Vraag

DLM niet actief op lijn



Toon eerste bericht

168 reacties

Heb je er soms weet van of er naaste buren zijn die ook bij Proximus aangesloten zijn en op welke snelheid hun lijn staat.

Beste WenzelR,

Is het mogelijk dit al verder te laten bekijken waarom er nog geen verhoging is van het profiel alhoewel de waardes goed zijn.

Alvast bedankt.

 

De Noise margin is blijkbaar nog wat gestegen.

Profiel blijft wel hangen op 70/35

 

De metingen blijven er nu goed uitzien. Er is inderdaad nog geen verhoging. Als er een maand aan goede metingen zijn, dan ga ik het verder kunnen laten bekijken. 

Beste WenzelR,

 

Zijn er intussen al nieuwe metingen binnen die veelbelovend zijn???

Wel nog geen verhoging intussen.

Ok sorry dan had ik het verkeerd begrepen. Ja de technieker toen had de modem niet uitgezet en zo de kabel aangesloten.

Met foute data bedoelde ik fouten in de metingen. Het vervangen van de binnenbekabeling zonder de modem gewoon eerst even uit te zetten, heeft fouten veroorzaakt.

Martin,

Er zijn toen dat de problemen begonnen waren naar aanleiding van de daling van het profiel 85/30 naar 70/30 wel zeker 10 techniekers langsgekomen.

Maandenlang op profiel gestaan van 85/30

Alles in toen vervangen modem, aansluiting binnen alsook andere poorten in de kast op straat aangesloten.

Telkens was het een andere oorzaak volgens de techniekers die de problemen veroorzaakten.

Daarom zelf beslist om de stijgkabel in het appartement te vervangen hopend zo een hogere snelheid terug te kunnen krijgen zoals voorheen.

Als ik nu de laatste reactie lees van WenzelR dat er nog foutieve data blijkt te zijn dan moet toch de oorzaak wel bij Proximus liggen en niet aan mijn binnenbekabeling die volledig vernieuwd is lijkt mij???

Er zijn metingen binnen die stabiel genoeg blijken te zijn. Als de volledige DLM ronde zonder problemen is kunnen gaan, dan kan ik het bij onze ingenieurs navragen. Momenteel is er nog te weinig foutloze data om dit objectief te laten bekijken. 

Was uw binnenbekabeling dan om Ă©Ă©n of andere reden de hoofdverdachte misschien.

WenzelR,

 

Zijn er intussen al resultaten bekend en kans dat de lijn toch zal verhogen???

Anders wel jammer een volledige nieuwe binnenbekabeling laten leggen met een S/FTP kabel Cat7 voor niets.

neen zeker niet hangt af van de tussentijdse resultaten van de monitoring en is het soms heel lang wachten, niks aan te doen de DLM is de baas â˜ș 

Is het normaal dat na ruim 10 dagen de DLM nog niet in gang is geschoten en het profiel verhoogd zou hebben?

Ik heb altijd gehoord dat dit na 7 dagen reeds gebeurd of niet?

 

Beste WenzelR,

 

Zijn er al nieuwe waardes beschikbaar na een weekje intussen?

 

Mvg,

Jan Strubbe

Dit is uiteraard nog te vroeg. Reken gemiddeld op een week per monitoring, ongeveer 3 tal goede in een rij nodig. Dit alles is van veel factoren afhankelijk, dus best ongeveer een maandje wachten.
Beste WenzelR,

Zijn er intussen al voldoende metingen binnengelopen om een oordeel te vellen of de lijn effectief zal verhoogd worden?
Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Mvg,
Jan Strubbe
Zo vlug kun je de conclusies zeker niet trekken zelf al zijn de waarden veel belovend zoals je bv kunt zien zijn er die heel belovende waarden meten en toch niet de max snelheid halen zie vb hieronder.

Beste WenzelR,

Zien de eerste metingen na de ingebruikname van de nieuwe kabel er veelbelovend uit?
Of is dit nog wat te vroeg om nu al een conslusie te trekken?
Martin,

Hopelijk
ik denk da de DLM sowieso de strijd gaat winnen â˜ș
Uit meerdere metingen zie ik dat de signaalsterkte enkele tientallen percenten heeft gewonnen. Fingers crossed dat DLM het nu wel hoger wilt zetten 😉
Ok alvast bedankt.
Met deze nieuwe waardes lijkt mij toch wel een verhoging van het profiel haalbaar???
Zo verregaand heb ik deze reset niet gedaan. Je zal dus gewoon terug vanaf 70Mbps beginnen.
Beste WenzelR,

Kom ik dan in eerste instantie terug op profiel 30/10 door de reset?
En erna terug verhoging na enige tijd.
Ja hoor dat mag zeker.
Geen probleem.

Reageer