Beantwoord

Wegvallen internetverbinding


Maandelijks valt mijn internet verbinding gemiddeld een 4 tal keren weg.
Soms voor 1 minuut ,soms voor 10 minuten.
Is dit normaal ,of zou er een probleem met aansluiting zijn?
icon

Beste antwoord door Sinopia 7 November 2019, 11:42

Bekijk origineel

36 reacties

    |-(((   wifi draadloos     )))wifiBridge<----utp-kabel------>decoder2->TV                               
BBOX|
|<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

Welke decoder is stabiel:

  • deze die verbonden is aan de plc2 adapter (decoder1)
  • of deze die verbonden is aan de wifibridge (decoder2).

 

 

Nu ,voorlopig ,alles stabiel,onregelmatig zeer lichte storing.

maar veel mensen hebben dit probleem met hun tv .proximus of Telenet.

moden gereset en t link verplaatst en gesynchroniseerd 

enkel uitgesteld kijken is zwaar verstoord maar bij andere mensen in het gebouw,ook Proximus maar met kabel van modem naar decorder zelfde probleem.

bedankt voor het geduld en begrip

een leek in techniek

luc

maar heb je het probleem op beide decoders dan, zowel op de decoder die verbonden is met de PLC adapters (verbinding over elektriciteitsdraden)  

alsook op deze die verbonden is met de wifibridge (verbinding over wifi).

    |-(((   wifi draadloos     )))wifiBridge<----utp-kabel------>decoder2->TV                               
BBOX|
|<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

 

Voorlopig geen probleem en jawel het probleem zat of zit op de 2 decorders,ondanks dat ene dicht bij modem staat en groen WiFi’s signaal toont

daarom dacht ik dat Proximus werken uitvoerde..2 decorders die zeer slecht signaal geven

tlink over electriciteitsnet 

de ene bridge is rood WiFi signaaltje de andere groen en daarom is er nu een tlink tussen op net en zijn er nu minder storingen tot bijna geen  voorlopig toch

mvg 

luc

je sprak in het begin over 7m (tussen bbox en decoder)  in het zelfde lokaal,
was dat dan de decoder die met de wifi bridge verbonden was.

 

     <---------------------------------7m----------------------->
|-((( wifi draadloos )))wifiBridge<-utpKabel->decoder2->TV
BBOX|
|<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

of 7m tussen bbox en wifi bridge

     <-----------------7m----------------->
|-((( wifi draadloos )))wifiBridge<-utpKabel->decoder2->TV
BBOX|
|<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

 

Jawel,en was eergisteren zwaar verstoord.

nu gaat het met soms een lichte storing

Wat mij opvalt is dat je zegt de ene bridge staat de wifi led rood en de andere wifi led groen

Ik veronderstel toch dat je nu maar één wifi bridge gebruikt die bij je ene decoder staat

waar staat die andere wifi bridge dan en waar is die op aangesloten met een utp kabel?

Het is toch niet volgens het 2de schema aangesloten

1ste schema

     <-----------------7m----------->
|-((( wifi )))wifiBridge<-utpKabel->decoder2->TV
BBOX|
|

2de  schema

     <-----------------7m------------>
|<->Bridge((( wifi )))Bridge<-utpKabel->decoder2->TV
BBOX|
|

Nee ,zeker niet.

bbox-WiFi- bridge -kabel -decorder

Beste,

zondag ll Proximus 11 aangevraagd.en nog geen activatie 

vandaag klantendienst opgebeld en alles zou in orde komen

deze avond NIKS

Dus deze aanvraag  mag gestopt worden.

kan niet opzeggen via andere weg daar er geen activatie is

begrijp er niks van 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sinopia Er zit sinds begin oktober een order vast in ons systeem in verband met de omruiling van een decoder. Daar is onze IT-dienst mee bezig. Om deze reden is de bestelling van de voetbalzenders niet gelukt, mijn excuses hiervoor. Ik heb de annulatie van de bestelling doorgegeven aan de bevoegde dienst. Groetjes, Antonella

Zo,

eindelijk opgelost met plc.

beeld stabiel en geen kabels in mijn huis.

bedankt voor alle uitleg en raad .

Reageer