Skip to main content

Op onregelmatige tijden valt ons internet hier regelmatig weg en dit voor ongeveer een 5 tal minuten.

Alle opstartprocedures al doorlopen zoals resetten, technieker langs geweest, lijn laten uitmeten ed.

Niets helpt. Volgens technieker ziet hij geen onderbrekingen. Raar, het is juist of we liegen of niet weten waar we mee bezig zijn. 

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Op onregelmatige tijden valt ons internet hier regelmatig weg en dit voor ongeveer een 5 tal minuten.

Alle opstartprocedures al doorlopen zoals resetten, technieker langs geweest, lijn laten uitmeten ed.

Niets helpt. Volgens technieker ziet hij geen onderbrekingen. Raar, het is juist of we liegen of niet weten waar we mee bezig zijn. 

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Ook ik heb de laatste tijd problemen dat de wifi wegvalt op de laptop op alle andere toestellen blijft het goed gaan.

 


@HeidiL Het hangt er ook vanaf of je met je laptop op wifi-5.0 verbonden bent met de bbox of met wifi-2.4 . Het signaal 2.4 draagt verder dan 5.0 omdat 5.0 veel vlugger verzwakt in functie van de afstand en het materiaal (muren bv ) moet doorkruisen.
Er is ook een verschil met  internet verbinding die wegvalt (over wifi) of echt het wifi signaal dat niet meer binnenkomt.


Verbonden met wifi 2.4.  heb eerder nooit problemen gehad enkel dit jaar wordt het alleen maar erger en erger.


Dan zal het eerder op je laptop zelf te zoeken zijn als de andere toestellen niet wegvallen op wifi-2.4.

Je zou ook kunnen de bbox eens resetten om te zien of het dan verbetert.

Reset je b-box/Internet box | Proximus


Eventueel OneSSID uitschakelen op de Bbox3(v+) via LAN IP adres in uw browser

192.168.1.1 als user met het user password voorhanden op de Bbox 

op de OneSSID banner klikken om OneSSID uit te schakelen (of in te schakelen) (en bevestigen)

OneSSID actief = 1 SSID voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0

OneSSID uit = 1 SSID voor WiFi 2.4 en 1 andere voor WiFi 5.0 (type -xxx-5.0) met hetzelfde WiFi password (WiFi key)

 

Mogelijks is de 2.4 band gestoord door andere apparaten of andere WiFi 2.4 netwerken in de buurt 

Eventueel indien uw laptop geen WiFi 5.0 ondersteunt een WIfI usb stick aanschaffen

bv.

NETGEAR Wi-Fi-adapter USB 2.0 Dual Band AC1200 (A6150-100PES) (mediamarkt.be)

 

 


Bedankt voor de tip maar :

Heb dit geprobeerd en krijg Authentication failure


@HeidiL wat heb je nu juist geprobeerd ? de bbox eerst gerest of geprobeerd om one ssid uit te zetten.

Verbonden met wifi 2.4.  heb eerder nooit problemen gehad enkel dit jaar wordt het alleen maar erger en erger.

wat zag je staan als binnenkomend wifi signaal, zie als SSID naam op alle toestellen wifi-2.5-xxxx staan dan is one ssid actief

maar zie je ook wifi-5.0-xxxx staan dan is one ssid niet actief 

Doet best eerst een reset en als het dan nog niet goed is kunnen we dan proberen om ssid uit te zetten om te zien of dit dan soelaas brengt.

welke bbox heb je eigenlijk:

voor een bbox3 

en voor een bbox4= internet box moeten alle instellingen via Myproximus geraadpleegd worden.


Heb dit geprobeerd en krijg Authentication failure

Als u probeert in te loggen op de Bbox? Indien ja, hebt u het user password gebruikt (niet de WiFi key hiervoor)?

 

 


heb een BBOX 3V+

en had idd de wireless key gebruikt ipv user password

ik zie idd een voor wifi 2.4 en een voor wifi 5.0 staan met dezelfde wireless key


ok heb net de reset van de bbox uitgevoerd, ik hou nu in het oog of mijn verbinding nog wegvalt of niet

 


ik al meer dan een week problemen met mijn wifi.

verbinding valt regelmatig weg ( om de 20 min ). dit telkens op alle toestellen. tijdens dat de verbinding weg valt gaat er een rood lichtje knipperen. en na enkele minuten heb ik terug wifi.

het is amper mogelijk om te gamen met zo'n wifi..

mvg, kenneth 


waar gaat er een rood lichtje knipperen is dit op je bbox

Heb je de bbox al gereset, indien niet best eens eerst doen → Reset je b-box/Internet box


waar gaat er een rood lichtje knipperen is dit op je bbox

Heb je de bbox al gereset, indien niet best eens eerst doen → Reset je b-box/Internet box

ik heb een internet-box, er gaat een rood lichtje knipperen bij 'internet'. heb al meerdere keren gereset maar blijft hetzelfde.


Is je Verbinding met je internet box in orde, evt slechte contacten?

De Proximus moderatoren kunnen ook je lijn ook eens bekijken op evt fouten.


@KennethD97 Ik zie dat er sinds enkele dagen inderdaad veel fouten zijn op je lijn. Het zal nodig zijn om dit ter plaatse na te kijken. Ik heb een afspraak voor je geboekt op maandag 18/11 tussen 12.30 en 17.00u. Als het niet past kan je deze wijzigen via MyProximus


Reageer