Beantwoord

Wegvallen internetverbinding


Maandelijks valt mijn internet verbinding gemiddeld een 4 tal keren weg.
Soms voor 1 minuut ,soms voor 10 minuten.
Is dit normaal ,of zou er een probleem met aansluiting zijn?
icon

Beste antwoord door Sinopia 7 November 2019, 11:42

Bekijk origineel

36 reacties

Zo,

eindelijk opgelost met plc.

beeld stabiel en geen kabels in mijn huis.

bedankt voor alle uitleg en raad .

Reputatie 7
Badge +3

@Sinopia Er zit sinds begin oktober een order vast in ons systeem in verband met de omruiling van een decoder. Daar is onze IT-dienst mee bezig. Om deze reden is de bestelling van de voetbalzenders niet gelukt, mijn excuses hiervoor. Ik heb de annulatie van de bestelling doorgegeven aan de bevoegde dienst. Groetjes, Antonella

Beste,

zondag ll Proximus 11 aangevraagd.en nog geen activatie 

vandaag klantendienst opgebeld en alles zou in orde komen

deze avond NIKS

Dus deze aanvraag  mag gestopt worden.

kan niet opzeggen via andere weg daar er geen activatie is

begrijp er niks van 

 

Nee ,zeker niet.

bbox-WiFi- bridge -kabel -decorder

Wat mij opvalt is dat je zegt de ene bridge staat de wifi led rood en de andere wifi led groen

Ik veronderstel toch dat je nu maar één wifi bridge gebruikt die bij je ene decoder staat

waar staat die andere wifi bridge dan en waar is die op aangesloten met een utp kabel?

Het is toch niet volgens het 2de schema aangesloten

1ste schema

     <-----------------7m----------->
|-((( wifi )))wifiBridge<-utpKabel->decoder2->TV
BBOX|
|

2de  schema

     <-----------------7m------------>
|<->Bridge((( wifi )))Bridge<-utpKabel->decoder2->TV
BBOX|
|

Jawel,en was eergisteren zwaar verstoord.

nu gaat het met soms een lichte storing

je sprak in het begin over 7m (tussen bbox en decoder)  in het zelfde lokaal,
was dat dan de decoder die met de wifi bridge verbonden was.

 

     <---------------------------------7m----------------------->
|-((( wifi draadloos )))wifiBridge<-utpKabel->decoder2->TV
BBOX|
|<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

of 7m tussen bbox en wifi bridge

     <-----------------7m----------------->
|-((( wifi draadloos )))wifiBridge<-utpKabel->decoder2->TV
BBOX|
|<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

 

Voorlopig geen probleem en jawel het probleem zat of zit op de 2 decorders,ondanks dat ene dicht bij modem staat en groen WiFi’s signaal toont

daarom dacht ik dat Proximus werken uitvoerde..2 decorders die zeer slecht signaal geven

tlink over electriciteitsnet 

de ene bridge is rood WiFi signaaltje de andere groen en daarom is er nu een tlink tussen op net en zijn er nu minder storingen tot bijna geen  voorlopig toch

mvg 

luc

maar heb je het probleem op beide decoders dan, zowel op de decoder die verbonden is met de PLC adapters (verbinding over elektriciteitsdraden)  

alsook op deze die verbonden is met de wifibridge (verbinding over wifi).

    |-(((   wifi draadloos     )))wifiBridge<----utp-kabel------>decoder2->TV                               
BBOX|
|<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

 

Nu ,voorlopig ,alles stabiel,onregelmatig zeer lichte storing.

maar veel mensen hebben dit probleem met hun tv .proximus of Telenet.

moden gereset en t link verplaatst en gesynchroniseerd 

enkel uitgesteld kijken is zwaar verstoord maar bij andere mensen in het gebouw,ook Proximus maar met kabel van modem naar decorder zelfde probleem.

bedankt voor het geduld en begrip

een leek in techniek

luc

    |-(((   wifi draadloos     )))wifiBridge<----utp-kabel------>decoder2->TV                               
BBOX|
|<---utpKabel--->PLC1)==elektriciteitsdraden==(PLC2<--utpKabel-->decoder1->TV

Welke decoder is stabiel:

  • deze die verbonden is aan de plc2 adapter (decoder1)
  • of deze die verbonden is aan de wifibridge (decoder2).

 

 

1tv stabiel ,andere nog slechter. 


welke decoder is stabiel deze die verbonden is aan de plc adapter of die die verbonden is aan de wifibridge.

Reputatie 7
Badge +4

Een tekening/schema van uw opstelling kan alles duidelijker maken:

Bv.

Op basis van bovenstaande:

Bbox  LAN 1 op 1e PLC (via ethernet kabel)

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/draadloze-tv-wifi-booster-plc/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html

de dichtstbijzijnde decoder via kabel op Proximus Bridge welke zelf via WiFi 5.0 op Bbox  is aangesloten 

de verst verwijderde decoder via 2e PLC (ethernet kabel) aansluiten op BBox (via elektrische circuit)

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Luc,

 

Maar ik begrijp dat je één decoder met een bridge gaat verbinden, maar ik snap niet waarom je daar nog een PLC tussen zou zetten.

Technieker heeft aangeraden om bij één decoder de wifi bridge te vervangen door een kabel of door een PLC, dan is de connectie niet meer via wifi. 

2 decorders / 2 bridges / nu 1 versterker gesynchroniseerd met modem

ik probeer maar ,ben dan ook geen technieker 

1tv stabiel ,andere nog slechter.

moet ik de 2 decorders verbind3n met een plc en de bridges weg doen ?

1 plc verbinden met modem en dan de andere met een decorder,? Of zou de WiFi dit dan opvangen ?

begrijp alleen niet dat alles altijd perfect werkte en nu plots veel problemen zonder dat er iets bij ons verandert is

mvg

 

Dat dacht ik al ☺

We zullen maar afwachten wat de bbox herstart opgebracht heeft.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin en @M_016  klant heeft ook 2 decoders aangemeld :wink:

begrijp er ook niks van, ofwel mss 2 decoders in het spel één via wifi bridge en één via plc?

Reputatie 7
Badge +4

tv staat op 7 meter van modem!

Moet ik dan ook de bridge en  plc   her synchroniseren ?

Begrijp ik uit bovenstaande dat u naast een Proximus bridge ook gebruik maakt van PLCs? Indien ja kunt u BBox en decoder niet enkel met deze PLCs verbinden?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_install/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/draadloze-tv-wifi-booster-plc/installatie-van-de-plc-adapter.html

Een afstand van 7 m. kan voor WiFi 5.0 band inderdaad mogelijkerwijze problemen geven indien er 1 of meerdere muren tussen staan en/of het verschillende verdiepingen betreft (functie van de gebruikte constructiematerialen); vermits er voor HD TV slechts +/- 8 Mbps nodig is kan mijns inziens WiFi band 2.4 in een dergelijk geval ook een oplossing bieden

bv. van een WiFi repeater 

https://www.coolblue.be/nl/product/545890/avm-fritz-wlan-repeater-1750e-international.html

https://www.coolblue.be/nl/product/831221/avm-fritz-repeater-3000.html

 

P.S. 

Proximus Bridge is van onderstaand type (voor bv. reset knop)

https://www.manualslib.com/manual/1116090/Technicolor-Mediaconnect-Tg234.html?page=11#manual

Bbox reset (achteraan) zie bericht @Charlotte.D en @Martin en link hieronder (Proximus video’s)

https://www.bing.com/videos/search?q=reset+bbox&qpvt=reset+bbox&FORM=VDRE

Reputatie 7
Badge +4

Luc

 

Met een herstart (toestellen uit de stroom trekken) niet, met een reset van de modem (scherp voorwerp gebruiken om reset gaatje achteraan de modem in te drukken) wel. 

Moet ik dan ook de bridge en  plc   her synchroniseren ?

sorry voor de vraag maar ben echt geen technieker.

mvg

luc

Reputatie 7
Badge +4

Luc, 

 

Daarvoor helpt een herstart om het signaal van modem, via wifi bridgen naar de decoder even opnieuw te laten doorsturen.

Maar ik heb versterker geplaatst ...en nieuwe verbindingen .

begrijp niet waarom hij zegt dat dit geen optie was voor mij ,ben er de dag zelf gaan halen naar mediamarkt op zijn aanraden want Proximus heeft er geen in stock 

alles heeft gedurende een 10 dagen perfect gewerkt en nu plots valt de modem met regelmaat weg. Op tv komt vermelding dat de modem geen signaal meer geeft...en dan na enkele minuten zoekt tv naar verbindingen en kunnen we verder kijken voor een 30minuutjes en weer van tzelfde,

tv staat op 7 meter van modem!

mvg

luc

Reputatie 7
Badge +4

Luc, 

 

Wij kunnen helaas ook enkel vragen om te testen. 
Ik heb even contact met de technieker opgenomen en die zei me dat een kabel inderdaad moeilijker was omdat er muren tussen zitten. 

Hij zei me ook dat hij PLC’s heeft aangeraden maar dat dit voor u geen optie was omdat u ervan overtuigd was dat het probleem bij Proximus gelegen was (wat natuurlijk uw volste recht is, begrijp me niet verkeerd), maar het is maar met zo’n testen uit te voeren dat we zo iets zeker zijn. 

 

De resultaten van de lijn zelf meten perfect inorde, maar als technieker ter plaatse testen gaat doen en ziet dat er op vlak van de interferentie van het signaal van de wifi binnen een storing gaat zitten, proberen zij natuurlijk ook maar te helpen. 

Reageer