DLM niet actief op lijn
Als ik mijn modem uitlees met de Sagem tool zit ik reeds geruime tijd op een profiel van 70/30.
Echter de DLM staat NIET actief: DLM profile no.
Voordien stond dit wel actief en had ik steeds een profiel van 85/30.
Kan daar eens naar gekeken worden a.u.b..
Alvast bedankt.
Beste WenzelR,
Zijn er intussen al nieuwe metingen binnen die veelbelovend zijn???
Wel nog geen verhoging intussen.
Ok sorry dan had ik het verkeerd begrepen. Ja de technieker toen had de modem niet uitgezet en zo de kabel aangesloten.
Met foute data bedoelde ik fouten in de metingen. Het vervangen van de binnenbekabeling zonder de modem gewoon eerst even uit te zetten, heeft fouten veroorzaakt.
Martin,
Er zijn toen dat de problemen begonnen waren naar aanleiding van de daling van het profiel 85/30 naar 70/30 wel zeker 10 techniekers langsgekomen.
Maandenlang op profiel gestaan van 85/30
Alles in toen vervangen modem, aansluiting binnen alsook andere poorten in de kast op straat aangesloten.
Telkens was het een andere oorzaak volgens de techniekers die de problemen veroorzaakten.
Daarom zelf beslist om de stijgkabel in het appartement te vervangen hopend zo een hogere snelheid terug te kunnen krijgen zoals voorheen.
Als ik nu de laatste reactie lees van WenzelR dat er nog foutieve data blijkt te zijn dan moet toch de oorzaak wel bij Proximus liggen en niet aan mijn binnenbekabeling die volledig vernieuwd is lijkt mij???
Er zijn metingen binnen die stabiel genoeg blijken te zijn. Als de volledige DLM ronde zonder problemen is kunnen gaan, dan kan ik het bij onze ingenieurs navragen. Momenteel is er nog te weinig foutloze data om dit objectief te laten bekijken.
WenzelR,
Zijn er intussen al resultaten bekend en kans dat de lijn toch zal verhogen???
Anders wel jammer een volledige nieuwe binnenbekabeling laten leggen met een S/FTP kabel Cat7 voor niets.
neen zeker niet hangt af van de tussentijdse resultaten van de monitoring en is het soms heel lang wachten, niks aan te doen de DLM is de baas
Is het normaal dat na ruim 10 dagen de DLM nog niet in gang is geschoten en het profiel verhoogd zou hebben?
Ik heb altijd gehoord dat dit na 7 dagen reeds gebeurd of niet?

Beste WenzelR,
Zijn er al nieuwe waardes beschikbaar na een weekje intussen?
Mvg,
Jan Strubbe
Zijn er intussen al voldoende metingen binnengelopen om een oordeel te vellen of de lijn effectief zal verhoogd worden?
Graag zie ik uw reactie tegemoet.
Mvg,
Jan Strubbe
Zien de eerste metingen na de ingebruikname van de nieuwe kabel er veelbelovend uit?
Of is dit nog wat te vroeg om nu al een conslusie te trekken?
Hopelijk
Met deze nieuwe waardes lijkt mij toch wel een verhoging van het profiel haalbaar???
Kom ik dan in eerste instantie terug op profiel 30/10 door de reset?
En erna terug verhoging na enige tijd.
Geen probleem.
Merde Is het anders een idee om dit nu al te herstarten???
Zodoende gaat het misschien vlotter gaan dan eerst nog een week te wachten.
Mvg,
Jan Strubbe
De technieker van Proximus is net langgeweest om de nieuwe internetkabel aan te sluiten.
Daardoor zullen wellicht enkele onderbrekingen en fouten op de lijn opgetreden zijn.
Kan dit kwaad voor de DLM om alsnog een verhoging te krijgen?
Als ik de bbox3 uitlees merk ik toch betrekkelijk betere waarden lijkt mij.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.