Skip to main content
Vraag

geen internrt


Sinds 4 weken hebben wij regelmatig een onderbreking van de internetverbinding. Acht keer waarvan nu vandaag 13/06/25 de laatste. Heb geprobeerd op verschillende manieren met iemand in contact te komen. Hopeloos en echt frustrerend, men stuurt mij steeds naar die fameuze assistent. Het enige wat zij mij kan vertellen is wat ik al een eeuwigheid weet. Weet iemand hier een echte oplossing voor? Zou graag eens weten wat het feitelijke probleem is.

Steemans

22 reacties

Martin
  • 33967 reacties
  • 13 juni 2025

Heb je reeds de Internet box → gerest.

Als dit niet helpt, best wat meer info geven:

  • Heb je dit voor zowel met wifi alsook al je verbonden bent met een ethernet netwerkkabel rechtstreeks op de internet box.
  • Indien je ook een TV box hebt krijg je dan ook problemen als je Tv kijkt.
  • En als dit nog voorvalt → lichten de lampjes van je internet box normaal op 
  • Heb je nog een een oude internet box mss bv bbox3 en is die al 10jaar oud ?
  • PX moderatoren kunnen ook je lijn controleren op evt fouten.

Voor alle zekerheid : 
Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, zodat de PX moderatoren u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden indien ze u evt nog verder moeten helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden of iets wat je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meld het hier zodra dit gebeurd is.

 


Mutlie
  • 2146 reacties
  • 13 juni 2025

Best ook zoveel mogelijk (privé)gegevens invullen in je → ForumProfiel. Geen zorg, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Klik daarna  onderaan links op "sla wijzigingen op".
Als een Proximusmedewerker dit draadje oppikt kan die dan  je lijn uitmeten.


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 13 juni 2025

Heb forum profiel (prive) aangepast.

mijn box is een : B-BOX3V+
wifi werkt zie dit aan mijn alarm op de ipad .. schakelt over op 4G.

lichten box lichten op behalve internet blijft pinken.

TV rechtstreeks verbonden werkt niet

printer, radio .. via wifi werken niet


Martin
  • 33967 reacties
  • 13 juni 2025

@Steemans en  bbox3V+ ook → gerest?

Steemans schreef:

Heb forum profiel (prive) aangepast.

mijn box is een : B-BOX3V+
wifi werkt zie dit aan mijn alarm op de ipad .. schakelt over op 4G.

lichten box lichten op behalve internet blijft pinken.

TV rechtstreeks verbonden werkt niet

printer, radio .. via wifi werken niet

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 13 juni 2025

Terug gerest.. alle lampen lichten op maar DSL blijft knipperen.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 13 juni 2025

@Steemans 

Je bent betrokken bij een algemeen probleem dat zich situeert op de verdeelkast.

Een ploeg ter plaatse werkt aan een oplossing.

ticket OPROBJ:360130825 on E15SCH01011-NT01

 

Geert


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 13 juni 2025
GeertC schreef:

@Steemans 

Je bent betrokken bij een algemeen probleem dat zich situeert op de verdeelkast.

Een ploeg ter plaatse werkt aan een oplossing.

ticket OPROBJ:360130825 on E15SCH01011-NT01

 

Geert

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 13 juni 2025

Oké een algemeen probleem op een verdeelkast. Maar eerlijk dit is al 4 weken aan de gang. Gisteren gans de dag geen internet van gans de d


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 13 juni 2025

Vandaag ook gans de dag geen internet. Mort wel een grote verdeelkast zijn. Kan men dan niet zorgen dat men tijdens de avonduren wel internet heeft om naar de tv te kijken?


Martin
  • 33967 reacties
  • 13 juni 2025

@Steemans de PX medewerkers komen pas maandag hier terug langs.

Tijdens het weekend kun je wel bellen naar 08822800


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 13 juni 2025

Ja hallo… en dan weer die virtuele assistente aan de lijn, neen dank u.


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 13 juni 2025

Hey, weer een internetverbinding.. mooi … hopelijk voor een tijdje.

thanks..


Martin
  • 33967 reacties
  • 13 juni 2025
Steemans schreef:

Ja hallo… en dan weer die virtuele assistente aan de lijn, neen dank u.

je kan natuurlijk ook om een medewerker vragen aan de virtuele assistent, anders is het afwachten tot maandag tot een PX moderator hier de draad terug opneemt.

Gelukkig is het voor het ogenblik dan terug in orde gekomen.


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 14 juni 2025

Oké.. zaterdag 15/06/25 10u25 we zijn weer vertrokken voor een dagje zonder internet verbinding . Ja jongens…


Martin
  • 33967 reacties
  • 14 juni 2025

Ik zou aan de helpdesk ook vragen of ze ondertussen gratis data kunnen op je mobiel zetten zodat je toch ondertussen op het internet kan, door bv je mobiel als hotspot te gebruiken.

Of zelfs via 4g modem 3TB  die ze evt kunnen opsturen 

zie ook → Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring | Proximus


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 14 juni 2025

Bedankt  Martin,

terwijl ik alles aan het instellen was had ik terug verbinding. Heb de indruk dat je oplossing met een hotspot wel zou kunnen werken. Alleen extra data aanvragen via mijn proximus+ en dan tools… vind ik niet. We zullen wel zien..


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 16 juni 2025

Oké.. vandaag dus vanaf 10u weer geen internetverbinding. Heb na veel moeite een medewerker aan de lijn gehad. Zij gaat mijn data verhogen. Dit kan enkel telefonisch zegt zij.. dus niet via  proximus+.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 17 juni 2025

@Steemans 

Volgens de meetresultaten die we nu ontvangen hebben zou je internet moeten werken.

Werkt je digitale tv wel?

Heb je (eventueel) de modem en de booster al eens herstart?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 

Geert


Martin
  • 33967 reacties
  • 17 juni 2025

@GeertC sorry dat ik deze topic even kaap, maar er is → hier iemand die al 20 dagen wacht omdat haar bbox (die meer dan 10 jaar oud is), zou omgeruild worden.

GeertC schreef:

@Steemans 

Volgens de meetresultaten die we nu ontvangen hebben zou je internet moeten werken.

Werkt je digitale tv wel?

Heb je (eventueel) de modem en de booster al eens herstart?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 

Geert

 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 17 juni 2025
Martin schreef:

@GeertC sorry dat ik deze topic even kaap, maar er is → hier iemand die al 20 dagen wacht omdat haar bbox (die meer dan 10 jaar oud is), zou omgeruild worden.

GeertC schreef:

@Steemans 

Volgens de meetresultaten die we nu ontvangen hebben zou je internet moeten werken.

Werkt je digitale tv wel?

Heb je (eventueel) de modem en de booster al eens herstart?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 

Geert

 

@Martin 

Bedankt om te laten weten

 

Geert


  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 18 juni 2025

Hey heb alles meermaals herstart. Ik denk zelf dat iemand van proximus mijn box van morgen herstart heeft .. alle lampjes gingen uit om enkele seconden nadien terug op te starten.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 20 juni 2025

@Steemans Ik zie momenteel geen verbrekingen meer. Hou je ons op de hoogte als je toch terug problemen zou ondervinden ? 


Reageer