Sticky

Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS

  • 29 September 2021
  • 64 reacties
  • 1235 Bekeken

Hey,

Ik maak deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor de mobiele app Proximus Pickx (smartphone/tablet).

Om te zorgen voor een ontwikkeling die beter aansluit bij de behoeften en problemen van de gebruikers van onze applicatie, willen wij een kleine oproep doen:

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers om deel uit te maken van onze groep van beta testers!
 

- Wat houdt dit in?

We zijn op zoek naar regelmatige gebruikers van de Pickx mobiele app (iOS/Android) die de betaversie van onze app zouden willen gebruiken.
 

- Wat is een "beta" versie?

De bètaversie is de allernieuwste versie van de app, ontwikkeld door ons team en goedgekeurd door ons interne testteam, alvorens ze beschikbaar gemaakt wordt voor het grote publiek. Ze bevat een mix van nieuwe features die we willen lanceren alsook verbeteringen aan de algemene stabiliteit van de app.

Het is dus een versie die wat ons betreft zo goed als klaar is om als nieuwe update aan alle gebruikers vrij te geven. Het zou alleszins een verbetering moeten zijn ten opzichte van de vorige versie, tenzij natuurlijk enkele details aan onze aandacht zijn ontsnapt.
 

- Ik ben geïnteresseerd! Hoe meld ik me aan?

Geweldig! Om ons te vergezellen op onze reis, stuur een e-mail naar mobile.applications@proximus.com met de titel 'Join the Pickx beta' en de volgende informatie

Type apparaat: Smartphone / Tablet op Android / iOS

Contactinformatie: Een e-mail adres

ID: De google-account / Apple ID die u gebruikt op het apparaat waarop u Pickx gebruikt.
 

Alvast bedankt!

We horen graag van u.


64 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Nieuwe beta versie geïnstalleerd en YES!!! het functioneert perfect :relaxed: .  Ook is de app veel sneller in het laden en switchen van zenders. Enorme verbetering!:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 @Picow Ik heb SylvainB getagd. Hij is 1 van de verantwoordelijken van de app en heeft het topic ook opgestart. Ik zal het ook intern nog eens doorgeven. 

Al 21 maanden beloven jullie mij dat er een update komt die het probleem met het casten gaat oplossen. Ondertussen al verschillende nieuwe versie nummers zien passeren zonder enige oplossing erin verwerkt. En nu ook weer een belofte hier op het forum van @HadewychT  dat de nieuwe update het probleem ging aanpakken. Weer niet dus. Bedankt hiervoor.

 

Dag Jamo,

Ik heb het mischien slecht geformuleerd. Er komt dus wel binnenkort een upgrade van onze chromecast integratie. Die zal deelmaken van een van onze volgende beta releases. Eens we zeker zijn dat het een verbetering is, dan sturen we het ook naar al onze klanten.

Wat is er eigenlijk  verbeterd? Het casten werkt nog altijd niet. Zwart scherm,vast lopen na een korte tijd , cirkeltje laden dat blijf draaien. Jullie zijn waarschijnlijk de enige aanbieder die er niet in slagen dit te laten werken. versie PROD-5.6.4(5684740)-CC1.2021.623.1

Dag Jamo,
Inderdaad, nog geen veranderingen aan Chromecast.. Maar hopelijk heel snel toch een nieuw versie met een paar Chromecast verbeteringen.
Ik zal hier een update posten wanneer het part van Beta-versie is.

dat is belangrijk voor proximus om te weten op welke manier je kast met welke versie enz … maar ik ga het je niet meer vragen je zal tenslotte het ook wel zelf merken als het opgelost is door proximus hè

Wat ik bedoelde met ingebouwd is gewoon dat ik net wil duidelijk maken dat het casten met de HDMI dongle cast wel lukt en moest de ingebouwde cast (cast functionnaliteit)  in uw TV en mijn TT trouwens, het zelfde zijn in gans het concept zoals het aansturen enz.. dan zou het ook op onze TV moeten werken, daarom trouwens dat ik ook een dongle gebruik op mijn tv tot dat Proximus het zo ver krijgt tot het werkt voor TV’s met cast functionaliteit ook.

Eigenlijk het zelfde verhaal met casten via de Android TV box …..

Laten we het eens opnieuw proberen. Nieuw beta versie vanmorgen opgestuurd. Would this one be better?

via welk toestel probeer doe je dat?

Reputatie 5

Wat is er eigenlijk  verbeterd? Het casten werkt nog altijd niet. Zwart scherm,vast lopen na een korte tijd , cirkeltje laden dat blijf draaien. Jullie zijn waarschijnlijk de enige aanbieder die er niet in slagen dit te laten werken. versie PROD-5.6.4(5684740)-CC1.2021.623.1

@SylvainB  Volgende zaken mogen DRINGEND aangepast worden:

 

  • Horizontale TV gids bij de Apple TV
  • Verder kijken op ALLE apparaten (Wanneer we starten via google TV, verder kijken via Apple TV) 

 

Dan lijkt me alles OK :)

 

Bedankt!

Reputatie 6
Badge +2

Dit is een oude topic die niet meer word opgevolgd! Er  toen gevraagd om Beta tester  te worden maar het werd een FLOP!!

Volgende zaken mogen DRINGEND aangepast worden:

 

  • Horizontale TV gids bij de Apple TV
  • Verder kijken op ALLE apparaten (Wanneer we starten via google TV, verder kijken via Apple TV) 

 

Dan lijkt me alles OK :)

 

Bedankt!

@Picow

Ter info: werd hier onlangs ook nog aangekaart : zie →  “Geen overzichtelijke (horizontale) TV gids

NB: Ook door u zelf :

TV-Gids Pickx | Proximus Forum  &  Apple TV - Pickx | Proximus Forum

Reputatie 5

Al 21 maanden beloven jullie mij dat er een update komt die het probleem met het casten gaat oplossen. Ondertussen al verschillende nieuwe versie nummers zien passeren zonder enige oplossing erin verwerkt. En nu ook weer een belofte hier op het forum van @HadewychT  dat de nieuwe update het probleem ging aanpakken. Weer niet dus. Bedankt hiervoor.

Reputatie 5

via welk toestel probeer doe je dat?

Hoeveel keer ga je me dat nog vragen? Heb je een oplossing misschien? Ik zal je nog eens uitleggen dat het er niets toe doet welk toestel. Het casten lukt altijd,behalve met de pickx app! Trouwens je mag zo maar niet vermelden “ingebouwde chromecast”. Je moet voldoen aan bepaalde specificaties die opgelegd worden door Google. Dus als er problemen zijn met de werking wil dit zeggen dat er èèn en ander mis is met de software. 

Ik heb mij ingeschreven om de bèta app van Pickx te testen maar ik heb nog niets ontvangen over hoe ik dit kan downloaden?

Worden er dan nog nieuwe testers toegelaten? 

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer Als je de TV-gids onmiddellijk opent als je de Pickx app opent kan je inderdaad fouten krijgen. Dit is een gekend probleem waar men mee bezig is om het op te lossen.

Ik zie dat je de Pickx app op verschillende toestellen geïnstalleerd hebt. Krijg je op alle toestellen de foutmelding ivm Repay als je wil casten ? En is dit bij alle programma’s of een specifieke zender,… ? 

Reputatie 2
Badge

Ik kan naast bovengemeld probleem nooit het nieuws op La Une uitkijken het eindigd steeds in Loading  en … het zwart scherm is terug nij de laatste update van Pickx …

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer Kan je ons aub zo veel mogelijk details bezorgen om het probleem verder te onderzoeken ?

  • Krijg je deze melding van TV Replay op al je toestellen waarop je de pickx app gebruikt ? 
  • Krijg je de melding van TV Replay bij alle programma’s/zenders die je wil casten ? 
  • Is het enkel het nieuws van La Une dat de melding van ‘loading geeft ?
  • Wanneer krijg je het zwarte scherm ? 

 

Reputatie 2
Badge

Ik deed net een poging op de tablet met de laatste Pickx. Het laden duurt erg lang wanneer de programma’s dan zichtbaar worden op de tablet en ik kies een willekeurig life programma krijg ik “programma niet beschikbaar.” Ik geraak dus momenteel niet ver genoeg om te kunnen casten. Het zwarte scherm kreeg ik gisteren op Een. Na meerdere “Loading” kijk ik tegenwoordig rechtstreeks op Auvio naar La Une  ( naast onbetrouwbare Webmail een van de punten waarop Proximus goed scoort : hoe jaag je klanten weg ?)

Reputatie 2
Badge

@wimmer Als je de TV-gids onmiddellijk opent als je de Pickx app opent kan je inderdaad fouten krijgen. Dit is een gekend probleem waar men mee beizg is om het op te lossen.”

Alweer vraag ik me net als bij W”ebmailk af waarom een update vrijgegeven wordt wanneer er blijkbaar nog serieuwe problemen GEKEND zijn ?????

ofwel snap ik er op den duur niks meer van ofwel is de titel van het topic dan verkeerd “Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS”? 

Dus als je meedoet aan een beta  is dit toch logisch dat er nog hier en daar fouten kunnen opduiken, en uit der reacties van deze die mee doen aan deze beta, om dan weer aanpassingen te doen, anders hebben ze toch geen beta testers vandoen, nee? 

Reputatie 2
Badge

Je snapt het helemaal Martin: Je doet mee aan een Beta versie om die Beta te testen VOOR de release van de update. Anders heeft het natuurlijk helemaal geen zin.

Knoei rustig verder, hou geen rekening met de testers en zet fouten life.

Maar ik vraag me steeds meer af wat jouw relatie met Proximus is ?

Ik kan natuurlijk niet weten of ze al dan niet rekening houden met de beta testers hier in dit geval van Pickx, want ik doe er niet aan mee, ik heb wel vroeger met de v6 testers meegedaan en dan geef je inderdaad input wat niet goed werkt en wordt dit dan bijgewerkt en komt er terug een aangepaste beta release uit maar dan duiken er uiteraard nog andere problemen op en ga je zo verder, maar het blijven beta releases tot alle fouten er uiteindelijk uit zijn of toch met bijna 100% zekerheid er uit zijn, want er kunnen nog altijd achteraf problemen opduiken die door de testers ook niet naar boven gekomen zijn, dat heb ik persoonlijk vastgesteld met de v6 waar er bij sommigen problemen opduikten waarvan ik zelf totaal geen probleem had ondervonden enz…..
Dus mijn vraag was gewoon bedoelt om beter te begrijpen wat je juist bedoelde, moest het natuurlijk zo geweest zijn dat het uiteindelijk al om een definitieve release ging waarover je het had, dan zou dit een heel ander verhaal zijn. 

En om nog op je vraag te antwoorden omtrent welke relatie ik heb met Proximus?
Dit antwoord is heel simpel dat ik alle maanden mijn proximus facturen moet betalen net als u en vele anderen niet meer en niet min als dat!

 

NB: voor de  testers zouden ze eigenlijk een  aparte pagina moeten voorzien waar alleen de testers hun bevindingen en problemen kunnen posten, zodat de testers kunnen volgen wat bv andere als problemen ondervinden om zo vast te kunnen stellen dat er veel gemeenschappelijk problemen zijn wat natuurlijk het meest logische  lijkt, maar ook als er soms complexere  probleem zijn dat de ene zal ondervinden en andere tester dan weer niet en vice versa.

 

Reputatie 2
Badge

Exact een maand geleden meldde ik het probleem van de tv gids hier op dit topic. Ondertussen werd de update gelanceerd en schrift Hade vandaag dat er aan gewerkt wordt. Aan jouw dus de vraag houdt men rekening met de opmerkingen van de testers??? 

Het gaat waarschijnlijk over verschillende en verscheidene problemen die moeten aangepakt worden.

Ter verduidelijking de volgorde van aanpakken en aanpassen van gemeld problemen ging daar ook niet altijd in de volgorde van meldingen van het probleem als er af en toe tussentijdse releases uitkwamen, dus veronderstel ik dat dit bij de pickx problemen ook het geval wel zal zijn, maar wat zeker niet betekent dat ze niet moeten aangepakt worden verre van en dat bedoel ik ook niet.

Het voornaamste eigenlijk is dat je stap per stap vooruitgang/verbeteringen ziet in de evolutie van releases om uiteindelijk tot de eindrelease te komen.
Enfin als het eindresultaat het er uiteindelijk komt zal het natuurlijk het best duidelijk worden of er rekening gehouden werd met al de problemen die aangebracht werden. 

Reageer