Skip to main content
Beantwoord

Wegvallen internetverbinding


Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

36 reacties

Martin
  • 33371 reacties
  • 25 oktober 2019
    |-(((   wifi draadloos     )))wifiBridge<----utp-kabel------>decoder2->TV                               
BBOX|
    |<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

Welke decoder is stabiel:

  • deze die verbonden is aan de plc2 adapter (decoder1)
  • of deze die verbonden is aan de wifibridge (decoder2).

 

 


  • 42 reacties
  • 26 oktober 2019

Nu ,voorlopig ,alles stabiel,onregelmatig zeer lichte storing.

maar veel mensen hebben dit probleem met hun tv .proximus of Telenet.

moden gereset en t link verplaatst en gesynchroniseerd 

enkel uitgesteld kijken is zwaar verstoord maar bij andere mensen in het gebouw,ook Proximus maar met kabel van modem naar decorder zelfde probleem.

bedankt voor het geduld en begrip

een leek in techniek

luc


Martin
  • 33371 reacties
  • 26 oktober 2019

maar heb je het probleem op beide decoders dan, zowel op de decoder die verbonden is met de PLC adapters (verbinding over elektriciteitsdraden)  

alsook op deze die verbonden is met de wifibridge (verbinding over wifi).

    |-(((   wifi draadloos     )))wifiBridge<----utp-kabel------>decoder2->TV                               
BBOX|
    |<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

 


  • 42 reacties
  • 26 oktober 2019

Voorlopig geen probleem en jawel het probleem zat of zit op de 2 decorders,ondanks dat ene dicht bij modem staat en groen WiFi’s signaal toont

daarom dacht ik dat Proximus werken uitvoerde..2 decorders die zeer slecht signaal geven

tlink over electriciteitsnet 

de ene bridge is rood WiFi signaaltje de andere groen en daarom is er nu een tlink tussen op net en zijn er nu minder storingen tot bijna geen  voorlopig toch

mvg 

luc


Martin
  • 33371 reacties
  • 26 oktober 2019

je sprak in het begin over 7m (tussen bbox en decoder)  in het zelfde lokaal,
was dat dan de decoder die met de wifi bridge verbonden was.

 

     <---------------------------------7m----------------------->
    |-(((   wifi draadloos              )))wifiBridge<-utpKabel->decoder2->TV                               
BBOX|
    |<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

of 7m tussen bbox en wifi bridge

     <-----------------7m----------------->
    |-(((   wifi draadloos              )))wifiBridge<-utpKabel->decoder2->TV                               
BBOX|
    |<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

 


  • 42 reacties
  • 26 oktober 2019

Jawel,en was eergisteren zwaar verstoord.

nu gaat het met soms een lichte storing


Martin
  • 33371 reacties
  • 26 oktober 2019

Wat mij opvalt is dat je zegt de ene bridge staat de wifi led rood en de andere wifi led groen

Ik veronderstel toch dat je nu maar één wifi bridge gebruikt die bij je ene decoder staat

waar staat die andere wifi bridge dan en waar is die op aangesloten met een utp kabel?

Het is toch niet volgens het 2de schema aangesloten

1ste schema

     <-----------------7m----------->
    |-(((   wifi               )))wifiBridge<-utpKabel->decoder2->TV                               
BBOX|
    |

2de  schema

     <-----------------7m------------>
    |<->Bridge(((   wifi        )))Bridge<-utpKabel->decoder2->TV                               
BBOX|
    |

  • 42 reacties
  • 26 oktober 2019

Nee ,zeker niet.

bbox-WiFi- bridge -kabel -decorder


  • 42 reacties
  • 31 oktober 2019

Beste,

zondag ll Proximus 11 aangevraagd.en nog geen activatie 

vandaag klantendienst opgebeld en alles zou in orde komen

deze avond NIKS

Dus deze aanvraag  mag gestopt worden.

kan niet opzeggen via andere weg daar er geen activatie is

begrijp er niks van 

 


AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 3219 reacties
  • 6 november 2019

@Sinopia Er zit sinds begin oktober een order vast in ons systeem in verband met de omruiling van een decoder. Daar is onze IT-dienst mee bezig. Om deze reden is de bestelling van de voetbalzenders niet gelukt, mijn excuses hiervoor. Ik heb de annulatie van de bestelling doorgegeven aan de bevoegde dienst. Groetjes, Antonella


  • 42 reacties
  • Antwoord
  • 7 november 2019

Zo,

eindelijk opgelost met plc.

beeld stabiel en geen kabels in mijn huis.

bedankt voor alle uitleg en raad .


Reageer