Beantwoord

Wegvallen internetverbinding



Toon eerste bericht

36 reacties

Natuurlijk ..mijn woord tegen het zijne.

mijn vrouw was er niet goed van ..maar hij verwittigde de diensten al vooraleer ik kon reageren ...ik weigerde elke interventie zei hij .

ja ,daarom zat ik 10 dagen zonder tv ..te wachten tot de technieker kon komen.maar op dit forum kan je het nalezen.

al mijn toestellen met WiFi werken zeer goed,snelle internet enz met uitzondering tv.het beeld bevriest en kleuren lopen uit elkaar voor enkele ogenblikken maar dit met een zeer vlugge herhaling.

waarschijnlijk zal er nooit een oplossing komen .

wij mogen enkel betalen en zelf zoeken naar oplossingen.

mvg

luc

Reputatie 7
Badge +4

Sinopia, 

 

Het zou mij verbazen dat techniekers op zo’n manier gaan spreken. Als dit zo is mag dit zeker worden aangekaart, maar dan vermoed ik dat u dit reeds via een klacht heeft doorgegeven toen de technieker was vertrokken. 

Er is een happy house technieker langs geweest ….niks gedaan enkel gezegd werken met kabel of met t link.er is een link geplaatst en nieuwe verbindingen tussen decorder en bridge

ik vroeg hem hoe het komt dat alles altijd ok was en nu niet meer..kreeg ik als antwoord ..hoeveel keer moet ik je het uitleggen..staat het u niet aan dan bol ik het af ...en weg was hij.

DUS geen happy house meer voor mij!

Zal alles nog eens resetten en we zien wel.

Reputatie 7
Badge +4

Klopt inderdaad Martin, een modem/decoder en ook een wifi bridge moeten af en toe even worden herstart. Maar indien deze vervangen moet worden kan de HappyHouse technieker dit ook voor je doen. 

Ook je al de wifi bridge even stroomloos gezet.

Een simpele herstart doe je als > volgt.

Een reset is ok mogelijk, aan de zijkant heb je een reset knop, duw dit gedurende enkele seconden in.

 

Als het niet opgelost geraakt lees dit eens>

Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus ...

Reserveer je gratis analyse met technicus om je internet, tv en telefoon na te kijken!

Ethernet kabel tussen decorder en bridge vervangen,alsook een zwarte kabel tussen tv en decorder vervangen. Alles was in orde tot gisteren en nu weeral niks meer.de WiFi installatie is door Proximus geplaatst,3,5 jaar geleden en alles ging vlot nooit een probleem maar nu is het tv kijken een belasting voor het zenuwstelsel.Een vaste kabel leggen is moeilijk ,daarom kozen we ook voor een WiFi installatie.

kan een modem stuk gaan of minder sterke WiFi doorsturen,?Ik ben geen technieker,heb wel de modem weer eens heropgestart.

mvg

luc

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Sinopia, ondervind je hetzelfde probleem met een rechtstreekse kabel ook?

Heb je dit al uitgetest? Omdat je zegt dat alle kabels vernieuwd zijn, maar je toch nog via wifi werkt?

Tv slaat altijd weg ,geeft verbinding modem is weg aan.

alle kabels zijn vernieuwd en nog altijd probleem met tv

ben het stilaan beu !

tv staat op 7 m van modem,in dezelfde ruimte en technieker zegt ...te ver.

wat is het nut dan van WiFi 

heeeeeellllppppp

Dat is natuurlijk wat anders als je op een kaduke distributiekabel aangesloten zit dan zal Proximus natuurlijk niet staan springen om gans die kabel te vernieuwen dan denk ik dat ze nog eerder er zouden aan denken om een fiber in de plaats te leggen, hangt ook af hoeveel aansluitingen er op die zelfde kabel zitten en hoeveel er ook veel last hebben met hun verbinding... een kaduke introkabel naar deze verspreidingskabel is minder erg en vraagt minder moeite tijd en kosten, enfin het is alleen Proximus zelf die dit probleem kan opvolgen en in orde brengen natuurlijk.
Nu is het natuurlijk de vraag of je probleem nu echt daar iets te maken heeft want het zou nu toevallig wel eens een ander oorzaak kunnen hebben bv in je bbox zelf of op de lijnkaart in de ROP waar je modem op aangesloten is en zouden ze al kunnen proberen door je modem om te ruilen en/of je lijn op een andere lijnkaartuitgang aan te sluiten, maar dit is weer iets dat iemand van Proximus moet beslissen.
Toch eens aandringen of een happyhouse bezoek aanvragen via de link die ik je hierboven meegegeven heb.
Is mijn vdsl verbinding die wegvalt
Deze maand op
04/07/2018 01:13:23
04/07/2018 06:11:46
04/07/2018 09:31:11
18/07/2018 06:36:12
Is niet direct een probleem ,maar vermoed dat wanneer het weet gaat regenen er wel problemen kunnen komen.
De laatste jaren hebben er al verschillende interventie nodig geweest om de kabel te herstellen.
Meestal zijn onderbrekingen de voorbode van problemen met de kabel.
Is het via je wifi verbinding alleen of ook via je vaste utp netwerkkabelverbinding dat de internetverbinding wegvalt of is het je Adsl/Vdsl verbinding die wegvalt op de modem (gelijktijdig uitval van Proximus TV).
Wat zeggen ze als je belt naar de helpdesk 0800 22 800. (want op zondag reageren de Proximus medewerkers niet op het forum)
Je kunt ook altijd de bbox even rebooten (5 sec stroom onderbreken) en/of resetten (bij resetten moet je wel de eventuele instellingen die zelf uitgevoerd zou hebben, opnieuw invoeren).
Moest er geen directe of ook op de lange duur geen oplossing komt via de helpdesk dan kun je ook altijd beroep doe op een gratis bezoek van een Proximus happy house technieker
> http://proximus.be/happyhouse

PS: > bbox resetten doe je als volgt > klik hier
Als bijkomende info: internet verbindingstijden / onderbrekingen zijn op te vragen via de modem interface >
https://www.proximus.be/wps/myportal/myBillAndUsage/myConnectionTimes
normaal gezien als je modem blijft opstaan en er geen onderbrekingen zijn,moet je daar per dag 24u zien staan.

Reageer