Vraag

Ipad verliest voortdurend internetconnectie

  • 24 October 2020
  • 61 reacties
  • 2212 Bekeken


Toon eerste bericht

61 reacties

Was jaren geleden ook klant bij Pxs en had toen identieke problemen. Blijkbaar is er nog niet veel veranderd. De enige goede oplossing was toen om een extern AP van een ander merk te gebruiken.
 

Was aan het overwegen om terug klant te worden. Nu ik dit lees is mijn goesting weer over.

Hey Martin,

 

Ik vermoed dat u mijn probleem niet goed hebt verstaan.

Bij mijn ouders (zij zijn bij proximus) valt de verbinding voortdurend weg met hun iPad. Ze moeten elke keer naar de instellingen gaan (van de iPad) om de wifi uit te schakelen en daarna weer in te schakelen om terug eventjes verbinding te hebben (na een paar minuten valt de verbinden weer weg.)

 

Ik heb bij mij thuis scarlet (ik woon niet bij mijn ouders), en ik had de voorbije weken 1 van hun 2 iPad bij mij om te checken of dit probleem ook bij mij zich voordoet (als dit wel het geval is, dan lag het probleem aan de iPad) maar had ik altijd wifi met de iPad dus ik vermoed dat het probleem bij proximus (of decoder ligt)

Al onze laptops zijn van Dell, met windows10 als besturingssysteem.

 

sorry inderdaad verkeer geïnterpreteerd.

De bbox eens resetten zouden ze kunnen proberen = 20sec de resetknop achteraan ingedrukt houden en dan pas lossen om de bbox weer volledig te laten heropstarten.

indien dit niet helpt dan eens One SSID uitschakelen op de bbox:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de de-activatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

https://support.apple.com/nl-be/HT204051

 

Het zou inderdaad eventueel te maken kunnen hebben met OneSSID maar indien ook toegepast bij Scarlet moet de oorzaak misschien toch elders gezocht worden (ik vermoed dat de Ipads én WiFi 2.4 én WiFi 5.0 ondersteunen)

→ Bbox WiFi niet meer ok? Storingen door andere WiFi-netwerken en/of apparatuur in de buurt?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Conductor wordt niet terug geactiveerd door een update van je modem. 

@MichelV De kwaliteit van de draadloze verbinding is altijd afhankelijk van de ontvanger in je toestel, de zender in de modem, afstand tussen beiden toestellen en eventuele storingen (metaal, andere signalen,… Het kan dus wel zijn dat 1 toestel een betere verbinding heeft op een bepaalde plaats dan een andere. 

Werken je Ipads ondertussen terug goed als ze zich wat dichter bij de B-box bevinden ? 

We zijn ondertussen wel volop bezig met het ontwikkelen van een software die dit probleem met Apple-toestellen zal oplossen. Het hangt echter af van de testresultaten wanneer die uiteindelijk uitgerold zal worden. 

Ik ga maar bij mijn ouders over 10 dagen (omwille van het corona gebeuren, ga ik minder vaak bij mijn ouders).

Ik heb gekeken hoe het zit met scarlet (ik kende one ssid niet.)  ik denk dat deze aanstaan (want ssid staat 2 keer aangevinkt (zowel bij 2.4 als 5 ghz). (en geen problemen met met iPads van mijn ouders, bij mji thuis)

Toch nog vermelden dat mijn mama haar smartphone altijd verbonden is met de proximus wifi maar daar zijn er geen problemen mee (zegt ze). Toch raar dat er altijd verbinding zou zijn met de wifi maar met de 2 iPad vallen deze voortdurend uit).

De Bbox zijn ook vrij recent, mijn ouders zijn maar sinds een 6-tal maanden bij proximus.

Badge +4
  • Bump * zie laatste paar berichten. :)
Reputatie 7
Badge +4

Fyi

OneSSID : 1 SSID voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0 van het type WiFi-home-xxxx of WiFi-2.4-xxxx bij Proximus (geen ervaring bij Scarlet)

Eventueel ook de oudste iPad bij u proberen maar bovenstaande lijkt inderdaad eigenaardig

Misschien het(de) Proximus WiFi-netwerk(en) op de iPads “vergeten” en opnieuw instellen

Proximus medewerkers op dit publieke forum kunnen vanaf morgen eventueel nakijken of er bv. geen WiFi-storingen/interferenties zijn (netwerken buren/microgolfoven/TL-lampen,…. , radar meteo/luchthaven, ...)

Blijft er nog de afstand Bbox -iPad/Iphone en/of de hindernissen (wanden, ...) ertussen (indien gelijkaardig is dit ook niet een mogelijke oorzaak)

@HadewychT bedankt :thumbsup_tone2:

Zou mij verwonderen en ook nog nergens gelezen dat Scarlet slimme wifi (=One SSID) zou gebruiken .

Reageer