Vraag

Internetverbinding vant regelmatig weg

  • 28 December 2022
  • 35 reacties
  • 318 Bekeken

Op onregelmatige tijden valt ons internet hier regelmatig weg en dit voor ongeveer een 5 tal minuten.

Alle opstartprocedures al doorlopen zoals resetten, technieker langs geweest, lijn laten uitmeten ed.

Niets helpt. Volgens technieker ziet hij geen onderbrekingen. Raar, het is juist of we liegen of niet weten waar we mee bezig zijn. 

Weet iemand hiervoor een oplossing?


35 reacties

@VbGeert Als je zegt internet valt regelmatig weg, blijft je TV dan nog werken op dat moment en indien niet dan zal je DSL ledje op de bbox waarschijnlijk ook niet meer continu blijven oplichten.

Als er al techniekers geweest zijn zal het toch verder door PX specialisten moeten geëscaleerd worden

Maar PX moderatoren komen morgen terug langs op het forum en kunnen we hun mogelijke oplossing afwachten.

Hey Martin,

Op je vraag of de TV blijft werken is mijn antwoord, ja en het ledje van de DSL blijft dan ook branden.

Voor zover de extra info.

Mvg Geert

Ook goed om weten is of het internet wegvalt op alle apparaten zowel als ze internet verbinding hebben via wifi alsook via netwerkkabel met de bbox?

Hey Martin,

Ook op alle toestellen, zowel de toestellen op wifi als de toestellen met netwerkkabel valt de verbinding weg.

Mvg Geert

@VbGeert Best afwachten dan wat de PX medewerkers morgen zullen voorstellen, mss gaan ze voorstellen om je bbox eerst te vervangen, enfin we zien wel.

hallo,

Wij hebben net hetzelfde probleem. Onze wifi valt regelmatig voor enkele minuten volledig weg (ik kan niet met zekerheid zeggen of het ook via de kabel zo is want door omstandigheden gebruiken we deze momenteel niet). We hebben dit probleem al een half jaar een hebben al vanalles meermaals geprobeerd: opnieuw opstarten, stekker uittrekken, resetten van de modem. Er is nog geen technieker langs geweest, want als ik naar de helpdesk bel, zeggen ze dat de wifi correct werkt, maar de modem op een slechte plaatst staat. Hij staat daar al 5 jaar en we hebben nooit problemen gehad, tot een half jaar geleden. En ALS er wifi is, is deze perfect.

Tv werkt overigens perfect.

Ik hoop dat hiervoor een oplossing aangeboden kan worden.

 

groeten, Loes

Tip: (in afwachting van een reactie van een PX forummedewerker)

zoals ik hier onlangs gelezen heb zou je via Myproximus een happy house technieker kunnen aanvragen om eens langs te komen. cfr.:Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus | Proximus

dankjewel voor de tip. van deze dienst was ik niet op de hoogte. 

Bij ons is al meerder keren een technieker langs geweest maar dit leverde niets op. Gisteren nog via online de verbinding laten uitmeten en de modem was al voor 80dagen slecht opgestart. Ze hebben deze dan extern terug gereset en opgestart maar blijkbaar zonder succes want hij is dan nog enkele malen uitgevallen. Waarschijnlijk is er toch een probleem met de modem. Vorige keren er een technieker was langs geweest was het altijd een wifi probleem. Eerst was het via de Sonos luidsprekers. Die een maand niet gebruikt maar er bleven onderbrekingen zijn. Dan elk toestel dat is aangesloten enige tijd niet gebruikt om zo het probleem te zoeken maar tevergeefs. Enige wat nog niet is gebeurd is de modem vervangen. Dus denk dat het een toestel van Proximus is dat faalt. 
mvg Geert

Reputatie 7
Badge +3

@VbGeert 

Ik kan ervoor zorgen dat er een nieuwe modem wordt opgestuurd naar jou.

Kan er maandag iemand van Bpost hiervoor langskomen?

 

Geert

Kan ik die zelf ophalen in een Proximus winkel? Moet er vandaag nog zijn. 
mvg Geert 

Reputatie 7
Badge +4

Neen ik vrees dat dit reeds enige jaren niet meer mogelijk is

U kunt wel een gratis levering van een nieuwe Bbox via Bpost bv. in een Bpost afhaalpunt/contactpunt vragen 

@GeertC 

zoals boven beschreven, zitten wij al sinds deze zomer met hetzelfde probleem. Ik denk dat bij ons ook enkel een nieuwe modem voor een oplossing zal zorgen. Hoe kan ik deze aanvragen?

mvg, Loes

Reputatie 7
Badge +3

@VbGeert 

dat is inderdaad niet meer mogelijk, 

Ik kan enkel de modem laten bezorgen door Bpost of een Bpost afhaalpunt zoals @M_016  zegt.

 

Geert

Dan mag Bpost maandag een nieuwe modem leveren. Er zal iemand thuis zijn. 
mvg Geert. 

Hey GeertC

om hoe laat gaat Bpost langs komen om de nieuwe modem te leveren?

Groetjes Geert 

Normaal moet je een mail ontvangen van Bpost zelf, als het pakje voor hen klaar ligt.

Reputatie 7
Badge +4

In principe ontvangt u van Bpost een e-mail met tracking code in de avond van dag x-1 indien Bpost u dag x een pakje van Proximus levert

Dag x krijgt u normaal ook een e-mail dat u pakje onderweg is en in deze e-mail wordt in principe ook een tijdsperiode vermeld (tweetal uur, halve dag of eventueel zelfs een ganse dag)

 

Maar het belangrijkste is als je de eerste mail van Bpost krijgt, want dan weet je dat het pakje voor verder verzending in handen is van Bpost en de rest zijn dan in feite maar meer details.

Tot nu, nog geen mail van Bpost ontvangen. Is er van Proximus al een bevestiging gegeven om een modem op te sturen?

Groetjes Geert 

daar kan alleen maar een @Proximus_Forummedewerker op antwoorden 

Reputatie 5
Badge +2

@VbGeert Ik zie momenteel geen order staan. Ga een order inleiden voor u.

Hey Michael,

Alvast bedankt.

Wanneer kan ik de modem dan verwachten?

Groetjes Geert. 

Reputatie 5
Badge +2

@VbGeert Normaal van morgen maar dit is afhankelijk van Bpost. Daar zou je normaal tenlaatste morgen een mail moeten hebben over gehad.

Hey Michael,

Heb inderdaad zojuist een mail gekregen dat Bpost morgen gaat langs komen.

Alvast bedankt.

Groetjes Geert

Reageer