Vraag

Ipad verliest voortdurend internetconnectie

  • 24 October 2020
  • 61 reacties
  • 2229 Bekeken

Hey,

 

mijn ouders hebben proximus (tv, internet, telefonie) en hebben 2 iPad (1 oudere en 1 nieuwe van 1 jaar oud).

Bij beide toestellen, moeten ze voortdurend de wifi uitzetten en dan weer aanzetten om op internet te gaan en soms na 5 (soms wat langer) minuten hebben ze weer geen verbinding en moeten ze het opnieuw doen.

Ik dacht dat het probleem aan de iPad lag, omdat mijn mama wel goede verbinding heeft met het smartphone  met de wifi.

Ik heb 1 week de nieuwe iPad gebruikt, bij mij thuis ( ik heb scarlet trio) en hier heb ik geen problemen, ik had voortdurend internetconnectie. op elke moment van de dag dus ik vermoed dat er toch iets moet schelen met het wifi signaal naar de iPad.

 

Waarom zou dit probleem liggen? hoe kunnen we dit probleem fixen?

Bedankt

 


61 reacties

zeker als je op forums gaat lezen daar kun je moeilijk ontdekken wie er allemaal geen problemen heeft :wink:

Was jaren geleden ook klant bij Pxs en had toen identieke problemen. Blijkbaar is er nog niet veel veranderd. De enige goede oplossing was toen om een extern AP van een ander merk te gebruiken.
 

Was aan het overwegen om terug klant te worden. Nu ik dit lees is mijn goesting weer over.

@HadewychT Zou het mogelijk zijn deze conductor ook op onze modem uit te schakelen? We ervaren dezelfde problemen met onze Apple toestellen. Alles al geprobeerd zoals hier eerder vermeld. Alvast bedankt! 

Sinds een paar maanden ook problemen met veelvuldig ipad disconnect en proximus wifi. Probleem wordt elke dag erger nu reeds om te vijf minuten. Vroeger werkte dit wel goed, ik denk dat het gestart is met de nieuwe proximus wifi.. Echter geen problemen met iphone of samsung smartphone.

Verschillende proximus techniekers hebben reeds interventies gedaan maar geen oplossing.

 

Wat nu? Bestaat er hier nu eindelijk een oplossing voor? Of moeten we er gewoon mee leven?

 

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT Zou het mogelijk zijn deze conductor ook op onze modem uit te schakelen? We ervaren dezelfde problemen met onze Apple toestellen. Alles al geprobeerd zoals hier eerder vermeld. Alvast bedankt! 

hi, ik laat dit ook voor je aanpassen

@HadewychT Zou het mogelijk zijn deze conductor ook op onze modem uit te schakelen? We ervaren dezelfde problemen met onze Apple toestellen. Alles al geprobeerd zoals hier eerder vermeld. Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +4

Conductor wordt niet terug geactiveerd door een update van je modem. 

@MichelV De kwaliteit van de draadloze verbinding is altijd afhankelijk van de ontvanger in je toestel, de zender in de modem, afstand tussen beiden toestellen en eventuele storingen (metaal, andere signalen,… Het kan dus wel zijn dat 1 toestel een betere verbinding heeft op een bepaalde plaats dan een andere. 

Werken je Ipads ondertussen terug goed als ze zich wat dichter bij de B-box bevinden ? 

We zijn ondertussen wel volop bezig met het ontwikkelen van een software die dit probleem met Apple-toestellen zal oplossen. Het hangt echter af van de testresultaten wanneer die uiteindelijk uitgerold zal worden. 

@HadewychT  De horizontale afstand tussen de Wifi router en de Ipads is 10 tot 12  meter en met slechts 1 muur er tussen.

Boven is er een repeater aanwezig maar die is eigenlijk niet nodig voor de PCs en printers; die kunnen zelfs zonder repeater goed functioneren. Nochtans staan zij verder van de router dan de IPads .

Kan ik iets doen? Het lijkt me wat overdreven om in elke kamer een repeater te gaan zetten.

 

Reputatie 7
Badge +4

@MichelV Een update van je decoder heeft geen invloed op de instellingen van je B-box waarin de Wifi-doctor zit. Je decoder zorgt enkel voor de werking van je TV. 

Heb je de B-box al eens herstart ? 

Als ik je wifiverbinding nakijk denk ik dat er bij u andere oorzaken meespelen. De afstand tussen je modem en sommige toestellen is eigenlijk te groot om het wifisignaal goed te ontvangen. Je kan eerst eens op deze link kijken om dit verder te onderzoeken. Indien dat niet helpt zullen we ter plaatse verder nazicht doen. 

inderdaad dit heeft iets met de bbox te maken (conductor die onderdeel is van One SSID)

@MichelV kan je ook eens de software versie uitlezen van je bbox

→ Welcome Page bbox

waar je op inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat..

Badge +4

Moeilijk verbinding maken van de ipads enzo kan normaal geen invloed hebben vd software update van de decoder, enkel van die conductor op de modem  … tenzij de Onessid terug geactiveerd staat ofzo

@MichelV 

kan je eens de Decoder software versie opvragen :
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie:  PXM-SW-?.??.?

Ik heb daar geen idee van en het is ook van geen belang.

Ik had enorme problemen met Wifi en Ipad en Samsung SMart TV.

De moderator had het bij het rechte eind en het probleem is die Doctor/COnductor of wat dan ook; niet de OneSSID.

Dus na veel bellen en aandringen schakelden ze dat uit. Alles daarna perfect. Dus de sterkte van het Wifi signaal is ook niet relevant.

Nu maandag vraagt de TV me om de proximus upgrade uit te voeren. Upgrade klaar en we staan weer naar af; zelfde problemen met IPAD en Samsung tv. Toegegeven het is niet zo freqent als 3 maand geleden maar het is net hetzelfde. Moeilijk verbinding maken, verlies van internetconnectiviteit.

Allicht zit die rommel in de firmware en komt die steeds opnieuw mee bij een upgrade en je kan weer vooraf aan beginnen. 

Dit probleem is overigens niet zeldzaam Velen klagen maar weinigen komen naar dit specifieke forum.

De oplossing is gekend, maar ik denk dat Proximus de software zelf niet kan aanpassen en dus ook maar moet toezien.

 

Badge +4

door de software versie op te vragen veronderstel ik, nee ?

Ja maar ik zou willen weten welk nr hij dan heeft :)

door de software versie op te vragen veronderstel ik, nee ?

Badge +4

@HadewychT

 

Hallo, Ik ben weer bij af. Het functioneerde prima tot begin deze week toen de decoder en router zichzelf update.

Ik vermoed dat die Conductor of wat dan ook weerom aan staat. 

Ik wil dat ding en die Wifi Doctor permanent AF. Ook na updates. Is dat mogelijk? 

Dank voor een snelle interventie….

Hoe weet je of het een update was voor de modem en/of router alsook de decoder ?

ik vraag mij ook af als je om één of andere reden een reset moet doen van de bbox of de conductor dan ook niet terug actief wordt !

One SSID uitzetten op de bbox helpt dit dan niet bij u 

@HadewychT 

 

Hallo, Ik ben weer bij af. Het functioneerde prima tot begin deze week toen de decoder en router zichzelf update.

Ik vermoed dat die Conductor of wat dan ook weerom aan staat. 

Ik wil dat ding en die Wifi Doctor permanent AF. Ook na updates. Is dat mogelijk? 

Dank voor een snelle interventie….

Reputatie 7
Badge +4

@PieterD @RedsFan Ook voor jullie is dit doorgegeven

Badge +4
  • Bump * zie laatste paar berichten. :)
Badge +4

Ik had in een ander topic vorige week (De V7 stand van zaken) gevraagd om de conductor ook eens bij mij uit te schakelen, maar denk dat het nog niet gebeurt is… bij deze kan je even checken of die uit staat of nog aan ? Anders mag je die uitzetten.

V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Dank u

FYI: maandag komen ze pas terug langs om dit verder te regelen voor u

@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018  heeft wel WiFi maar geen internet.

ik kijk om dit te laten aanpassen, voeg je hoervoor even je klantennr of lijnnr toe aan je profile ?

klantennr is toegevoegd. 

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018  heeft wel WiFi maar geen internet.

ik kijk om dit te laten aanpassen, voeg je hoervoor even je klantennr of lijnnr toe aan je profile ?

@HadewychT kan je dit voor mij ook regelen ? Mijn iPad 2018  heeft wel WiFi maar geen internet.

Reageer