Soms voor 1 minuut ,soms voor 10 minuten.
Is dit normaal ,of zou er een probleem met aansluiting zijn?
Wat zeggen ze als je belt naar de helpdesk 0800 22 800. (want op zondag reageren de Proximus medewerkers niet op het forum)
Je kunt ook altijd de bbox even rebooten (5 sec stroom onderbreken) en/of resetten (bij resetten moet je wel de eventuele instellingen die zelf uitgevoerd zou hebben, opnieuw invoeren).
Moest er geen directe of ook op de lange duur geen oplossing komt via de helpdesk dan kun je ook altijd beroep doe op een gratis bezoek van een Proximus happy house technieker
> http://proximus.be/happyhouse
PS: > bbox resetten doe je als volgt > klik hier
Als bijkomende info: internet verbindingstijden / onderbrekingen zijn op te vragen via de modem interface >
https://www.proximus.be/wps/myportal/myBillAndUsage/myConnectionTimes
normaal gezien als je modem blijft opstaan en er geen onderbrekingen zijn,moet je daar per dag 24u zien staan.
Deze maand op
04/07/2018 01:13:23
04/07/2018 06:11:46
04/07/2018 09:31:11
18/07/2018 06:36:12
Is niet direct een probleem ,maar vermoed dat wanneer het weet gaat regenen er wel problemen kunnen komen.
De laatste jaren hebben er al verschillende interventie nodig geweest om de kabel te herstellen.
Meestal zijn onderbrekingen de voorbode van problemen met de kabel.
Nu is het natuurlijk de vraag of je probleem nu echt daar iets te maken heeft want het zou nu toevallig wel eens een ander oorzaak kunnen hebben bv in je bbox zelf of op de lijnkaart in de ROP waar je modem op aangesloten is en zouden ze al kunnen proberen door je modem om te ruilen en/of je lijn op een andere lijnkaartuitgang aan te sluiten, maar dit is weer iets dat iemand van Proximus moet beslissen.
Toch eens aandringen of een happyhouse bezoek aanvragen via de link die ik je hierboven meegegeven heb.
Tv slaat altijd weg ,geeft verbinding modem is weg aan.
alle kabels zijn vernieuwd en nog altijd probleem met tv
ben het stilaan beu !
tv staat op 7 m van modem,in dezelfde ruimte en technieker zegt ...te ver.
wat is het nut dan van WiFi
heeeeeellllppppp
Sinopia, ondervind je hetzelfde probleem met een rechtstreekse kabel ook?
Heb je dit al uitgetest? Omdat je zegt dat alle kabels vernieuwd zijn, maar je toch nog via wifi werkt?
Ethernet kabel tussen decorder en bridge vervangen,alsook een zwarte kabel tussen tv en decorder vervangen. Alles was in orde tot gisteren en nu weeral niks meer.de WiFi installatie is door Proximus geplaatst,3,5 jaar geleden en alles ging vlot nooit een probleem maar nu is het tv kijken een belasting voor het zenuwstelsel.Een vaste kabel leggen is moeilijk ,daarom kozen we ook voor een WiFi installatie.
kan een modem stuk gaan of minder sterke WiFi doorsturen,?Ik ben geen technieker,heb wel de modem weer eens heropgestart.
mvg
luc
Ook je al de wifi bridge even stroomloos gezet.
Een simpele herstart doe je als > volgt.
Een reset is ok mogelijk, aan de zijkant heb je een reset knop, duw dit gedurende enkele seconden in.
Als het niet opgelost geraakt lees dit eens>
Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus ...
Reserveer je gratis analyse met technicus om je internet, tv en telefoon na te kijken!Klopt inderdaad Martin, een modem/decoder en ook een wifi bridge moeten af en toe even worden herstart. Maar indien deze vervangen moet worden kan de HappyHouse technieker dit ook voor je doen.
Er is een happy house technieker langs geweest ….niks gedaan enkel gezegd werken met kabel of met t link.er is een link geplaatst en nieuwe verbindingen tussen decorder en bridge
ik vroeg hem hoe het komt dat alles altijd ok was en nu niet meer..kreeg ik als antwoord ..hoeveel keer moet ik je het uitleggen..staat het u niet aan dan bol ik het af ...en weg was hij.
DUS geen happy house meer voor mij!
Zal alles nog eens resetten en we zien wel.
Sinopia,
Het zou mij verbazen dat techniekers op zo’n manier gaan spreken. Als dit zo is mag dit zeker worden aangekaart, maar dan vermoed ik dat u dit reeds via een klacht heeft doorgegeven toen de technieker was vertrokken.
Natuurlijk ..mijn woord tegen het zijne.
mijn vrouw was er niet goed van ..maar hij verwittigde de diensten al vooraleer ik kon reageren ...ik weigerde elke interventie zei hij .
ja ,daarom zat ik 10 dagen zonder tv ..te wachten tot de technieker kon komen.maar op dit forum kan je het nalezen.
al mijn toestellen met WiFi werken zeer goed,snelle internet enz met uitzondering tv.het beeld bevriest en kleuren lopen uit elkaar voor enkele ogenblikken maar dit met een zeer vlugge herhaling.
waarschijnlijk zal er nooit een oplossing komen .
wij mogen enkel betalen en zelf zoeken naar oplossingen.
mvg
luc
Luc,
Wij kunnen helaas ook enkel vragen om te testen.
Ik heb even contact met de technieker opgenomen en die zei me dat een kabel inderdaad moeilijker was omdat er muren tussen zitten.
Hij zei me ook dat hij PLC’s heeft aangeraden maar dat dit voor u geen optie was omdat u ervan overtuigd was dat het probleem bij Proximus gelegen was (wat natuurlijk uw volste recht is, begrijp me niet verkeerd), maar het is maar met zo’n testen uit te voeren dat we zo iets zeker zijn.
De resultaten van de lijn zelf meten perfect inorde, maar als technieker ter plaatse testen gaat doen en ziet dat er op vlak van de interferentie van het signaal van de wifi binnen een storing gaat zitten, proberen zij natuurlijk ook maar te helpen.
Maar ik heb versterker geplaatst ...en nieuwe verbindingen .
begrijp niet waarom hij zegt dat dit geen optie was voor mij ,ben er de dag zelf gaan halen naar mediamarkt op zijn aanraden want Proximus heeft er geen in stock
alles heeft gedurende een 10 dagen perfect gewerkt en nu plots valt de modem met regelmaat weg. Op tv komt vermelding dat de modem geen signaal meer geeft...en dan na enkele minuten zoekt tv naar verbindingen en kunnen we verder kijken voor een 30minuutjes en weer van tzelfde,
tv staat op 7 meter van modem!
mvg
luc
Luc,
Daarvoor helpt een herstart om het signaal van modem, via wifi bridgen naar de decoder even opnieuw te laten doorsturen.
Moet ik dan ook de bridge en plc her synchroniseren ?
sorry voor de vraag maar ben echt geen technieker.
mvg
luc
Luc
Met een herstart (toestellen uit de stroom trekken) niet, met een reset van de modem (scherp voorwerp gebruiken om reset gaatje achteraan de modem in te drukken) wel.
tv staat op 7 meter van modem!
Moet ik dan ook de bridge en plc her synchroniseren ?
Begrijp ik uit bovenstaande dat u naast een Proximus bridge ook gebruik maakt van PLCs? Indien ja kunt u BBox en decoder niet enkel met deze PLCs verbinden?
Een afstand van 7 m. kan voor WiFi 5.0 band inderdaad mogelijkerwijze problemen geven indien er 1 of meerdere muren tussen staan en/of het verschillende verdiepingen betreft (functie van de gebruikte constructiematerialen); vermits er voor HD TV slechts +/- 8 Mbps nodig is kan mijns inziens WiFi band 2.4 in een dergelijk geval ook een oplossing bieden
bv. van een WiFi repeater
https://www.coolblue.be/nl/product/545890/avm-fritz-wlan-repeater-1750e-international.html
https://www.coolblue.be/nl/product/831221/avm-fritz-repeater-3000.html
P.S.
Proximus Bridge is van onderstaand type (voor bv. reset knop)
https://www.manualslib.com/manual/1116090/Technicolor-Mediaconnect-Tg234.html?page=11#manual
Bbox reset (achteraan) zie bericht @Charlotte.D en @Martin en link hieronder (Proximus video’s)
https://www.bing.com/videos/search?q=reset+bbox&qpvt=reset+bbox&FORM=VDRE
begrijp er ook niks van, ofwel mss 2 decoders in het spel één via wifi bridge en één via plc?
Dat dacht ik al
We zullen maar afwachten wat de bbox herstart opgebracht heeft.
1tv stabiel ,andere nog slechter.
moet ik de 2 decorders verbind3n met een plc en de bridges weg doen ?
1 plc verbinden met modem en dan de andere met een decorder,? Of zou de WiFi dit dan opvangen ?
begrijp alleen niet dat alles altijd perfect werkte en nu plots veel problemen zonder dat er iets bij ons verandert is
mvg
2 decorders / 2 bridges / nu 1 versterker gesynchroniseerd met modem
ik probeer maar ,ben dan ook geen technieker
Luc,
Maar ik begrijp dat je één decoder met een bridge gaat verbinden, maar ik snap niet waarom je daar nog een PLC tussen zou zetten.
Technieker heeft aangeraden om bij één decoder de wifi bridge te vervangen door een kabel of door een PLC, dan is de connectie niet meer via wifi.
Een tekening/schema van uw opstelling kan alles duidelijker maken:
Bv.
Op basis van bovenstaande:
Bbox LAN 1 op 1e PLC (via ethernet kabel)
de dichtstbijzijnde decoder via kabel op Proximus Bridge welke zelf via WiFi 5.0 op Bbox is aangesloten
de verst verwijderde decoder via 2e PLC (ethernet kabel) aansluiten op BBox (via elektrische circuit)
1tv stabiel ,andere nog slechter.
welke decoder is stabiel deze die verbonden is aan de plc adapter of die die verbonden is aan de wifibridge.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.