Vraag

Inlogscherm van de cloud flikkert voortdurend

  • 3 februari 2020
  • 71 reacties
  • 2196 Bekeken


Toon eerste bericht

71 reacties

TUI: hier werd onlangs door de prox medewerkers gemeld dat ze het probleem kennen en er mee bezig zijn

zie ook > 

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/inlogscherm-van-de-cloud-flikkert-voortdurend-49508#post643978

Ik heb de cloud app vandaag eerste maal geïnstalleerd (versie Cloud_17.3.2.12_Production.exe) en het zelfde probleem zoals hierboven gemeld. Graag een bericht wanneer dit opgelost is

is dat dan al een nieuwe recente versie ?

Reputatie 1
Badge

Kan die PC app niet gewoon teruggezet worden naar een vroegere versie die wèl goed werkte. Waarom neemt men een goeie versie weg om die te vervangen door iets dat niet werkt ???

Reputatie 1
Badge

Voor wanneer de oplossing aub ?? Het is nu reeds een tweetal weken dat ik bestanden moet kopieren via usb van mijn desktop naar mijn laptop om ze in de cloud te krijgen (op mijn laptop werkt het wel nog) . Begint ambetant te worden hoor ….

tenzij de proximus medewerkers mij tegen spreken aanstaande dinsdag, maar Ik denk niet dat het te wijten is aan de laatste versie maar dat er een nieuw versie in demaak is die deze bug zou moeten oplossen.

Reputatie 7
Badge +3

Er is jammer genoeg geen voorziene herstellingsdatum. 

Beste Mijnheer WenzelR,

 

Dit Cloud probleem werd 20 dagen geleden gemeld. Op dit moment, is er zelfs ‘geen voorziene herstellingsdatum’: mag ik hieruit concluderen, dat er zelfs niet aan gewerkt wordt?

Indien dit wel zou zijn - wat ik meer en meer betwijfel - zou dit betekenen dat al de hoog gekwalificeerde ingenieurs/programmeurs, reeds gedurende 20 dagen, niet in staat zijn dit ‘probleem’ op te lossen?

U bent het met mij eens, dat de technische mensen van Proximus, meer en beter verdienen dan dat.

 

Maar ook de klanten, dus zou het maar fair zijn om ons te informeren, wanneer er geen of een veel latere intentie is, om effectief naar dit probleem te kijken; dan kunnen wij ook onze maatregelen nemen, om eventuele incidenten met onze bestanden, te voorkomen.

 

 

@Martin , geen idee of dit een nieuwe versie van de cloud app is; ik vermoed van niet aangezien probleem niet opgelost; ps: ik heb het probleem op een Windows7 PC vastgesteld; gezien het grote aantal reacties neem ik aan dat het evengoed op Windows10 voorkomt

Reputatie 7
Badge +4

@frank volders  Er wordt wel degelijk aan een oplossing gewerkt , zoals ook in dit topic vermeld kan je nog steeds aan je cloud bestanden via het web: http://www.proximuscloud.be/  . Ik heb de betrokken dienst hiervoor gecontacteerd , van zodra ik een antwoord krijg laat ik hier iets weten.

inderdaad het gaat hem niet alleen om W7, we zullen niet anders kunnen of de bugfix afwachten van Proximus.

Reputatie 1
Badge

We zijn ondertussen reeds april maar nog altijd wordt er geen oplossing geboden !!! 

sinds maanden ben ook ik geplaagd met flikkerende inlogscherm en kan ik geen gebruik maken van de nochtans gratis aangeboden proximusdienst

deze week nog riep ik de technische dienst op die mij doodleuk meldde dat ik alles maar op mail moest zetten en dat ik binnen 24h zou gecontacteerd worden, quod non ad hoc !

ik las dit hele forum door, kwam bij de laatste post met de “rechtermuis-tip” en driewerf hoera : het werkt op deze manier en jawel, het werkt zoals voorheen met on- en offline syncing

en dan lees je in het forum dat proximus op de hoogte is van het euvel, dat IT is ingelicht, dat er tegen maart een oplossing volgt, dat die oplossing dan waarschijnlijk tegen juni zal volgen en dat de gebruiker intussen maar doodleuk toegang heeft tot zijn bestanden in de cloudversie - daar waar de offline toegang voor mij minstens even belangrijk is

dergelijke nonsens en onkunde stemmen mij tot nadenken - een ICT bedrijf, die naam waardig, weet van beter

 

kom terug dominique !

Reputatie 7
Badge +4

@Franki_01 We zijn op de hoogte van deze problemen en het is in onderzoek bij de betreffende dienst. Voorlopig is het dus wat afwachten. 

Voor sommigen werkt die rechtermuis klik work around zelfs ook niet :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4


We zijn ondertussen reeds april maar nog altijd wordt er geen oplossing geboden !!! 


hi, men is hiet jammer genoeg nog steeds mee bezig

Ik heb hetzelfde probleem bij poging tot inloggen.

Is er reeds een oplossing?

Alvast bedankt.

ikzelf werk onder win 10 pro en met de laatste, alweer fel bekritiseerde, update - misschien daarom dat het bij mij WEL synct - gelukkig belooft onze ict provider oplossingen…...

hier juist bij mij eens getest op Windows 10 versie 2004 met www.proximuscloud.be

en krijg geen foutmelding, probeer toch eens via privébrowsing met toestcombinatie

CTRL + SHIFT + N

of je dan ook de foutmelding krijgt

 

Beste Martin
 

Alvast bedankt voor inderdaad via een workaround zo ongeveer 30% van het aangekaarte probleem tijdelijk op te lossen.

Op browserniveau lijkt dit inderdaad soelaas te bieden, echter niet ideaal vermits je dan elke keer opnieuw je logingegevens moet intypen en nog meer jammer is natuurlijk dat in het wit knipperende venster met “OK” werkt dit niet werkt :-( .
Ergens bizar en natuurlijk vooral ook spijtig want dit werkt op een zekere manier ook via een (soort van) browser daar ik een browsergerelateerde foutmelding krijg als internet niet kan worden gevonden.

Ik heb ondertussen trouwens op 4/5 (ipv voorheen op 3/5) computers geen toegang meer via de applicatie. Dit gebeurde nadat ik plots opnieuw moest inloggen en ik “minimale cookies” selecteerde... 
Hopelijk brengt dit voor iemand een verder inzicht in het probleem dat zich stelt :-)  

Y.

Het is echt verschrikkelijk hoe weinig reactie hierop komt van Proximus zelf. Nog leuker is, dat wanneer ik hierop moet aanmelden (dit forum), krijg ik de keuze om via ‘my proximus’ account aan te melden via ene knop. Als ik op die knop klik, kom ik op een http:// terecht die me aangeeft dat het geen beveiligde link is… TOp! er zijn volgens mij serieuze issues met security-koppelingen in heel deze proximus-forum en cloud…

Ik zou het fijn vinden moest ik zonder problemen van de cloud-client gebruik kunnen maken zodat tussen mijn verschillende computers de bestanden deftig gesynchroniseerd worden…

Ondertussen al enkele maanden lopende...

hier juist bij mij eens getest op Windows 10 versie 2004 met www.proximuscloud.be

en krijg geen foutmelding, probeer toch eens via privébrowsing met toestcombinatie

CTRL + SHIFT + N

of je dan ook de foutmelding krijgt

 

Beste Martin
 

Alvast bedankt voor inderdaad via een workaround zo ongeveer 30% van het aangekaarte probleem tijdelijk op te lossen.

Op browserniveau lijkt dit inderdaad soelaas te bieden, echter niet ideaal vermits je dan elke keer opnieuw je logingegevens moet intypen en nog meer jammer is natuurlijk dat in het wit knipperende venster met “OK” werkt dit niet werkt :-( .
Ergens bizar en natuurlijk vooral ook spijtig want dit werkt op een zekere manier ook via een (soort van) browser daar ik een browsergerelateerde foutmelding krijg als internet niet kan worden gevonden.

Ik heb ondertussen trouwens op 4/5 (ipv voorheen op 3/5) computers geen toegang meer via de applicatie. Dit gebeurde nadat ik plots opnieuw moest inloggen en ik “minimale cookies” selecteerde... 
Hopelijk brengt dit voor iemand een verder inzicht in het probleem dat zich stelt :-)  

Y.

Het is echt verschrikkelijk hoe weinig reactie hierop komt van Proximus zelf. Nog leuker is, dat wanneer ik hierop moet aanmelden (dit forum), krijg ik de keuze om via ‘my proximus’ account aan te melden via ene knop. Als ik op die knop klik, kom ik op een http:// terecht die me aangeeft dat het geen beveiligde link is… TOp! er zijn volgens mij serieuze issues met security-koppelingen in heel deze proximus-forum en cloud…

Ik zou het fijn vinden moest ik zonder problemen van de cloud-client gebruik kunnen maken zodat tussen mijn verschillende computers de bestanden deftig gesynchroniseerd worden…

Ondertussen al enkele maanden lopende...

Nu ook problemen want op de enige computer waar de cloudclient nog op werkte krijg ik melding dat er problemen zijn met de verbinding naar de configuratieserver...

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb hetzelfde probleem bij poging tot inloggen.

Is er reeds een oplossing?

Alvast bedankt.


Helaas nog niet, IT zoekt nog steeds naar een oplossing.

Onze verontschuldigingen voor dit ongemak.

 

Geert

Bij het opstarten van de cloud app op windows 10 komt het login screen, maar er is geen mogelijkheid om een veld in te vullen.  Het login scherm verdwijnt en komt daarna terug en staat zo aan een ritme van ongeveer 1 maal per seconde op het scherm te flitsen.

Ik heb de app reeds verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat veranderde niets.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb de post verplaats naar betrokken topic.om het overzichtelijk te houden

Bij opstarten van Cloud (die ik al jaren gebruik) op PC blijft de app hangen op het scherm waar de gebruikersnaam en wachtwoord moet ingegeven worden. Dat kleine venster blijft constant snel flikkeren en ik krijg niet de mogelijkheid deze gegevens in te brengen. Ik heb de lokale app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik kan wel nog in mijn MYPROXIMUS en ook op PROXIMUSCLOUD waar ik al mijn bestanden terugvind tot 12 februari 2020.  Bizar vind ik wel dat in mijn Myproximus 2X het icoontje staat om op PC de cloud toepassing te installeren, maar 2x met dezelfde info. Ik gebruik slechts 4 GB van de 10.

Hallo Proximus

Inmiddels heb ik op 5 computers die Windows 10 versie 2004 (OS Build 19041.572) bevatten verschillend gedrag met jullie cloud :
 

 

Enige verdere feedback hierover zou toch welkom zijn daar zo deze toepassingen eigenlijk jammer genoeg zacht uitgedruk zinloos en zeer tijdrovend zijn.

Vriendelijke groeten en hopend op antwoord met een eventuele workaround,

Y.

Reageer