Sticky

Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS

  • 29 September 2021
  • 58 reacties
  • 1004 Bekeken

Hey,

Ik maak deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor de mobiele app Proximus Pickx (smartphone/tablet).

Om te zorgen voor een ontwikkeling die beter aansluit bij de behoeften en problemen van de gebruikers van onze applicatie, willen wij een kleine oproep doen:

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers om deel uit te maken van onze groep van beta testers!
 

- Wat houdt dit in?

We zijn op zoek naar regelmatige gebruikers van de Pickx mobiele app (iOS/Android) die de betaversie van onze app zouden willen gebruiken.
 

- Wat is een "beta" versie?

De bètaversie is de allernieuwste versie van de app, ontwikkeld door ons team en goedgekeurd door ons interne testteam, alvorens ze beschikbaar gemaakt wordt voor het grote publiek. Ze bevat een mix van nieuwe features die we willen lanceren alsook verbeteringen aan de algemene stabiliteit van de app.

Het is dus een versie die wat ons betreft zo goed als klaar is om als nieuwe update aan alle gebruikers vrij te geven. Het zou alleszins een verbetering moeten zijn ten opzichte van de vorige versie, tenzij natuurlijk enkele details aan onze aandacht zijn ontsnapt.
 

- Ik ben geïnteresseerd! Hoe meld ik me aan?

Geweldig! Om ons te vergezellen op onze reis, stuur een e-mail naar mobile.applications@proximus.com met de titel 'Join the Pickx beta' en de volgende informatie

Type apparaat: Smartphone / Tablet op Android / iOS

Contactinformatie: Een e-mail adres

ID: De google-account / Apple ID die u gebruikt op het apparaat waarop u Pickx gebruikt.
 

Alvast bedankt!

We horen graag van u.


58 reacties

Reputatie 2
Badge

Na de update deze avond ( na volledige deinstalatie en herinstalatie van de beta versie) , kan ik melden dat de Pickx App perfect functioneert. Live kijken, replay kijken, casten, opgenomen programma's  geen probleem.    Werkt perfect via wifi , mobile data . Enige minpunt is dat je locatie als permanent bij de Pickcx App  moet ingeschakeld zijn zowel via wifi als mobiel ook al ben je in België.

ook ik verwijderde Pick app en installeerde de laatste verise : samengevat oude wijn in een nieuw vat. Nog steeds loading, nog steeds komen zenders meermaals voor en nog steeds ka ik geen progrmma uitkijken zonder dat het vast loopt . Het nieuws in episodes zou leuk zijn als de volgende episode start waar de vorige stopte maar dat blijkt ijdele hoop. Proximus doe je huiswerk aub !

Reputatie 5
Badge +2

Na de update deze avond ( na volledige deinstalatie en herinstalatie van de beta versie) , kan ik melden dat de Pickx App perfect functioneert. Live kijken, replay kijken, casten, opgenomen programma's  geen probleem.    Werkt perfect via wifi , mobile data . Enige minpunt is dat je locatie als permanent bij de Pickcx App  moet ingeschakeld zijn zowel via wifi als mobiel ook al ben je in België.

Reputatie 2
Badge

Ik zie geen verbetering integendeel

Het gaat waarschijnlijk over verschillende en verscheidene problemen die moeten aangepakt worden.

Ter verduidelijking de volgorde van aanpakken en aanpassen van gemeld problemen ging daar ook niet altijd in de volgorde van meldingen van het probleem als er af en toe tussentijdse releases uitkwamen, dus veronderstel ik dat dit bij de pickx problemen ook het geval wel zal zijn, maar wat zeker niet betekent dat ze niet moeten aangepakt worden verre van en dat bedoel ik ook niet.

Het voornaamste eigenlijk is dat je stap per stap vooruitgang/verbeteringen ziet in de evolutie van releases om uiteindelijk tot de eindrelease te komen.
Enfin als het eindresultaat het er uiteindelijk komt zal het natuurlijk het best duidelijk worden of er rekening gehouden werd met al de problemen die aangebracht werden. 

Reputatie 2
Badge

Exact een maand geleden meldde ik het probleem van de tv gids hier op dit topic. Ondertussen werd de update gelanceerd en schrift Hade vandaag dat er aan gewerkt wordt. Aan jouw dus de vraag houdt men rekening met de opmerkingen van de testers??? 

Ik kan natuurlijk niet weten of ze al dan niet rekening houden met de beta testers hier in dit geval van Pickx, want ik doe er niet aan mee, ik heb wel vroeger met de v6 testers meegedaan en dan geef je inderdaad input wat niet goed werkt en wordt dit dan bijgewerkt en komt er terug een aangepaste beta release uit maar dan duiken er uiteraard nog andere problemen op en ga je zo verder, maar het blijven beta releases tot alle fouten er uiteindelijk uit zijn of toch met bijna 100% zekerheid er uit zijn, want er kunnen nog altijd achteraf problemen opduiken die door de testers ook niet naar boven gekomen zijn, dat heb ik persoonlijk vastgesteld met de v6 waar er bij sommigen problemen opduikten waarvan ik zelf totaal geen probleem had ondervonden enz…..
Dus mijn vraag was gewoon bedoelt om beter te begrijpen wat je juist bedoelde, moest het natuurlijk zo geweest zijn dat het uiteindelijk al om een definitieve release ging waarover je het had, dan zou dit een heel ander verhaal zijn. 

En om nog op je vraag te antwoorden omtrent welke relatie ik heb met Proximus?
Dit antwoord is heel simpel dat ik alle maanden mijn proximus facturen moet betalen net als u en vele anderen niet meer en niet min als dat!

 

NB: voor de  testers zouden ze eigenlijk een  aparte pagina moeten voorzien waar alleen de testers hun bevindingen en problemen kunnen posten, zodat de testers kunnen volgen wat bv andere als problemen ondervinden om zo vast te kunnen stellen dat er veel gemeenschappelijk problemen zijn wat natuurlijk het meest logische  lijkt, maar ook als er soms complexere  probleem zijn dat de ene zal ondervinden en andere tester dan weer niet en vice versa.

 

Reputatie 2
Badge

Je snapt het helemaal Martin: Je doet mee aan een Beta versie om die Beta te testen VOOR de release van de update. Anders heeft het natuurlijk helemaal geen zin.

Knoei rustig verder, hou geen rekening met de testers en zet fouten life.

Maar ik vraag me steeds meer af wat jouw relatie met Proximus is ?

ofwel snap ik er op den duur niks meer van ofwel is de titel van het topic dan verkeerd “Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS”? 

Dus als je meedoet aan een beta  is dit toch logisch dat er nog hier en daar fouten kunnen opduiken, en uit der reacties van deze die mee doen aan deze beta, om dan weer aanpassingen te doen, anders hebben ze toch geen beta testers vandoen, nee? 

Reputatie 2
Badge

@wimmer Als je de TV-gids onmiddellijk opent als je de Pickx app opent kan je inderdaad fouten krijgen. Dit is een gekend probleem waar men mee beizg is om het op te lossen.”

Alweer vraag ik me net als bij W”ebmailk af waarom een update vrijgegeven wordt wanneer er blijkbaar nog serieuwe problemen GEKEND zijn ?????

Reputatie 2
Badge

Ik deed net een poging op de tablet met de laatste Pickx. Het laden duurt erg lang wanneer de programma’s dan zichtbaar worden op de tablet en ik kies een willekeurig life programma krijg ik “programma niet beschikbaar.” Ik geraak dus momenteel niet ver genoeg om te kunnen casten. Het zwarte scherm kreeg ik gisteren op Een. Na meerdere “Loading” kijk ik tegenwoordig rechtstreeks op Auvio naar La Une  ( naast onbetrouwbare Webmail een van de punten waarop Proximus goed scoort : hoe jaag je klanten weg ?)

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer Kan je ons aub zo veel mogelijk details bezorgen om het probleem verder te onderzoeken ?

  • Krijg je deze melding van TV Replay op al je toestellen waarop je de pickx app gebruikt ? 
  • Krijg je de melding van TV Replay bij alle programma’s/zenders die je wil casten ? 
  • Is het enkel het nieuws van La Une dat de melding van ‘loading geeft ?
  • Wanneer krijg je het zwarte scherm ? 

 

Reputatie 2
Badge

Ik kan naast bovengemeld probleem nooit het nieuws op La Une uitkijken het eindigd steeds in Loading  en … het zwart scherm is terug nij de laatste update van Pickx …

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer Als je de TV-gids onmiddellijk opent als je de Pickx app opent kan je inderdaad fouten krijgen. Dit is een gekend probleem waar men mee bezig is om het op te lossen.

Ik zie dat je de Pickx app op verschillende toestellen geïnstalleerd hebt. Krijg je op alle toestellen de foutmelding ivm Repay als je wil casten ? En is dit bij alle programma’s of een specifieke zender,… ? 

Reputatie 2
Badge

Vandaag werd de nieuwe versie pickx app op deze tablet geïnstalleerd met "verbeterde chromecast"

Wel na lang wachten laad de tv gids. Ik kijk opde tablet naar een live programma maar van zodra ik wil casten krijg ik de boodschap dat ik hiervoor replay nodig heb! Nogmaals ik kijk gewoon live.... 

Reputatie 2
Badge

Ik krijg nog steeds dubbele zenders te zien. Programma’s lopen nog steeds vast of blijven “loadbug” .

Wanneer zal de Pickx App eindelijk werken ????

Reputatie 2
Badge

Hoe? 

ik weet niet of dit ook zou gelden voor je gsm maar blijkbaar loopt pickx beter door “TV-aanbieder Proximus” uit te zetten ? → 

 

Reputatie 2
Badge

Er was hoop maar …. Vandaag geprobeert naar het nieuws op RTBF te kijken. Duurde wat vooraleer de uitzending op de GSM begon. Cast icoontje werkt ook , “preparing “ zei de TV en de GSM zei casting maar de TV castte niets. Via Auvio geen probleem

hangt inderdaad aan de samenstelling van je pack af.

 

Reputatie 2
Badge

Inderdaad TV replay is gratis heb ik ook herhaald maar blijkbaar zonder bijbetalen €3 denk ik kreeg ik de Replay niet. Is duidelijk een opleidings probleem bij de helpdesk want de lieve dame bleef herhalen dat Replay onmogelijk was zonder beatbox. Pas na vragen naar de manager kon het plots wel maar eerst €3.

bijbetalen voor wat bedoel je?  TV Replay is gratis (inbegrepen in TV abo)

Reputatie 2
Badge

Nou bijbetalen waarschijnlijk door de uitstekende service kan ik inderdaad oude programma's oproepen.

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer TV Replay staat wel degelijk actief op je lijn. Je zou dus wel programma’s moeten kunnen herstarten. Doorspoelen kan niet in deze herstartte programma’s. Lukt het ondertussen om ze te herstarten ? 

Vragen over TV Replay | Proximus

Dankjewel al voor je feedback over de nieuwe app. @SylvainB zal deze verder opvolgen. 

Reputatie 2
Badge

Ondertussen de Beta versie enkele dagen geprobeerd.

Het goede nieuws nog geen zwart scherm gehad !

Maar … in het programmascherm staan de zenders vaak dubbel waardoor het lang zoeken is naar RTBF

Toch al 2 x Loading gekregen en het scherm dat bevriest.

Het begin /eindpunt signaal blijft een probleem.

Wanneer een programma op een ander moment stopt dan geprogrammeerd dan stopt de uitzending en krijg je een zwart scherm met “ Pickx”

Mss bedoelde deze persoon dan zonder TV abo :relaxed:

beter dat je wacht op een reactie van een Proximus forummedewerker want het is al raar dat je TV REPLAY niet ziet staan in Myproximus.

Mss dat ze gewoon je TV profiel moeten resetten/aanpassen.

Reageer