Sticky

Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS

  • 29 September 2021
  • 74 reacties
  • 1530 Bekeken

Reputatie 1

Hey,

Ik maak deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor de mobiele app Proximus Pickx (smartphone/tablet).

Om te zorgen voor een ontwikkeling die beter aansluit bij de behoeften en problemen van de gebruikers van onze applicatie, willen wij een kleine oproep doen:

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers om deel uit te maken van onze groep van beta testers!
 

- Wat houdt dit in?

We zijn op zoek naar regelmatige gebruikers van de Pickx mobiele app (iOS/Android) die de betaversie van onze app zouden willen gebruiken.
 

- Wat is een "beta" versie?

De bètaversie is de allernieuwste versie van de app, ontwikkeld door ons team en goedgekeurd door ons interne testteam, alvorens ze beschikbaar gemaakt wordt voor het grote publiek. Ze bevat een mix van nieuwe features die we willen lanceren alsook verbeteringen aan de algemene stabiliteit van de app.

Het is dus een versie die wat ons betreft zo goed als klaar is om als nieuwe update aan alle gebruikers vrij te geven. Het zou alleszins een verbetering moeten zijn ten opzichte van de vorige versie, tenzij natuurlijk enkele details aan onze aandacht zijn ontsnapt.
 

- Ik ben geïnteresseerd! Hoe meld ik me aan?

Geweldig! Om ons te vergezellen op onze reis, stuur een e-mail naar mobile.applications@proximus.com met de titel 'Join the Pickx beta' en de volgende informatie

Type apparaat: Smartphone / Tablet op Android / iOS

Contactinformatie: Een e-mail adres

ID: De google-account / Apple ID die u gebruikt op het apparaat waarop u Pickx gebruikt.
 

Alvast bedankt!

We horen graag van u.


74 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nieuwe beta versie geïnstalleerd en YES!!! het functioneert perfect :relaxed: .  Ook is de app veel sneller in het laden en switchen van zenders. Enorme verbetering!:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 @Picow Ik heb SylvainB getagd. Hij is 1 van de verantwoordelijken van de app en heeft het topic ook opgestart. Ik zal het ook intern nog eens doorgeven. 

Reputatie 1

Al 21 maanden beloven jullie mij dat er een update komt die het probleem met het casten gaat oplossen. Ondertussen al verschillende nieuwe versie nummers zien passeren zonder enige oplossing erin verwerkt. En nu ook weer een belofte hier op het forum van @HadewychT  dat de nieuwe update het probleem ging aanpakken. Weer niet dus. Bedankt hiervoor.

 

Dag Jamo,

Ik heb het mischien slecht geformuleerd. Er komt dus wel binnenkort een upgrade van onze chromecast integratie. Die zal deelmaken van een van onze volgende beta releases. Eens we zeker zijn dat het een verbetering is, dan sturen we het ook naar al onze klanten.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Dit is enkel voor de nieuwe Pickx app. Deze wordt niet automatisch geüpdated. Enkel de klanten die naar onze nieuwe backend worden overgezet krijgen een melding voor deze update. 

Via de website is het niet mogelijk om te casten, deze functie is er nooit geweest. 

Reputatie 1

Wat is er eigenlijk  verbeterd? Het casten werkt nog altijd niet. Zwart scherm,vast lopen na een korte tijd , cirkeltje laden dat blijf draaien. Jullie zijn waarschijnlijk de enige aanbieder die er niet in slagen dit te laten werken. versie PROD-5.6.4(5684740)-CC1.2021.623.1

Dag Jamo,
Inderdaad, nog geen veranderingen aan Chromecast.. Maar hopelijk heel snel toch een nieuw versie met een paar Chromecast verbeteringen.
Ik zal hier een update posten wanneer het part van Beta-versie is.

dat is belangrijk voor proximus om te weten op welke manier je kast met welke versie enz … maar ik ga het je niet meer vragen je zal tenslotte het ook wel zelf merken als het opgelost is door proximus hè

Wat ik bedoelde met ingebouwd is gewoon dat ik net wil duidelijk maken dat het casten met de HDMI dongle cast wel lukt en moest de ingebouwde cast (cast functionnaliteit)  in uw TV en mijn TT trouwens, het zelfde zijn in gans het concept zoals het aansturen enz.. dan zou het ook op onze TV moeten werken, daarom trouwens dat ik ook een dongle gebruik op mijn tv tot dat Proximus het zo ver krijgt tot het werkt voor TV’s met cast functionaliteit ook.

Eigenlijk het zelfde verhaal met casten via de Android TV box …..

Reputatie 1

Laten we het eens opnieuw proberen. Nieuw beta versie vanmorgen opgestuurd. Would this one be better?

Reputatie 1

Ik weet niet als deze topic nog in gebruik is maar de Pickx (NIEUW) app werkt niet hoe moet. 
het is niet meer mogelijk streamen / casten naar Chromecast of zelfs naar de decoder. 
Versie 1.1.24000 voor iOs ook voor Android werkt niet hoe het moet. 
Zelfs voor de website is de streaming ook niet meer aanwezig. 
Ik heb gebeld naar Proximus en ook via de chat contact opgenomen maar zij hebben geen oplossing en weten niet als het ooit opgelost wordt. 

Reputatie 7
Badge +4

@lleall Het casten is inderdaad nog niet mogelijk met de nieuwe app. Dit zal in de toekomst wel terug mogelijk worden, maar daar kan ik je nog geen datum voor geven. 

@lleall Ik was er nochtans ook van overtuigd dat ik vroeger (wel al een ruime tijd geleden) nog gecast heb via de web versie van pickx, maar omdat ik toch meestal cast via de pickx-app begon ik te twijfelen toen @HadewychT antwoorde dat die functie er nooit geweest was!?

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 Uw lijn is nog niet overgezet naar de nieuwe TV Backend. U kan daardoor nog geen gebruik maken van de nieuwe Pickx app. U kan de oude app blijven gebruiken. 

Klanten worden op de hoogte gebracht wanneer ze naar de nieuwe app moeten overschakelen. 

@Martin Dat is de info die ik van de verantwoordelijke voor de Pickx website gekregen heb. Dit is niet mogelijk omdat dit niet voldoende beveiligd kan worden. 

via welk toestel probeer doe je dat?

Reputatie 5

Wat is er eigenlijk  verbeterd? Het casten werkt nog altijd niet. Zwart scherm,vast lopen na een korte tijd , cirkeltje laden dat blijf draaien. Jullie zijn waarschijnlijk de enige aanbieder die er niet in slagen dit te laten werken. versie PROD-5.6.4(5684740)-CC1.2021.623.1

@SylvainB  Volgende zaken mogen DRINGEND aangepast worden:

 

  • Horizontale TV gids bij de Apple TV
  • Verder kijken op ALLE apparaten (Wanneer we starten via google TV, verder kijken via Apple TV) 

 

Dan lijkt me alles OK :)

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een oude topic die niet meer word opgevolgd! Er  toen gevraagd om Beta tester  te worden maar het werd een FLOP!!

Volgende zaken mogen DRINGEND aangepast worden:

 

  • Horizontale TV gids bij de Apple TV
  • Verder kijken op ALLE apparaten (Wanneer we starten via google TV, verder kijken via Apple TV) 

 

Dan lijkt me alles OK :)

 

Bedankt!

@Picow

Ter info: werd hier onlangs ook nog aangekaart : zie →  “Geen overzichtelijke (horizontale) TV gids

NB: Ook door u zelf :

TV-Gids Pickx | Proximus Forum  &  Apple TV - Pickx | Proximus Forum

Reputatie 5

Al 21 maanden beloven jullie mij dat er een update komt die het probleem met het casten gaat oplossen. Ondertussen al verschillende nieuwe versie nummers zien passeren zonder enige oplossing erin verwerkt. En nu ook weer een belofte hier op het forum van @HadewychT  dat de nieuwe update het probleem ging aanpakken. Weer niet dus. Bedankt hiervoor.

Reputatie 5

via welk toestel probeer doe je dat?

Hoeveel keer ga je me dat nog vragen? Heb je een oplossing misschien? Ik zal je nog eens uitleggen dat het er niets toe doet welk toestel. Het casten lukt altijd,behalve met de pickx app! Trouwens je mag zo maar niet vermelden “ingebouwde chromecast”. Je moet voldoen aan bepaalde specificaties die opgelegd worden door Google. Dus als er problemen zijn met de werking wil dit zeggen dat er èèn en ander mis is met de software. 

Ik heb mij ingeschreven om de bèta app van Pickx te testen maar ik heb nog niets ontvangen over hoe ik dit kan downloaden?

Worden er dan nog nieuwe testers toegelaten? 

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer Als je de TV-gids onmiddellijk opent als je de Pickx app opent kan je inderdaad fouten krijgen. Dit is een gekend probleem waar men mee bezig is om het op te lossen.

Ik zie dat je de Pickx app op verschillende toestellen geïnstalleerd hebt. Krijg je op alle toestellen de foutmelding ivm Repay als je wil casten ? En is dit bij alle programma’s of een specifieke zender,… ? 

Reputatie 2
Badge

Ik kan naast bovengemeld probleem nooit het nieuws op La Une uitkijken het eindigd steeds in Loading  en … het zwart scherm is terug nij de laatste update van Pickx …

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer Kan je ons aub zo veel mogelijk details bezorgen om het probleem verder te onderzoeken ?

  • Krijg je deze melding van TV Replay op al je toestellen waarop je de pickx app gebruikt ? 
  • Krijg je de melding van TV Replay bij alle programma’s/zenders die je wil casten ? 
  • Is het enkel het nieuws van La Une dat de melding van ‘loading geeft ?
  • Wanneer krijg je het zwarte scherm ? 

 

Reputatie 2
Badge

Ik deed net een poging op de tablet met de laatste Pickx. Het laden duurt erg lang wanneer de programma’s dan zichtbaar worden op de tablet en ik kies een willekeurig life programma krijg ik “programma niet beschikbaar.” Ik geraak dus momenteel niet ver genoeg om te kunnen casten. Het zwarte scherm kreeg ik gisteren op Een. Na meerdere “Loading” kijk ik tegenwoordig rechtstreeks op Auvio naar La Une  ( naast onbetrouwbare Webmail een van de punten waarop Proximus goed scoort : hoe jaag je klanten weg ?)

Reputatie 2
Badge

@wimmer Als je de TV-gids onmiddellijk opent als je de Pickx app opent kan je inderdaad fouten krijgen. Dit is een gekend probleem waar men mee beizg is om het op te lossen.”

Alweer vraag ik me net als bij W”ebmailk af waarom een update vrijgegeven wordt wanneer er blijkbaar nog serieuwe problemen GEKEND zijn ?????

Reageer