Vraag

programma vergrendeld op pickx

  • 19 December 2019
  • 83 reacties
  • 2003 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

sedert gisteren staan de opnamen en geplande opnamen op mijn pickx (dus op de computer) vergrendeld voor opnamen van -16, ik heb het kinderslot niet ingesteld, en op de tv staan die niet als vergrendeld.  Als je er op klikt komt erop kinderslotcode (zelfde code als je een film huurt lukt)  invullen en dan wordt die ontgrendeld voor 10 minuten.  Ik heb niet geprobeerd als je dan effectief maar tien minuten kan kijken.  Raar want het is maar sedert gisteren dat dit gebeurd en niet op de tv.


83 reacties

Enfin alles kan natuurllijk, maar ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken, namelijk ik heb Norton en mijn pa bitdefender en wij hebben beide dit probleem toch tot hiertoe nog niet voorgehad als we programmeren vanop de pc/laptop.

Reputatie 5
Badge +2

ik geloof ook niet dat het daar aan lag maar aan die specifieke opnames, want je kon wel de programmatie zien op TV, maar het werd zogezegd enkel opgenomen op de website en niet op TV, en volgens proximus was het een fout melding, maar als dit natuurlijk driemaal gebeurd op twee dagen begin je dan ook vragen te stellen.  Maar zoals ik al zei voorlopig geen problemen meer, zal misschien eenmalig geweest zijn, maar toch alvast bedankt voor de opvolging en de reacties

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Ik wou dit gewoon proberen uit te sluiten. Troubleshooten is niet altijd eenvoudig. Soms kan dit type antivirus scan problemen opleveren.

@Valencia : Er kunnen ook problemen geweest zijn met die bepaalde server waarop jouw decoder de programma’s of films moet opnemen, deze hebben ook verscheidene harde schijven.Hopelijk kan Proximus nog wat meer uitleg geven.

daarom dat ik mijn ervaring hier zoveel mogelijk post want parate kennis van iemand krijgen is nog altijd meer doeltreffend en als ik geen ervaring heb dan uiteraard zit er niet veel anders op dan googel zijn advies te vragen maar zoals je weet dan krijg je zoveel oplossingen suggesties waarvan er ook heel veel niet lukken als je ze uitprobeert, een beetje de zelfde ziekte als bij Dokter Google :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Daarom is ook iedereen haar of zijn visie/ervaring ook enorm belangrijk, omdat hoe meer verschillende invalshoeken er zijn hoe beter om het probleem van iemand op te lossen. Klopt volkomen wat je zegt.

Inderdaad we zijn het roerend eens.
Het voordeel is natuurlijk als je raad krijgt met iemand die de ervaring heeft met een probleem, direct de oplossing kan geven aangeboden worden en dat hebben de forum bezoekers natuurlijk het liefst, maar dat is niet altijd evident en ik denk dat de meesten (en daar hoor ik zeker bij) onder ons niet alles kunnen weten en Mr Googel al heel veel om raad hebben moeten vragen, trouwens dat kun je niet wegstoppen dat kun je afleiden uit de manier waarop je iemand zijn probleem probeert te helpen oplossen in de hoop er toch een oplossing tussen zit enz.
Maar we doen allen ons best ...

Reputatie 6
Badge +3

Ik gebruik natuurlijk ook het almachtige Google en we doen inderdaad we doen allemaal ons best om de problemen op te lossen. Soms ligt het bij Proximus. Het blijft altijd een checklist af werken van mogelijke oplossing, zoals ook een draaiboek. 

Het is hier inderdaad ondertussen al een heel dik draaiboek geworden :slight_smile:

Reageer