Vraag

Inlogscherm van de cloud flikkert voortdurend

  • 3 February 2020
  • 71 reacties
  • 2294 Bekeken


Toon eerste bericht

71 reacties

hier juist bij mij eens getest op Windows 10 versie 2004 met www.proximuscloud.be

en krijg geen foutmelding, probeer toch eens via privébrowsing met toestcombinatie

CTRL + SHIFT + N

of je dan ook de foutmelding krijgt

 

ik dacht hier op het forum de vraag te stellen of er nog problemen waren met de applicatie van Proximus Cloud op Windows pc (Win10)
ik ben dus niet alleen..

ze zijn er mee bezig blijkbaar dus komt wel goed

waarschijnlijk na de corona-crisis ?? :grinning:

Maar daardoor gaan we toch niet laten om eens goed paasfeest te vieren al zal het wel op zijn corona’s zijn zonder kleinkinderen in de tuin van Opa en Oma die paaseitjes aan het rapen zijn!

Dit is echt wel van de pot gerukt. Een probleem als dit waar volgens mij meerdere klanten mee geconfronteerd worden, dat ondertussen meer dan 4 maanden aan de gang is?

Komaan Proximus, beetje serieus blijven vind ik persoonlijk...

Ik heb zonet nieuwste versie van Windows 10 Home geïnstalleerd, versie 2004, en dit probleem duikt hier opnieuw op, hoewel ik daarvoor geen enkel probleem had.

Graag enige vorm van reactie en oplossing van Proximus.

mvg

Filip

NB: zelfs dit werkt blijkbaar niet bij iedereen :slight_smile:

jammer, ik hoopte dat het wel algemeen zou helpen ;-)

en via de web interface blijft het werken http://proximuscloud.be 

Geachte

Ook ik wacht op een oplossing. Laat me aub iets weten van zodra er een oplossing is voor het aan- en uitgaan van het inlogscherm en we de app en dus de synchronisatie van de bestanden weer kunnen activeren.

Dank bij voorbaat

J.D.

Webinterface is zeker geen probleem, het gaat om de desktop app waar het loginscherm nu helemaal leeg is en af en toe het woord OK zichtbaar is

Ja dan ga ik dit maar verder overlaten aan iemand van het proximus forumteam zelf, hopelijk kunnen ze u vlug verder helpen.

Het probleem bestaat nog altijd, nu al meer dan 7 maanden !!
Geen enkel professioneel (IT-)bedrijf zou zulk een aanmodderen van hun werknemers aanvaarden, de betrokken ‘technici’ zouden al lang vervangen zijn door mensen die hun vak wél kennen.

Ik heb me enkele maanden geleden een (betalend) Cloud-abonnement van 100Gb aangeschaft met het idee mijn data veilig te stellen en automatisch te synchroniseren, maar daar heb ik dus nog niet veel plezier aan gehad :( 

Ben echt nieuwsgierig hoe lang ze bij Proximus hun klanten nog aan het lijntje gaan houden ...

zoals vele anderen - problemen met cloud app op pc

het login scherm knippert - je kan je pw niet inbrengen, zelfs niet na boot

download van toepassing gaat ook niet : technisch probleem…..

met firefox en edge..

bedankt voor help/antwoord

groeten Guy

Reputatie 7
Badge +4

Ter info , is alles goed verloopt zou dit midden van deze maand (Maart) opgelost moeten zijn.

Beste SamuelD,

 

Dank voor de update, echter, additioneel minstens 2 weken vooraleer een oplossing??

Ikzelf (en met mij waarschijnlijk ook nog anderen) ben Business-klant waarbij mij door Proximus hetvolgende engagement werd beloofd bij aansluiting: 

Blijf aan de slag, wat er ook gebeurt

Je krijgt 24/7 support. We repareren dezelfde dag nog je internet, tv of vaste lijn. Indien nodig, ligt ook je gratis vervangsmartphone al klaar.

Moet ik daaruit begrijpen dat de Cloud-infrastructuur, niet inbegrepen is?

Graag duidelijkheid hierover want ik ben aan het punt aangekomen dat ik een professionele beslissing moet gaan nemen, teneinde de risico’s op de bestanden van mijn onderneming te minimaliseren.

Alvast dank bij voorbaat.

 

Frank Volders BV

 

 

Wat is de huidige status? Wanneer in juni komt hiervoor een oplossing?

hier juist bij mij eens getest op Windows 10 versie 2004 met www.proximuscloud.be

en krijg geen foutmelding, probeer toch eens via privébrowsing met toestcombinatie

CTRL + SHIFT + N

of je dan ook de foutmelding krijgt

 

Beste Martin
 

Alvast bedankt voor inderdaad via een workaround zo ongeveer 30% van het aangekaarte probleem tijdelijk op te lossen.

Op browserniveau lijkt dit inderdaad soelaas te bieden, echter niet ideaal vermits je dan elke keer opnieuw je logingegevens moet intypen en nog meer jammer is natuurlijk dat in het wit knipperende venster met “OK” werkt dit niet werkt :-( .
Ergens bizar en natuurlijk vooral ook spijtig want dit werkt op een zekere manier ook via een (soort van) browser daar ik een browsergerelateerde foutmelding krijg als internet niet kan worden gevonden.

Ik heb ondertussen trouwens op 4/5 (ipv voorheen op 3/5) computers geen toegang meer via de applicatie. Dit gebeurde nadat ik plots opnieuw moest inloggen en ik “minimale cookies” selecteerde... 
Hopelijk brengt dit voor iemand een verder inzicht in het probleem dat zich stelt :-)  

Y.

Het is echt verschrikkelijk hoe weinig reactie hierop komt van Proximus zelf. Nog leuker is, dat wanneer ik hierop moet aanmelden (dit forum), krijg ik de keuze om via ‘my proximus’ account aan te melden via ene knop. Als ik op die knop klik, kom ik op een http:// terecht die me aangeeft dat het geen beveiligde link is… TOp! er zijn volgens mij serieuze issues met security-koppelingen in heel deze proximus-forum en cloud…

Ik zou het fijn vinden moest ik zonder problemen van de cloud-client gebruik kunnen maken zodat tussen mijn verschillende computers de bestanden deftig gesynchroniseerd worden…

Ondertussen al enkele maanden lopende...

Nu ook problemen want op de enige computer waar de cloudclient nog op werkte krijg ik melding dat er problemen zijn met de verbinding naar de configuratieserver...

Insgelijks bij mij Filip… Meer dan waarschijnlijk zullen te weinig mensen deze dienst gebruiken en/of er voor betalen...

Reputatie 7
Badge +4

@frank volders , het is geen individueel probleem, maar een algemeen probleem. Dus hangen wij helaas ook af van IT diensten. 

Ze doen hun uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

Onze excuses voor het ongemak.

Geachte,

 

Hebt u verdere informatie omtrent dit probleem? Ik heb namelijk ook hetzelfde voor en kan niet meer inloggen (flikkerend inlog scherm). 

Intussen wordt er natuurlijk geen backup gemaakt en dus een potentieel gevaar voor mijn bestanden. 

Ik heb vandaag reeds met een aantal collega’s van Proximus telefonisch gesproken (want een mail sturen via proximus.be - zelfs via ‘stuur een e-mail’ !!!) werkt niet => enkel mogelijkheid tot FAQ, bellen of teruggebeld worden.

Inmiddels is het 14 dagen geleden, dus graag een update wanneer we een oplossing mogen verwachten, want anders ben ik verplicht andere maatregelen te nemen, teneinde zekerheid te behouden dat alle files veilig zitten in de cloud.

Dank bij voorbaat.

 

Frank Volders

 

Ter info: Heb je dit ook voor als je surft naar http://www.proximuscloud.be want daar kan ik normaal inloggen.

Een tweetal weken geleden had ik telefonisch contact met een medewerker van de technische helpdesk. Hij bevestigde dat het om een gekend probleem ging en er inmiddels een oplossing beschikbaar zou zijn. Een collega van de IT-dienst me hiervoor binnen het uur terugbellen.(!). Niet dus…

Toen ik een week later nog niets merkte van een oplossing. heb ik de helpdesk nogmaals gecontacteerd. Na meerdere keren herhaald te hebben ik een probleem had met de Cloud App in Windows en dat voor het overige alle andere internettoepassingen normaal werkte, vond de brave man het nodig om even mijn modem “over te nemen”. Na vijf minuten wachten werd de modem terug actief.  Ik kreeg de uitleg dat er iets aan de snelheid gewijzigd was.!  Toen ik vroeg of hiermede het probleem met de Cloud opgelost was, kreeg ik te horen dat hiervoor de IT-dienst mij zou terugbellen. Wanneer dit zou gebeuren, wist hij evenwel niet te zeggen. Verder wou ik ook weten wat hij nu precies bedoelde met het aanpassen van de snelheid. Na wat verwarrende uitleg kwam ik te weten dat hij een instelling van mijn modem had gewijzigd waarbij het WiFi-kanaal 11 ipv 6 als standaard ingesteld werd. Wat dit te maken heeft met  inlogproblemen bij de Cloud-App is voor mij een raadsel!

Vandaag is er dus nog geen oplossing, zoals ook andere deelnemers aan dit forum reeds eerder aangaven. Een formele communicatie over de stand van zaken wordt dringend verwacht.

Graag wil ik ook een oproep doen aan Proximus om de helpdesk medewerkers duidelijke instructies te geven over de afhandeling van oproepen over dit onderwerp. Het zal allicht wat frustratie wegnemen bij de klanten en ook bij de mensen uit het callcenter.

Inlogscherm van de cloud flikkert voortdurend… zopas naar contact van Proximus gestuurd: 
Dit, beste mensen, is een probleem dat al maanden aansleept. Als ik contact opneem met jullie techniekers vragen ze mij om dit flikkerend venster te fotograferen en door te sturen.... dat doe ik dus niet omdat daar privégegevens op staan. Trouwens kijk naar het forum... ik ben niet alleen met dit probleem. Ik vraag mij af of een zogenaamde nieuwe app in juni de 'bug' zal oplossen.  En wat ik mij ook nog af vraag is het volgende.  Het is niet omdat er een coronacrisis is dat men bij Proximus niet vlugger of efficiënter kan werken aan dit softwareprobleem. Als er één bedrijf is dat van thuis uit kan werken via internet lijkt mij, is het wel Proximus! Een beetje beschamend voor jullie, niet?

Misschien krijgen we met z’n allen eens een duidelijk antwoord?

Reageer