Sticky

Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS

  • 29 September 2021
  • 74 reacties
  • 1544 Bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

ofwel snap ik er op den duur niks meer van ofwel is de titel van het topic dan verkeerd “Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS”? 

Dus als je meedoet aan een beta  is dit toch logisch dat er nog hier en daar fouten kunnen opduiken, en uit der reacties van deze die mee doen aan deze beta, om dan weer aanpassingen te doen, anders hebben ze toch geen beta testers vandoen, nee? 

Reputatie 2
Badge

Je snapt het helemaal Martin: Je doet mee aan een Beta versie om die Beta te testen VOOR de release van de update. Anders heeft het natuurlijk helemaal geen zin.

Knoei rustig verder, hou geen rekening met de testers en zet fouten life.

Maar ik vraag me steeds meer af wat jouw relatie met Proximus is ?

Ik kan natuurlijk niet weten of ze al dan niet rekening houden met de beta testers hier in dit geval van Pickx, want ik doe er niet aan mee, ik heb wel vroeger met de v6 testers meegedaan en dan geef je inderdaad input wat niet goed werkt en wordt dit dan bijgewerkt en komt er terug een aangepaste beta release uit maar dan duiken er uiteraard nog andere problemen op en ga je zo verder, maar het blijven beta releases tot alle fouten er uiteindelijk uit zijn of toch met bijna 100% zekerheid er uit zijn, want er kunnen nog altijd achteraf problemen opduiken die door de testers ook niet naar boven gekomen zijn, dat heb ik persoonlijk vastgesteld met de v6 waar er bij sommigen problemen opduikten waarvan ik zelf totaal geen probleem had ondervonden enz…..
Dus mijn vraag was gewoon bedoelt om beter te begrijpen wat je juist bedoelde, moest het natuurlijk zo geweest zijn dat het uiteindelijk al om een definitieve release ging waarover je het had, dan zou dit een heel ander verhaal zijn. 

En om nog op je vraag te antwoorden omtrent welke relatie ik heb met Proximus?
Dit antwoord is heel simpel dat ik alle maanden mijn proximus facturen moet betalen net als u en vele anderen niet meer en niet min als dat!

 

NB: voor de  testers zouden ze eigenlijk een  aparte pagina moeten voorzien waar alleen de testers hun bevindingen en problemen kunnen posten, zodat de testers kunnen volgen wat bv andere als problemen ondervinden om zo vast te kunnen stellen dat er veel gemeenschappelijk problemen zijn wat natuurlijk het meest logische  lijkt, maar ook als er soms complexere  probleem zijn dat de ene zal ondervinden en andere tester dan weer niet en vice versa.

 

Reputatie 2
Badge

Exact een maand geleden meldde ik het probleem van de tv gids hier op dit topic. Ondertussen werd de update gelanceerd en schrift Hade vandaag dat er aan gewerkt wordt. Aan jouw dus de vraag houdt men rekening met de opmerkingen van de testers??? 

Het gaat waarschijnlijk over verschillende en verscheidene problemen die moeten aangepakt worden.

Ter verduidelijking de volgorde van aanpakken en aanpassen van gemeld problemen ging daar ook niet altijd in de volgorde van meldingen van het probleem als er af en toe tussentijdse releases uitkwamen, dus veronderstel ik dat dit bij de pickx problemen ook het geval wel zal zijn, maar wat zeker niet betekent dat ze niet moeten aangepakt worden verre van en dat bedoel ik ook niet.

Het voornaamste eigenlijk is dat je stap per stap vooruitgang/verbeteringen ziet in de evolutie van releases om uiteindelijk tot de eindrelease te komen.
Enfin als het eindresultaat het er uiteindelijk komt zal het natuurlijk het best duidelijk worden of er rekening gehouden werd met al de problemen die aangebracht werden. 

Reputatie 2
Badge

Ik zie geen verbetering integendeel

Reputatie 2
Badge

Ik schreef me in als tester maar kreeg geen antwoord 

Reputatie 2
Badge

Ik krijg nog steeds dubbele zenders te zien. Programma’s lopen nog steeds vast of blijven “loadbug” .

Wanneer zal de Pickx App eindelijk werken ????

Reputatie 5

Ik schreef me in als tester maar kreeg geen antwoord 

Je mist toch niets. Ik ben al maanden Beta tester en heb nadat dit hier 2 maanden verscheen nog geen enkele update gekregen.

Reputatie 2
Badge

ik stuurde Sylvain B een privé bericht want na maanden kan ik nog steeds de Proximus Pickx niet chromecasten en ik ben het beu. Waar is verdorie de service ?

Reputatie 5

Gaan we dit jaar nog kunnen casten? Nog minder dan een maand,spannend! In januari 2020 een epic combo light abonnement aangegaan om zonder decoder te kunnen kijken naar tv via casten. Nog geen enkele keer een uitzending kunnen uitkijken. Aan de “bevoegde diensten” de vraag of het ooit nog in orde komt.Ik weet het ik val in herhaling maar zolang ik blijf betalen mag ik verwachten dat er oplossing komt. Tot dan is mijn enige wapen het hier op alle mogelijke manieren aan te kaarten. Ik beloof dat als er een werkend product is  ik zal stoppen met posten.  En hier wordt gevraagd om beta tester te worden maar sinds deze vraag is er nog geen enkele beta uitgebracht om te testen.

Ze zeggen nochtans altijd de aanhouder wint maar ik begin eraan te twijfelen :wink::blush:

Reputatie 2
Badge

Gaan we dit jaar nog kunnen casten? Nog minder dan een maand,spannend! In januari 2020 een epic combo light abonnement aangegaan om zonder decoder te kunnen kijken naar tv via casten. Nog geen enkele keer een uitzending kunnen uitkijken. Aan de “bevoegde diensten” de vraag of het ooit nog in orde komt.Ik weet het ik val in herhaling maar zolang ik blijf betalen mag ik verwachten dat er oplossing komt. Tot dan is mijn enige wapen het hier op alle mogelijke manieren aan te kaarten. Ik beloof dat als er een werkend product is  ik zal stoppen met posten.  En hier wordt gevraagd om beta tester te worden maar sinds deze vraag is er nog geen enkele beta uitgebracht om te testen.

Volgens de klantendienst is er nochtans geen enkel softwareprobleem. De laatste reactie die ik hier kreeg is dat er half december een nieuwe pics versie wordt gelanceerd. Ik moet toegeven dat ik twijfel aan de capaciteit van de programmeurs. Niet alleen pics app is een ramp maar ook de update van webmail doet mijn haren omhoog gaan.een totaal gebrek aan klantenservice.

Reputatie 1

Hello,
Op Android is het nieuwe versie nu beschikbaar. iOS zou ook snel moeten komen :blush:
Dus gewoon updaten op Play store als jullie in de beta zijn 

Reputatie 7
Badge +3

Hello,
Op Android is het nieuwe versie nu beschikbaar. iOS zou ook snel moeten komen :blush:
Dus gewoon updaten op Play store als jullie in de beta zijn 

Als bèta tester net geüpdatet toestel herstart . En als ik naar mijn Android TV  cast , maakt de app verbinding. Een rood cirkeltje draait en dan in het Engels your selected media is ready to be viewed en het scherm op de TV  word zwart. In de Pickx app blokkeert de stream zolang dat deze verbonden is met mijn TV toestel.  Conclusie het functioneert niet !!!!    Heb het ook met een andere smartphone geprobeerd zelfde probleem. De Pickx app verbind en in plaats van de content af te spelen blokkeert de stream.  Pickx app versie PROD-6.0.0(5741150) - CC 1.2021.1207.1  Ik heb dit probleem alleen met de Pick app op mijn TV Toestel.  Als ik als test wilde casten via de Android decoder van Proximus  blokkeerde mijn decoder en kreeg ik foutmelding  p 144.   Groeten Patrick

Reputatie 2
Badge

App verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en... Het eerste  scherm dat ik chromecaste was al onmiddellijk zwart. 

 

Tja.... 

Reputatie 5

Hier gaan we weer. Krijg enkel “you are ready to cast” nadat kort de balk onderaan verschijnt met de info van het programma. Na enkele keren op pauze / play gedrukt te hebben loopt de boel vast. Shield geforceerd moeten afsluiten want de verbinding via tablet kan niet meer ongedaan gemaakt worden.

 

Reputatie 7
Badge +3

Na de update deze avond ( na volledige deinstalatie en herinstalatie van de beta versie) , kan ik melden dat de Pickx App perfect functioneert. Live kijken, replay kijken, casten, opgenomen programma's  geen probleem.    Werkt perfect via wifi , mobile data . Enige minpunt is dat je locatie als permanent bij de Pickcx App  moet ingeschakeld zijn zowel via wifi als mobiel ook al ben je in België.

Wat hier ook voor mij niet duidelijk is of die  beta versie ook bestaat naast  deze voor Android Phones en iOS iphones , ook voor Apple TV en Android TV ?

Reputatie 1

Wat hier ook voor mij niet duidelijk is of die  beta versie ook bestaat naast  deze voor Android Phones en iOS iphones , ook voor Apple TV en Android TV ?

Dag Martin,

Ik hoop vandaag nog een Beta versie voor iOS (Tablet & Smartphone) te kunnen sturen.

Voor Apple TV bestaat er ook een beta-community, ik kan je daarvoor met het juist person linken, stuur dan maar een private message :)

Voor Android TV is dit niet mogelijk.

Reputatie 2
Badge

Nieuwe beta versie laadt inderdaad sneller maar kan geen programma's uit het verleden afspelen. Niet op de smartphone en dus helemaal niet casten.

Waarom geen ander icoontje voor deze versie?

Reputatie 2
Badge

Kan een lopend programma niet terugspoelen naar het naar het begin.

Reputatie 2
Badge

Na de update deze avond ( na volledige deinstalatie en herinstalatie van de beta versie) , kan ik melden dat de Pickx App perfect functioneert. Live kijken, replay kijken, casten, opgenomen programma's  geen probleem.    Werkt perfect via wifi , mobile data . Enige minpunt is dat je locatie als permanent bij de Pickcx App  moet ingeschakeld zijn zowel via wifi als mobiel ook al ben je in België.

ook ik verwijderde Pick app en installeerde de laatste verise : samengevat oude wijn in een nieuw vat. Nog steeds loading, nog steeds komen zenders meermaals voor en nog steeds ka ik geen progrmma uitkijken zonder dat het vast loopt . Het nieuws in episodes zou leuk zijn als de volgende episode start waar de vorige stopte maar dat blijkt ijdele hoop. Proximus doe je huiswerk aub !

Reputatie 7
Badge +3

Kan een lopend programma niet terugspoelen naar het naar het begin.

Functioneert bij mij wel.

In de 1ste screenshot zie  het programma dat je cast in de app , daar druk je onder de rode lijn op de beschrijving van het programma . ( zie blauwe pijl in de screenshot)

Vervolgens zal  je in de app het gecaste programma in volledige modus zien  ( zie screenshot hieronder) daar kan je de rode schuifbalk bedienen . In de app zal het beeld niet veranderen maar wel op het toestel naar waar je cast.

 

@wimmer Probeer het zo eens , hier bij mij functioneert  het perfect. Succes. Groetjes Patrick

@lleall Het casten is inderdaad nog niet mogelijk met de nieuwe app. Dit zal in de toekomst wel terug mogelijk worden, maar daar kan ik je nog geen datum voor geven. 

@HadewychT 

Maar heeft dit dan daarmee iets te maken dat ook via de webversie = Pickx.be het cast pictogram niet meer voor handen is zelfs al heb ik nog de nieuwe PickxNew-app nog niet op mijn toestellen?

Reageer