Skip to main content

Hey,

Ik maak deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor de mobiele app Proximus Pickx (smartphone/tablet).

Om te zorgen voor een ontwikkeling die beter aansluit bij de behoeften en problemen van de gebruikers van onze applicatie, willen wij een kleine oproep doen:

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers om deel uit te maken van onze groep van beta testers!

- Wat houdt dit in?

We zijn op zoek naar regelmatige gebruikers van de Pickx mobiele app (iOS/Android) die de betaversie van onze app zouden willen gebruiken.

- Wat is een "beta" versie?

De bètaversie is de allernieuwste versie van de app, ontwikkeld door ons team en goedgekeurd door ons interne testteam, alvorens ze beschikbaar gemaakt wordt voor het grote publiek. Ze bevat een mix van nieuwe features die we willen lanceren alsook verbeteringen aan de algemene stabiliteit van de app.

Het is dus een versie die wat ons betreft zo goed als klaar is om als nieuwe update aan alle gebruikers vrij te geven. Het zou alleszins een verbetering moeten zijn ten opzichte van de vorige versie, tenzij natuurlijk enkele details aan onze aandacht zijn ontsnapt.

- Ik ben geïnteresseerd! Hoe meld ik me aan?

Geweldig! Om ons te vergezellen op onze reis, stuur een e-mail naar mobile.applications@proximus.com met de titel 'Join the Pickx beta' en de volgende informatie

Type apparaat: Smartphone / Tablet op Android / iOS

Contactinformatie: Een e-mail adres

ID: De google-account / Apple ID die u gebruikt op het apparaat waarop u Pickx gebruikt.

Alvast bedankt!

We horen graag van u.

Ik krijg nog steeds dubbele zenders te zien. Programma’s lopen nog steeds vast of blijven “loadbug” .

Wanneer zal de Pickx App eindelijk werken ????

Het gaat waarschijnlijk over verschillende en verscheidene problemen die moeten aangepakt worden.

Ter verduidelijking de volgorde van aanpakken en aanpassen van gemeld problemen ging daar ook niet altijd in de volgorde van meldingen van het probleem als er af en toe tussentijdse releases uitkwamen, dus veronderstel ik dat dit bij de pickx problemen ook het geval wel zal zijn, maar wat zeker niet betekent dat ze niet moeten aangepakt worden verre van en dat bedoel ik ook niet.

Het voornaamste eigenlijk is dat je stap per stap vooruitgang/verbeteringen ziet in de evolutie van releases om uiteindelijk tot de eindrelease te komen.
Enfin als het eindresultaat het er uiteindelijk komt zal het natuurlijk het best duidelijk worden of er rekening gehouden werd met al de problemen die aangebracht werden. 

Ik zie geen verbetering integendeel

Na de update deze avond ( na volledige deinstalatie en herinstalatie van de beta versie) , kan ik melden dat de Pickx App perfect functioneert. Live kijken, replay kijken, casten, opgenomen programma's  geen probleem.    Werkt perfect via wifi , mobile data . Enige minpunt is dat je locatie als permanent bij de Pickcx App  moet ingeschakeld zijn zowel via wifi als mobiel ook al ben je in België.

Na de update deze avond ( na volledige deinstalatie en herinstalatie van de beta versie) , kan ik melden dat de Pickx App perfect functioneert. Live kijken, replay kijken, casten, opgenomen programma's  geen probleem.    Werkt perfect via wifi , mobile data . Enige minpunt is dat je locatie als permanent bij de Pickcx App  moet ingeschakeld zijn zowel via wifi als mobiel ook al ben je in België.

ook ik verwijderde Pick app en installeerde de laatste verise : samengevat oude wijn in een nieuw vat. Nog steeds loading, nog steeds komen zenders meermaals voor en nog steeds ka ik geen progrmma uitkijken zonder dat het vast loopt . Het nieuws in episodes zou leuk zijn als de volgende episode start waar de vorige stopte maar dat blijkt ijdele hoop. Proximus doe je huiswerk aub !

Ik heb mij ingeschreven om de bèta app van Pickx te testen maar ik heb nog niets ontvangen over hoe ik dit kan downloaden?

Worden er dan nog nieuwe testers toegelaten? 

@SylvainB  Volgende zaken mogen DRINGEND aangepast worden:

• Horizontale TV gids bij de Apple TV
  • Verder kijken op ALLE apparaten (Wanneer we starten via google TV, verder kijken via Apple TV) 

Dan lijkt me alles OK :)

Bedankt!

Dit is een oude topic die niet meer word opgevolgd! Er  toen gevraagd om Beta tester  te worden maar het werd een FLOP!!

Volgende zaken mogen DRINGEND aangepast worden:

• Horizontale TV gids bij de Apple TV
  • Verder kijken op ALLE apparaten (Wanneer we starten via google TV, verder kijken via Apple TV) 

Dan lijkt me alles OK :)

Bedankt!

@Picow

Ter info: werd hier onlangs ook nog aangekaart : zie →  “Geen overzichtelijke (horizontale) TV gids

NB: Ook door u zelf :

TV-Gids Pickx | Proximus Forum  &  Apple TV - Pickx | Proximus Forum

@lleall Het casten is inderdaad nog niet mogelijk met de nieuwe app. Dit zal in de toekomst wel terug mogelijk worden, maar daar kan ik je nog geen datum voor geven. 

@HadewychT 

Maar heeft dit dan daarmee iets te maken dat ook via de webversie = Pickx.be het cast pictogram niet meer voor handen is zelfs al heb ik nog de nieuwe PickxNew-app nog niet op mijn toestellen?

@Martin Dit is enkel voor de nieuwe Pickx app. Deze wordt niet automatisch geüpdated. Enkel de klanten die naar onze nieuwe backend worden overgezet krijgen een melding voor deze update. 

Via de website is het niet mogelijk om te casten, deze functie is er nooit geweest. 

@HadewychT Heb de nieuwe PickxNew app opnieuw geïnstalleerd op mijn iPad. Nadat ik mijn pass en wachtwoord heb ingevuld blijft hij draaien zonder op te starten, met deze instellingen 🤔 Dus geen connectie met Locatie, Bluetooth en lokaal Netwerk zoals oude Pickx app. Kan nooit werken op deze manier. Jammer 🤔🚐

@lleall Het casten is inderdaad nog niet mogelijk met de nieuwe app. Dit zal in de toekomst wel terug mogelijk worden, maar daar kan ik je nog geen datum voor geven. 

Zou het mogelijk zijn om dit probleem prioriteit te geven?

In feite betalen we voor iets dat niet werkt (het casten van de app naar andere apparaten.... pickx app werkt zoals het hoort).
Het is bijna een week na het probleem en het werkt nog steeds niet.... het zet je aan het denken of het nog steeds interessant is om een TV abbonement te houden.

@Martin Dit is enkel voor de nieuwe Pickx app. Deze wordt niet automatisch geüpdated. Enkel de klanten die naar onze nieuwe backend worden overgezet krijgen een melding voor deze update. 

Via de website is het niet mogelijk om te casten, deze functie is er nooit geweest. 

Is dat zeker? 

Want Proximus klanten service heeft dat twee keer voorgesteld als oplossing toen ik over de nieuwe app probleem met casten heb gebeld…. pas na dat ik heb gezegd dat het ook geen casten pictograam is op de website hebben zij gezegd dat er is geen oplossing voorzien… 

Wat is er eigenlijk  verbeterd? Het casten werkt nog altijd niet. Zwart scherm,vast lopen na een korte tijd , cirkeltje laden dat blijf draaien. Jullie zijn waarschijnlijk de enige aanbieder die er niet in slagen dit te laten werken. versie PROD-5.6.4(5684740)-CC1.2021.623.1

Ze zeggen nochtans altijd de aanhouder wint maar ik begin eraan te twijfelen :wink::blush:

Nieuwe beta versie laadt inderdaad sneller maar kan geen programma's uit het verleden afspelen. Niet op de smartphone en dus helemaal niet casten.

Waarom geen ander icoontje voor deze versie?

Wat hier ook voor mij niet duidelijk is of die  beta versie ook bestaat naast  deze voor Android Phones en iOS iphones , ook voor Apple TV en Android TV ?

Dag Martin,

Ik hoop vandaag nog een Beta versie voor iOS (Tablet & Smartphone) te kunnen sturen.

Voor Apple TV bestaat er ook een beta-community, ik kan je daarvoor met het juist person linken, stuur dan maar een private message :)

Voor Android TV is dit niet mogelijk.

Wat hier ook voor mij niet duidelijk is of die  beta versie ook bestaat naast  deze voor Android Phones en iOS iphones , ook voor Apple TV en Android TV ?

Hier gaan we weer. Krijg enkel “you are ready to cast” nadat kort de balk onderaan verschijnt met de info van het programma. Na enkele keren op pauze / play gedrukt te hebben loopt de boel vast. Shield geforceerd moeten afsluiten want de verbinding via tablet kan niet meer ongedaan gemaakt worden.

App verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en... Het eerste  scherm dat ik chromecaste was al onmiddellijk zwart. 

Tja.... 

Hello,
Op Android is het nieuwe versie nu beschikbaar. iOS zou ook snel moeten komen :blush:
Dus gewoon updaten op Play store als jullie in de beta zijn 

Als bèta tester net geüpdatet toestel herstart . En als ik naar mijn Android TV  cast , maakt de app verbinding. Een rood cirkeltje draait en dan in het Engels your selected media is ready to be viewed en het scherm op de TV  word zwart. In de Pickx app blokkeert de stream zolang dat deze verbonden is met mijn TV toestel.  Conclusie het functioneert niet !!!!    Heb het ook met een andere smartphone geprobeerd zelfde probleem. De Pickx app verbind en in plaats van de content af te spelen blokkeert de stream.  Pickx app versie PROD-6.0.0(5741150) - CC 1.2021.1207.1  Ik heb dit probleem alleen met de Pick app op mijn TV Toestel.  Als ik als test wilde casten via de Android decoder van Proximus  blokkeerde mijn decoder en kreeg ik foutmelding  p 144.   Groeten Patrick

Hello,
Op Android is het nieuwe versie nu beschikbaar. iOS zou ook snel moeten komen :blush:
Dus gewoon updaten op Play store als jullie in de beta zijn 

Gaan we dit jaar nog kunnen casten? Nog minder dan een maand,spannend! In januari 2020 een epic combo light abonnement aangegaan om zonder decoder te kunnen kijken naar tv via casten. Nog geen enkele keer een uitzending kunnen uitkijken. Aan de “bevoegde diensten” de vraag of het ooit nog in orde komt.Ik weet het ik val in herhaling maar zolang ik blijf betalen mag ik verwachten dat er oplossing komt. Tot dan is mijn enige wapen het hier op alle mogelijke manieren aan te kaarten. Ik beloof dat als er een werkend product is  ik zal stoppen met posten.  En hier wordt gevraagd om beta tester te worden maar sinds deze vraag is er nog geen enkele beta uitgebracht om te testen.

Volgens de klantendienst is er nochtans geen enkel softwareprobleem. De laatste reactie die ik hier kreeg is dat er half december een nieuwe pics versie wordt gelanceerd. Ik moet toegeven dat ik twijfel aan de capaciteit van de programmeurs. Niet alleen pics app is een ramp maar ook de update van webmail doet mijn haren omhoog gaan.een totaal gebrek aan klantenservice.

Kan een lopend programma niet terugspoelen naar het naar het begin.

Reageer