Vraag

Ipad verliest voortdurend internetconnectie

  • 24 October 2020
  • 61 reacties
  • 2212 Bekeken

Hey,

 

mijn ouders hebben proximus (tv, internet, telefonie) en hebben 2 iPad (1 oudere en 1 nieuwe van 1 jaar oud).

Bij beide toestellen, moeten ze voortdurend de wifi uitzetten en dan weer aanzetten om op internet te gaan en soms na 5 (soms wat langer) minuten hebben ze weer geen verbinding en moeten ze het opnieuw doen.

Ik dacht dat het probleem aan de iPad lag, omdat mijn mama wel goede verbinding heeft met het smartphone  met de wifi.

Ik heb 1 week de nieuwe iPad gebruikt, bij mij thuis ( ik heb scarlet trio) en hier heb ik geen problemen, ik had voortdurend internetconnectie. op elke moment van de dag dus ik vermoed dat er toch iets moet schelen met het wifi signaal naar de iPad.

 

Waarom zou dit probleem liggen? hoe kunnen we dit probleem fixen?

Bedankt

 


61 reacties

Dat heb ik ook al gedaan.
Ik heb mijne zoon zijn laptop dan op de 5G geplaatst, maar dan is het nog erger.
Geen verbinding kunnen maken, na het verbinden toch even wifi en dan uitvallen. ik heb mijn Iphone ook geconnecteerd en die doet dan hetzelfde.
De modem werd voor deze reden (toen viel al de wifi in huis weg) in maart 2020 vervangen.

 

Reputatie 7
Badge +4

@IVTes Ik heb de vraag om de conductor uit te schakelen doorgespeeld aan de betreffende dienst. 

@K.S.uitT. Is die laptop ook een Apple, of een ander merk ? Als het een Apple is kan het ook helpen dat ik die conductor laat uitschakelen. Anders moeten we verder zoeken naar een andere oorzaak. 

Al onze laptops zijn van Dell, met windows10 als besturingssysteem.

 

Reputatie 7
Badge +4

@K.S.uitT. Ik heb je wifi uitgemeten en het 5.0 signaal is in orde. Je kan best zo veel mogelijk daarmee verbinden.

Het 2.4GHz-signaal is niet goed. Hier verlies je het meeste door de te grote afstand tussen je toestellen en de B-Box. Heb je de mogelijkheid je B-box te verplaatsen naar een centralere plaats? Je zal ook best een wifi-booster bij plaatsen die je draadloze signaal boven versterkt. Deze kan je hier bestellen. 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm

Reputatie 7
Badge +4

@IVTes De conductor is uitgeschakeld op uw modem. De verbinding met je Apple toestellen zou nu  moeten verbeteren.

Bij mij is de situatie beter na telefoon met de helpdesk. Ik heb zelf instructies gegeven op basis van deze thread. Wat ze uiteindelijk gedaan hebben weet ik niet. Voor de helpdesk medewerker was dit allemaal nieuw.

Concreet. De Samsung Tv heeft nu geen enkel probleem meer, de IPADs (oude en nieuw) hebben sporadisch nog een probleem. Ik vermoed dat de lease van de IP elke 24 uur verloopt en dat is heb ik de indruk wanneer ze het moeijlijker krijgen. 

De ONE SSID aan of uit zetten helpt absoluut niet. Het is die wifi doctor of conductor dat het probleem is en dat zit in die firmware van de routers. 

Tenzij de proximus medewerkers mij tegenspreken, is one SSID uitgeschakeld als wifi doctor/conductor uitgeschakeld is, want One SSID maakt onderdeel uit van wifi doctor/conductor.

@K.S.uitT. Ik heb je wifi uitgemeten en het 5.0 signaal is in orde. Je kan best zo veel mogelijk daarmee verbinden.

Het 2.4GHz-signaal is niet goed. Hier verlies je het meeste door de te grote afstand tussen je toestellen en de B-Box. Heb je de mogelijkheid je B-box te verplaatsen naar een centralere plaats? Je zal ook best een wifi-booster bij plaatsen die je draadloze signaal boven versterkt. Deze kan je hier bestellen. 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm



wat wil je zeggen met “het 2.4Ghz signaal is niet goed”?
k heb ondertussen een wifi-booster besteld en dan zullen we zien of het betert.

@IVTes De conductor is uitgeschakeld op uw modem. De verbinding met je Apple toestellen zou nu  moeten verbeteren.

Sinds de wijziging aan mijn modem verliezen mijn Apple devices geen connectie meer !  

 

Bedankt voor de interventie !!

Hier zelfde probleem, iPhones en iPad verliest steeds zijn WiFi verbinding. Zelfs met 2 boosters in een piepklein huisje zonder beton. Graag goeie oplossing Proximus!

Resetten, herstarten, … done that...

Reputatie 7
Badge +4

@T o m  Ik heb ook voor u gevraagd om de conductor uit te schakelen. 

 

@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018  heeft wel WiFi maar geen internet.

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018  heeft wel WiFi maar geen internet.

ik kijk om dit te laten aanpassen, voeg je hoervoor even je klantennr of lijnnr toe aan je profile ?

@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018  heeft wel WiFi maar geen internet.

ik kijk om dit te laten aanpassen, voeg je hoervoor even je klantennr of lijnnr toe aan je profile ?

klantennr is toegevoegd. 

FYI: maandag komen ze pas terug langs om dit verder te regelen voor u

Badge +4

Ik had in een ander topic vorige week (De V7 stand van zaken) gevraagd om de conductor ook eens bij mij uit te schakelen, maar denk dat het nog niet gebeurt is… bij deze kan je even checken of die uit staat of nog aan ? Anders mag je die uitzetten.

V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Dank u

Badge +4
  • Bump * zie laatste paar berichten. :)
Reputatie 7
Badge +4

@PieterD @RedsFan Ook voor jullie is dit doorgegeven

@HadewychT 

 

Hallo, Ik ben weer bij af. Het functioneerde prima tot begin deze week toen de decoder en router zichzelf update.

Ik vermoed dat die Conductor of wat dan ook weerom aan staat. 

Ik wil dat ding en die Wifi Doctor permanent AF. Ook na updates. Is dat mogelijk? 

Dank voor een snelle interventie….

ik vraag mij ook af als je om één of andere reden een reset moet doen van de bbox of de conductor dan ook niet terug actief wordt !

One SSID uitzetten op de bbox helpt dit dan niet bij u 

Badge +4

@HadewychT

 

Hallo, Ik ben weer bij af. Het functioneerde prima tot begin deze week toen de decoder en router zichzelf update.

Ik vermoed dat die Conductor of wat dan ook weerom aan staat. 

Ik wil dat ding en die Wifi Doctor permanent AF. Ook na updates. Is dat mogelijk? 

Dank voor een snelle interventie….

Hoe weet je of het een update was voor de modem en/of router alsook de decoder ?

door de software versie op te vragen veronderstel ik, nee ?

Badge +4

door de software versie op te vragen veronderstel ik, nee ?

Ja maar ik zou willen weten welk nr hij dan heeft :)

Ik heb daar geen idee van en het is ook van geen belang.

Ik had enorme problemen met Wifi en Ipad en Samsung SMart TV.

De moderator had het bij het rechte eind en het probleem is die Doctor/COnductor of wat dan ook; niet de OneSSID.

Dus na veel bellen en aandringen schakelden ze dat uit. Alles daarna perfect. Dus de sterkte van het Wifi signaal is ook niet relevant.

Nu maandag vraagt de TV me om de proximus upgrade uit te voeren. Upgrade klaar en we staan weer naar af; zelfde problemen met IPAD en Samsung tv. Toegegeven het is niet zo freqent als 3 maand geleden maar het is net hetzelfde. Moeilijk verbinding maken, verlies van internetconnectiviteit.

Allicht zit die rommel in de firmware en komt die steeds opnieuw mee bij een upgrade en je kan weer vooraf aan beginnen. 

Dit probleem is overigens niet zeldzaam Velen klagen maar weinigen komen naar dit specifieke forum.

De oplossing is gekend, maar ik denk dat Proximus de software zelf niet kan aanpassen en dus ook maar moet toezien.

 

@MichelV 

kan je eens de Decoder software versie opvragen :
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie:  PXM-SW-?.??.?

Reageer