet zelf!

Reageer