Een Proximus business expert verwees me door naar hier.
Vragen hieronder
Sinds een viertal jaar hebben we een business Internet Fiber pack met B-Box 3V+.
Ik heb toen onmiddellijk de B-Box 3V+ vervangen door een eigen geassembleerde intel OpenWRT box met 3 snelle ethernet poorten. De WAN connectie is via PPPOE en de LAN en TV box zitten op verschillende VLANs. We gebruiken geen vaste telefonie. We hebben dus een Fiber->Ethernet omzetter (PON) en een (OpenWRT) router met voldoende ethernets.
De v7 TV box aan de praat krijgen was niet triviaal (zie: en lukte met hulp van Userbase experts): een ingewikkelde DHCP setup en IGMP proxy.
We zouden graag overschakelen naar single VLAN.
Want ik vrees dat onze intussen 'oude' installatie (destijds heel 'nieuw') op een dag niet meer compatibel is en/of up te graden valt. Op dit moment klaagt de Proximus app sinds recent reeds dat onze Internet Box niet bereikbaar is.
Ik besef en begrijp dat, na de Proximus apparatuur, Proximus geen support geeft.
Geen probleem, ik gebruik al 30 jaar eigen router(s).
Een bekwame Proximus business expert kwam langs om onze setup te verifiëren voor aanpassing naar nieuw abonnement met aangepaste 'Internet Box'. We willen stilaan de LAN naar 2.5Gbps upgraden dus de 'Internet Box' moet ook 2.5Gbps WAN hebben.
Vragen
- Is de TV in de Single VLAN setup op zelfde subnet als het lokale netwerk ?
- Als de 'Internet Box' als bridge is ingesteld, werkt de TV dan zonder extra configuratie op eigen OpenWRT router?
- Als de OpenWRT router zelf de PPPOE opzet, moet die dan (zoals nu met verschillende VLANs) weer ingewikkeld geconfigureerd worden voor TV?
- Zijn er gebruikers met eigen router die zelf de Fiber->Ethernet omzetting doet ? En zo ja welke router, misschien ook een OpenWRT router? En moet die router dan ook voor TV geconfigureerd worden?
Dank voor expert hulp