Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Hier ook sinds vorige week ofzo hetzelfde probleem.
Decoder afsluiten(niet eco) en bij het opnieuw starten gaan alle lampjes mooi branden. Krijg je het logo van proximus en dan startscherm met de zender. En dan ineens 'boem' compleet zwart scherm.

Decoder afsluiten en terug opstarten en dan is het probleem verholpen. Ook al 2 keer een reset gedaan, maar lijkt niet te helpen. Had dat probleem daarvoor eigenlijk nooit. Is pas recent opgedoken.
Nog dit als bijkomende info: HDMI splitters kunnen ook dienen om HD content te kopiëren.
Reputatie 5
Badge +1
Gisteren bij opstarten tv en V6 , gewoon zwart beeld ... niks ...
Heb moeten resetten . Dat duurt dan een "eeuwigheid" bij wijze van spreken, voor alles gecontroleerd is en beginscherm met Proximus verschijnt en dan terug tv beeld .
Wat kan hiervoor de aanleiding zijn ?

Ro
Reputatie 1
Weer hetzelfde als de vorige dagen wegvallend beeld . Leuk is anders .
als het zo blijft vliegt deze eruit .
Badge
Samengevat Martin :

- V6 met HDMI kabel naar splitter . Van splitter met HDMI kabel naar VCR zou gaan om in HD en/of SD copy op te nemen .
- V6 met HDMI kabel naar HDMI/Scart converter . Van converter met scart kabel naar VCR zou ook lukken om SD op te nemen ?
Er moet toch ergens een bug in de v6 zitten want met de v5 heb ik dit niet zoals bij de v6!
Problemen met zenderhernummering, net naar klantendienst gebeld.
Na alles naar eigen voorkeur gezet te hebben, staat 4 en 4 hd samen op 4, vijf en vijf hd samen op 5.

Afbeelding:



Voorkeur stond ingevuld tot 33, als ik nu terug ga kijken naar de hernummering, staat er op 9 en 10 niets meer ingevuld, doch bij zappen en in gids op 9 zes hd en op 10 discovery hd...

Afbeelding:





Stelden voor om harde reset te doen (klein knopje met tandenstoker), software werd terug gedownload e.d., na volledig opstarten werkte de afstandsbediening niet meer, heb ik dan maar gereset (zelfde methode als v5).

Na terug hernummering en regelmatig opslaan van hernummering weer zelfde probleem...
Na 2de contact met klantendienst gingen ze dit doorsturen naar 'hogere' afdeling...

Heb dit ook met de v5 voorgehad, na 10-talle keren hernummeren was dit opgelost maar blijft wederkerend probleem...
Wordt vervolgd....
Het eerste wel maar over het tweede met HDMI/Scart kabel dacht ik in eerste instantie dat het wel zou lukken maar nu dat ik er verder over nadenk omtrent de werking van HDCP denk ik dat het niet gaat lukken want in een kabel zitten er geen circuits om te onderhandelen met de HDMI circuit in de decoder om tot een HDCP handshake te komen !!! wat wel het geval is als met de decoder v5 (of de mini versie) waar de scart circuit in de decoder zelf heeft gehandshaket om in lager video definitie (dus geen HD of UHD definitie) het gedecrypteerde signaal te mogen doorsturen (sleutel doorgeven) langs zijn scart (bvb in composite video of in component video)
In het eerste geval met de splitter onderhandeld deze met de HDMI decoder circuit en zou geen probleem mogen zijn.
NB: Al heeft er hier al iemand een probleem, met een AVR er tussen, aangegeven dat hij niet had met de V5 maar wel met de V6 dus zou het nog kunnen dat er een bug in de V6 zit in verband met HDMI/HDCP compatibiliteit, maar daar zou Proximus meer moeten over weten of dit het geval is?
Reputatie 2
Badge
Eco stand nog nooit gebruikt
Groetjes
Ik had inderdaad gehoopt dat Proximus al een idee zou hebben gehad waarom er een probleem is met HDCP over een AVR, maar tot nu toe nog radiostilte. Jammer, hierdoor komt het testen van de V6 bij mij wat op de achtergrond aangezien mijn systeem niet rechtreeeks gekoppeld is.
Het zou dus idd kunnen dat een passthrough via een andere component ook problemen geeft. Is er nog iemand op het forum die niet rechtreeks van de V6 naar een TV gaat maar ergens via?
Na een maand in het buitenland, in het weekend decoder terug opgestart en inderdaad moet ik nu de decoder dikwijls 2 x opstarten om beeld te krijgen, vroeger nooit een probleem mee gehad.
De tv-gids en proximus menu verschijnen normaal.
Is er gedurende mijn maand afwezigheid een update geweest van de software op de decoder ?
Badge
Inderdaad YvanVG , we hebben vragen, technische dan . En de enige die probeert iets te suggereren is Martin. Terwijl we toch van mening zijn dat support van Proximus hier uitsluitsel zou dienen over te geven.
Maar neen ... ze laten ons in het ongewisse en laten ons aanmodderen.
Dit is geen win win situatie, waar we toch van de technische specialisten op onze vragen , zeker wat HDCP betreft, voor eens en altijd een antwoord zouden dienen op te krijgen ....
Reputatie 5
Badge +1
Op vrijdag 02 maart kregen we de mail binnen om de vragenlijst te beantwoorden i.v.m. V6 test .
Daarin stond ook dat er een krediet van 5 films zou zijn, indien de vragenlijst ingevuld werd.
Deze vragenlijst werd nog dezelfde dag beantwoord.
Toch stellen we vast dat in my proximus het krediet van gratis films nog niet is aangepast .
Geert, ik heb een berichtje achtergelaten.
mvg
Patrick
Reputatie 5
Badge +1
Deze avond tv en v6 gestart.... zwart beeld ... niks aan te doen.
Dan maar knopje achteraan ingedrukt , 20 sec gewacht en terug laten opstarten.
Vervelend ... wat is hier de oorzaak van ? Is niet de eerste keer.
Reputatie 2
Badge
Mag ik veronderstellen dat het op termijn de bedoeling is om volledig over te schakelen naar H.265/HEVC voor alle zenderkanalen (SD/HD) ?
Door de betere codec en compressietechniek kan men dan aan de helft van de huidige bandbreedte streamen. Ik geloof dat Proximus momenteel nu aan 6.5 Mb/sec streamt voor een HD-zender.
Men kan dus heel wat aan bandbreedte sparen.
Uiteraard zullen dan alle klanten moeten voorzien worden van een v6 die deze codec ondersteunt.
Bij mij mag de v5 terug geactiveerd worden zodat ik terug beeld heb op mijn tweede tv

Bedankt
Ter info: Op termijn wel (heb dit ergens gelezen op userbase.be als ik het nog goed voor heb, maar je zegt het eigenlijk zelf dat dit wel nog jaren kan in beslag nemen want prox gaat zo maar niet alle v5 en v5C's vervangen door V6.
De HD's nemen nu grosso modo 6 Mbps in beslag.
Reputatie 2
Badge
Martin, misschien een kleine verwijzing naar dit onlangs gepubliceerd artikel : http://www.totaaltv.nl/nieuws/4k-ultra-hd-bij-meer-aanbieders/ . Dat lijkt me geen jaren ?
Bedankt
en de V5 dan gaan ze die dan allemaal in een zeer korte tijd vervangen ik hoop het voor u maar ik vrees toch van niet maar enfin we zien wel wat de toekomst brengt zoals altijd 😉
Reputatie 2
Badge
Martin, voor mij hoeft dit niet. Ik ben enkel geïnteresseerd in het technisch aspect, en wil dit graag informatief delen op dit forum. ik verwachte eerder een antwoord van een Proximus support medewerker. Kan best begrijpen dat Proximus wel hun strategiën en beslissingen niet direct openbaar maken omwille van de concurrentie.
Reputatie 2
Ook problemen met opstarten decoder V6. Meestal 2x decoder aan/uit vooraleer ik beeld heb. Ook geprobeerd met de automatische HDMI keuze uitgeschakeld.
Ik ben ook enkel geïnteresseerd in het technisch aspect en het zou inderdaad leuk zijn moesten we van proximus meer info krijgen; maar zoals je zegt zullen ze niet altijd zoiets op voorhand kenbaar maken, wat het verleden al heel duidelijk gemaakt heeft, zal je het nog eerder via insiders vernemen die het op één of ander forum posten zoals we ook al gewoon zijn ondertussen 😉
Badge
Youtube app op de V6 werkt goed hier.
Kan je ook casten vanaf je laptop (Youtube) ? Vanaf Android telefoon gaat het wel.
Is er een mogelijkheid om een toetsenbord (USB) aan te sluiten op de V6? Dat vergemakkelijkt het zoeken op Youtube.