Skip to main content
Ik zou normaal 4.1Mbps halen, maar haal slechts 2.8Mbps.

Ik ondervind traag internet en met 3 kinderen met smartphones is de wifi ook maar zozo.

Als ik via de site mijn lijn test, komt de melding dat er een probleem gevonden is, dan antwoord ik op alle vragen, maar op het einde loopt er dan iets mis met de assistent en moet ik late opnieuw proberen.

Ik woon niet in het centrum, maar nu ook niet zo afgelegen naar mijn gevoel.

Er zal wel nog ergens een aanpassing moeten gebeuren eer er snel internet en TV mogelijk zal zijn bij ons.

IK had ook al eens iets gelezen over 4G of zo?



Zou een Happy House bezoek iets opleveren? Om het verschil tussen 2.8 en 4.1 Mbps te vinden.



Vriendelijke groeten,

Frederik
Dag Frederik,



Ik heb je lijn eens nagekeken en zie dat je profiel verlaagd was naar 3,3 Mbps, ik heb het nu verhoogd naar 4,6 Mbps, hoger dan dat is helaas niet mogelijk op jouw adres. Hou het in de gaten of je verbinding hiermee stabiel blijft. Indien je problemen zou ondervinden met je internet, laat ons iets weten.



Groetjes
Alvast bedankt voor je snelle reactie!

Ik hou jullie op de hoogte.



Hoe komt het dan dat het profiel verlaagd werd?



Mvg
Dat kan ik niet zien, waarschijnlijk gebeurde dit omdat de kwaliteit niet goed genoeg was op een hogere snelheid. Vandaar dat je nu best ook even in de gaten houdt of je verbinding stabiel blijft.
Ik vrees dat u nog op adsl aangesloten bent en dat onderstaande test als nieuwe klant op adres geen resultaat geeft, correct?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input



De uitrol van de combinatie dsl&4G laat inderdaad op zich wachten

https://www.proximus.com/nl/news/tessares-proximus’-access-bonding-offering-faster-internet-large-sparsely-populated-rural-areas



Ik vrees dat indien Proximus u niets beters kan aanbieden op korte termijn u misschien best uitkijkt naar een alternatief (= teledistributie op coax Telenet/Orange of eventueel 4G Orange Flybox, dit laatste als eventueel alternatief voor Internet Start)
Beste M_016,



als nieuwe klant krijg ik net hetzelfde te zien als bestaande klant.



Mvg Frederik
TIP: Proximus medewerkers kunnen eventueel eens navragen bij de bevoegde dienst of frederik kans maakt om deel te nemen aan de testgroep om bij hem een 4G gateway te plaatsen, zoals dit soms het geval is.
Uiteraard Martin, uiteraard.... maar het is reeds geruime tijd verdacht stil m.b.t. het (test)project dsl&4G …. & misschien kan Proximus een behoorlijk aantal adsl-klanten (voorlopig) sneller (en beter met een betrouwbaarder oplossing?) tevreden stellen (en behouden) door een Orange 4G Flybox internet@home "alike" oplossing " (spoedig) op de markt te gooien.
Je weet dat proximus nooit in zijn kaarten laat kijken en je dikwijls nog vroeger op één of ander kanaal te weten komt als de kogel door de kerk is maar aangezien er hier en daar toch altijd zijn waar proximus een 4G gateway gaat plaatsen heeft hij er niks bij te verliezen en ook interessant om dan eens te weten te komen welke snelheden er gehaald worden, en als frederik niet tevreden zou zijn met het resultaat kan hij trouwens altijd en op gelijk welk moment uitkijken voor iets beters en als 4G in zijn omgeving goed te ontvangen is zal hij wel even goede resultaten halen als met de flybox wat toch ook niet gratis is 😉
Hoe weet ik of ik kans maak om deel te nemen aan deze testgroep?



Een happy house bezoek zal dus niet veel helpen, gezien het probleem aan mijn locatie ligt?
Tja Martin op het franstalig forum is hierover wel één en ander terug te vinden 12, 15, 19, … Mbps (maar ook klachten van dsl/4G interwerking en resultaten van 2, … Mbps)

De franse sinaasappel biedt met 4G alleen gelijkaardige of betere resultaten (20 Mbps of hoger); toegegeven door de migratie van Telenet is er voorlopig heel wat capaciteit beschikbaar op het sinaasappel-netwerk

P.S.

Martin, vergelijk eens de (adsl) prijzen Internet start Proximus en deze van de 4G Flybox... de rekening is snel gemaakt... sorry Proximus ...
Hoe weet ik of ik kans maak om deel te nemen aan deze testgroep?



Een happy house bezoek zal dus niet veel helpen, gezien het probleem aan mijn locatie ligt?


Door het gewoon te laten navragen door een proximus medewerker bij de bevoegde dienst.

Dus maandag als er iemand terug langs komt, je kunt het ook al in een privébericht vragen of ze u willen bevestigen of dit mogelijk is.

Privébericht sturen (klik hier)
Intussen de vraag gesteld aan Proximus. Deelname zal afhangen van testen op mijn lijn, regio...

Vandaag ook weer gemerkt dat internet traag is, speedtest gedaan: 2,2Mbps.

Na het heropstarten van de bbox had ik terug 4Mbps.
Ik zal gecontacteerd worden als ik aanmerking kom....

Dit is het antwoord dat ik kreeg. Maar wanneer dit zal zijn?

Doordat Proximus TV nog niet mogelijk is ( en we geen kabel hebben), kijken we nu tv met de antenne (DVB-T). Maar de VRT stopt hier blijkbaar mee op 1 december. Dus ofwel toch maar de kabel binnentrekken, ofwel TV Antenne (TV Vlaanderen via DVB-T) en mogelijks de Flybox van Orange. Dit zal samen nog goedkoper uitkomen dan de +/- 60 euro die ik nu betaal voor in het beste geval 4Mbps...
Met de Flybox van Orange (volumebeperking) zult u vrees ik niet ver komen voor TV via internet

Misschien dus best opteren voor teledistributie (Telenet of Orange) indien Proximus u werkelijk geen concrete data op korte termijn (t.t.z. voor begin december) kan geven

U kunt inderdaad ook opteren voor Antenne TV, maar à rato van +/- 10 euro/maand voor een wel beperkt aantal zenders in SD …. aan u uiteraard de keuze (misschien toch Telenet internet&TV het overwegen waard indien nodig.... sorry Proximus... )
Echte TV kijkers zijn we niet. Dus één, canvas en ketnet volstonden wel voor ons. Met nog netflix erbij.

Dus nog eens thuis de opties overlopen tot mijn vrouw stelt dat 60 euro toch wel veel is, voor de snelheid die we maar hebben. Dus zij stuurt ook eens een mail naar proximus en krijgt als antwoord ze zal opgebeld worden door de juiste dienst. Gisteren dus telefoon en wat blijkt: proximus TV is beschikbaar, in een Familus pakket voor 67 euro en de eerste twaalf maanden aan 60, dus zelfde als nu maar dan wel met TV.

Ze stelde voor om vandaag nog eens terug te bellen met mijzelf. Gisterenavond deed ze nog eens de test via de site: TV niet beschikbaar. Vanmiddag doe ik de test opnieuw, omdat ik wist dat we opgebeld zouden worden: 3 TV's beschikbaar? De mevrouw aan de telefoon doet opnieuw haar uitleg, zegt dat alles groen is bij haar, dus geen probleem. We zullen TV hebben en sneller internet, waarom we nu maar aan 4Mbps zitten, weet ze niet. Daarnet doe ik weer de test, nu weer niet beschikbaar....

Volgende week zal ik opgebeld worden om een afspraak te maken, zodat er een technieker kan langskomen om te installeren. Ik vrees dus dat hij voor niets zal moeten komen.
Eigenaardig maar het is en blijft gebaseerd op een theoretisch model …. (dus hoop doet leven)

De meest logische verklaring is dat u nog op adsl zit, maar dat vdsl2 wel degelijk beschikbaar is/komt (adsl verdwijnt "op termijn" immers overal)

->

eens kijken op adressen in uw onmiddellijke buurt (bij voorkeur aan dezelfde kant van de straat) of aldaar geen hogere snelheden kunnen gehaald worden (straatkast KVD/ROP tijdelijk vol en uitbreiding gedaan/gepland?)
Echte TV kijkers zijn we niet. Dus één, canvas en ketnet volstonden wel voor ons. Met nog netflix erbij.

Dus nog eens thuis de opties overlopen tot mijn vrouw stelt dat 60 euro toch wel veel is, voor de snelheid die we maar hebben. Dus zij stuurt ook eens een mail naar proximus en krijgt als antwoord ze zal opgebeld worden door de juiste dienst. Gisteren dus telefoon en wat blijkt: proximus TV is beschikbaar, in een Familus pakket voor 67 euro en de eerste twaalf maanden aan 60, dus zelfde als nu maar dan wel met TV.

Ze stelde voor om vandaag nog eens terug te bellen met mijzelf. Gisterenavond deed ze nog eens de test via de site: TV niet beschikbaar. Vanmiddag doe ik de test opnieuw, omdat ik wist dat we opgebeld zouden worden: 3 TV's beschikbaar? De mevrouw aan de telefoon doet opnieuw haar uitleg, zegt dat alles groen is bij haar, dus geen probleem. We zullen TV hebben en sneller internet, waarom we nu maar aan 4Mbps zitten, weet ze niet. Daarnet doe ik weer de test, nu weer niet beschikbaar....

Volgende week zal ik opgebeld worden om een afspraak te maken, zodat er een technieker kan langskomen om te installeren. Ik vrees dus dat hij voor niets zal moeten komen.




wat zegt uw datavolume op http://MyProximus.be

Het kan zijn dat je om één of andere reden van storing op je lijn afhankelijk van de grote van de storing in de zelfde mate op een verlaagde snelheid kunt terugvallen.

Daar is maar één goede oplossing voor zo'n probleem dat er aan de kant van Proximus door bevoegd personeel wordt uitgevist waar de echte reden van dit probleem zit.
Intussen enkele maanden verder en TV is niet beschikbaar bij ons.

Van die 4G test ook nog niets vernomen. Wel reclame op TV voor pakketten met Netflix voor 40 euro, wij betalen meer dan 60 euro voor 4Mbps maximum.....

Ook ons internet is de laatste twee weken weer supertraag. Als er één van de kinderen op wifi zit, duurt het immens lang om een webpagina te laden (enkele minuten om hier te kunnen beginnen typen)

Gisteren speedtest gedaan: 4Mbps, vandaag lukt de test zelfs niet.

Misschien is ons profiel weer verlaagd?



Mvg

Frederik
stel je voor dat glasvezel zou beschikbaar zijn tot in je woning dat zou toch nogal een cadeau zijn hé

ik heb ook al gekeken op de onderstaande link, maar er is ook nog niks beschikbaar voor mij

> https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning/komt-glasvezel-naar-je-toe.html#/fiber
Ik zie geen reactie van Px medewerkers op deze post die toch al enige tijd aansleept...

Ik weet niet waar u woont en wat er nu al dan niet beschikbaar is, dus een suggestie:

kijk na wat Telenet u qua theoretische snelheid op uw adres kan bieden:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mijn-gemiddelde-haalbare-breedbandsnelheid/

kijk na wat Orange u met 4G Flybox internet@home al dan niet kan bieden (voldoende dekking)

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox

mochten Px medewerkers uw post op korte termijn niet oppikken, stuur een e-mail als klacht

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html

e-mail - andere vraag - ik ken mijn nr - ik heb een technische vraag - internet - een klacht indienen: onderaan rechts mail ons... tekst invoeren bv. een internetaansluiting met een debiet variërende tussen 4, 2 en niet meetbaar is niet meer van deze tijd, vandaar vraag om in afwachting van de beschikbaarheid van vdsl2 op mijn locatie gebruik te kunnen maken van de oplossing adsl&4G (project Tessares MTPCP) teneinde een omschakeling naar een andere leverancier te voorkomen, graag een antwoord voor datum x

https://www.tessares.net/

mocht u geen of een negatief antwoord bekomen binnen +/- 2 à 3 weken (en/of geen andere oplossing vinden) beroep doen op de ombudsdienst telecommuncatie (klacht)

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

succes
Jouw snelheid staat momenteel nog altijd rond die 4mbps ingesteld en hier is nog niet van afgeweken. Heb je het probleem van totaal geen snelheid dan nog steeds?



Ik laat jou alleszins even opbellen door onze gespecialiseerde teams om te zien wat er mogelijk is voor deze snelheid.
TUI:


Momenteel nog traag. Als er niemand op wifi zit, is de pagina van vb. het nieuwsblad geladen in 3 seconden.

Als de wifi op mijn smartphone aanligt, duurt dit 30 seconden...

Vandaag wel al telefoon gekregen van iemand van Proximus, maar ik was zelf niet thuis, ze zullen nog eens terugbellen.



Frederik
Ik stel wel vast, wanneer ik nu een meting doe dat de kwaliteit van je signaal niet echt optimaal is, dat kan ook een verklaring zijn. In dat geval zou ik het liefst eens een technicus willen langssturen. Gaat u hiermee akkoord?



Groeten Geert
Ik start mijn computer en ik merk op dat internet abnormaal traag is. Ik check de speedtest, en ik krijg maar 10-15mbps. Normaal haal ik gemakkelijk 30mpbs+ ...Router reset, ik kreeg de eerste 10min 55-60mpbs... en nu een half uur later, zit ik terug aan 10-15mbps. Dat ik nog rond de 30-40mbps zit, kan ik nog mee leven, maar dit is gewoon te traag. Ik zit home office (thuiswerk) te doen, waarbij mijn internet connectie best belangrijk is. Kan er nagekeken worden als er toevallig iets mis is op mijn lijn? Want dit is super-frustrerend. Iets wat ik normaal op een paar seconde gedownload heb, is nu minutenlang.

Reageer